26 April, 2010

TAHNIAH BN, PKR HAMPIRI KEHANCURAN!

Salam semua. tahniah untuk semua jentera Bn yang bertungkus lumus memastikan kejayaan buat BN dan mengembalikan keyakinan rakyat kepada kerajaan. tahniah juga buat blogger-blogger yang tak henti-henti berjuang sepanjang kempen mengundi, blogger juga memainkan peranan penting yang menjadikan kemenagan dengan pelbagai pendedahan.

Teman memohon maaf kerana tidak dapat mengeluarkan artikel sepanjang masa disana kerana Laptop meragam dan signal samaada wifi atau broadband yang begitu teruk sekali menyebabkan teman mengambil keputusan membantu jentera di peringkat akar umbi dari melopong menunggu signal, apapun teman nak ucap terima kasih kepada sahabat-sahabat lain yang dapat membantu menyiarkan posting untuk pembaca laman mengetahui perkebangan disana.

16 April, 2010

JENTERA PERANG PERAK SUDAH MULA BERGERAK!

Salam perjuangan! Lap top Yang meragam buat sekupangdua pening kepala nak keluar artikel, Alhamdulillah atas budi seorang sahabat teman boleh ler sekejap melepas rindu, Sejak tiga hari sudah banyak gambar yang telah teman ambik sayangnya nak buat posting laptop meragam dan kawasan tempat tinggal pulak tu kurang baik signal broadband.
Jadi hari ni teman sekadar nak cerita sikit tentang yang teman lalui sepanjang di hulu selanggor, bermula dari pelancaran jentera Perak sebagai tentera sokongan di Zon C di Dewan Tan Sri Ghazali Jawi kira-kira jam 8.00 malam mulanya teman tengok punyalah besar dewannya dan kalau kalau sekadar jentera Perak yang akan hadir ... boleh ke penuh Dewan? salah tanggapan rupa nyer tak teman sangka dalam dewan dan di luar dewan rasanya mau dekat 1000 orang yang hadir! lebih membanggakan lagi dari jauh teman terdengar jerit suara memanggill 'sekupangduas!' suara Ketua Pemuda Sdr Maslin Sham yang duduk berbual diantara Barisan Pemuda-pemuda Barisan Nasional yang maklum dari berbilang bangsa, dari sini kita lihat ia merupakan satu petanda yang cukup baik.
Dewan bergema dengan teriakan bila beberapa Ucapan dari Ketua kompenan dan diakhiri uacapan pembakar semangat  oleh Menteri Besar Perak, DS Dr Zambry Abd Kadir yang nyata membakar semangat semua hadiran dengan teriakan visi perak, GEGOORRR.... GEMPORRRRR! sampai teman sendiri terbakor juga rasanya macam pejuang dolu-dolu yang menuntut kemerdekaan memegang senapang patah atau Mark 4 iskkk bangga teman!

Apapun keesokan hari bila teman mula meronda  sekeliling kawasan Dun Ulu Bernam mulalah nampak pelaku burok orang PKR!, Habis segala Hak kerajaan dipergunakan, dewan Balai kenderaan dan macam-macam lagi ler, sampai malam di kedai kopi yang teman singgah pun semua orang kampung merunggut! macam bapak dema yang punya jer! apapun komer temgok jer ler gambor-gambor yang teman tangkap! hidup BN!

13 April, 2010

BLOGGER PERAK TURUN BANTU KE HULU SELANGGOR... MULAI ESOK!

Esok merupakan hari pertama buat PERAK CYCBER TROPPER akan mula berkampung di Hulu Selanggor. Blogger akan berpecah dan duduk di lokaliti yang berasingan, Blogger juga akan turun berdikit-dikit mulai esok. Jadi pada sahabat lain yang berada di Hulu Selanggor inilah masanya utk kita bergabung bersama seperti dengan kata keramat SELANGGOR BANGKIT. dengarnya BPN juga akan turun membantu, wah jadi dapatlah kita duduk semeja kena teh tarikkkkk!

Pada Sahabat seperjuangan inilah masanya kita saling membantu! lupakan soal fahaman dan perjuangan kenegerian, kerana esok kita akan mula duduk didalam satu saf perang bagi membantu rakan-rakan Di Selanggor! SELAMAT BERJUANG!

ANUAR GIGIL DAN KHALID GAGAP!

Apa lagi permainan dan GAMES yang akan meletup di Hulu Selanggor! Percaya atau tidak tentunya kejutan akan pastinya tetap ada. Selagi Anuar hadir ... tentunya akan juga pelbagai perancangan yang tidak kita sangka akan bermula! maleh nak cakap tapi tentunya miker paham dan agak-agak ler kenapa teman letakan gambor siGagap dan si Gigil ni? apa dia ingat orang dah lupa ker kes aljubrinya tu? Apapun yang pastinya kedua-dua G ni akan pasti ada lakonan dan taburan Fitnah dema. Pada yang nak tengok sangat lakonan pemenang Anugerah Mat Keling tong Rakyat ni di ingatkan agar berjaga-jaga iyer lerrr takut tak kuat iman yop, pakat hanyut ler jawabnya!

09 April, 2010

INSAN YANG MENEBUS DOSA!

Seketika Perak nampaknya tenang selepas Sidang Dun baru-baru ini. jelas nampaknya segala kecoh dan huru hara ada penyebab dan sebab. Disebabkan sekelumit golongan yang berkelakuan Kurang Ajar dan Samseng yang lansung tidak pernah terfikir bersuara demi RAKYAT diSidang Dun, jelas tampak hasrat haloba demi kepentingan diri dan sepanjang rentetan kemelut politik ciptaan mereka tidak lansung memperjuangkan hak Rakyat selain di sidang dun tersebut hak yang dipertikaikan adalah kenapa mereka diperiksa oleh anggota polis sebelum masuk kesidang DUN? Kenapa tiada wartawan menunggu di pintu masuk untuk mereka mendapat publisiti seolah memperlihatkan kejamnya BN terhadap mereka? Kenapa Menteri Besar Ds Dr Zambry Abdul Kadir yang menjai peneraju perjuangan Rakyat sebenar walau sebenarnya mereka menunjukan penderhakaan kepada DYMM Sultan Perak yang merestuinya? dan menjadi kera didalam Zoo berebut pisang sebagai tontonan kebanggaan kepada rakyat.

Jika kita lihat dalam perjuangan menentang Penderhaka dan Pengkhianat Bangsa... terselit satu golongan yang memperjuangkan kebenaran Negeri Perak tanpa memerlukan publisiti! Teman gelarkan mereka -mereka ini hamba Allah yang MENEBUS DOSA! Mana tidaknya cuba kita lihat samada sidang DUN atau kemelut Politik yang ada kalanya senyap sekejap tapi tidak bagi mereka, pernah teman berfikir apabila selesai sidang DUN yang amat meletihkan selain otak yang berfikir BALIK RUMAH dan TIDUR, tanpa teman sangka bila menalipon hamba Allah ini dia berada di Taiping pula denga saudara Ezam. (klik) Perrrghhh... Kopi tongkat Ali jenis apa yang diminum sampai larat lagi ke Taiping pulak dimasa sama otak teman tengah terbayang katil dan kipas angin yang berputar laju.
Maka kalau lah teman merasakan sebagai Blogger yang cukup kuat Bekerja menyokong BN demi Rakyat Negeri perak apa pula kalau dibandingkan mereka ini yang berterusan kerja tanpa ada niat keuntungan, lihat saja golongan ini yang meninggalkan kehidupan selesa dengan pendapatan lebih tinggi, masa lapang yang banyak, habiskan wang ringgit sendiri, tomahan Pakatan Reput yang tentunya memfitnah dan melebelkan sebagai musuh dan pelbagai-bagai lagi sengsara yang akan mendatang. Jadi sesuailah dalam pikiran Teman mereka-mereka ini teman gelarkan Si Penebus Dosa, apa tidaknya dengan rasa berdosa dan menebus kembali adalah SEBAB MEREKA BEKERJA MENGEMBALIKAN HAK RAKYAT DARI PEMBANGKANG yang menjadikan 11 bulan NERAKA di Perak, Teman harap janganlah dilupakan SIPENEBUS DOSA ini jika kita terasa Aman dan Makmur dibumi berdaulat ini... PERAK DARUL RIDZUAN...AMIN!

08 April, 2010

GILIRAN NIZAR PULAK YANG KANTOI!

Siapa sangka bila sahabat teman menghubungi teman bercerita tentang kekantoian Niza, mana tak nyer dia kantoi bila menyibuk di Hulu Selangor sampai satu kampung halau dia keluar, (klik sini) nampaknya Rakyat mula perasan perlu ada sekatan untuk Penderhaka Dan pengkhianat malah menghindari dari golongan  ini yang akan merosakkan pemiiran rakyat malah generasi akan datang.

satelah teman selesai membaca alkisah sebenarnya dalam blog RBF perrrggghhh hebat cerita nyer dan patut blogger kena jenguk dan tahu, Muahaha baru buku bertemu ruas bila pengkhinat ini rasa senang-senang dia boleh perdayakan taua tipu rakyat!. Akibat padan muka dan teringat teman bila dia ni nak sedor memperdagangkan maruah menjual bangsa sendiri, tak cukup ker Dun dan Parlimen yang dia sudah ada hingga sanggup merosakkan pemikiran rakyat semata-mata mengejar jawatan Menteri Besar! tak cukupkah lagi segala kaut yang dah dibuat? tak cukupkah lagi maruah melayu yang di gadaikan?

Kalau dulu orang PAS memang mereka slogan HACUR UMNO HAMCUR  sekarang dibalikkan HANCUR PAS HANCUR, BUBAR PKR BUBAR! Tak terpikirker dibalikkan tuhan dengfan doa kalian yang mahu memusnahkan sesama umat sendiri? Tak kan terfikir sampai nak lawan takdir tuhan macam FIRAUN! Bak kata orang Penang mai la kalu brani! aku tibai dengan batang penyapu!

05 April, 2010

ANWAR SOROK DIRI BILA KONVOI PERDANA KE GERIK OLEH 15 RIBU AHLI PKR... OOOPS 15 ORANG MUAHAHA!

Awas Rombongan atau konvoi Pegi kencing Rakyat   Kali ni memang teman lambat keluar artikel sebab mengesahkan rumah teman banjir, Macamana pun teman nak juga nak posting tak kira ler lewat sebulan ker atau...atau.... atau...dan atau

Rombongan yang dirancang sebagai konvoi gergasi atau perdana oleh Pakatan kencing rakyat bertujuan menyebar dan memfitnah rakyat di peringkat akar umbi sebenarnya di naung oleh Anwar sendiri, perancangan  adalah merupakan projek gergasi seperti sebelum ini kalau kome ingat lagi pernah dibuat pada PRK di Kuala Sepetang, Bukit gantang yang sambutan agak baik apabila rakyat ketika itu masih keliru. Cukup jelas Pakatan kencing rakyat merasakan program berbentuk begini cukup berjaya, tetapi mereka lupa sebenarnya Dulu lain... sekarang Lain... Digambarkan kononya akan disertai oleh ribuan rakyat yang akan menyertainya berakhir dengan 15 ribu akan turut serta, oooppps Sori bukan 15 ribu tapi 15 orang jer yang masih sanggup jadi pencacai atau mungkin masukkk lebih, Megambarkan seolah perjuangan Rakyat, dengan kuasa Allah akhirnya rancangan hasad ini at last kantoi bila di tahan dalam satu sekatan jalanraya dan pihak POLIS akhirnya berjaya merampas pelbagai risalah menghasut, fitnah dan pembohongan yang akan diedarkan sepanjang konvoi.

Lebih mengejutkan lagi bila konvoi pengkhianat ini terbongkar didalam sekatan tersebut cuma di hadiri oleh 15 orang sahaja. udah ler tu yop dan yong kalau setakat sambil menyelam dan teguk air baik tak usah ler, nampak sangat jiwa boleh di beli dengan rombongan sampai sanggup jadi pencacai dan pengkhianat bangsa.

Yang paling-paling tersentak... bila Anwar yang turut membakar semangat pencacainya terkedu hilang darah sepucat ayam daging bila mengetahui cuma 15 orang sahaja yang hadir dalam sebuah bas, tersentak dan marah beliau akhirnya terhenti di IPOH saja binggung dengan pencacai yang tak semacam dulu lagi, kalau pegi jumpa doktor dah tentu PH darah makin naik dan tak munasabah Anwar akan memberi alasan dia tak tahu ataupun gunakan alasan kesihatan tak dapat ikut serta, biasa ler yop part-part macam ni selalunya dia akan guna alasan sakit pinggang ler, sakit dalaman ler dan sebenarnya skit jiwa yang dia belum guna lagi,

Tentu nya Anwar semakin kecut dan gelisah kerana rakyat semakin hilang kepada kepercayaan beliau bila tembelangnya pecah dan kini rakyat sudah marah dengan si mamat kaki kelentong ni dah banyak kali di tipu hidup-hidup sebelum ni, peristiwa 16 september pakatan mengambil alih Putrajaya, ATM yang nak gulingkan kerajaan demi dia, Raja yang telah setuju melantik beliau sebagai PM baru dan pelbagai lagi lah yang di ilhamkan oleh Pemimpin Kencing Rakyat ini

MASIH INGAT LAGI TAK BILA ANWAR MEROSAKKAN PEMIKIRAN RAKYAT DENGA LAUNGAN KERAMAT BUBAR, DUN BUBAR kini dipalitkan kembali kepadanya menjadi BUBAR PKR BUBAR!   

03 April, 2010

RUMAH TEMAN BANJIR LAGI! TERIMA KASIH BLOGGER PEJUANG PERAK KERANA PERIHATIN.

ADUH PEDIHNYA! Tah berapa puluh kali banjir lagi yang teman kena hadapi! Rasanya dah tak sanggup lagi teman nak ngadapnya (mengharunginya) Ya Tuhan berilah aku kekuatan utk menghadapinya, pedih rasanya tak dapat nak digambarkan lagi,bila ketika teman tengah buat posting ni... tetiba hujan lebat datang lagi! lantak ler... yang ada pun tak selesai lagi... yang baru pulak datang buat hati teman tak dapat nak kata apa lagi!

Ketika 8 malam tadi ketika teman masih di cycber cafe tengah nak edit dan buat posting cerita Penyerahan Memorendum ke istana tadi,  juga tengah berkira-kira nak email kat kawan-kawan blogger bahan utk blog dema... teman dikejutkan oleh anak sedara teman 'Pak Su rumah paksu banjir lagi saya dah angkat karpet, buku,beg sekolah letak diatas' walaupun teman dah sampai tak berapa heran soal banjir tapi bila dengarnya... rasa amat letih dan gelisah benor nak hadapinya, sahabat yang pernah kena banjir kilat macam ni tentu dapat bayangkan letihnya mengemas dan buang air keluar rumah.. 
Memanglah banjir diseluruh rumah teman setinggi 6 ke 10 inci bila hujan lebat tapi ia tetap meletihkan bila semua perabot, carpet, beg, buku sekolah anak, lap top dan macam-macam lagi yang musnah samada tadi maupun beberapa tahun dulu sehingga tak upaya nak ganti karpet lagi. Sebenarnya yang teman cukup takut bila Sang Belengkor (ular) kerap dijumpa dalam rumah. Takut teman disebabkan kadang-kadang berlaku bila teman tak ada kat rumah. rasanya si bengkor ni dah jumpa 4-5 kali bila setiap kali banjir...
Teman sebelum ini tak pernah nak merunggut walaupun sebelum ini memang setiap kali banjir bantuan mencurah-curah tiba walaupun tak pernah sekali pun teman dapat atau meminta nyer, tak pulak teman kecoh nak minta atau tak dapatnya, belum lagi teman nak kecoh, kali ni rasanya sudah hilang sabar tak ada ker Ketua kampung teringin nak tanya? macamana alkisah puncanya boleh jadi banjir? macamana nak selesaikannya, harammm... apa pun tidak ada penyudah!

Teman juga telah menghubungi YB kak Midah secara sms dan dia sudah maklumkan kepada Penghulu malah Penghulu sendiri telah teman call dan teman tidak menyalahkan beliau sebabnya teman pun tahu sepatutnya Ketua Kampunglah yang sepatutnya datang dan bertanya atau paling tidak talipon teman pun jadilah, tapi biasalah, dah maleh teman dah, tak pa lah, cukuplah, biarlah. sampai berbuih nak diadukan, rasanya tak akan teman maklum lagi, Buat Apa! dah tahu pun tindakannya. nak kata tak maklum tah berapa kali dah maklum sehingga sebelum ni pernah teman drafkan surat diatas tiket JKKK complete dengan  gambor sekali kepada Arwah Ustad Ripin ketua kampung yang dulu. tak juga selesai.
Puncanyer... Segala longkang yang baru dibina dibaris belakang rumah teman akan mengalir terus kerumah teman sebab rasanya tak ada saluran utk air jalan keluar. Hanya kawasan lembah didepan halaman rumah teman sebenarnya jadi takongan utk air limpahan dari longkang-longkang  baru dibina belakang rumah teman... kini lembah tersebut tak lagi dapat menakung limpahan banjir apabila ada segelintir yang mahu bina tapak kedai haram dengan menutup kelubung atau salur ke lembah tersebut dengan beberapa lori membuang pasir kotor utk tujuan tapak kedai haram yang akan dibina, dema buat sesuka hati bapak dema tanpa merujuk teman dengan alasan itu bukan tanah teman, 

Yop komer pakai akai sikit, kalau nak diikutkan temanpun nak buat tapak kedai depan laman rumah teman, sapa yang tak ndak, masaalahnya kalau di timbus lembah tu pakat makin kuat ler banjir rumah teman. Tak Nampak ker mengkomer tambus pasir kotor tu atas apa? habis komer timbuskan Pokok keladi, pisang, kekabu, pandan dan lain-lain yag ditanam oleh Arwah Pak Mertua teman tu sampai tak boleh pikir ker macamana ada tanaman di lembah tu? Apa komer ingat tanaman tu hidup sendiri ker? sesuka kome yang nak cari untung dan tak peduli rumah teman yang dah melampau dapat banjir...disebabkan miker! Pakai akai la sikit, serupa kalau teman buat nyardin jer (selamba) bina gerai depan halaman miker ikut sesuka hati bapak teman, boleh ker komer bagi? Bukan teman tak tahu yang mengkomer kata 'alaaa... ini bukan tapak hak teman, apa teman tak boleh buat kalau kome nak buat juga! DIPERSILAKAN BUAT KALAU ADA BRANI? Tauler Teman ngajornyer (bertindak) dah kalau kome boleh sesuka hati bapak mike nak buat gerai... apa miker sorang jer ater.. teman pun boleh jugak!

Mulai hari ini sudahler... tak akan mengadu lagi pada sesapa aje, buang masa dan terasa macam kena sembah atau sampai anak-anak teman berdepan Binatang-binatang berbisa baru komer nak tanya, baik tak payah.
Apa yang teman agak sedih bila selama hari ni seolah tak pedulikan walaupun hakikinya tak terfkirkah teman adalah salah seorang yang perjuangkan Rakyat terutama BN dalam arena blog setiap kali turun padang bersama kawan-kawan blogger yang lain terhadap Pakatan Ronggeng! tak kira samada sidang dun maupun PRK yang tak pernah teman dan sahabat bloggers runggutkan demi perjuangan memertabat dan memperkasakan agama, bangsa dan negara.

Teman tahu peparitan dan saluran akan dinaik taraf diserap dalam RMK 10 sebagai salah satu projek Utk Rakyat, Tapi tak terfikirkah nak menunggu perlaksanaan sehingga selesai tentunya mengambil masa berapa lama lagi? tak terfikir ke berapa puluh kali lagi sehingga selesai projek tu nanti rumah teman akan banjir lagi. tak kan selagi itu juga teman akan dapat jawapan yang sama!
SUSAH SANGAT KAH KETUA KAMPUNG NAK BERTANYA ATAU TALIPON TEMAN BERTANYA KHABAR? 

02 April, 2010

AMPUN TUANKU! LUCUTKAN SEGALA KURNIA DAN GELARAN NIZAR DAN NGEH SEBAGAI PENDERHAKA.


Kira-kira jam 3.30 petang tadi bertempat di depan bangunan UMNO, gerakan anak-anak muda berhimpun sependapat menyatakan kesal terhadap PENDERHAKA yang semakin kurang ajar dan terang-terang MENDERHAKA semasa Sidang Dun Perak Baru-baru ini bila menidakkan Menteri Besar Yang disandang oleh Dato' Seri Dr Zambry Abdul Kadir yang dilantik oleh DYMM Tuanku Sultan Perak

Menteri Besar yang diperkenan oleh DYMM SULTAN PERAK Dato Seri DrZambry Abdul Kadir begitu teruk dicerca sehingg cuba dipukul dengan Fail oleh adun Pakatan Rakyat terutama Adun kuala Sepetang Adun Kuala Sepetang Tai Sing Ng dan nizar sendiri yang tidak berpuashati terhadap Menteri Besar yang dilantik oleh DYMM Tuanku Sultan Perak. Tai Sing Ng begitu kurang ajar yang macam berok menghina Islam sendiri sebagai ugama rasmi dengan Duduk sebegitu biadap bila Doa dibacakan membuka dewan yang mulia. Gelaran  Dato kepada pelaku sarkis berok berdua memang elok benor di tarik balik, buat apa diberi kepada penderhaka dan pengkhianat bangsa yang terang-terang memohon derhaka kebawah duli, teman ngetor dengor bila ada yang berani menderhaka kepada kedaulatan Raja-Raja Melayu satelah sejarah membultikan penderhakaan dari dulu memang menjadikan Rakyat cukup membenci, mana taknya tengok saja dalam Dewan sendiri dibuat macam mak bapak dema punya sendiri, dari memegang negeri sehingga sekarang bukan agenda rakyat yang diperjuangkan malah tuntutan kesenangan peribadi yang diutamakan
setiap kali dewan akan bersidang setiap kali itu juga akan kedengaran agenda rakyat tembolok dema yang dituntut, mana taknya sidang yg lepas tuntutan dema ialah kenapa POLIS banyak, kenapa wartawan tak buat coverage utk dema, kenapa tak boleh buat bising sesuka mak pak dema sesuka hati, polis jadi ancaman dema, takut kena tembak polis yang berkompromi dengan BN, dan macam-macamler rungutan dema dan bukan Agenda Rakyat yang dibawa kesidang.

Berbalik kepada perarakan tadi Pemuda BN terdiri dari MIC, MCA, PPP, Gerakan, UMNO, Persatuan-persatuan Belia, KAMI, Perkasa dan banyak lagi bersetuju memohon Kebawah Duli Tuanku Menarik Balik Gelaran yang di Kurniakan kepada Penderhaka yang terang-terang menentang perintah tuanku serta merosakkan sidang Dun untuk memperbahaskan Agenda Rakyat tempohari!
Perarakan keistana berakhir denganpenyerahan memorandum di Istana Kinta. kelihatanjuga ramai anggota Polis yang berkawal ketika perhimpunan tersebut bermula. walau bagaimanapun tidak ada sebarang kejadian yang tidak diingini berlaku, jadi teman nak tanya. Sanggupker komer dan keturunan komer menderhaka kepada bangsa komer sendiri? AMPUN TUANKU! PATIK SEKUPANG DUA DAN KETURUNAN PATIK MEMOHON TUANKU MENARIK SEGALA KURNIA TUANKU KEATAS PENDERHAKA DAN PENGKHIANAT BANGSA SI NIZAR DAN NGEH LAKNAT! DAULAT TUANKU! 



DISEBALIK PERISTIWA SAMSENG DUN. APA CERITA KAT PENGAJAIAN TINGGI KITA?

Apa sudah jadi dgn pengajian tinggi? ada usaha menjatuhkan dan merancang pegerakan betul atau tidak? bgai semua yang terlibat jangan lepas pandang, dalam asyik kita di pertontontkan sarkis dan wayng sarip DOL SAMSENG kampung dusun ada gerakan lain yang menyelinap!

Retetan beberapa su yang berlalu ada kalanya perlu pemerhatian rapi mana tak nya, cuba mengkomer pikir pelik atau tidak nya sudah 7 orang Profesor Melayu dibuang maupun diturunkan pangkat, Mereka yang dibuang atau diturunkan pangkat adalah pejuang Melayu di UiTM. Mereka ini dibuang dari Institut Pemikiran Dan Kepimpinan Melayu (IMPAK) . malah lebih pelik bila Penolong Naib Chancelor IMPAK- Dr. Shireen Haron - yang mana hasil kajian beliau menolong UiTM memenangi Anugerah Cemerlang Sektor Perkhidmatan Awam bagi tahun 2008 juga diturunkan pangkat. IMPAK memang relevan dan berkesan kini di ambil alih seorang India Muallaf bernama Vijayan Abdullah

Dengarnya juga hasil kajian IMPAK akan terus kemeja DAP dan Kroninya? dikhabarkan ada direct access kepada resource staff UiTM. Ini kerana sudah ada staf UiTM yang dimarahi oleh pembangkang kerana menjalankan kajian untuk meningkatkan kedudukan sosio-ekonomi Melayu, kalau mengkomer nak tahu kajian sosio-politik ini melibatkan kajian Pilihan Raya Kecil setelah PRU12 sepertimana yang komer tengok setiap kali PRK kan da mahasiswa buat kajian. 

Nmapaknya tanpa kita sedari makin hilang peneraju-peneraju dan nampaknya makin senyap kerja-kerja dema  sampai banyak yg tak sedar sikit-sikit seminggu-seminggu ditarik keluar sorang-sorang dan dilucutkan pangkat dema. Proffessor yang nampak di Uitm controhnya  :

1- Dr Shireen Haron-Penolong Naib Chancellor IMPAK
2- Dr Mat Zin Akib-AJK UMNO Jeli Kelantan-Dekan Fakulti Sains Pentadbiran
3- Dr Rahmah Rashid-Pengarah Knowledge Advancement, InQKA
4- Dr. Rosmin Pengarah Hal Ehwal Pelajar
5- Professor Madya Radiah Ghouse- Felo Institut Melayu
6- Professor Madya Fairoz Salleh-Felo Institut Melayu
7- Professor Madya Norhayatee Ahmad-Pengarah Intec
Kesemua mereka akan digantikan dengan Prof Bukan Melayu, tak ker nampak ketara perubahan yang teman rasakan macam usaha menarik benang dalam tepung!


dengornya 5000 pelajar Bumi Non Muslim dari Sabah dan Sarawak akan diserap, macam satu usaha pencairan populasi dan untuk balance pelajar Bumi Muslim di Uitm seluruh negara- Setahu teman memang PM nak ambil pelajar Bumiputera miskin sebanyak 5,000 dari seluruh negara, tapi lain pulak perancangan dema ni nampaknya dalam diam tak diam, usaha MB Khaled Untuk mengambil-alih Uitm seperti yang diluahkan pada awal Mac 2008 setelah PR menang besar di Selangor nampaknya menjadi kenyataan dengan penyusupan agenda PR ke dalam Uitm. Dan kita semua tahu siapa implementor di peringkat UiTM! 
Bukti yang mungkin di overlook oleh orang kerana pelbagai isu diversion dari kubor, tanah wakaf, kepala lembu, arak dan rumah urut yang dimainkan oleh gang PKR sebagai pemerintah negeri sepertiada  kerjasama dengan university pulak 

 Apa dah jadi weh? apa benor dan kebetulan bila kita tengah mengelamun asyik tengok drama sarip dol tadi dema menyamun betul dengan geng 6 jahanam yang sebenor? pikir-pikirkanlah! kepada pak menteri sila rujuk tengok supaya jangan lepas pandang. Adakah kita melompat suka deman senyap menyamun! BERANI KERANA BENAR! 

01 April, 2010

SAMSENG.SAMSENG,SAMSENG, POLISTANGKAP SIVA SALAH GUNA KUASA!

Bukan teman sorang jer yang mengelegak marah kat perbuatan samseng, seorang ayah tua yang bersembang dengan teman pun tercungap-cungap Marah yang amat bila tengok gelagat Samseng Haram jadah yang cukup memalukan seluruh Rakyat Perak.
Mana taknya, teman pun heran kenapa POLIS tak tangkap si Siva nie lagi, kalau merujuk kes sebelum di sidang Adun di Kelantan, Su mengeluarkan sepucuk surat degan Pantas Polis bertindak dan tangkap! Apa lagi bila dewan bersidang, jangan katakan wakil rakyat , wartawan pun tak berani melintas ditengah-tengah dewan, cuba yop pikir macamana pulak bila di Sidand dewan Perak baru-baru ni, dah macam sarkas dema buatnya, macam samseng sarip dol pun ada, ini apa ceritanya yop. memang Kurang Hajar betul Adun haram jadah kaual sepetang, selamba jer dia seorang jer duduk bila semua bangun bila doa dibacakan sebelum membuka dewan, bukan itu jer siharam jadah ni sampai cuba serang menteri besar, sepanjang sidang  teman tengok tak ada seorang pun Adun Bn yang bangun dan pergi ke meja orang lain selain dari haram jadah pakatan rogol ni saja yang lansung tak hormatkan dewan.

masa Press comfrence pakatan rogol siap dema boleh kata polis jadi ancaman pulak, apa kehal yop sampai dema tegor ikut suka mulut jer, teman harap POLIS kali ini ambil tindakan, semua rakyat dah pun melihat bagaimana betapa kurang ajar dan biadapnya dema yang rata-rata Rakyat Negeri Perak tentunya mahu dema ditangkap denga segera, satu Malaysia dah tahu, TANGKAP TANGKAP TANGKAP! AJOR SIKIT DEMA TU! 

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND