22 Oktober, 2015

LAGI-LAGI SARKIS KAT PARLIMEN...


Besok kita tengok muka beruk yg nak buat sarkis kat Parlirmen bila kononnya nak buat undi tak percaya pasal pembentangan budget. Rakyat jangan bagi dibodohkan lagi, tengok muka sapa yg akan  buat kerja MENGKHIANAT pengundi, kasi ajar sikit bila tiba PRU nanti, biar dia tau macamana rakyat susah disebabkan jenih macam nie... Hidup senang lenang dengan kencing rakyat...

Dari mula kempen sampai sekarang asyik berkempen, dah habis PRU pun masih lagi berkempen, itulah kerja dia orang, asyik kutuk mengutuk, caci mencaci, hina menghina, fitnah mengfitnah, hasut menghasut... Tanpa peduli rakyat susah, berpecah belah dan bertelagah angkara beruk-beruk nie, kata nak jadi pemimpin rakyat tapi mengkhianati rakyat.

Mana janji nak bantu rakyat selain berkempen sepanjang masa... Masa nak undi bagai-bagai la melalaknya, kononnya semua untuk rakyat...
- masa, wang dan kederat untuk rakyat
- memastikan keadilan untuk rakyat
- perjuangkan nasib rakyat
-bantu pulihkan ekonomi rakyat
- akan dekati rakyat 
- 24 jam untuk rakyat mengadu nasib
- banjir, anak sekolah, sakit, bantuan, kemudahan rakyat dibantu
- rumah, sekolah, pasarana, kemudahan adakan dilaksanakan
- Dari tulang, kaki, tangan, kederat sampai apa yg ada pada badan untuk rakyat...

Semua tu janji masa berkempen yg sudahnya sampai sekarang tak habis-habis kempen untuk rakyat, yang sebenarnya... Semua dia kencing rakyat! Apah pun tak buat selain rumah bertambah besar, baju pakai makin mewah, kereta bersusun dalam garaj yg asyik bertukar ikut terkini, makan dah lupa nasi lemak serengget, beg duit memanjang pecah sebab penuh, mata cekap tengok kot ada yg nak mintak-mintak, jalan pun elak dari tempat yg rakyat susah, pejabat pulak kena berkali-kali tapis kalau nak jumpa dan waktu mengadu pulak kena tunggu dekat PRU....

Kalau lah benar esok dia orang buat kerja haram jad nie esok, maka cukup teranglah memang PENGKHIANAT KEPADA RAKYAT! Tah apa sebab nak boikot pembentangan budget yg sebenarnya hak rakyat! Dah la tak buat keja khianat kita lagi ada....pemimpun toya ko la macam nie...
ELOK TENGOK MUKA BERUK SARKIS NIE DAN CAM BETUL-BETUL dan ajar masa PRU nanti, eloknya kalau jatuh dan bukan ADUN atau MP nanti pakat ludah jer muka nie, itu pun kecik tindakannnya pada apa yg dah dia orang khianat dan buat pada rakyat! Kalau kat luar negara jenih nie pakat ramai-ramai angkat buang dalam tong sampah....

Pembentangan BUDGET esok oleh PM adalah yg dinantikan oleh semua rakyat tentang apa yg dirancang dan di HAK kan utntuk rakyat, yang itu pulak yg nak disabotajkan, parlimen nak dibuat Sarkis macam ladang kinzir, kenapa la banyak riuh macam monyet dapat pisang setelah seabad tahun tak jumpa. Dah la tak berbakti kepada rakyat dan berkempen sepanjang tahun bula hak rakyat pun disekat... Apa punya manusia nie, berok kot?

Cukup terang tunjuk lahanat punya kerja, belum bentang. Belum tahu apa yg rakyat akan dapat dah nak boikot, tak ker haram jad, yang di karo yg disamun, yg di untungkan yg buat dia senang lenang tak pulak nak bagitau pada rakyat! Aleh-aleh bila rakyat tunggu berita baik nak diboikot pulak. Apa jenih beruk macam nie?



18 Oktober, 2015

GAMBAR YG AMANAH TENGOK TETIBA JADI AMINAH LA PULAK, ROKET MERAH MUKA LAK!


ini buktinya PAS masih bertahan dengan ahlinya...
pengkhinat mereka parti baru AMANAH yg berbai'ah talak tiga jika keluar parti kini bersama bersengkongkol terang dengan DAP. malah memperlekehkan undi dari PAS sendiri yg ketika itu memberikan mereka nyawa sebagai YB anggukan roket..

mengharapkan kehancuran PAS serta menjadi pak angguk kepada mereka dengan Presidennya si Mat tabu adalah FATWA WAJIB ANGGUK mereka supaya tinggalkan PAS yg kononnya dibawah Tn Guru Haji Hadi yg bakal berkecai bersama perjuangan Allahyarham Tn guru Nik Aziz dan Nik Mat. 

bukan saja Allahyarham direndahkan malah Bai'ah pun di permainkan supaya dilihat PAS memang guna agama untuk dapatkan dunia. Kuat badi dan bahak presiden baru sehingga 7 dari 21 MP meninggalkan perjuangan yg didokong selama ini kerana perjuangkan agama, apa pun kotor dan najis sudah dipalitkan kepada perjuangan asal serta ianya satu penghinaan besar...



Perhimpunan semalam memperlihatkan bukti ahli masih lagi setia kepada PAS manakala kumpulan pengkhinat si Aminah yg cukup kuat menghasut serta menabur fitnah yg dikatakan bapak besar borek dan tentunya mereka lebih bintik malah berbisul dalam kerja seperti nie... roket tentunya tersenyum sebab ada pencacai yg boleh bergelumang dengan najs sebab imbuhan besar jika terjual negara...

Apa pun kita harap nanti jangan lagi PAS berulang kali biar mereka anggukan serta ketuk kepala supaya ikut apa kata mereka lagi, kalau mahu menyatukan umat islam bergabunglah dengan semua umat islam, jangan lagi terpedaya dengan mulut bangkai roket dan parti yg belum tentu amanahnya... yg jeklas pengkhianattan sudah jelas dan terang nampak...

sekalipun masih ragu dengan penyatuan pun jangan sesekali menerima Aib dan lemparan najis mereka lagi... ingatlah sepekara yg memang terjawab, tiada negara di dunia yg akan bangkit atau kembali maju atau aman selepas dihancurkan oleh mereka dengan rusuhan serta kebangkitan yg kononnya kehendak rakyat walhal haloba tembolok mereka...

saya ulangi lagi... kajilah... rujuklah mana-mana negara dalam dunia yg kononnya bangkit dari rampasan kuasa serta demonstrasi menukar kerajaan dengan kerajaan rimba di rusuhan di jalan-jalan yg kini berjaya dan makin maju serta aman...

natijahnya... 7 keturunan tidak akan aman dalam usaha bangkit semula dari kehancuran yg memakan masa paling cepat pernah dibuktikan selama 80 tahun untuk negara pulih kembali selepas dihancurkan oleh fahaman sonsang segelintir pemimpin yg tamak kuasa dan tidak pernah fikirkan genarasi kita terus bertahan...   

11 Oktober, 2015

KENAPA MUSIBAH DI MINA?

video


Kejadian Di Mina nyata meninggalkan kesan yg amat perit bila di laluan 1 khas bagi kategori jemaah termasuk dari Iran dan negara lain yg Allah swt hadirkan musibah yg kita tahu begitu ramai terbunuh dihari pertama melontar di jamrah, Mina...

Melihat mereka yg tak putus-putus meneruskan perjalanan (jalan kaki) semasa teman di Muzalifah menjadi persoalan teman sendiri. Kenapa merekaa tidak menyinggah setidak-tidaknya dlm tempoh 5 jam di Muzalifah sepatutnya... sepatutnya sebaik keluar dari Arafah?

Siapa yg berada diMuzalifah ketika itu pastinya rasa hairan kenapa begitu ramai yg tak putus-putus meneruskan perjalanan. Kita faham itu salah satu sunnah bila Rasulullah mmg berjalan kaki dari Muzalifah ke Mina. Kenapa tak menyinggah dulu...
Wallahualam...

Kejadian begitu ramai terbunuh terjadi ditingkat paling bawah. Manakala bagi kita (asia) ditingkat 3 saya dan seorang lagi rakan mmg mendengar dari loud speaker supaya jemaah diminta patah balik kerana kesesakan dan panas. Mmgg ada kumpulan dari Malaysia, Indonesia dan lain-lain berpatah balik dan tidak menerskan hasrat melontar atas nasihat kerajaan Arab saudi. Itu budaya dan berhemahnya kita...

Sebaliknya jangan terkejut kejadian terbunuhnya di tingkat paling bawah sebelum terowong laluan utk ke tiga-tiga Jamrah juga memang ketara begitu ramai golongan syiah diantaranya yg menguasai lalaun tersebut. Bagi kerajaan Arab Saudi yg meletakan kuota jemaah bagi negara yg punyai umat Islam berdasarkan jumlah rakyat berugama islam tentulah tidak dapat menjangka golongan syiah diantaranya...

Kepada jemaah Haji yg ada semasa mengerjakan Haji bukan pelik melihat gelagat dan cara mereka berbeza samada beribadat, sembahyang, tawaf, saie dan lain-lain nyata amat jauh dari tuntutan sunnah wal jamaah...

Hanya Allah swt sahaja yg mengetahui musibah yg dia berikan. Tidak pernah mungkiri seperti dia janjikan jika ingkar dgn yg disuruh... Wallahualam bisawab.
Apa pendapat anda?

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND