23 Disember, 2011

KES DATO KHIR TOYO PUN DAH LEPAS KES LIWAT MACAMANA PULAK?

Cerita mana satu nie yang nak sembang...
Diam tak diam Kes Khir Toyo telahpun sampai kepenghujung, nampaknya banyak yang ambil kesempatan tak kira ler mengutuk atau simpati, Kebiasaannya kita pun tahu memang Berok suka meloncat tak tentu arah bila dapat KFC atau belacan. Bagaimana pun teman tabik beliau sebab gentelman dan bukan macam Sijub yang pasang berpuluh lawyer yang elok, handal, mahal maupun Cacat sekali pun dia suruh jadi lawyer dia,senang nak passing batton atau tangguh selagi boleh. 

Diam tak diam jugak kes macam ni diheret selama mana yg boleh. kalau rakyat biasa yg tak ada dan mampu bayar khidmat lawyer sekalipun dalam kes liwat, dah lama kedalam (penjara), malah ada yg dah pun habis jalani hukuman. Lain pulak si HOBI TEGAR Made In China nie, selagi mana boleh tangguh akan dia tangguh, tak kira la kalau boleh alasan buasir sekali pun dan boleh jadi sebab tidak dapat hadir kemakamah pun, confirm dia akan guna alasan ini

Sedar tak sedar hari ni kita dah banyak dengar atau tengok pekara-pekara yang melanggar adab dan budaya kita sendiri, semenjak kes liwat yang meloyakan rakyat di tamu dengan video jijik, minat meliwat telah pun merosakkan segala yang di pelihara oleh datuk moyang kita. 
Sekarang dah timbul kumpulan GAY yang menjadi balaci atau mungkin rakyat dah tak ambil kisah dan selalu dengar pasal gay, dari serendah belasan tahun, student malah big boss yang punyai selera yang sama maka tidak hairan lah kumpulan yang suka ketegori Nabi Tak Mengaku umat ni sudah berani tunjuk muka jambu-jambu denga harapan besar 16 September yang tahun nya tak tau bila
Buka setakat itu sahaja, kita tak akan terkejut kalau secara rambang di periksa H Set anak-anak atau murid sekolah menyimpan gambar atau video didalamnya bukan lagi pekara mengejutkan,

Nampaknya rasa bersalah semakin pudar dengan alasan 'Ala... Big Boss kita pun buat macam tu, mesti kita boleh jugak'yang paling menyedihkan pulak boleh dikatakan kebanyakannya bangsa MELAYU itu sendiri. Ya ler pulak... munasabah jugak sebab kenapa Bangsa Melayu paling tinggi terjebak, nak marah atau nasihat macamana bila Big Boss pun kaki atau minat yang sama, ishhh kira macam green light ler. itu baru bab gay, belum lagi subjek pelajaran menyamun....

Apapun sehari dua ni sekupang rasa macam ada yg tak kena, terasa macam sunyi dan senyap pun ada sekali pun kalau teman lepak kat town... macam ada benda yg pelik semacam senyap dimana-mana tempat yang sekupang pergi.... ISHHHH, sehari dua yang lepas bukan main kecoh CABOR MENCABOR! Bukan main lagi memekik... Tapi sebaik jer teman balik ziarah rumah sahabat si AHMAD SPRM, tetiba senyap tetiba sampai sekarang, Ishhh tak kan tidor senyap-senyap dlam bilik rumah sepanjang hari kot? Ater bilanya nak menjawab? kalau tak bukan main laginya tak menyempat nak menyuruh teman ke rumah AHMAD SPRM! Hahaha buat kengkawan yang rapat, Cer tengok kat rumah betui ke tidornya?, sunyi senyap jer!   Tah ke deman kus-kus atau tgh mengigil-gigil demam ker? 

2 ulasan:

Mohammad Roslan berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Mohammad Roslan berkata...

Salam,
Pakatan Rakyat sebenarnya suka pukul gendang sendiri dan menari. Suka mengagungkan pentadbiran Negeri-negeri yang dibawah pentadbiran mereka. Baru-baru ini pentadbiran kerajaan pimpinan Pakatan rakyat Pulau Pinang telah mengagungkan-agungkan pencapaian kerajaan negeri yang telah berjaya mengurangkan jumlah hutang kerajaan Persekutuan kepada 95%. Maka puak-puak pembangkang ini menjulang LGE ke atas kepala mereka. LGE ini seorang ahli politik yang menggunakan cara penipuan politik atau dalam bahasa politik digelar "Political deception" yang luar biasa.Orang Melayu dulu suka gelar"Lidah biawak".Benarkah Pentadbiran pimpinan kerajaan Pakatan Rakyat di Pulau Pinang berjaya kurangkan hutang?.Sebenarnya, LGE ini memutar-belitkan fakta sebenar. Pada 2 Jun 2011 PBAPP sebuah syarikat air milik kerajaan negeri telah memeterai perjanjian dengan Kerajaan Persekutuan aka MOF untuk Struktur semula perkhidmatan air di Pulau Pinang.Dengan itu RM600juta hutang negeri Pulau Pinang ditukarkan kepada grant keranjaan persekutuan untuk negeri Pulau Pinang. Ini lah telah berlaku. LGE Gunakan kesempatan ini untuk memutar-belitkan fakta sebenar.
Semalam ada seorang kawan FB dari Perak mengatakan, "Tidak ada orang Cina di negara ini memberi upah untuk menghafal Al-Quran tetapi Ketua Menteri Pulau Pinang telah berikan elaun kahs kepada Hafiz al-quran." Begitu megahnya orang Melayu dalam Pakatan rakyat ini. Orang Melayu senang beli denagan agama dan hiburan.Ini yang penjajah Jepun dan British buat. Mereka tidak ganggu agama tetapi berlakun sebagai mennyokong agama Islam. Dengan sebab itu jugalah Parti Komunis Malaya menggunakan guru agama dalam perjuangan mereka. Bekas Pengerusi PKM sendiri mengaku perkara ini.Perkara ini juga berlaku selepas negeri Selangor berjaya di tawan DAP.Untung ada Sultan yang memahami keadaan dan cara desepsi politik DAP melalui Agama ini.Harap-harap perkara sebegini tidak berlaku di Perak.

Mengikut Pembayaran kembali hutang kerajaan oleh negeri-negeri yang terbaik ialah KERAJAAN NEGERI PERAK DI BAWAH PIMPINAN BARISAN NASIONAL/UMNO. Dari hutang asal RM270juta Kerajaan Persekutuan telah diturunkan kepada RM78 juta. Ia satu pencapaian sepatutnya dibanggakan oleh seluruh rakyat Perak. Sikap rendah diri Menteri Besar Perak Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir perlu amat di puji.Dari sini kita dapati sikap rendah diri Menteri Besar perlu dibanggakan oleh setiap rakyat Negeri Perak."Hitam-hitam tahi minyak dimakan juga, putih-putih hampas kelapa dibuang"..

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND