23 April, 2013

NIZAR DAH CONFIRM SEBAGAI MB PERAK SELEPAS PRU 13


Nizar sebelum nie sebenarnya tak siapa yang tau yang dia begitu kecewa kerana tidak dipertandingkan untuk mana-mana Parlimen di Perak, apa tah lagi dengan DAP yang juga sekarang ni punya maslah besar dari penyokong, seperti di Beruas bila bilik gerakan DAP beruas ditutup gara-gara tidak berpuas hati dengan Ngeh yang tidak mementingkan pengundi disini.

Nizar juga semacam takut kehilangan jawatan MB kalau selepas PRU nanti Pakatan Rakyat menang! hahaha itu kalau menenag ler, tapi jangan harap ler nak berangan, dah memang kita agak dia memang tidak diperlukan oleh rakyat di pasir panjnag kerana dia memang tidaklansung ambil tahu soal rakyat, bukan setakt itu semuanya diserahkan kepada pejabat adunnya kepada petugasnya yang dah tak larat menjawab persoalan rakyat,  sementara dia masih dengan ceramah memfitnah kesana dan kemari, malah rakyat pasir panjang terkapai-kapai nak mengadu kat siapa?

Kali ini juga dia sedar peluang nya untuk ke Parlimen makin malap, dia tak disenaraikan untuk Parlimen, tak kan nak menunggu ada yang mati pulak? si Meroyan nie mula cuak dengan sapa yang nak dia mengadu dan ampu untuk menjadi MB Perak nanti? dengan dua beradik chauvanist ni nampaknya makin kelam bila 10526 ekar tanah di Kelantan belum terjawab sekalipun kalau ikutkan dalam sidang dun mereka terjebak apabila mengatakan tidak ada seinci dan sebatang pokok balak pun yang dema dapat semasa PR  memerintah! memang kantoi bila Yb Dato Midah mendedahkan 10526 ekar tanah di gua musang yang diusahakan oleh orang PAS sendiri diserakan bulat-bulat kepada sedara cium molot si meroyan yang pernah diiktiraf oleh dua saka komunis nie sebagai MB.

Mungkin ramai yang tak sedar dengan kekecewaannya yang gagl mendapat tempat dan sekali gus menjadikan dia tak punya harapan lagi untuk jadi orang besar di Perak, kini dia berhincit ke changkat jering pulak yang nampaknya makin kabur untuk dia menang pun belum tentu lagi. dia tak berputus asa dan masih berharap mencari jalan lain untuk cari kuasa, kalau dua beradik tak dapat membantu jadi harapannya hanya ler pada Jenin PM yang rosak Moral nie pulak 


Dalam satu ceramah di Parlimen Bukit Gantang kelmarin, Anwar dengan bangganya mengumumkan bahawa Nizar Jamaluddin adalah merupakan Menteri Besar Perak selepas pilihanraya umum ke 13 nanti.. Anwar juga menyatakan bahawa Nizar adalah Menteri Besar yang terbaik didalam sejarah negeri tersebut dan mampu menjaga kebajikan rakyat serta memakmurkan negeri Perak.

Anwar memberi jaminan kepada rakyat Perak, Nizar akan memastikan janji-janji manifesto Pakatan akan ditunaikan 24 jam selepas Pakatan berjaya menawan Putrajaya.
Malah Anwar juga membayangkan dirinya akan diterima oleh rakyat sebagai Perdana Menteri ke 7 negara selepas berakhirnya tempoh pengundian nanti..

Selain dari Menteri Besar Perak, Nizar juga dijanjikan akan memegang portfolio tanah negeri Perak untuk memastikan kebajikan rakyat miskin terbela.. 
Anwar menyifatkan tindakan Nizar yang memberikan status 999 tahun tanah kepada penduduk miskin semasa memerintah Perak dulu adalah merupakan tindakan terpuji walaupun difitnah oleh Umno/BN..

Siapa yang tak kenal si kakai temberang nie? Nizar yang cukup tepat digelar pembohong bersiri nie nampak gayanya sedang mencari talian hayat yang dapat membantunya untuk berkuasa, apa saja sanggup dia lakukan, menderhaka... membohong... bagi tanah kepada harbik 999 tahun sanggup ikut apa agama sekali pun untuk simpati... menjadi sekutu jepun menghina perajurit kita kononnya kerajaan yang songlap duit pampasan jepun sekalipun semuanya hanya bohong dari dia... dan banyak lagi yang dia meroyan, jadi tak heran ler kalau kekandang babi sekalipun jenis macam nie akan ikut demi tamakan kuasa sedangkan bak kata orang perak... getek dan meluat tengok si meroyan nie...

Tiada ulasan:

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND