08 November, 2011

HAHAHA AJI ANUWA SENYAP TIBA-TIBA DENGAN KEDATANGAN RAYA QURBAN

KESIAN! nak sesangat penyokong Angguk Pakatan Rakyat tengok Aji Nuwa kemekah! Memang kecewa bila Nuwa duduk senyap takut orang sedar jalan terbaik sebenarnya Kemekah tunaikan haji yang bakal merungkai pelbagai persoalan malah menghuraikan pertelingkahan Melayu Yang beragama Islam sedang dalam percakaran mempertahankan kebenaran isu lewat yang babitkan si haji jubri nie. Sebenarnya inilah jalan terbaik jika Anuwa ini merasakan sebagai seorang ISLAM dan sayangkan rakyat dan keamanan Malaysia, Pilihan tepat mengerjakan Haji dan berdoa depan Ka'bah bahawa dia diinaya dan difitnah, Tok sah risau sebab di sana adakalanya pembalasan CASH dengan setiap dosa dilakukan. tapi kalau memang benar terlibat dan memfitnah dan memporak-perandakan Rakyat serta memang nahukan negara kacau bilau... Memang cepat CASH tu dapat kat dia.
Jadi... apa yang susah sangat nak tunaikan Haji, tak nampak kah berapa ramai pemimim yang ambil kesempatan tunaikan Haji, Bukan kah disitulah tempat umat melahirkan segala kesilapan lalu dengan penh keinsafan, di Mekah hati kita pasti sebak dengan segala upaya yang sudah kita lakukan demi memperjuangkan nasib rakyat! Apakah alasan yang nak nuar beri? Sebab tabung Haji tak panggil lagi? Sebab tak daftar dengan Tabung Haji? Sebab Arab Saudi tak Bagi? ataupun alasan yang paling wajib kita dengar macam keling mabuk... ini semua salah UMNO?
Tak sangka ler pulak teman bila satu ketika dulu terfikir nak post dalam wall FB teman pada 26 Oktober lalu, saja nak bertanya kenapa si Jubri ni tak pegi haji? Tak terfikir pulak boleh melarat sampai kecoh jadinya bila dema mula bertekak pasal Haji AnuWA ni? sampai sanggup buat edit gambar Saiful ditukar ke anuwa untuk buktikan yang Anuwa dah pegi Haji. Kesian jugak tengok pencacai dan kaki angguk-angguk ni sampai sanggup edit gambar Aji Nuwa depan Ka'bah (klik sini)! hehehe kesian sungguh dema nie! Nak sesangat tengok Nuwa mebgerjakan Haji dari mengerjakan Amoi Made In China! Tak di nafikan memang betui, sepatutnya Aji Nuwa se eloknya mengerjakan haji, Pasti pelbagai persoalan terungkai, doa depan Ka'bah kalau betul terinya, dan sebaliknya makin ramai yang akan percaya dia tak bersalah dan bakal meraih undi di pilihanraya ke 13 nanti! yang paling penting segala pertelingkahan sesama bangsa dan agama bakal reda, semua persoalan bakal terjawab! Tak kan tak terfikir... walhal pelbagai pekara pelik dan mengejutkan rakyat pun dia boleh fikirkan macam Bershit, Perhimpunan Haram, RPK, Kick that fella, ceramah maki hamun, menyalah dan memburukan UMNO sampai hujan lebat pun salah UMNO... ishhh banyak lagi tu... Dan paling MAKBUL juga doa rakyat kalau memang dia bersalah dan memfitnah... Insyallah CASH juga pembalasannya juga.
Sekupang apa-apapun memang dah rasa pelik bila tetiba si Jubri ni diam dan senyap bila ketibaan Hari Raya Qurban, memang inilah cara terbaik menjadikan orang Islam tidak berbalah di Malaysia, susah Sangat ker BERKORBAN? Bukan kah semua Ugama mahu penganutnya menjadi dan memilih yang Baik dan Bukan kah Semua Pemimpin mahukan Rakyat aman damai di Negara yang Makmur? Jadi jangan bagi alasan alasan duit tabung haji tak cukup atau nama belum naik!

Tiada ulasan:

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND