08 April, 2013

KONGSI RETA KONGSI SAMUN...OH TIDAK, ikut KERUSI MA!!!





Mereka berebut kerusi, mereka tidak sepakat, mereka hanya mahukan kuasa walau apa cara sekalipun. Niat mereka hanya satu iaitu UMNO dan Barisan Nasional tumbang dan kuasa milik mereka. Saksikan video nie

Nampaknya yang penting tunjuk bagaimana macam nampak serasi, walaupun sebenarnya kita dah tau bila dapat akan ikut pembahagian sapa yang rank, hehehe pas setakat jadi lembu jer dan dema paling ekstream dalam parti atau pun boleh dianggap sebagai kuda atau lembu suruhan DAP jer

Dalam kita mengikuti sorotan yang sebelum nie nampaknya bukan main lagi DAP yang nampaknya paling kaya! Pada benda-benda remeh tukang karutnya PAS,  tukang tencanannya PKR dan tukang kautnya DAP, dap belum lagi perjelaskan begitu banyak penyelewengan pada rakyat sebenarnya... Terakhir dengan 10,526 ekar tanah di mukim gua musang, walau apa pun dah dema spin tapi sampai sekarang masih belum terjawab kenapa hak lebih kepada dua beradik yang lansung tak sangkut paut pun dengan negeri Kelantan.

Nampaknya dema nie apa saja yang buat semuanya tak lut, mana peginya kes-kes menyamun dema yang tak dema risau lansung, apakah badan tertentu seperti sprm dan lain-lain tak punya kuasa atau ada agenda atau sebab dilewatkan? Lupakah mereka ini tuntutan atau kehendak rakyat, Apakah kita sebagai rakyat akan terpaksa kesal juka benar calon yang dilantik dengan undi rakyat ruoanya bersalah? Rasanya kalau dah bertahun kes begitu senyap maka menjadi tanda tanya apa sebenarnya disebalik konflik dan kes yang sedang rakyat nantikan untuk menilai calon terbaik untuk mereka? 

Tepuk dada tanya selera, dah kalau ada sebab maklumkan, kalau ada pakat dan caturan rasanya tidak elok menyimpan pengkhianat dalam pentabiran kerajaan... Bagai ada musuh dalam selimut nampaknya, elok jer berenti dan politik ler sepanjang minit yang ada, jangan jadi pengkhianat dalam kawan-kawan yang menjaga amanah rakyat! 

Tiada ulasan:

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND