14 April, 2011

SARAWAK MAKIN PARAH!!! PARTI KENCING RAKYAT JADIKAN DARUL FITNAH.

Semakin Kronik nampaknya bila Sarawak  di Darul fitnahkan oleh Pakatan Ronggeng, Tak segan silu bila terang-terang doasuruh ambil apa yang di bagi... 'kalau BN bagi AMBIK... bagi ambik tapi undi PKR kata Tambi Jayakumar semasa ceramahnya di merata-rata Kalau bagi tanah 5 ekar ka, 3 ekar ka ambik tapi undi PKR, selain tu banyak pulak yang diceritakan betapa amannya Selangor dibawah kerajaan PKR, kita bagi air percuma, pelajar dibela dan diberi bantuan Rm 1000, wargaemas di beri batuan bulanan RM 600 dan kini aman makmur, Sebaliknya kerajaan sebelum BN telah rampas balak, tanah, pasir untuk kepntingan diri dn kroni dan menindas Rakyat! dei tamby lu tarak cerita ka berapa lu orang sudah gasak pasir di Selangor, Balak, Dewan-dewan lu rampas, tanah-tanah lu bikin kandang babi... itu lu talak cerita ka deiii.
Mungkin orang sarawak yang ta berapa tahu akan terima bila sitamby ni buat fitnah, Geng PKR selangor yang dah awal-awal turun sampai kerumah-rumah panjang menghasut dan BUAT pembayaran supaya sokong itu bukan rasuah ker? Macam orang tak tau lu orang dah bikin kecoh serta merasuahkan Rakyat demi kemenangan, lu orang tarak fikir ka bila lu orang kasi rosak sama budaya di sini? lagi pun suka hati bapak dia jer nak cakap dan menghina orang Sarawak, Pehin dikutuk begitu teruk sekali... kita tengok pehin kawin baru, rumah dia besar, harta dia banyak... habis dia rampas harta Rakyat, rakyat miskin dan teruk, tapi dia duduk senang dan enjoy dengan bini baru dia... kata tambi dan geng nya dalam ceramah-ceramahnya.

tambi yang over

tarak hormat POLIS!

BN RASUAH!!! HIDUP HIDUP HIDUP TAMBI!!!

oiii tepi la orang lain mau tengok lain tempat tulis la

Deii TAMBI PAS MANA... sapa suruh masuk

anak-anak siap pakai bedge PKR lagi...

anak-anak dengan lencana PKR di baju lari bermain-main
Bukan sekupang nak bising tapi nyata geng tukang hasut dan fitnah yang dibawa dari semenanjung ni makin kurang ajar merosakan perpaduan orang sarawak tertama di Dun Krian dan Kalaka. orang-orang tempatan mula tidak senang dengan kehadiran tambi-tambi ni, malah si tamby ni buat posting kat Wall PKR yang kononnya dia diugut oleh calon BN, pada teman memang patut la kurang ajar diajar supaya hormat orang tempatan, mana taknya semasa penamaan calon geng tambi ni yang banyak mengecohkan suasana, dia lah yg provok bagi marah, mengajak penyokong-penyokong yang tak boleh mengundi pun supaya menghina sesama mereka, lepas tu dia pulak yang menyebok keluar masuk kedalam kawasan larangan sesuka hati bapak dia tanpa PAS dan menghormati peraturan yang telah di tetapkan, dia juga yang sibuk nak menulis borang bantahan ketika orang sedang sibuk nak tengok nama-nama calon di papan Notis, dah macam tak ada tempat lain nak tulis... lepas tu siap masukdalam kawasan larangan lagi, guna meja pegawai POLIS tanpa rasa hormat atau sengaja nak down gred imej polis, dia juga masuk kekemah BN yang mana dah tau orang marahkan perangai tambi, deiii Tambi Jaya.. podah la ke Selangor! lu orang tungu nanti bila Ex PKR datang kalu, dengan lain orang lu boleh tipu, dengan dia orang lu kasi jawab la...
Di Ba' Kelalan pulak Nelson Balang Rining di fitnah kononnya menyokong PKR apabila dia tidak dicalonkan kembali, kononya kerana tidak kepuasan hati bila tak dicalonkan serta dilupakan oleh BN. Tipu demi untuk menang, Beliau akhirnya tampil semasa lawatan DS Dr Ahmad Zahid Hamidi dan menfikan segala fitnah PKR dan menganggap hanya BN yang mampu membangun dan memberikan keamanan kepada rakyat. belaiu juga dilihat berpelukan dengan Calon baru BN Willie Liau.
Sekupang teringat masa tamby tu cakap ' masa saya datang dari sibu dalam kereta serupa dalam dangdut, jalan punya terok dan jauh ketinggalan...' kononya nak bayangkan betapa teruk apa yang telah kerajaan BN bagi pada rakyat. Tapi sekupang nak tanya sampai sekarang berapa kaki atau inci dia dan PKR ada buat jalan tu? podah tambi lu tarak tau ka dekat sini pun memang tak ada dangdut. BODO PUNYA ORANG!!! DEII CHIT TAMBY PODAHH!!!!

Tiada ulasan:

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND