30 Januari, 2013

TANAH HANYA UNTUK ORANG PAS SAHAJA?


Hanya siapa yang berparti PAS sahaja layak mendapat tanah? Apa dah jadi dikelantan, siang tadi menteri besar kelantan ke majis pemberian tanah kepada penduduk Kesedar Lebir bagi menyampaikan hak milik tanah kononnya kepada penduduk disitu, malangnya apa yang didakwa cuma mereka yang ahli PAS menerima hak milik tanah tersebut, manakalamyang bukan dati parti tersebut nampaknya tidak dilayan hak sebagai RAKYAT

Nampaknya rakyat terinaya dengan kekejaman tuan guru disini, bantahan oleh penduduk asal disini tidak dilayan, malah protes mereka di jalan yang bakal dilalui oelh menteri besar ini nampaknya dihalang oleh dua kenderaan pacuan empat roda bagi membolehkan kereta mewah tuan guru melaluinya, apa dah jadi kalau begini busuknya hati seorang pemimpin jika mengenepikan hak rakyat teritama bagi mereka yang juga penduduk tetap dari asal dinafikan hak milik mereka


Saudara Abdul Aziz bin Abdul Rahman sebagai ketua jawatankuasa Peneroka Kesedar melahirkan kesedihan beliau bila hak mereka dinafikan oleh kerajaan PAS, apakah sebab mereka bukan ahli pas tidak membolehkan mereka dinafikan sebagai rakyat negeri Kelantan  dengan menganak tirikan serta menafikan hak mereka sebagai rakyat serta penduduk asal disini, kalau mahu dinafikan maka Gua Musang yang dimenangi oleh Tengku Razaligh nampaknya bileh dianggap ugutan jika tidak memilih PAS. 

Kelantan nampaknya sudah makin tidak keruan bila sering dihimpit dengan pelbagai kejadian diluar pemikiran rakyat yang setiap kali dihidang dengan pelbagai kenyataan sonsang  serta luar akidah dari pemimpin nya yang seolah terpaksa menurut kerana hanya mahukan kuasa sekalipun terpaksa menyonsang menentang ketetapan dalam Islam, apa nak jadi kali nie, nampaknya bukan sahaja ahli sahaja dijanjikan syirga sebaliknya ada tanah dibumi... Rosak memang rosak ler dema nie! 

KUMPULAN GAJAH DIRACUN! ANAK GAJAH MENANGIS MELIHAT IBUNYA MATI


TAWAU – Kawasan Hutan Simpan Gunung Rara yang terletak kira-kira 130 kilometer dari sini bukan lagi menjadi tempat perlindungan yang selamat bagi gajah pigmy atau Gajah Kerdil Borneo apabila 10 ekor haiwan spesies yang dilindungi itu ditemui mati dipercayai diracun dalam tempoh dua minggu lalu.
Kesemua gajah yang ditemui mati itu dipercayai daripada satu keluarga membabitkan tujuh betina dan tiga jantan berusia dari empat hingga 20 tahun.

Pihak berkuasa tidak menolak kemungkinan kesemua gajah tersebut menjadi mangsa kekejaman manusia termasuk siasatan terhadap penggunaan racun tikus.
Teori racun tikus itu timbul selepas kes tujuh ekor gajah pigmy ditemui mati akibat termakan bahan berbahaya itu di Rizah Hidupan Liar Tabin,Lahad Datu kira-kira 10 tahun lalu.

Pengarah Jabatan Hidupan Liar Sabah, Datuk Dr. Laurentius Ambu ketika dihubungi semalam menceritakan,misteri kematian haiwan itu dilaporkan pada 23 Januari lalu selepas empat bangkai gajah ditemui di sepanjang jalan pembalakan Telupid di kawasan hutan simpan berkenaan.
Kawasan penemuan bangkai itu pula terletak kira-kira lima kilometer dari kem pembalakan Empayar Kejora Sdn. Bhd,sebuah anak syarikat Yayasan Sabah.

“Sepasukan anggota dari Jabatan Hidupan Liar telah menyiasat di lokasi tersebut sebelum menemui empat lagi bangkai gajah dua hari kemudian,” katanya.
Awal bulan ini,kakitangan jabatan itu menemui dua bangkai gajah di kawasan berkenaan dan menjadikan keseluruhan bangkai yang ditemui ialah 10 ekor.
Beliau juga mengesahkan siasatan awal mendapati kesemua gajah tersebut mati akibat termakan racun.

Sesuatu yang menyayat hati bagi pakar veterinar,Dr Sen Nathan apabila melihat seekor anak gajah pigmi Borneo cuba menggerakkan ibunya yang sudah mati di Hutan Simpan Gunung Rara, Tawau di Sabah.

Pakar veterinar Jabatan Hidupan Liar Sabah itu menyaksikan sendiri detik berkenaan ketika melakukan siasatan berhubung misteri kematian sepuluh ekor gajah terdiri daripada tujuh gajah betina dan tiga gajah jantan di Unit Pengurusan Hutan (FMU) 23, kawasan konsesi Yayasan Sabah di hutan simpan berkenaan iaitu kira-kira 130 kilometer dari Tawau.

“Saya berasa sangat sedih,tiada perkataan untuk menggambarkan perasaan saya,” katanya,sambil menambah bahawa anak gajah jantan berusia tiga bulan bernama Kejora itu telah dihantar ke Zoo Hidupan Liar Lok Kawi untuk dijaga termasuk bagi memberi susu botol.

Sepuluh ekor gajah berumur antara empat hingga 20 tahun ditemui mati antara 29 Disember dan 24 Januari lalu di kawasan Lembah Danum dan Lembangan Maliau.
Pengarah Jabatan Hidupan Liar Sabah, Datuk Dr Laurentius Ambu berkata keracunan mungkin punca utama kematian gajah berkenaan.
“Post mortem yang dilakukan mendapati tiada kesan kecederaan akibat tembakan sebaliknya bahagian organ dalaman gajah-gajah berkenaan rosak teruk.Selain bahagian usus,mulut dan anus mereka turut didapati berdarah.

“Kami mengesyaki terdapat unsur keracunan daripada bahan makanan yang mereka makan (toksin semulajadi atau racun perosak) tetapi kita masih menunggu laporan makmal analisis kimia,” kata Dr Ambu.
Menurut Ambu, laporan pertama diterima pada Selasa ketika pegawai Tabung Hidupan Liar Sedunia (WWF) menjalankan kajian hidupan liar dimaklumkan oleh seorang pekerja mengenai kematian gajah kira-kira 5 kilometer dari pintu Syarikat Empayar Kejora Sdn Bhd iaitu sebuah anak syarikat Yayasan Sabah.

Katanya gajah berkenaan mungkin termakan racun di tempat lain dan berjalan beberapa kilometer sebelum rebah di kawasan berhampiran Empayar Kejora.
“Kami percaya bahawa kematian semua gajah ini ada kaitan antara satu sama lain,” katanya.


Nizar Fitnah ATM



Mungkin sebelum nie banyak yang tidak sedar yang nizar ni bukan lagi pembohong bersiri sebaliknya pembohong tegar negara, apa sahaja ceramahnya bakal disusuli dengan pembohongan dan untuk mendapat tepukan dari penonton, berbohong tidak dilupakan, bukan ter... Tapi dah memang sah dia berbohong disetiap ceramahnya dimerata-rata

Bukan setakat bohong diceramah malah disetiap PCyang dia buat dia tidak akan malu atau segan berbohong dengan penonton yang hadir, teruk benor meroyannya nizar nie! Apa pun teman akan kupas satu demi satu termasuk upload cermah beliau yang berbohong, tengok yang nie, bagaimana dia berbohong kononnya angkatan tentera sudah sepakat dengan dia bahawa setuju akan bersama pas untuk merampas kerajaan, apa yang dia perkatakan ini sebenarnya satu ugutan pada negara, tindakan begini nampaknya lebih menjurus kepada ancaman

Tentang bohongnya pada setiap ceramah dah boleh katakan siapa yang mendengar dah kuyup satu badan dikencingnya, mana kan tidak hampir semua ceramahnya dipenuhi dengan pembohongan, terkini untuk memalukan pejuang tanah air beliau sanggup pergi ke konsult jepun untuk kononnya membuktikan jepun telah membayar pampasan sebanyak 207 million kepada tentera, pelik pulak kenapa dia sampai sanggup bersekutu dengan jepun untuk memalukan rakyat malaysia terutama pejuang kita

Kenapa dia tak tuntut nila matawang jepun yang satu ketika dulu tercetak dengan terang nama kerajaan jepun? Kenapa pulak dia sibuk pasal duit jepun nie, sudah sudahler menipu dan berbohong merata, rakyat dibukit gantang dan pasir panjang jugak dah jemu dan tak akan undi dia lagi, tak percaya tengok ler kalau dia berani bertahan tempat din dan parlimen yang dia sedang dia sebagai ahli perlimen dan dun, hehehe yang syoknya bila dia berucap guna telo parit , masa bila pulak kalau orang tualang sekah telo parit? Hehehe kuyup komer dikencingnya yop!

Hahaha Pecah perut teman, Kena tengok bro!



Buat layan breakfeast pagi nie, memang lancang mulut nizar ni br, banyak lak yang dia main hentam kromo dan bohong merata-rata, nah amik ko, bila suka balun orang dengan fitnah takkan tak ada orang lain pulak balun ko, komer kena tengok video ni, mengelegak perut dan hati teman kekekekeke..

29 Januari, 2013

INGAT LAGI TAK BETAPA KREATIFNYA HARUKAH SORA KEDEGILAN?


Sekadar mengimbas kenangan lepas bila Akhbar yang paling licik menghasut  dan fitnah yang dilempar kan oleh satu-satunya Akhbar yang merosakan minda serta berhasad yang menjadikan pengikutt berhasad dan membenci sesama agama dan kaum Masih ingat lagi tak bila Harakah telah letakan gambar Umi Hafilda seseolah begitu kurang ajar menunjukan simbul F**k you dengan gambar yang diedit dan disiarkan dalam akhbar tersebut

mengajak rakayat supaya menghina Jalur Gemilang
tak segan silu mencaci lagi...


beberapa gambar yang sebenarnya dijadikan milage kepada pemimpin yang kononnya memberi perhatian terhadap semua kempen merosakan akidah Umat Islam dan bangsa yang diharap supaya bertelagah dan kemudian mereka yang hadir akan dilihat sebagai hero yang muncul, jadi kenaler bergambar macam simpati sebaliknya Pencacai tidur diatas padang atau dataran merdeka dengan berembun sebaliknya dema pulak tidor di tilam yang empuk dirumah, 

Bukan setakat itu sahaja bila logok lapar diadakan datang dan tunjuk simpati sebaliknya dema melantak tak ingat dengan begitu mewah


Bukan setakat disitu sahaja malah selagi boleh diputar belit dan fitnah maka mereka akan edit gambar-gambar seperti diatas bagaimana Najib difitnah dengan edit gambar seolah yang kena dipalitkan didahi pada hal dengan teknik begini dapat dikenal pasti bila melihat gambar yang asal, selagi boleh mereka akan buat untuk menghina Perdana Menteri Malaysia 

BERDEKAH-DEKAH, KENA TENGUK VIDEO NIE, AGAK-AGAK SAPA YG RANK TERTINGGI POLITIK TONG NGONG?



KENA TENGOK YOP! Video yang cerita pasal politik tong dan ngong, lucu tapi tepat apa yang dikatakan dalam klip video yang di down Load kat Youtube, paling syok siap ada ranking lagi, kalau nak tau siapa rank yang tertinggi kenaler tengok dalam klip nie...

Secara selamba klip video ni ada unsur Humor tapi dalam masa yang sama Tong dan Ngong ni mengupas pelabagai isu yang hangat ketika ni macam bendera baru, nama Allah yang dihalal oleh PAS digunakan dalam kitab bible dan digunakan dimana-mana gereja dan banyak lagi... lu kena tengok sendiri ler...

28 Januari, 2013

BUKTI NIZAR ADA SEMASA ALTANTUYA DIBUNUH?



Jangan terkejut! NIZAR ada semasa Altantuya dibunuh? Lihat seperti video diatas bagaimana dia declare segala peristiwa yang terjadi dengan terperinci dengan yakin, setiap detik dan segala kejadian dia ceritakan satu persatu, betapa ramai yang menjadi saksi kepada apa yang dia katakan dalam cermah dan di angguk-angguk penonton yang kita tarafkan diLEMBUkan oleh si Meroyan nie

Rakyat Perak amnya sudah tahu bagaimana si nizar nie paling kuat berbohong, menjaja pembohongan dengan fitnah merata-rata tanpa pedulikan siapa yang dia berbohong dalah bangsa dia sendiri... Oppss bukan bangsa betui Melayu tapi dia kan Pan Asian sikit macam cine sikit pun tarak melayu, Meroyan nie nampaknya paling banyak berbohong dalam siri ceramahnya, tak serik-serik dah banyak kali kantoi tapi masih terus berbohong. Apa sahaja untuk populariti dirinya segala dosa dan berbohong tak diendah lansung, bukan setakat itu malah setiap kali ceramah bakal ada fitnah dari mulut neraka nizar nie

Tengok video diatas bagaimana dia menceritakan altantuya dibunuh, macam dia yang ada semasa pembunuhan tersebut, bukan setakat itu sahaja pembunuhan altantuya dikaitkan dengan Rosmah dan Najib yang tah mana pulak kait mengaitnya dengan pembunuhan ini?

Apa pun seperti yang kita dah duga bila Anwar dalam dendamnya bila pendedahan aibnya diketahui oleh rakyat dan sebagai membalasnya dia juga mengerahkan segala bala tentera yang dilembukan agar fitnah juga kepada pemimpin yang ada termasuk Najib sendiri bagi mencalar dan memburukan imej pemimpin negara yang sebenarnya tidak seperti dia yang hebat kelakuan membalun M or F, China or Coffee Boy, yang peliknya terbongkar seperti PAS juga dilembukan merata-rata di jalan, padang stadium dan lain-lain

Macamana pun teman bersyukur bila Allah swt tunjukan kepada rakyat dengan pendedahan pelbagai peristiwa yang dilakukan oleh Jenin PM nie, Alhamdulillah kalau lah sebelas bulan pun perak dinerakakan Masyallah apa akan jadi kalau sepenggal pulak?








CUBAAN BUNUH!!! Pemimpin parti nyris maut mahu dibunuh depan-depan mangsa yang sedang memberi ucapan. Pembunuh dengan berani naik keatas pentas dan mengacu pistol tetapi sempat ditangkis menyebabkan dia gagal seterusnya du belasah oleh yang lsin. Pembunuh juga menyamar sebagai salah seorang petugas untuk tidak disyaki semasa dalam majlis

Ambil iktibar bagaimana kejadian sebegini boleh terjadi...
Ahmed Dogan, ketua sebuah parti liberal yang mewakili golongon minoriti turkish di Bulgaria, selamat dalam cubaan bunuh ketika sedang memberi ucapan di persidangan dekat ibu kota Sofia, Bulgaria.

Kerana terlampau dan terlalu banyak fitnah amat membimbangkan kita, Malaysia juga tidak ketinggalan, jangan terlalu alpa dengan segala perbuatan yang melembukan rakyat, Fitnah supaya rakyat menyimpan rasa berhasad antara satu sama lain, 

Tidak mustahil dinegara kita juga boleh terjadi! Rata-rata kita dapat melihat rakyat diajak serta dirosakan segala budaya kita yang cukup sopan dan berhemah, begitu amannya Makaysia tetapi digambarkan betapa huru hara bila diajak rakyat supaya mengganas diatas jalanraya, di ibukota dan banyak lagi yang kita amat tahu hasilnya menyebabkan 38 juta rakyat tidak disenangi oleh rakyat.

Apakah cukup selesa kalau kerajaan bertukar dengan cara ramoasan atau dengan fitnah bagi tujuan menjatuhkan? Apakah akan selamat jika negara dirampas? Bukankah tindakan yang sama juga bakal dihadapi oleh pembangkang kerana mengajar rakyat supaya menjadi ganas, nampaknya kenaler terima kembali apa yang selama ini dilakukan kepada Malaysia supaya Rakyat boleh memberontak dan menghalalkan ganas. Aoakah sekitar 70 ribu yang hadir sudah boleh mewakili majoriti wal hal sekadar 0.07 peratus kalau mahu dibandingkan dengan jumlah rakyat seramai 38 juta?

27 Januari, 2013

INI TIDAK ADIL! AMAT TIDAK ADIL... Hehehe!!!




 Di Seremban, seorang pelayan pusat karoke disini dihukum penjara 3 tahun dan dua sebatan kerana menipu seorang wanita sebanyak 296.000 hanya dengan menggunakan pesananringka atau SMS

Lam Boon Keong27 dijatuhi hukuman tersebut pada sendikit yang menipu dengan menggunakan taktik licik terhadap orang-orang kaya dan mempunyai simpanan yang banyak didalam bank-bank. Dia didakwa bersama 4 lagi rakannya dalam penipuan tersebut.

Dengan mengunakan alasan dikenakan tindakan oleh Bank Negara Malaysia (BNM) kerana salah menyimpan tampa pengetahuan BNM dan septutnya dalam kadar jumlah tertentu beliau mestilah memindahkan epwang tersebut ke Bank Negara, kononnya diberikan akaun sepatutnya dipindahkan. 

Mangsa seterusnya memindahkan wang tersebut di Bank RHB Senawang demi menyelamatkan wang tersebut dari diambil tindakan dan denda, mungkin dengan beberapa ugutan rampasan wang tersebut mangsa memindahkan wangnya ke Akaun RHB Bank atas nama Mohd Effendy Abdul Hamid (26) pada 25 November2011

TEMAN JUGAK NAK TANYA DAH KALAU MENIPU CAMNI KENA HUKUM PENJARA DAN SEBAT, MACANA PULAK ALJUBRI? Dia tipu satu Malaysia lagi
16 September tahun ? 
- Harga Petrol tak jugak turun, kalau tak Malaysia, kenapa tak kat 4 negeri dema turunkan
- Bantuan RM 100 untuk ibu tunggul
- Bantuan untuk anak baru lahir RM 1000
- Bantuan warga emas
- Bantuan Air percuma
- Bantuan @ Saguhati utk yang ke pelajaran tinggi
- Masjid dan surau baru...
- Tol percuma
- dan banyak lagi...

Paling banyak kencing kat Rakyat, sampai kuyup dan ada jugak tertelan dan warisi sifat lembu,  KITA JUGAK KENA AKUR SEPEKARA YG ALJUB, GAYAP DAN PEMIMPIN PAKARTUN ROKET BUAT DAN BAGI KEPADA RAKYAT, SUMBAT TELIGA RAKYAT DENGAN CERAMAH! DARI DULU SAMPAI SEKARANG NIE NAK PRU BALIK, CERAMAH, CERAMAH DAN CERAMAH, SAMPAI MUNTAH DENGOR CERAMAH MAKI CACI... SAMPAI MUNTAH MONGEK RAKAT DAPAT CERAMAH... KALU UNTUK PEMBANGUNAN DAN MASALAH RAKYAT SENDIRI SELESAI LER, PARTI PKR BUKAN UTK RAKYAT PUN, JANGAN SALAH ANGGAP, TAPI UNTUK MEMBELA SIMATA LEBAM NIE...

26 Januari, 2013

GINCU OH GINCU... Hehehe AB berbadi jgn marah


Ubah selera lak! Bila cerita pasal politik nie kekadang tak berbaloi, Kalau kita dedah segala kepincangan dan isu tersembunyi, kita mahukan rakyat seperti kita supaya Hak kita dikembalikan, yang penyamun tu kita tentang, sekalipun kita perjuangkan bagi pihak rakyat kekadang banyak juga yang serong mata, lembu dan cai Pakartun Roket tu tak heran ler sangat, ini kekadang yang paling kuat menyalak dalam antara kita yang kuat meroyan, kot nak untung atau bergolek datangnya ke depan muka, buat la sendiri, siapa pun tak marah

Bila menyamun tak dapat, macam-macam cara nak kan bergolek datang deoan mata tak juga dapat, jadi untuk lepaskan geram maka buat lah cerita begini begitu, kaitkan selagi boleh yang boleh dikailkan.kenapa sebelum nie tak buat? Bila sekarang nie baruler macam ayam berak kapur dan beruk   Nak pakai seluar ketat... Yang agak pelik ditaburkan kesini jer, macamler kita nie penyamun duit dia? Jadi pada teman beruk, dia dan Pakartun Roket nampaknya sama jer!!! Kenapa tak tanya yang lain, yang mengaku kononnya ada kumpulan lagi hebat, punya puluhan ribu pengikut, punya dato-dato dan yb-yb, parti, kumpulan dan banyak lagi yang lain mengaku hebat dan kuat. KENAPA TAK KECOH PADA DEMA? KENAPA TAK JERIT UNTUNG YANG BERGOLEK TAK DATANG-DATANG, KENAPA TAK MENYALAK MACAM ANJING, SEBALIKNYA JADI HEBAT MACAM NYAH BERTEMPIARAN DI KEJAR PENGUAT KUASA, NAMPAK MACAM BERANI TAPI TELOR DUA BUTIR MASIH BELUM JUMPA...

GINCU yang sampai sekarang ni yang kaum hawa guna sebenarnya tak banyak berubah, pada tahun 1915 gincu dibentuk dalam rupa bayang yang sampai kini digunakan kebanyakan wanita.

Sekalipun gincu dikatakan berada di pasaran sekitar tahun 1903, sehingga kini nampaknya belum siapa sedar yang alat solek kuno ini sehingga kini masih tidak berubah, anehnya semua kaitan terhadap wanita seperti barangan kemas, fesyen, rambut, beg, tas tangan dan meacam-mqcam lagi termasuk tuala wanita yang kini telah berubah bentuk dan kelebihan, gincu masih tidak berubah dan amat rasi dengan sepanjang abad yang terus berlalu

Gincu juga dikatakan wujud zaman masehi dimesir lagi, lebih 4000 tahun lalu gincu di Mesir digunakan oleh pelbagai kalangan wanita, umur dan bangsa, dari wanita biasa hingga ke Maharani diMesir

Bentuk gincu tetap tidak berubah sehingga kini. Tak tau lah kot akan datang gincu ada dalam bentuk spray atau sticker pulak? Dizaman kuno mesir gincu dilihat dalam warna yang gelap, warna juga berubah bila sekarang warna yang amat digemari seperti merah dengan tona yang pelbagi, dan pernah juga mula dipasar dan diperagakan oleh beberapa pembuat kosmetik dalam warna yang gelap seperti hitam, biru gelap dan lain-lain, bagaimanapun kurang mendapat perhatian serta permintaan kecuali beberapa negara yang mahsyur dalam peragaan fesyen disamping pengunaan terhad dalam show fashion serta model dalam sesi photograpy.

Di Malaysia serta jiran seperti Indonesia,Thailand dan beberapa negera lain yang punyai rakyat yang beragama Islam juga pernah kecoh bila ada pembongkaran tentang Gincu yang berjenama mendapat pasaran dikejutkan dengan cerita diperbuat dari bahan seperti babi dan uri anak yang baru lahir selain juga dikatakan menggunakan pelbagai bahan dari binatang.

Walau bagaimana pun hasil pemantauan serta tindakan pihak kerajaan dengan mengariskan beberapa syarat untuk dilepasi termasuk dengan kajian makmal sebarang produk yang dikenal pasti mengandungi bahan-bahan yang tidak dibenarkan...

Hehehe... Kawan teman kata kalau lah orang bagi sedekah macam 10.526 ekar tu atau dana bergolek, elok ler miker buat kilang Bedak dan gincu... Kepala tak sakit hati tak panas dengan haram jadah nie...

24 Januari, 2013

SEMBOYAN AWAL RAKYAT PERAK AMARAN KEPADA PAKARTUN ROKET


Nampakya sudah ada beberapa program yang dirancangkan khusus dengan kehadiran PRU 13 dalam usaha kita cuba memberi maklumat yang sebenar dan menangkis segala Fitnah yang kini dilihat merata-rata dijaja pakartun roket. 

Perak juga tidak terkecuali, desas desus Parlimen yang akan dibubarkan pada 22hb Febuary ini nanti rupana bukan penyebab untuk semua menyusun pelbagai program, kalaulah benar meneka soal tarikh in maka nampaknya Rakyat Perak adakan program seawal selepas parlimen dibubarkan, bermaksud ke esokan hari sudah bermula dengan adanya HIMPUNAN BARISAN 1 MALAYSIA disini, uniknya disini kumpulan Bloggers di Perak di beri peranan penting untuk menjadikan himpunan kali dihadiri oleh pelbagai lapis umur, bangsa, agama dan sebagainya

Sudah tentu kita dapat saksikan bagaimana kebangkitan rakyat sebagai tanda menentang segala tomahan Fitnah oleh pembangkang, sorotan pelbagai Isu termasuk mempermainkan nama Allah dan fitnah bakal terjawab dengan kehadiran ramai kali ini

Rangkaian bloggers, Facebookers, twitterian dan yang tegar dalam cyber tentunya menjadikan peluang ini untuk bertaut bertemu sesama sendiri, dengan berharap semua yang aktif dalam dunia cyber menjadikan peluang ini bagi bertemu sesama sendiri yang sebelum ini hanya mengenal nama gelaran di Akaun FB. Jumpa dan bertukar pendapat serta strategi,  

Antara yang ditunggu dalam ceramah Dato' Fuad Hassan yang terkenal dengan kupasan isu serta ceramah disetiap kali beliau diundang dalam sesi soal jawab dan ceramah, beliau juga ditunggu oleh kebanyakan bloggers-bloggers Perak dan pelayar tegar maya yang mahu mendengar isu terbaru ataupun kupasan beliau terhadap isu tersebut


Upacara penutup majlis dengan kata dua serta ucapan Dato Seri Zambry bin Hj Abd Kadir sememangnya dinantikan oleh kebanyakan yang hadir, beliau yang nampaknya kali ini paling banyak diburukan dan difitnahkan, malah Nizar pun nampaknya semakin kuat meroyan, dan tak henti-henti mencaci dan menghina terutama dalam Twitternya, apa sahaja dalam kerajaan yang sekarang ini menjadi pilihan rakyat menjadi sasarannya mencaci terus mencaci, 

Kehadiran Menteri Besar Perak kali ini akan lebih panas memandangkan dalam tempoh berkempen, tentunya kita akan mendengar pelbagai pembongkaran yang rakyat dahagakan. bagi teman dan rakan PCT akan bersama dengan rakan-rakan bloggers yang lain akan bergabung menjayakan, JOM JOIN... kita jmpa disana nanti, KASI GEGAR SAMA DEMA!!!

Boleh singgah dan like di sini (KLIK)


20 Januari, 2013

RISAU HANTAR ANAK BELAJAR DIKELANTAN TAKUT TERJEBAK KELAB BERTUDUNGTANPA DARA?


Adoi... kerisauan bukan jer pada aktiviti Geng Bertudung tanoa Dara, sebaliknya mak bapak yang tengah tunggu keputusuan periksa anak-anak SPM yang nak keluar pun dah mula berkira-kira tak akan benarkan dema belajor di Kelantan walaupun sebelum ini dengan tanggapan Serambi Mekah adalah terbaik untuk anak-anak dihantar belajar tinggi disana dengan berharap tingkah laku serta anak-anak lebih berhemah dan bermoral. 

Beberapa siri pendedahan dalam blog-blog menceritakan bagaimana sekumpulan pelajar tinggi yang makin terkenal dengan geng tudung yang tak berdara, dalam kumpulan nie dema akan menganggap sapa saja yang masih dara sebagai budak kampung dan memaksa hilangkan dara dema untuk bersama dalam group dema

Pendedahan dalam Blog Taiping Central ada ceritanya...

Benda ni jadi di Kota Bharu Kelantan beb.. Yang gua heran, bukan ke Kelantan tu dikatakan negeri paling kuat agama dan dianggap sebagai negeri Serambi Mekah oleh puak-puak jumud Pas?
Apa komen Nik Aziz yang selama ni dok sibuk kutuk negeri lain sebagai tak islamik? Takkan benda ni pun dia nak salahkan Mahathir kot?

KOTA BHARU: Mereka menuntut di institusi pengajian tinggi (IPT), malangnya akhlak masing-masing amat rendah apabila aktif mengamalkan seks bebas, malah bergabung mewujudkan seolah-olah satu kelab bagi merancang kegiatan.

Tanpa mempedulikan dosa dan masa depan, kumpulan siswi berusia 19 hingga 21 tahun itu tidak mahu melihat ada ahli kumpulan mereka yang masih dara.

Malah, sesiapa yang masih dara dipecat 'keahliannya' atau tidak layak menyertai kelab itu dan dianggap sebagai kolot atau kekampungan. 
Akibatnya, seorang daripada siswi yang pernah menjadi ahli 'kelab tiada dara' itu kini menanggung derita kerana disahkan doktor dijangkiti virus HIV berikutan terbabit kegiatan seks bebas. 




19 Januari, 2013

ALLAH DALAM BIBLE YANG DIFITNAHKAN LEMBU PAS!

ALQURAN DIBACA FALAM GEREJA...

Puak lembu PAS suka fitnah yang kononnya UMNO bertanggungjawab dengan pengunaan kalimah Allah dalam Bible di Sarawak dan Sabah, bukan untuk menghalang serta memurnikan sebaliknya lebih suka dengan tiada tindakan untuk memudahkan UMNO dipersalahkan, kita akur sebab ikut tok guru dema ler, Kalau tak ada sebut UMNO dalam cermah Aljubri nie nampaknya sampai ada yang sanggup bagi telinga kalau dia tak sebut, caci, maki, hina dan fitnah, jadi tak heran ler apabila lembuan nya juga bercakap ikut tok guru yang HEbat dalam kekalkan hobi sukakan barangan Made in china, thailand dan the group listed of Coffee boyZ

Allah dalam bible sebenarnya sudah terhasik dari pengaruh mubaligh imdonesia yang rata-rata menggunakan bahasa indonesia , bangsa dema kalau kita perhatikan bukanlah menunjukan bangsa sebenarnya, Negara antara asia yang pernah dijajah dan berkesudahannya pengaruh yang ditinggalkan akhirnya menjadi resam baru, seperti Fhilipina yang dijajah oleh spanyol yang kita bahas ayang digunakan pun telo spain, begitu juga indonesia yang akhirnya bahasa digunakan oleh semua rakyat tanpa mengira bangsa, kalau dilihat tidak ada nama bangsa cina, hindu, sekalipun bangsa manoriti, hampir semua nya menggunakan nama dalam Bahasa indonesia, cuma ada satu dua nama yang kekal kerana kelebihan, seperti Lim Swee King yang menggunakan nama Cina sekalipun tidak ada bengsa cina yang boleh menggunakan seperti di Malaysia nama mengikut kaum. 

Dalam apa bentuk juga pun dari segi bahasa dan aliran yang agak longgar bahasa indonesia makin menular termasuk diSabah maupun Sarawak yang paling hampir dengan satu dataran  kepulauan Borneo ini. maka bukan sahaja Bible sahaja yang didalam bahasa indonesia sebaliknya kita punya banyak lambakan kitab dalam bahasa indonesia sebagai rujukan, sehingga ada masanya kecoh bila diragui kitab yang ditulis oleh beberapa Ulama dan ustaz diragui kesahihannya sebelum ini, bukan setakat itu malah AlQuran juga dibaca dalam Gereja disana (KLIK DAN TONTON dlm FB TEMAN)



Teman tertarik menghuraikan isu ini bila nampaknya futnah makin menjadi oleh PAS err... maksud teman lembu pakartun roket nie, setiap ceramah dijadikan punca untuk menyalahkan UMNO dan paling ramai yang jadi cacai dema di FB dan twitter , yang oelik kalau dah nak selesai mestilah dengan satu cara muzakarah atau tindakan untuk jalan penyelesaian, sebaliknya semacam dema suka pulak senang dijadikan alasan untuk memfitnah UMNO macam bapak Lembu dema yang nak nampak warak tapi hobi membalun tak jugak selesai

Teman tertarik kupasan blogger sahabat semut hitam tentang pembongkaran yang sebenarnya kejadian ini terjadi, biasalah bro, tang salah nie dalam dunia kalau Pakatan Rakyat  nie mana ada yang lain apa jer yang tak betui dan salah dah tentulah UMNO, hehehe mana buatnya pakai otak kat lutut dan pungkok, Baka baru aljubri hasilkan...

Selama 18 tahun, Sabah dan Sarawak 'digodam' oleh Indonesia dan berbagai input kenegaraan berorientasikan Indonesia dipupuk ke atas masyarakat Sabah dan Sarawak.

Ini termasuklah di bidang agama, hiburan, berita dan politik. Mubaligh-mubaligh Kristian di Sabah dan Sarawak membawa masuk kitab-kitab Injil terjemahan bahasa Indonesia secara pukal ke Sabah dan Sarawak.

Dari sinilah datangnya penggunaan perkataan ALLAH di dalam kitab Injil versi Indonesia yang digunakan dengan meluas di Sabah dan Sarawak sehingga hari ini.

Justeru, tiada siapa melarang penggunaan ALLAH oleh Kristian di Sabah dan Sarawak kerana ia berlaku sebelum mereka menyertai Malaysia lagi. Eksklusifnya mereka dalam hal ini adalah seeksklusifnya mereka menggubal undang-undang imigresen mereka sendiri.

Ia berlaku di kalangan umat Kristian yang menggunakan Al-Kitab, Injil versi bahasa Indonesia, sebagai rujukan agama Kristian mereka. Hasil Al-Kitab inilah juga, pribumi Sabah dan Sarawak semakin mahir berbahasa Melayu.

Apa yang ditentang ialah, niat puak Kristian di Semenanjung yang terdiri dari kaum Cina dan India yang bukan pengguna bahasa Melayu ini. Mereka malah sebelum ini tidak pernah mendaulatkan bahasa Melayu sesama mereka. Tidak pernah pula menjadikan bahasa Melayu sebagai bahasa pergaulan sesama keluarga dan komuniti mereka.

Tiba-tiba, tentu sahaja dengan niat provokasi dan mendatangkan sakit hati, Kristian-kristian di Semenanjung, tanpa sebab musabab yang utuh, merebut kata nama khas 'Allah' untuk Al-Kitab bahasa Melayu yang mahu dicetak oleh mereka.

Paling sedih, hal ini berlaku setelah mereka berjaya menakluk dan menjinakkan PAS , sebuah parti yang tidak diterima di Sarawak dan Sabah,  supaya terkurung dalam kandang mereka dan mudah pula untuk di anjingkan.

Adakah tuntutan mereka bersifat intelek atau provokatif? Tidakkah ia lebih kepada kurang ajar? Tetapi oleh kerana kebodohan abadi kekal subur dalam Pakatan Rakyat, pembohongan Abby Abadi tak akan diperbetulkan sesiapa.

BAKA BARU HASIL PAKATAN RAKYAT? HEBAT NYA DEMA...

TAHNIAH KEPADA PAKARTUN ROKET! Akhirnya dapat juga melahirkan gen baru ataupun BAKA baru hasil didikan serta usaha keras bagi melahirkan baka yang menganggap itu adalah baka terbaik! bukan susah sangat nak penuhkan kehendak yang diilhamkan

Baka baru nie akan lebih kurang ajar dan kin kecoh tentang Datin Rosmah yang tak bertudung sebaliknya kalau dema pulak pakai seluar katok pun tak apa kerana johad. Bukan setakat tunjuk rambut tapi siap tunjuk kepala botak dengan pompuan yang dianggap JIHAD dengan style dan bergaya apatah lagi rokok ditangan

Bukan setakat itu sahaja kalau kita perhatikan makin ramai Bloggers dan facebooker upahan yang setia dilembukan sampaikan Kiblat berlainan pun dikatakan boleh dalam islam, yang peliknya yang pandai cakap dan guna hadis nie semuanya yang biasanya kerling dan sepet. ikut suka mak bapak dema selagi boleh

hari nie lebai yang nampak macam bersunah paling aktif dan cukuo celupar dalam ceramah caci maki hina dan fitnah ikut suka bapak dema, rosaknya anggapan sunnah dari mata masyarakat. Dema dah tak peduli siapa dia ulama dan mufti sepatutnya menjadi panduan dan rujukan akhir zaman dihina bagai lembu dan dicercakan, memadai setakat tak laku sebagai artis yang diiktiraf oleh parti ajaran sesat sudah boleh hina caci sapa saja termasuk mufti maupun ulama. memang benarlah telah dikatakan semua kejadian diakhir zaman...

Koleksi gambar sorotan HERO PR sepanjang tahun 2012...
berhemah... tak ganas

tak pa aurat tak penting, Rosmah salah jer? 

janji sokong PAS... tak pa

Aljub memang nak ganaz, kalah kalu boleh ganaz lagi!

Mulut jelabai, kalau tak tipu mana ada stim, peduli ler sultan pun...

Anjing pun bukan maalah! uncle sick ker kalu takpa!

Komunis ler HERO, POLIS pengkhianat ler!

Komunis kita kata hero! Israel kita kata sokongler!

Peduli mak bapak nak malu !

tanggang pun tak per, Janji sokong aljub! 

khalifah lantikan PAS? 

mabuk hina Quran dan Islam? 

tak pa bleh ma! 

18 Januari, 2013

POLIS SEBAGAI KHADAM, NAJIB RASUAH, FITNAH, KRONI, PEMBAZIR DANZALIM


Mulut Jelabai Nizar ni tak serik-serik lagi, sesedap mulut jer dia nie nak hina dan caci, tal dapat nak salahkan kalau dah otak lutut yang dia pakai, tapi kena ingat dia jer ker yang boleh ngutuk orang sesuka bapak dia? kalau bercakap dengan lembu tak apa ini yang dibahasakan Orang yang bernyawa tu! kali nie sekupang nak bajasakan pada simeroyan nie...   

Tengok jer ler apa yang dia kata pada laman twitter malaun nie, nampak benor komunisnya dia, tak reti ker apa erti kemerdekaan dan orang yang dilembukan meroyan nie kata lebih hebat? Kenapa nak perlekehkan kemerdekaan yang kita kecapi yang kita perolehi aman sampai sekarang, dari miker hingga anak miker pun belajornya bantuan kerajaan. jangan miker samakan engineer Lift ni dengan politik yang macam lift turun dan naik. itupun ikut button yang kena tekan.

Apa ke tenggingnya miker nie, yang menuntut kemerdekaan nie semuanya sanggup gadaikan nyawa demi kemerdekaan generasi terutama anak bangsa, pertahankan Islam (cer tengok pekara 3 perlembagaan! jgn ler rujuk buku lucah jingga) dan sampai hari nie yang miker rasa nikmatnya keamanan, yang miker lembukan tu miker nak kata lebih baik dari ERTI KEMERDEKAAN?  cer periksa lutut miker tu dan semak kamus otak posisinya dimana?

Yang ditunjukan jantan betina, yang tak menutup aurat, yang salah perilaku, rosak akidah, sembahyang berlain kiblat dalam satu tempat miker nak kata hebat dari kemerdekaan? ishhh kalau miker hidup zaman tu pun, pakat tak harapler berani duduk kat stadium merdeka tu, apalagi kalau nak berperang dengan komunis kawan baik miker tu, mau terkencing kot! berapa kali miker angkat senapang dan tembak komunis yang membunuh rakyat malaysia? memang miker cukup menghina pejuang yang memerdeka kan negara dengan sanggup korban kan nyawa dema sendiri


Nie satu lagi yang miker nak kata Ds Najib rasuah, zalim, fitnah, dan lain-lain, amboi sedap mulut miker jer macam celabai ngutuk orang, Dah ler dengan Sultan Perak miker menderhaka. Sultan Johor Miker caci, Komunis miker kata hero dan paling getek orang perak kat miker sampai sanggup pegi jumpa orang jepun kat sini demi nak memburukan negara, ater berapa duit yang miker peronah sedekah kat persatuan perajurit atau mangsa perang? tak kan sebab dema miker sedekah pulak marah benor tak tunjuk dalam paper atau TV?

Usah nak fitnah orang, setakat nuduh orang nie dah memang pekara Haram Jadah dalam ceramah korang, elok ler tu samapi penyokong miker sendiri meninggal dunia pun miker buat tak kisah, yang penting maki hamun dan caci yang diutamakan, tu sebab Allah tunjukan kejadian macam nie ( KLIK)  kalau dah bebal nie memang payah nak putihkan hatinya

Jangan sibuk pasai orang, pasai miker tu yang belum selesai, elok ler jelaskan pada rakyat pasai tanah PAS 10,526 ekar yang boleh buat banglo 80,000 untuk rakyat, jawab dulu nasib PAS yang usahakan tanah bila diserahkan kat orang lain, apa lebihnya sedara miker tu sampai tanah sebesor Putrajaya boleh lepas ketangan sepupu miker? dema udah bersunat ker?  Mungkin uri dema tanam disitu ker? 


Ni satu lagi... Miker sesedap mulut kata POLIS nie khadam? yang miker tak sedor bapak segala khadam tu miker ler pada Bapa 13 mei miker?  Miker ingat orang dah lupa apa yang miker buat tambah menghina POLIS sebelum nie? Bersimh dah membuktikan bila salah satu tuntutan ialah hapuskan Undi POS? tak belajor atau pun memang miker jenis bengap, undi pos tu ler undi diantara undi tentera, polis dan sebagainya, miker nafikan hak dema mengundi, miker jer ker rakyat negara nie? dema bukan? 

itu pun dah baik ler dema tu tak belasah orang macam miker, kalau teman ler yang dinafikan hak mengundi sebaliknya bertugas mengawai komer, tok sah cakap ler... dah ler sebelum nie miker hina angkatan tentera laut lumut (KLIK) , hari nie boleh miker gelor dema khadam pulak! memang meroyan miker makin kuat elok ler tetemaih miker ni tang dahi, makan ubat yop, meroyan miker ni makin kuat, dema udah getek benor dengan miker.

Teman cabor miker, kali nie bertanding lagi di Pasir Panjang, pakat tau ler langit tinggi rendah, miker ingat miker banyak penyokong, tunggu ler pakat terlingkup ler miker nanti, hehehe tapi rasanya tentu dah miker cabut cari tempat lain... biasaler yang selalu mulut celabai nie bukan nyimpan telor... amik ko!!!

LAGI PASAL TANAH! atoiii kaya,KAYA, Kayaaaaa... olang miskin makanrotikaya suda la...

Macam pyan habib kata ' Urang kaya makannnn daginnn, urang miskin makan rutii... roti kaya ler tu'  ada cerita baru lagi... lepas teman singgah dan baca di blog Pisau.net yang sekarang nie makin kerap blognya di ganggu,teman dah sedor lama dah bila agak sukar satu ketika kita nak masuk kedalam blog beliau, terkini dalam proses pulih dari domain seperti kata pisau dalam blognya, apa pun kita tentunya tertanya-tanya adakah penyelaras domain beliau juga mendapat tentangan atau dah diugut? tak tau ler, tapi nyata menimbulkan syak kepada semua bloggers yang mengikuti cerita dari blog beliau...

Teman dah lama tak menyinggah kat blig dia. sebab beberapa urusan yang tidak membolehkan teman untuk aktif berbelogging, Opah teman meninggal dunia dan sekarang teman sedikit sibuk bila ayahanda teman tak berapa sihat dan kini masih dalam pengawasan doktor di Ward Hospital IPC, harap-harap ayah makin. sihat Insyallah...

Teman sempat menyinggah blog Pisau sekejap tadi bila ada blog- blog yang mula mempaparkan cerita baru dari Pisau.net, memang menarik dan nampaknya seperti bakal ada pembongkaran lagi oleh pisau? memang kebiasaan dalam satu-satu plot cerita mestilah ada kesinambungan cerita yang  dipanggil Story Karektor dalam bahasa filem atau drama, perlu ada cerita sebelum bagi menghayati dan seterusnya keberkesanan akan terlihat dalam lakonan sekali pun tiada kaitan dalam setiap babak atau episode  ... hahaha itu bab bikin filem dan drama...  tapi dari sudut penceritaan mesti ada asal sebenarnya cerita watak samalah sebagaimana apa cerita sekalipun dalam dunia... 

Nampaknya ada lagi cerita yang dikupas dan dibongkar oleh pisau... apakata kita ikuti apa yang dia nukilkan untuk kita baca dan kaji...

Siapa Doh Jee Chia?
Pisau agak 'ralat' sebelum ini kerana terlupa untuk bertanya kepada Ngeh. Sekarang ini Pisau mahu seluruh rakyat Malaysia, penyokong pakatan dan pemimpinnya tanya kepada Dia orang! 

1.Siapa Dato Doh Jee Chia pemilik Yik Wang Development dari Setiawan?

2.Apa kaitan Dato Doh Jee Chia dengan tanah sebesar Putrajaya di Kelantan?

3.Apa cerita dengan sebidang tanah 1,800 ekar di Simpang Lima Ayer Tawar?

4.Kenapa Doh Jee Chia dipaksa untuk membeli 5% saham Upayapadu Sdn Bhd?

5.Betulkah Upayapadu sebuah syarikat yang cukup kaya?,Betulkah  di pejabat mewah mereka "wood panelling" saja dah menelan kos RM40ribu?Belum termasuk perhiasan dan peralatan yang lain..

6.Betulkah  syarikat yang dimiliki Ngeh 51% dan  Ng 6% mampu membayar gaji seorang pengurus sebulan RM15,000?

7.Sebagai ahli politik,dari mana mereka mampu meraih wang jutaan ringgit untuk berbelanja mewah dan mampu untuk membeli syarikat Upayapadu?

Kenapa YIK Perlu RM78 juta tapi pajak ke Upahdaya untuk RM1 juta :  Klik sini   
Permohonan Maaf!

Pisau dengan rendah diri secara rasminya memohon maaf kepada Lim Guan Eng dan barisan pemimpin regim DAP Pulau Pinang kerana kebelakangan ini Pisau agak sibuk dengan isu tanah di Perak dan Kelantan.Tetapi percayalah Pisau tak pernah lupa kepada Lim Guan Eng dan regim DAP Pulau Pinang.Janganlah berkecil hati kerana  regim DAP Pulau Pinang akan terus dapat perhatian Pisau selepas ini . 

Pisau sebenarnya ada di mana-mana, di dalam pejabat Ketua Menteri ada dia, di sekeliling Komtar ada dia, dalam setiap program Dap, Pas dan Pkr ada dia, Dia terlalu dekat dengan musuh-musuhnya. Malah mungkin bergesel bahu setiap hari. (Tang nie teman cukup baik bulu roma) 

Pisau kata " Sejak 2-3 hari blog Pisau agak sukar diekses. Domain blog sekarang ini sedang dalam proses baik pulih."

17 Januari, 2013

NYATA PELAJAR MAKIN ROSAK OLEH PAKATAN RAKYAT, DUIT PTPTN TU DUIT NUAR BERAHIM KER?



DUIT PTPTN TU PUN DUIT RAKYAT, APA KO INGAT DUIT ANUAR IBRAHIM KER?Kalau kita tengok video macam nie mungkin akan berbeza pandangan, kalau diikut zaman dan usia bukan dah tentu akan berbeza pendapat, tapi apakah dah cukup bangga jadi kurang ajar macam di nie? Apa  yang dia persoalkan sepatutnya biarlah tentang pelajar

Kalau dia perlu tau, tanya lah kepada orang yang terdaulu, hanya ada sekitar 7000 tempat untuk direbut kemenara gading yang berbeza kini yang bukan soal mendapat tempat sebaliknya betapa cemerlang yang mampu kita buat? apa korang pernah bersimpati dengan yang ramai tidak dapat meneruskan pengajian tinggi

PTPTN memberikan pinjaman... ada ko ucap terima kasih? tanyalah yang terdahulu bagaimana anak yang nak belajar macam ko nak bagi tau kepada keluarga? kadang-kadang terasa amat berat nak bagi tau berjaya dalam permohonan ke Universiti, sebabnya kita tahu apa yang mak bapak perlu korbankan... gadai tanah, barang kemas demi anak nak kemenara gading... ada ko ingat? ada anuar ingat?... dia kaya ler beb, dia bukan miskin

Hari nie ko ada dengar lagi tak mak bapak yang gadai tanah dan barang emas? tanya balik apa yang pelajar macam ko buat dengan duit pinjaman PTPTN? jangan nak tipu ler... hand phone canggih, laptop, bergaya, motorsikal dan macam-macam lagi yan terdahulu tak pernah mimpi apalagi nak merasa! Bukan Main senang ko pakat nak FREE jer hutangnie? Apa ko ingat ini duit nuar ibrahim ker? Duit Rakyatlah bodo...

Kalau orang Islam maknanya kena BAYAR la bodo! Hutang mana yang tak perlu bayar? Ko nak dengar Ikut Islam ker atau Nuar Berahim? so hutang kalu bayar la bodo, bukan duit Pakatan Rakyat la tapi duit Rakyat!

Memang nampaknya kita sangka pelajar makin cerdik, tapi kali ini membuktikan bahawa pelajar kita juga paling banggang, elok la jenis macam nie pakat kelua jer banyak yang lain nak belajor tapi tak dapat, pada yang buat pinjaman termasuk sibod ni bator jangan tak bayor...! bukan duit Anuar Ibrahim tapi duit rakyat tu... aku pun rakya lah

hehehe kompom yang cakap nie dah yentu bapaknya orang Pakartun Roket! dah bapak kurang ajar apa lagi anak!

16 Januari, 2013

AWAS JANGAN PERCAYA PADA BRIM!!!


Awas dan berhati-hati dengan penipuan BR1M, nampaknya semakin menular kisah BR1M nie, jangan sesekali terkena ataupun tertipu dengan BR1M yang nampaknya sudah ada sindikit BR1M tipu tidak seperti yang kerajaan Malaysia tengah buat 2 nd Round ...

Di Pengkalan Pegoh harap semua orang kampung harap berhati-hati, terdapat dua orang lelaki yang seorang Cina dan seorang lagi India yang akan merayau merata kampung dengan pakaian kemas sepertimana seorang kakitangan jabatan kerajaan yang pergi kampung ke kampung untuk kononnya mencari mereka yang masih tidak dapat bantuan Bantuan Rakyat 1 Malaysia, 

Seperti seorang kakitangan kerajaan yang akan mengisi borang untuk pemohon yang kita tentu maklum akan meminta kad pengenalan dan bertanya beberapa butiran sepertimana yang di isi kedalam borang BRIM yang biasa kita dimaklumkan disesi penerangan dan juga berdasarkan pengalaman sebelum ini terutama yang telah menerima bantuan sebelum ini

Kejadian terjadi di jalan Merbuk, Kg Pengkalan Pegoh yang teman rahsiakan alamat penuhnya, kebetulan mangsa duduk didalam rumah yang ber grill ataupun berpagar jadi tidak timbul soal memberi kerjasama termasuk memberikan kad pengenalan serta beberapa dokumen Sebagai butiran untuk diselesaikan...

Akhirnya bila akhirnya mangsa mula lupa, bila pegawai tersebut akan meminta ambil gambar denga kamera yang sedia dibawa, masa inilah tektik mengena, ayat biasanya 'Makcik... mana boleh dalam gambar nie nampak rantai emas, tak kan dia orang bagi sebab orang susah tak kan mampu ada rantai macam nie! jadi bila masa nie ler RANTAI KESAYANGAN pakat hilang dengan dengan pegawai kerajaan tadi

Jadi kita berpesan- pesan ler pada kengkawan terutama jika ada sedara mara terutama yang ada makcik atau pakcik yang dah tua duduk sorang-sorang dalam rumah... 

CERAMAH PAS TETAP TERUS WALAU PUN ADA PENYOKONG MENINGGAL DUNIA

Inalillahi wainalilla hirojiun.... 
 


Teman masih terkilan dengan kisah semalam dan terasa amat tidak berpuas hati dengan kejadian semalam di Ceramah PAS pengkalan pegoh, Hampir sejam kejadian di ceramah tersebut bila Arwah Muhammad Puaad Ariffin yang juga merupakan salah seorang dari yang hadir untuk mendengar ceramah PAS disini semalam. Beliau tumbang dari bangku gerai ketika sedang menunggu Air yang dipesannya

Dalam keadaan tidak sedar diri dilihat dadanya masih turun naik menunjukan beliau ketika itu masih lagi hidup dan selang beberapa puluh minit didapati beliau telah pun meninggal dunia. ambulan yang dihubungi tiba lebih kurang 15 minit selepas dihubungi mengesahkan beliau telah meninggal dunia dan selang lima belas minit lagi POLIS datang untuk megambil mayat dan seterusnya menghantar kerumah arwah yang dituntut oleh anak tiri beliau di Sri Aman Menglembu.

Bagaimana pun teman memang terkilan dan dengan Ikhlas amat berharap  PAS lebih berhati-hati serta belajar dari kesilapan ini di lain cermah atau program yang lain, 
Sepanjang peristiwa yang menyayat hati ini sejujurnya teman agak terkilan kerana dalam masa yang begitu panjang lebih kurang sejam lebih dari  arwah tumbang cuba ditenangkan oleh petugas, mengajar sebutan Allah ditelinga arwah, meninggal  dunia, ketibaan ambulan dan seterusnya ketibaan kereta POLIS yang datang mengambil mayat yang telah disahkan meninggal dunia oleh unit kecemasan Ambulan..

Apa yang teman kesalkan sepatutnya terus berhentikan ceramah tersebut, bagi menghormati kematian salah seorang penyokong PAS sendiri di tapak ceramah itu yang hanya bejarak 40-50 m jer pun. sekalipun keadaan yang kelam kabut dijadikan alasan, sepetutnya petugas sudah boleh terus maklumkan kepada penceramah yang tengah melalak mencacai UMNO dan BN bagai tidak ada pa yang terjadi...

Agak berat untuk teman menerima alasan seperti itu kerana dengan jelas kita boleh nampak kumpulan manusia yang berkerumun menyaksikan peristiwa tersebut, malah kehadiran ambulan dan Polis cukup disedari. 

Bagaimana pun teman setuju dengan beberapa petugas disitu yang cuba kipaskan angin dengan mengunakan kain bagi tuuan mendapat udara yang segar sebagai jalan akhir untuk membantu, Rhadi zainol pun ketika itu turut berada di tempat kejadian dan menyaksikan peristiwa tersebut. Teman tegur secara ikhlas... semuanya kerana terasa kesal sepatutnya sudah boleh diberhentikan majlis, malah sudah boleh umumkan terus kepada hadirin.

Paling tidak PAS kenalah ambil tanggungjawab, memberi sumbangan atau paling tidak lancarkan terus derma kilat keatas arwah yang tentunya juga sebagai ahli PAS sendiri, sepatutnya dahulukan arwah supaya boleh dituntut keluarganya, sebaliknya ceramah mencaci umno dan pemimpin BN begitu rancak sehinggalah berhenti jam 12 seolah mengunakan masa sepenuhnya untuk ceramah. 

Teman bukan mahu memburukan keadaan tetapi komer tengok dan dengarlah sendiri video kejadian (KLIK) + (KLIK)  semasa kejadian tersebut, cukup jelas suara penceramah ketua pemuda PAS Malaysia yang ketika itu sedang berucap.  


Teman tak kisah kalau komer nak kata apa pun, tapi bagi teman kalau komer rasa benda elok, rasanya  elok ler ambik iktibar dengan kejadian nie, gambor (atas) bagi yang tak ada di ceramah semalam,  tak ler jauh mana pun dan sepenuh tempat nie ada orang, atas dasar peri kemanusian teman suarakan kekesalan teman dan harap PAS akan ambil iktibar dan setidak-tidaknya jadikan peristiwa nie sebagai tauladan dan panduan nanti, 

Kepada keluarga mangsa teman turut simpati dan harap dapat bersabar dan menerima  dengan tenang, saya doakan arwah ditempatkan bersama kemulian dari Allah swt, Doa anak-anak lah hanya satu cara penyambung kasih, Insyallah...  takziah untuk sekeluarga 

Tolonglah pergi ziarah keluarga mangsa, apa guna buat kutipan semalam elok ler serah pada keluarga mangsa yang dalam dukacita, lain kali seeloknya terus berhenti ceramah, maklumkan kepada hadiran tentang kejadian dan lancarkan derma kilat serta merta, paling tidak sudah boleh minta semua yang hadir sedekahkan alfatihah ataupun Tahlil...

Teman paham bakal ada yang akan bagi komen macam-macam kat teman sebab nak menang dan tak mahu ngaku slah, paling tidak tau benor yang setiap kali ada kesalahan dan dosa dalam dunia ni memang komer longgok kat UMNO dan BN, Beranggap baik lah, Allah mahu menyedarkan pada semua, dari dia kita datang dan kepadadia kembali...   

Lantak komer ler nak merepek dah itu sebatinya hati komer... tak kan ni pun nak salah UMNO jugak? agak-agak ler...

SELEPAS INI : SIVAKUMAR PUN SUDAH PANDAI BERBOHONG...
Kupasan teman dengan ceramah beliau semalam.... tunggu!!!

UPDATE : MENINGGAL DUNIA KETIKA CERAMAH PAS PENGKALAN PEGOH


Alfatihah! baru sebentar tadi di Ceramah PAS pengkalan Pegoh disini, salah seorang hadiran meninggal dunia kira-kira jam 11 malam tadi, Mohammad Puaad bin Ariffin yang menghadiri ceramah PAS meyinggah kesalah sebuah kedai makan untuk minum, beliau rebah dengan sendiri secara tina-tiba. teman yang kebetulan lalu untuk order air di kedai yang sama medapati dia di pangku oleh beberapa petugas sambil dikibarkan kain agar arwah dapat udara segar untuk salah satu usaha yang mampu membantu beliau   
Masih bernafas ketika ini... 
Ketika itu arwah masih bernafas lagi bila teman tengok dadanya yang masih turun naik, tetapi selepas kira-kira 10-15 minit selepas itu teman tengok pernafasannya makin perlahan, muka arwah juga bertambah pucat bagai kehilangan darah, kira-kira jam 11.30 teman tengok dadanya mula berhenti, sqlah seorang dari petugas meyebut beberapa kali ALLAH ketelinga beliau. pada masa iti teman tengok dadanya sudah berhenti bernafas bila dilihat tidak lagi bergerak turun naik.  

Sebaik Ambulan sampai kira-kira 15-20 minit selepas dihubungi, arwah diperiksa dan dengan alatan memeriksa nadi arwah ternyata beliau telahpun disahkan meninggal dunia. selepas lebih kurang 5-10 minit selepas ambulan beredar pihak polis datang untuk ambil mayat arwah untuk urusan pengesahan kematian dan mungkin untuk bedah siasat. 

Amat teman tak puas hati bila ketika kejadian tersebut, Ketua pemuda PAS malaysia yang juga merupakan penceramah akhir selepas Wong Ka Wee dan Sivakumar (tronoh) terus berceramah, dalam kecoh begitu sepatutnya berhentilah dari meneruskan ceramah beliau, teman tak paham dalam kematian arwah yang telahpun disahkan dia masih melalak mengutuk UMNO dan BN seperti tidak ada apa yang berlaku sedangkan ada orang yang juga datang untuk ceramah tersebut meninggal dunia.

Nampak sangat idak perihatin, sekalipun kalau alasannya tak perasan dengan kejadian yang hanya berjarak sekitar 50 Meter dari tempat ceramah sukar bagi teman dan juga beberapa orang lain yang juga turut hadir, Bukankah sepatutnya urusetia memaklumkan kepada penceramah untuk berhenti bagi menghormati salah seorang penonton yang meninggal dunia. Sepatutnya kena berhenti serta merta! 

Sehinggalah tamat sesi ceramah kira-kira jam 12.01, bagaikan tiada apa yang berlaku dan teman tengok yang hadir mula balik dengan kelihatan kenderaan motor dan kereta yang berpusu-pusu keluar untuk pulang, tak boleh ker umumkan ada yang meninggal dan disedekahkan Alfatihah atau setidak-tidaknya bersimpati dengan memberi sedikit sedekah kepada keluarga mangsa hasil kutipan malam nie, lancarkanlah derma kilat dan arahkan jawatan kuasa menguruskan Arwah sehingga kepangkuan keluarga kerana beliau juga mungkin sebagai seorang ahli PAS. 

Teman agak terkejut bila dengar ada yang mengatakan arwah Orang Kuala Pari, tersentak teman dengar kerana mana mungkin reman tak kenal orang kampung, kebetulan teman tengok ada dua orang kampung teman yang hadir selepas arwah meninggal dunia, barulah teman perasan yang rasanya dia memang orang kampung Sri Aman, Menglembu, almaklumlah rasanya hampir 20 tahun teman tak jumpa. 

Dekat pukul 1 pagi kelihatan anak dan menantunya hadir selepas dihubungi dengan merujuk nombor talipon yang tercatat dalam dompet beliau...

Bertambah sakit hati teman bila ada ler ostad sorang nie yang kata ' Tak Pa... dia matipun JIHAD sebab hadir dengar ceramah kita'  panas benor teman bila tuan punya kedai makan tersebut cerita pada teman, udahlah komer buat nohing ( baut tak tau) banyak pulak bunyinya! kalau tauler  anak-anak dia dah tentu pakat meyumpah ler dema. getek dan meluat betoi teman dengan komer! 




   


ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND