28 Oktober, 2013

PAS ANGGAP PENGUNDI SG LIMAU LEMBU? BOHONG DAN TERUS BOHONG


PAS ingat pengundi Sg Limau ni macam lembu boleh tipu dengan pakaukan cermin mata hijau supaya lembu boleh nampak sampah tu macam rumput hijau yg segar.? Makin kuat kencingnya mereka disana. Untuk menang apa saja dihalalkan cara. Beginikah yg mahu diangkat sebagai pemimpin? Pakat kuyup la hangpa lenjun satu badan kena kencing depa kalau bulat-bulat percaya kat depa...

Siapa sahaja yg ke sungai limau pastinya terkejut kerana mendapati kebanyakan penduduk disana begitu daif sekalipun dibawah Yb nya yang juga satu ketika dahulu merupakan juga Menteri Besar. Nyatalah desas desus Arwah yg merunggut dengan sikap mereka ada kebenarannya

Hari ini cukup jelas kalau kita lihat gambar yg diipaparkan oleh akhbar harian Sinar bagaimana PAS yang menggunakan gambar dari mereka dengan sedikit pengubahsuaian atau diedit supaya calon mereka kononnya dalam gambar bersama Arwah Ustaz Azizan begitu mesra bagi mengukuhkan  pembohongan mereka kononnya Calon adalah saudara rapat dan cukup mesra dengan arwah yang kononnya membuktikan sebenarnya calon yang cukup menghormati Arwah.

Sebelum ini cukup jelas bila pengundi PAS sendiri kurang senang dengan calon yg dikatakan kehendak kumpulan yg menentang arwah bagi menutup atau menyekat generasi Arwah dari terus meneraju atau memimpin di Sg Limau. Mamak Mahfuz nie nampak gayanya menjadi the editor story line kali ini. Seperti sebelum ini nampaknya PAS sudah berpuak demi merebut kuasa nyata tidak boleh disembunyikan lagi di kuala besut.

Apa pun mereka lupa yg sebenarnya mereka tidak boleh melawan apa jua yg Allah swt mahukan... Sinar Harian nampaknya memaparkan bagaimana dua gambar yg asli dan yang telah diedit dengan ertika maksud yang Fakta dan Auta. Sebelum ini pun terbongkar beberapa penipuan terancang khusus untuk pengundi di Sg Limau supaya terperangkap dan mengundi calon mereka.

Isu yang panas dicanangkan terkini ialah GST (goverment sevice tax) yang kononnya bagaimana kerajaan seolah sedang menyiksa dan membunuh rakyat jer lakunya... Rakyat di Sg Limau yang rata-rata penduduk kampung dan kebanyakan nya berpendapatan rendah dan daif dibawah tabiran mereka sudah tentulah yg tiada kaitan dengan GST ataupun cukai yg perlu dibayar. Macam ler mereka akan dihukum oleh kerajaan sebaik lepas mengundi BN dengan kehadiran GST esok atau 0un lusa sedangkan GST yang akan dilaksanakan pada 1 April 2015 nanti.

Memang berhasat mengelirukan pengundi sedangkan menafaat yg lebih besar serta kelebihan penurunan cukai dari 16 peratus di dua pihak peniaga dan pembekal kini menjadi hanya 6 peratus sahaja. Paling teman mengelengkan kepala taukah mereka sebagai contoh di kampung mana pulak ada coffe house 5 bintang dimerata ceruk kampung dema pulak?

Nampaknya kali ini dema makin kuat kencing yop... tak heran ler kalau jadinya macam tu dah kalau kepala dema pun kaki kencing paling besor. Mana tumpahnya kuah... kencing dan terus kencing...


Paling kelakor teman senak perut kenangkan ada juga yang nak kencing dengan memaparkan bagaiaman kononnya dalam tiga hari calon Bohong Pas nie mendesak JKR supaya buat jalan terus dema buat, kikiki... Sapa dia tu yang boleh suruh JKR buat jalan dalam tempoh tiga hari yang tentunya memerlukan kos puluahnribu ringgit niem dia ingat duit pak dia boleh suka apa saja dia mintak ekeke..


zahirnya yang sebenarnya membuka pekung sendiri bila lebih 5 penggal sebelum nie memang tak pernah PAS nak membangunkan infrastruktur dan kemudahan awam disini, dan kalau benar lah dia memaksa JKR untuk gunakan duit rakyat nie mohon kita panjangkan kepada SPRM kenapa budget boleh tiris dengan mudah oleh seseorang yang tiada kaitan pun, baru calon yop belum menang lagi pun, hehehe dia tak sedor yg dia nak bungkus sebab kencing merata rata... Habis Sg Limau lembab beb... Ishhh hancing yop...

Tiada ulasan:

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND