24 Jun, 2009

PENYAKIT BARU GUNA RAKYAT... DAN FORMULA MEMBUAT BOM!


PENYAKIT BARU DITEMUI!..MUNTAH, LOYA, SAKIT TEKAK yang merupakan syntom hampir serupa dengan H1N1 Dijangkiti kebanyakan rakyat Perak terutama pesuruh dan hamba ideologi kepada nizar ngangeh... KENAPA?

Sejenis penyakit yang menular begitu cepat membabitkan ribuan penduduk perak ini walaubagaimanapun pulih sendiri dengan kesan sampingan bila.. BADAN terasa SIHAT,OTAK terasa LEGA.. tiada lagi sentiasa memikir rasa tamak, menipu agama dan bangsa. MUKA semakin BERSINAR dan bersih bercahaya apabila meninggalkan aktiviti fitnah memfitnah, HATI terasa TENANG dan lega kerana tiada hasad dengki dihati... tiada buruk memburukkan sesama insan

OOOooop! tertinggal lak sebab jangkitan atau punca sebenarnya dari PERNAFASAN samalah dengan H1N1 masaalahnya... pembawanya telahpun dkenal pasti.. tapi sampai sekarang PEMBAWANNYA masih ingkar memakai MASK atau tutup mulut malah semakin kerap merapu ...PEHHH baunyer uuuUUWWwweek! tujuh hari tujuh malam tak lalu makan megenangkan kadar toksik baunya yang bersekala melampau PH tertinggi!, bluurrr! (rasa nak muntah lagi... sori tukar topik ler...)

Semua ni sebenarnya apabila RAKYAT SEMAKIN MUAK dengan nizar yang sering menggunakan perkataan RAKYAT, RAKYAT.. RAKYAT! loya tekak asyik-asyik kononnya Suara Rakyat, sesuka hati jer guna nama rakyat walaupun kita tahu rakyat dia adaler dua tiga orang gengnya nga, ngeh, mentor lain parti si nuar, brader kit dan banyak lagi walaupun semuanya adalah pemimpin (kera jagaan dua butir) dan bukan pun rakyat! Terasa seolah dia sorang yg datang dari PAS... yang lain mana perginya, bersuara pun tak atau dah pulih dari jangkitan syntom H1Niza1 ni. Taik ayam candu... pernah dengar tak? macam tu lah powernya kalau baunya tersebar pehhh! satu stadium boleh berbau walaupun cuma secalit saja sudah cukup. macam atom powernya bleh kosong satu stadium dalam 10 minit jer!

Dalam menyusun paper lama teman terbaca satu artikel di akhbar SINAR, mungkin sesetengah negeri punya artikelyang berbeza kerana itulah identiti Sinar. Tertera tajuknya PR LANCAR PERHIMPUNANSELURUH NEGERI yang berkisar kononnya rakyat mahu dun di bubar seluruh perak! Antara temu bual wartawan dengan lee Sin Long naib ketua PKR Pengkalan Hulu 'Kita telah menerima arahan daripada pihak atasan parti untuk berkumpul dan sama-sama menyuarakan pembubaran DUN perak di semua 59 DUN'...iskkkk.. arahan..apa! ARAHAN! ARAHAN orang atasan? habis tu kepla bapak ko sangkut tang mana pulak nama rakyat! mau tak angin satu badan, aku pun RAKYAT PERAK JUGAK! memang perangai haram jadah betui sesuka hati ko jer nak guna nama rakyat! siap ada arahan pihak atasan lagi... bukan suara rakyat sesedap sesuka hati hancok wak ko guna nama rakyat, UUUuuuuWeeeKKK!... he he he he control...controll, dah kena jangkitan ke teman ni! Apapun yang kita buat pakailah akal dan hati yang ikhlas .. lama-lama orang dah tau tembelang siniza ni, bukan dia dan gengnya tak tau kesedaran mula dirasai rakyat yang sebenarnya penyibuk yang selalu disisi si niza ngangeh ni kebanyakannya import pulak tu macam sallehudin, Husam kusam, Mahfuz mahfiz, Lim Kit malam, Karpal Ais dan banyak lagi...DEMA NI ORANG PERAK KER? aje nya gampang benor ... sesuka bapak dema guna ayat Rakyat Perak!

Babak LAWAK si niza selepas menjadi Ahli parlimen yang menjerit macam perangai berok mmeminta bubar Dun Perak menjadi ukuran, teman sendiri tak berminat nak keluarkan artikel yang boleh muntah bila membacanya... syntom atau tanda-tanda jangkitan semakin berkurangan apabia RAKYAT PERAK dah bosan dengan sifat takabur dan Mementing diri sendiri, Buktinya cerita arahan dan lakon layar Mr director Ngangeh lansung tak bertahan walaupun selama satu hari... Esok tak ada siapa nak menyebutnya... tambah lagi di kedai kopi, buat hilang selera minum agi jer! Orang Perak mula sedar di pergunakan untuk kepentingan diri sendiri dan bukan untuk rakyat! Teman juga nasihatkan kepada semua termasuk teman sendiri supaya perubahan dah banyak terjadi, teman sendiri kini dah mula rapat kembali dengan dema yang dulunya kuat berarak, berdemonstrasi dan senang mempercayai pembohongan oleh pemimpin yang tamak kuasa. Janganlah kita bertegang urat dengan dema... mungkin dema silap sikit, kita pun tak kan tak pernah silap, jangan diungkit cerita lama, Islam tak pernah meminta kita bergaduh sesama sendiri, terimalah dengan baik, Generasi kita bergantung kepada warna yang kita yg melakarkan jangan berhasad dengki dan takabur kerana sekuat mana kita Allah sentiasa memerhatikan kita, dan yang pentingnya sekarang KITA BERSAUDARA hidup bersama-sama dengan menghargai keamanan dan bersyukur kepada Allah limpahannya kita aman dan tenang! Nabi boleh ampunkan umatnya inikan kita.... salam persaudaraan di tuntut, tiada sebab kita bermusuh sesama islam. TAKBIR!

p/s sebut pasal taik ayam candu memang pernah terjadi kosong satu stadium tau! kawan teman pernah buat formulanya yang dinamakan ATOM BELALANG CANDU. caranya ialah

1. Cari belalang hijau sebanyak sepuluh ekor... lagi banyak lagi bagus
2. Tiup plastik supaya kembung dan masukkan 10gm taik ayam candu atau telor tembelang
3. masukkan belalang-belalang tadi kedalam plastik tersebut... kemudian goncangkan... muahaha
4. Ikatan dengan getah... beres dah siap

Bom boleh dilontarkan atau ditinggalkan tetapi pastikan buka ikatan itu dahulu... dalam sepuluh minit jer... mua hahaha belalang tadi akan main peranan melompat dan meyinggah disasaran penonton di stadium termasuk diatas hidung komer sendiri, pehhh baunya akan melekat dengan kawnyer, habis kutu satu stadium blah kerana menusuk kalbu baunya.
AMARAN komer pun pakat belah dulu sebelum komer sendiri yang kena atom belalang ni.... mua hah ha hahaha.... itulah formula yang kawan teman pakai bila team bolanyer kalah dan dia angin satu badan.....SELAMAT MENCUBA!

16 Jun, 2009

YOP DIN MENGAMUK PASAL NIZAR ... PEHHH HARAM JADAH!



INILAH RUPANYA SIGAMPANG DAH JADI HARAM JADAH, tak kan benut benor tak reti nak mengenal Dewan Parlimen dan Dun... MEMALUKAN ORANG PERAK JER... itulah yg terdengor di sidang dewan di merata Kedai Kopi, Perkataan HARAM JADAH dah menjadi kebanyakan sebutan orang kampung, merata dah mula asyik guna perkataan ni sebagai klimak kepada kurang hajar.

Dah muler ler babak pertama.. first scene at pilot episod drama bila pelakun terpaksa melakunkan watak yg diarahkan Mr direktor ngangeh, nak tergelak pun ada, apa tak nya first take dah NG Shot (NO Good Shot) apabila pelakuNnya akhiri dengan menyerongeng (senyum kambing..muahahaha) berbalau (bengang muka direktor dua ekor tu, tu la janji lagi pasai nak kuasa sangat, tak kira ler macamana nak menang sekalipun kena ikut teori menghalalkan segala peruntukan sikapior... demi kuasa, tak ngira kan apa lagi, tak guna akai menipu orang lagi, bodo sangat ker orang yang nak di temberangnyer... Memelikkan lagi, orang perak dah tau tembelang candunya dah berbau, bila dia tau pekara ni memang kantoi kalau bawak kemakamah, kalau hakim kata 'mana miker belajor mengira 31 lebih kecik dari 28' pehh dapat maki free sesajer. malu dapat maki dapat.

Inilah payah nyer kalau gebangkan merata injinier tapi tak menyebut habih... yang sebenornya injenier lift jer rupanyer, mencanang injinier ajer.. yop tak habih tak sedap yop. janganlah bangang sangat tak boleh bezakan Parlimen dengan Adun, tapi orang perak paham benor sebab kena belakon bila dah sain kontrak, malu besor rasanya... macam lari telanjang bulat atas jalan keliling kampung, tapi mana buatnyer kalau dah tebai kulit kinzir tak tau ler teman, hancuk wak dema betui

ITULAH... kata-kata yang terpacul dari mulut Yop DEn. Sekupang rasa marah benor si yop den ni bukan apa teh yang berasap ditengoknya sekali UP jer, tak panas ker, mau melecur lidah... salah juga tekaan teman sebab lepas tu dia bangun dan kata 'Yop Kira Semua sekali' aiikk.. boleh belanjer sekali semua, 'Yop teman makan roti telor ni yop' gurau teman yop din senyum jer nampak ikhlas benar hatinya tak macam pelakun yang senyum kambing janggut sejemput tu, KOMER PIKIR LER SENDIRI... TAK LALU TEMAN NAK GELAK LAGI SAMPAI SAKIT PERUT DIBUATNYER.... itulah orang perak .. rakyat perak yang sebenornya... lepas ni terfikir pulak sekupang apa pulak next episod nyer, memang yop den orang lam buat pilem tapi peraknya tetap kuat dihati, TAKBIR!

12 Jun, 2009

EPISOD AKHIR MEMBONGKAR KEGIATAN SAMSENG OLEH SEKUPANG DUA

Satelah mendapat tahu samseng ada sasaran di bukit gantang, teman mencari peluang utk turut serta dalam kegiatan samseng-samseng ni.. pehh suspen bro, apa pulak yang nak di buat mereka disana.
Satelah kalian membaca di episod satu, seperti yang dijanjikan episod ini akan berakhir dan teman akan dedahkan yang sebenarnya apa yang di katakan samseng oleh media PAS terutama mamat yang sound kat dema 'jaga hampa! tau la nanti keluak kat internet, termasuk TV PAS, malah siasah, harakah dan banyak lagi sumber utk part fitnah memfitnah ni.

Teman bagai tak percaya bila tuduhan mereka sebagai samseng puna ahklak yang mulia, tiada sebarang lambang parti di dada mereka, tiada sebarang pengecualian pemberian kepada semua fakir miskin yang ada di bukit gantang. punyalah berat barangan yang teman rasa paling tidak hampir 40kilo tu diusung masuk ke pendalaman kampung untuk disumbangkan kepada orang yang memerlukan, Yang melegakan teman ..bila melihat air muka makcik dan pakcik yang menerima sumbangan tu, hilang rasa penat yang amat tu di tambah lagi dengan hujan rahmat yang menduga kegigihan untuk melakukan pekara yang baik. Teman sendiri rasa sebak bila makcik yang tinggal dengan anak perempuan (suaminya (menantu makcik) yang menghilng diri) serta 4 orang cucunya di beri hamper tu apabila selepas (cucunya) bersalam dengan teman mengerumuni hamper yg diletakan depan mereka. Masyaallah inikah orang yg mengaku perjuangkan islam (PAS) sesuka hati melebelkan orang yang berhati mulia ni sebagai samseng. teman masih ingat lagi bila diajar dan diamarankan oleh mak bapak teman.. jangan memfitnah orang.. semasa kecil... dosanya 44 kali zina, memburukkan lagi jika tuan punya badan tidak mengampunkan dosanya maka tanggunglah azab siksa diNERAKA! Jadi kepada komer yg punya mulut haram jadah menuduh sebaik orang yang macamni sebagai samseng TAUBAT NASUHA lah, mintak ampun lah balik pada mereka selain itu hanya pembalasan azab nerakalah yang di janjikan oleh Allah SWT.

Bukan setakat barangan keperluan yang diberi, dema turut cari pelbagai kesulitan seperti rumah yg tak punya bekalan air (percayalah ini pertama kali sekupangdua melihat sekeluarga meminum air parit atau longkang dari taliair berdekatan). walaupun jernih airnya tapi itu sesuatu yang diluar dugaan kita. Rumah yang rosak bumbung, dinding, reput dan macam-macam lagi dibantu on the spot. Kontraktor datang, ditunjukan dan terus diberi pembayaran menyudahkan hasrat atau impian mereka-mereka yg amat memerlukan. Ya Allah sesungguhnya teman amat bersyukur kerana menemukan mereka-mereka ini kerana ia mengingatkan teman tentang kebesaran mu ya Allah... Alhamdullilah kesedaran insyallah akan teman sematkan kekal dihati teman juga waris genarasi teman supaya ingat dan bersyukur dengan pemberianmu ya ilahi.

Kepada mereka-mereka ini, sekupangdua mohon maaf kerana menyimpan perasaan tanda tanya yang penuh dengan penekaan siapakah mereka sebenarnya, Alhamdullilah tuhan telah menunjukan kebenarannya, kepada komer yang banyak mulut haram jadah. Jangan lah bertopengkan Agama dengan rupa paras si alim dan senang-senang buat cerita, dengan manusia tipulah.... dengan Allah dapatlah habuan komer di neraka nanti, BERTAUBATLAH, orang kampung dah tau memang komer ni jenis kimak betui! merosak Agama dan bangsa yang tak pernah bersyukur dengan kurniaan tuhan.

Sehingga malam baru selesai semuanya... kali ni teman mengeletor lagi... lapor la pulak tapi tak upaya nak cakap. sebelum balik kami singgah di kedai makan dan makan bersama... yang jelasnya TAK ADAN SEKUPANG DUA pun upah yang dema dapat... hanya tuhan saja yangmembalas budi baik mereka. AMIN YA RABULALAMIN...! takbir!


video

04 Jun, 2009

MEMBONGKAR! MISI Sekupangdua... menjejak SAMSENG! (dakwaan PAS)


Masih segar di ingat bila Pas dan media Akhbarnya dan di salur alamaya melebelkan SAMSENG yg brutal menghalang sidang DUN di Perak satu ketika dulu! Habis disegala akhbar (yg mendokong PR) menghebohkan kononnya ada samseng yg menghalang PR dari bersidang yang akhirnya bersidang di bawah pokok. Teman sendiri melihat di muka depan akhbar SIASAH, HARAKAH, KEADILAN dan juga di youtube serta diblog-blog hijau yg kononnya membariskan cerita yg sebenar dan tulen, Betui ker?

Sekupangdua hampir terlupa dengan MISI SEKUPANGDUA MENJEJAK SAMSENG!, tah macamana semasa sekupangdua cuba buat analisa kronologi atau retetan kemelut politik di Perak, teman terlihat video di youtube yg menceritakan perihal samseng-samseng ni ihttp://www.youtube.com/watch?v=tygg5Pmdl9E teman menyaksikan video yg di upload dan teman cukup yakin siapa yg punya kerja, 'Hangpa jaga! sat lagi keluar gambak hampa' kata salah seorang hardcore PAS bersuara apabila samseng-samseng ni bertindak bertahan. Teman tau sangat confirm dia memang bukan orang Perak dari bahasanya,

Sebagai permulaan teman nak buat sikit ..pehh BANYAK CORRECTIONS atau statement yg di sebut dalam media PR (fuckaton Riot.. mua haha kata PARPU KARI!) kerana tidak adil jika teman tak bagi tau sebab teman tau berbohong itu berdosa! walaupun halal kalau dema yg buat. lantak kome ler kalau nak keneraka, bukan senang nak betuikan si biut ni (keras kepala.. adik beradik samseng taik kucing) sebabnya semasa pergelutan tersebut teman sendiri ada di situ!
1. Mana adanya berpuluh orang, yg teman tau 11 atau 12 orang jer dari beribu dari puak dema!
2. Temberang dek dema yg kononya.. apaker..skuad amal dan ADUN PR yg kononnya meleraikan pergeletun tu. boleh kira berapa sangat orang PAS, Yg banyaknya DAP & PKR (cina dan india)
3. Tah mana bila pulak semua samseng tu dilebalkan orang UMNO, Tak nampak pulak dema paki baju berlambangkan UMNO, tapi kalau baju BERSIH, Makkal sukti tu adaler teman tengok... walaupun muka comot dan hati yg tak bersih!
4. Orang luar banyak dari orang Ipoh, tak caya tanya sapa yg ada disana! mana taknya, hussam, salehuddin dan banyak lagi ler pendatang import yg menyibuk perihal Orang Perak. Siap bawak geng lagi!
Pehh!! banyak lagi yop kalau nak disembangkan, bukan apa takut pulak kome menguap (mengantuk) pulak!

Sekupangdua tertarik beberapa pekara yg tidak di highlight kan (speaking pulak teman.. cuba yop, berterabor ayor lior) semasa kejadian tu antaranya ialah,
1. Samseng-semseng tu menjerit! nizar penderhaka! dijawab (PAS) seorang pakcik : oooi jgn kata gitu la!, dia umat islam. Samseng : habis kami ni bukan islam ker? pakcik : Islam juga ler.., sabor ler..., bagiler jalan. Samseng nak kemana? tak boleh! su kata tutup, Pegi BALIK!
2. Perkataan yg paling kerap disebut PENGKHIANAT! apalah sangat kalau dah benar,teruk ker kalau nak nak dibandingkan dgn carutan dan bacaan nas/hadis oleh si kapir yg boleh di iyakan!
3. Salah seorang samseng yg berkata ' KAMI JUGA RAKYAT PERAK!, KAMIJUGA ANAK PERAK!, betui jugak sebab kan diorang sendiri kata ini suara rakyat, habis tu kenapa pulak samseng ni tak boleh bersuara, dema kan ker rakyat jugak!
4. Ramai yg datang dari luar dan bukan rakyat kebawah Duli Sultan Perak, apa kena mengena? pegi ler negeri sendiri, buat apa menyibuk pulak!
5. Dema kat... bukan teman.. dema kata samseng ni diarahkan oleh seseorang, pehhh! samseng pun ada menterinya, setahu teman bila teman mengekori dema, minum pun bayor sendiri. tak mana adanya dema ada gaji. tapi kalau PR tu boleh jadi, tak kan dari luar datang ke Perak duit minyak nya (highway hasil usaha BN), makan minumnya, duit rokoknya dan macam-macam lagi ler.. itu tak masuk elaun jadi pendatang haram!
tapi apa pun semasa samseng ni menjerit 'kami juga rakyat perak, semua dema terkedu.. sunyi sekejap. termanggu kot sebab jangkakan dema sesaja yg disitu (orang PR saja disitu)

Selepas pergelutan depan pintu SUK negeri Perak dema beralih kebawah pokok, haa yg tu betui ada sesetengah dema kata berok bersidang bawah pokok pisang, issshh itu tak betoi ler... mau riuh bila berok dapat pisang, tapi hangat dan riuhnya same lerrrr... Teman juga tertarik dengan beberapa pekara,
1. Bila doa yg dibacakan supaya tuhan melaknat orang BN dan UMNO serta yg tidak menyokong PR. selesai saja terus mendengar teriakan TAKBIR! dan disambut sekupulan mereka yg tiba-tiba riuh pulak 5 ke 6 orang 'Wooo..wooii sidang jangan takbir... dalam dewan ni. muah hahahahahahahah dewan dgn bawah pokok pun tak kenal ker? sekupangdua tertanya betuiker kita umat islam boleh mendoakan laknat pada umat islam yg lain? siap sambut dgn takbir lagi... Maha Besar Allah maha mengetahui.. jgn lah kamu menyuruh allah melaknatkan umat islam yg lain, sedarlah yop Allah jagna dipersendakan!
2. Bukan sekadar teriakan, malah bunyi siul Wiiiii...WIT! (yg selalu dlm perayaan angkat kavadi tu ler) turut didengari berkali..kali.
3. Ada juga tepuk tangan bila sivakumar membaca pembentangan.. kedengaran lagi (hormat pulak dan berdisiplin) Shhhh... dlm dewan tak boleh tepuk tangan!..
4. Beberapa kali terhenti bila nak menyebut di dewan yg mulia ini bila dema kekok menyebut benda yg tak betui.. bukan senang orang gila pun cakap APA LA LU POKOK SAMA DEWAN PUN TAK TAU KA! ORANG GILA PUN TAU!


OK ler yob ini baru begining, mukadimah awal yg punya epening scene, teman kena cerita dekat semua, baruler ada story line. anggap sebagai 'PILOT EPISODE'. KOT... KOT..KALAU TAK TAK PAHAM CERITA! macamana pun teman dah berjanji membongkar kegiatan samseng ni, insyallah di next episod. kalau nak tahu apa kegiatan samseng-samseng semasa di Bukit Gantang? teman jejak sampai habis yop. teman akan dedahkan kan itu janji teman. Tak kan tak nak tau apa kegiatan samseng-samseng ni. berapa banyak yg kena lepuk? (pukul) berapa banyak yg dah kena samun dek samseng-samseng ni? berapa banyak yg parah kena lipat?
(belasah). Berapa banyak orang yg kena tipu? Berapa banyak upah ygdema dapat? Berapa yg parah dan berapa yg mati? akan teman continue selepas ini. apa yg teman kata dan cerita kome (Kamu) boleh nilaikan, tengokler vidoe ni kalau tak percaya. bukan teman yg buat tapi TV PAS sendiri yg disiarkan.. banyak lagi tuu...


Pada yop samseng teman kena cerita betui, tak sanggup teman nak buat dosa! JENG...JENG...JENG ... ASSALAMUALAIKUM!





ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND