14 Ogos, 2011

SIAPA DISEBALIK TANGAN GHAIB MENYOKONG GEREJA?

Soal Ugama diLACURkan bukan lagi soal Maruah atau ISLAM DI DAULATkan, apatah lagi Pihak perjuangkan Islam dalam PAS maupun kerajaan Selangor yang nak petahankan ISLAM... pakat JANGAN MIMPI ler nak tengok dema pertahankan Islam, Kena akur memang sekarang PAS semacam dalam keranda jer, Mulut dan rancangan kepala utama seperti Anuar tidak dapat ditolak dan ditepis lagi oleh PAS yang kononya perjungkan HUDUD dan ISLAM.Langkah amat bijak bila disuruh menukar dari ISLAM ke KEBAJIKAN. Nyata sekarang PAS lebih selamat untuk menjawab segala kerja terkutuk oleh Nuar dan Khalid terutama soal agama sudah boleh dijual beli dan dipergunakan Pakatan Rakyat demi kepentingan perjuangan Anuar.
Tak cukup kah umat Islam membantu Fakir sehingga sanggup seramai 12 orang muslim dibawa ke gereja? Rupanya bukan sekadar itu sahaja, golongan yang kesusahan tak perlu takut kalau kerajaan selangor tak boleh bantu... Gereja boleh bantu!

Kes terbaru Serbuan di Gereja Methodist di Damansara Utama cukup mengejutkan, bukan soal  bilangan orang islam yang berbuka didalam Gereja sahaja, Tetapi Menteri Besar si Gagap bukan main minta maaf dan bertindak menjaga kesucian Islam malah sanggup menyembah dan membuatkan ramai Umat Islam semakin Panas dengan tindakannya, malah PAS sendiri sorong tarik bila serbuan JAIS yang turut disertai Hassan Ali, Sebaliknya dia sendiri yang bertindak atas dasar menjaga kesucian Islam (walaupun sekarang suda tukar la.. kebajikan) nampaknya dibaling pisau dari belakang oleh tuan gurunya.
Memang Pelik dalam kes ni, Gereja Methodist Damansara Utama (DUMC) Seksyen 13, Petaling Jaya hanya mendapat kelulusan untuk membina pusat komuniti dan bukannya sebuah gereja daripada Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ). tetapi begitu berani menjadikan sebagai GEREJA malah memurtadkan umat Islam yang bermasaalah, demi mereka boleh murtadkan orang Islam jadi tak heranlah kesempatan diambil apabila kita ketahui Selangor dibawah Rejim siGagap memang tak berapa suka nak bantu orang Islam terutama Melayu.

Menurut Penolong Pengarah Kawalan Bangunan MBPJ, Nurul’ Ain Abdul Rahman, berlaku salah guna permohonan yang diberikan oleh pihak pentandbiran apabila DUMC membina gereja ditempat yang tidak dibenarkan.

“Kalau ikut permohonan yang mereka (DUMC) minta kita, ialah pembinaan pusat komuniti bukan gereja. Di sini berlaku salah guna permohonan dan boleh dikenakan tindakan, 
Jadi sudah betulah tindakan menyerbu yang dilakukan, malah Gereja tersebut boleh disita bila-bila masa, tetapi tetiba entah dari mana datangnya TANGAN GHAIB semua kes ini seperti tidak pernah berlaku, malah Gereja tersebut pula yang nampaknya diinaya,

Pada-pada ler nak kaya dan mengampunya oi Gagap, Tak pikir ker macamana bahangnya api neraka nanti, sudah-sudah lah Nik ajih, apa yg boleh PAS boleh buat dalam isu macam nie, dah betul ler pendapat Orang dan rakyat. Pas Memang dah jadi PENCACAI ANUAR & DAP. Hehehe ada betui jugak kata yop Din yang teman jumpa semalam "boleh potong telinga ler kalau PAS berani bersora kat DAP PKR KHALIT GAGAP dan terutama NUAR Backhole"  Deme tu duit punya pasal bini pun sanggup jual, janji ada kuasa! tunggu ler panah petirler tang ubun kepala!" 
PAS ITU PENCACAI
DAP ITU BOSSNYA
PKR ITU TUKANG SURUHNYA

MEMANG BETUL LER SEMAKIN HAMPIR SERTA PASTI. ANWAR GANTI NIK AZIZ... PAS BAKAL BERKUBUR! TAKBIR! TAKBIR! TAKBIR!

              

1 ulasan:

MutiaraSempoi berkata...

salam.. mohon add bloglist dlm blog tuan, sy telah add dlm bloq sy.. tima ksh.... slmt bjuang.....

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND