20 November, 2011

KERA JAGAAN NEGERI PAKATAN RAKYAT DLM CUBAAN LEWATKAN PRU13, BELUM PUAS MENYAMUN!!!

Terbaru 4 Negeri dibawah Kera Jagaan Pembangkang cuba tidak membubar DUN supaya kerajaan Pusat dilihat akan akur dengan tarikh PRU 13 yang menjadi pilihan Pembangkang nanti. Sedikit demi sedikit pembongkaran sudah bermula dengan izin Allah. Setiap hari kita dibongkarkan dengan pelbagai helah dan taktik bagaimana mereka cuba menyediakan gula-gula rasuah untuk rakyat demi mahukan undi di PRU 13 nanti. Di Sidag dun baru-baru ni nyata si gagap menyuarakan seolah tidak akan membubar DUN sehingga March Tahun depan. Bukan setakat itu dia juga menyatakan pendapat ini datangnya sepakat dari negeri-negeri Pakatan pembangkang. Apakah ini semua kehendak Rakyat? sebagaimana nama RAKYAT yang digunakan oleh Pakatan rakyat, disetiap ceramah-ceramah RAKYAT juga dipergunakan, dan setiap kali ada perancangan samada bagi negeri atau individu pemimpin Pakatan rakyat termasuk Aljubri sendiri, Perkataan Rakyat digunakan bagi mengaburi Rakyat kononya perjuangan mereka hanya untuk rakyat walaupun sehingga kita hampir ke PRU13 belum lagi kita dengar mereka belum lagi bercerita soal perjuangkan Rakyat Miskin, Rumah PBR, Naik Taraf kehidupan Rakyat, bela ekonomi rakyat, bela nasib rakyat miskin tegar dan lain-lain. Sebaliknya yang kita tahu sepanjang PRU 12 hingga sekarang, yang pastinya Rakyat disumbat dengan Ceramah-ceramah yang menabur fitnah dan memburukan Kerajaan Malaysia yang sedia ada sekarang.
Di Selangor beberapa pembongkaran telah kita ketahui, antaranya bila rumah-rumah untuk rakyat sehingga kini tidak diberikan hak milik bagi tujuan simpan sebagai modal bila PRU 13 nanti, dengan memberikan hakmilik kepada mereka semasa PRU 13 nanti memperlihatkan bagaimana perihatinnya mereka terhadap rakyat. Dalam masa yang sama pembeli rumah tertanya-tanya kenapa belum boleh diduduki sedangkan rumah sudah siap yang dibiarkan lusuh begitu sahaja?  Tak puas dengan itu juga beberapa Kawasan padang yang menjadi tempat kegunaan Riadah, Reakrasi dan aktiviti penduduk setempat akan dibangunkan dengan rumah mewah tanpa memperdulikan pendapat rakyat. Bertambah pelik pulak bila terfikir kenapa rumah yang sudah siap tak diserahkan dek kerana menunggu PRU 13, tetapi bila nak bina rumah mewah dibuat dengan terburu-buru. Semacam kelam kabut menyamun selagi boleh sebelum PRU 13 yang kian hampir. lebih menjijikan bila Pembayaran Elaun dan gaji Pengurus Besar PKNS di bawah pentabiran Negeri Kera Jagaan Parti Kencing Rakyat dipertikaikan rakyat. Mana tidaknya jumlah RM 1.4 juta dibayar kepada Pengurus Besar selama dua tahun ini mengatasi gaji Perdana Menteri Kita sekarang, bukan setakat itu sahaja malah bagi menyediakan Teks Ucapan pembentangan juga dibayar sebanyak RM 7,000. 
Disidang dun pun baru-baru ini usaha melewatkan PRU13 dan nampak mahu memaksa supaya tarikh PRU terpaksa bergantung dengan kelewatan pembubaran Negeri Kera Jagaan Pembangkang! Untuk apa semua ini? Adakah takut menghadapi pilihanraya dengan kehilangan kuasa ataupun belum puas menyamun.


Di Penang pulak, LGE tersentak bila ada pembongkaran yang tidak ada lansung walaupun sebuah rumah untuk rakyat Miskin terbina sepanjang DAP mentadbir Pulau Pinang. Memang tidak hairan memang Melayu terutama rakyat Miskin untuk membeli rumah yang bernilai RM tiga ratus ribu keatas sebagaimana Bangsa Cina dan India. sekalipun diberi potongan 5% untuk bumiputera. sekaligus Rancangan Halus sebagaimana Yahudi atau Israel lakukan untuk menyingkiran rakyat bumi asal Palastin. Dalam diam kita dapat lihat betapa rassis nya LGE dan DAPig menyingkirkan terutama hak Orang-orang melayu itu sendiri.
Pembongkaran semasa sidang dun juga memperlihatkan bagaimana lebih RM300 juta lebihan dari pemberian kerajaan pusat tidak dipergunakan bagi mengadakan rumah rakyat miskin. Terdesak denga itu LGE memberi alasan kononnya hasil penjimatan Kerajaan pentairan Khalifah LGE. Cuba kita bayangkan jika tidak didedahkan, Siapa sangka mungkin telah di rancang untuk disamun ataupun disimpan unutk kegunaan pilihanray nanti! soal rakyat bukan isu besar sangat sebab kita pun tahu kemampuan bangsa Melayu dan India yang sememangnya mengharapkan rumah PBR sebagai tempat tinggal berbeza dengan Kaum Cina yang mampu milik rumah mewah.
Di Kedah lagilah Lawak! ada ker kera jagaan Negeri umum dengan bangganya menyediakan sebanyak 16 buah bot (sampan) sebagai persediaan banjir nanti. Macan sebanyak bot itu digunakan bagi tujuan menyelamatkan Orang PAS jer! Apakah Rakyat Kedah cuma ada kurang 200 orang sahaja untuk diselamatkan. Atau memang potong budget dan simpan untuk kegunaan PRU nanti? Tidak kah terfikir betapa sebelum ini bila Kedah diLanda Banjir begitu ramai yang disisihkan banuan dan diutamakan dikawasan penyokong PAS. Jadi untuk apa guna perkataan Rakyat.
Di Kelantan, TGNA lansung senyap dan semakin menghilang, Mana tidaknya... Yang lebih berkuasa bukan lagi dia tetapi SiJubri dan Mat Syabu dilihat semacam MB Kelantan ler pulak.Buktinya bila apa sahaja perancangan dibuat dan sekalipun bagi tujuan peribadi SiJubri ini, maka Orang PAS termasuk rakyat kelantan diarahkan untuk dipaksa hadir, seperti bersih... nampaknya kerahan atau arahan supaya dipaksa ikut datang nya dari SiJubri dan bukan lagi TGNA, malah setiap perancangan demi kepentingan Sijubri Orang PAS teruttama dari kelantan yang jadi hamba suruhannya. Apa sangkut paut PAS pada Kes liwat Sijubri ni? Malah Ambiga sendiri lagi berkuasa dari TGNA bila dia mencacaikan Orang-orang PAS termasuk kelantan untuk kempen bersih dan Seks Merdeka anjurannya. Semacam Ambiga, Sijubri dan Mat sabu Pulak menteri Besar Kelantan maupun Mursyidul PAS.
Apa-apa pun, Rakyat sebenarnya cuma protes dengan calon-calon BN yang idak disenangi di PRU12 lalu menafsirkannya diatas kertas undi. sekadar protes dan masih berharap BN menang. Sebaliknya untuk PRU13 nanti jika sebagaimana PM DS Najib perkattakan Winning Candidate yang diutamakan, Rakyat semakin lega dan insyallah akan lebih berhati-hati di PRU13 nanti. Apakah masih mahu memilih Pakatan Rakyat lagi setelah sehingga sekarang penyamun bermaharajalela mengumpul harta dan terbahak-bahak dengan harta samunan ' Peduli Apa Soal Rakyat! Janji aku senang sekalipun tak menang nanti,' Jadi Menyamun selagi Boleh, Pegi Mampus lah Rakyat!
P/s Orang PAS dan PKR nampaknya paling awal pegi kutip RM100 kat sekolah-sekolah. Alasannya Ini duit Rakyat, Duit yang kita bayar LHDN atau cukai. disekolah anak teman teman jumpa geng-geng ni dan itulah alasan yang diberi kononnya itu duit datangnya dari cukai rakyat. Macam teman tak tahu muka mamat dua ekor orang PAS ni mana pernah bayor income tax pun. Apa... tak berkeroja pun kena bayor income tax ker? Kompom memang lahabau-lahabau ni teman cukup tau memang tak peronah bayor income tax pun

Tiada ulasan:

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND