08 April, 2011

SATU TAMBI PKR BUAT ORANG SARATOK NAIK ANGIN I!!!

Di Saratok tiada seorang pun TAMBI! tapi sekor TAMBI ni sudah bikin KECOH ler! Dalam kekalutan dan keriuhan penamaan calon semalam, Seorang TAMBI dari semenanjung yang cukup tak disenangi oleh orang sini. Lahabu ni memang terlalu kurang ajar dan tidak hormat pada keamanan dan budaya orang sini. Deiii lu macha jangan kacau tempat orang la!!! Jelas sekali dia buat macam rumah dia jer!!! Orang Saratok memang Marah dengan tindakan dia. Sepanjang yang sekupang tahu memang tak pernah jumpa seorang pun kaum INDIA disini, tetapi atas budaya yang menghormati... orang Saratok memang tak kisah siapa yang berkunjung dan mengalu-alukan lagi kehadiran pengunjung. Tambi ni memang dah melampau, jelas ramai yg menjerit dengan merah muka bila Rajnikan ni tunjuk kurang ajar... nampaknya dia dan beberapa tambi lain (gelar orang sini) telah catat sejarah menjadikan Imej Buruk orang INDIA di Malaysia
dey tambi luar garisan lerr!!!
Sepanjang Pilihanraya Dun di sini tidak pernah berlaku sebarang kecoh seperti yang disebabkan tambi nie, apa juga Parti yang bertanding tidak lah sampai menyakitkan hati antara mereka, tidak ada kutuk mengutuk, keji mengeji maupun carut mencarut. buktinya penghalang sekadar sekadar mengunakan jalur garis Polis sahaja tanpa ada sebarang rintangan Kawad berduri seperti tempat tambi-tambi tersebut. sesiapa sahaja bebas berjabat tangan dan berborak tanpa rasa marah walaupun memakai baju-baju parti yang berlainan. Tapi Tambi semenanjung ni buat suka hati bapak dia jer! 
Dari mula lagi dia dengan beberapa Artis wanita jemputan ni bukan main belagak lagi, Siap bawak anak-anak kecik lagi... tarak pikir ka, kalu apa-apa jadi dekat anak-anak nie Mak Bapak yang patut bertanggung jawab, tak tau ka umur berapa boleh berpolitik? apatah lagi bila dia yang megajak penyokong PKR ikut jerit dia untuk menjadikan suasana makin tegang, tanpa duduk di belakang garisan  yang di tetapkan si tambi ni macam konduktor lagu mengajak kumpulan penyokong yang kebanyakannya (budak-budak Muda) yang tak boleh mengundi pun... supaya bersorak dan menyakitkan pihak lawan (BN).Bukan sekadar tu sahaja, dia kehulu kehilir macam rajnikan super hero macam menunggu orang datang mintak Autograf dengannya. hahaha kembang kempis hidung lahabau ni yang terasa amat popular! apa lagi bila ada beberapa tambi yang lain hadir menyebabkan dia makin mengepak dan jalan lompat gagak! Hahaha... dah macam dia pulak yg Calon. penyokong-penyokong BN yang berusia sudah mula marah dengan tindakan Tambi ni, mula menjerit bila tak senang dengan over acting si tambi nie, Deii tambi jangan la bikin kaco la ini tempat. Belajar sejarah, adat dan undang-undang la dulu... Lu bikin kecoh buat apa? 




Bukan setakat tak duduk dalam garisan, Tambi ni sesuka hati dia masuk kedalam kawasan dewan yang di jaga oleh 2 anggota Polis. Tanpa sebarang PAS untuk masuk dia sesuka hati bapaknya masuk keluar ikut suka dia. Apalagi bila borang pencalonan di pamerkan, dia lah paling kecoh!!! terdengar jugak bila suara berbunyi 'Kita sudah menang! mana boleh tulis pakai taip borang nie' hehehe tang ni memang lucu, sapa punya law lu pakai? law tambi sendiri ka? bukan sekadar itu ja, dia juga merunggut bila kata ' mana boleh saya dapat borang PROTES?, apa ini macam, tarak sediakan kaunter ka?' orang-orang sini nampaknya makin nak muntah dan loya perangai palakon  TAMBI the TAMBIWOOD nie, kemah berhampiran di BN mula bersuara menyebut TAMBI bla, bla, bla... Makin over bila dia pertikaikan SPR yang tidak sediakan meja untuknya tulis borang Protes sambil secara lewa masuk kawasan larangan tanpa sebarang PAS MASUK malah menggunakan Meja POLIS yang bertugas untuk tempat menulis. siap dalam pagar lagi... terang-terang tertulis Notis arahan. baca la tambi, lu bikin salah ada orang sini yang protes ka? sebaik mahu mengumumkan nama calon, tambi ni sekali lagi dengan taambi-tambi lain masuk dengan selamba jer, tak tau law ka? tak bleh baca ka? Lepas orang dah mula menyampah dengan lakonan Rajnikan tambi ni tambi nie terasa macam lakonan tak power dan tak ada sapa yang nak tengok lawak tambi nie, lalu dia pun ke papan kenyataan yang memaparkan nama-nama calon yang dikerumi ramai, masa tu la pulak dia nak tunjuk tulis borang protes depan orang ramai (lihat gambar). dey tambi lu tak nampak ka sudah taruk sana atas JANGAN SENTUH tak tau baca ka, tak tau law ka? Apa lu ingat ini macam lu punya rumah ka? makin lama makin ramai terutama orang asal Saratok mula angin dengan tambi nie, yang kelakor terdengar suara yang kata WE WIN... they put the wrong DATE, bila ada clon taruk tarikh borang pada 5hb, memang tak belajor tambi ni main serkap jarang jer, banyak cantik kalau isi borang hari ini boleh sesuka taruk hb ker? apa ka banggang nyo tambi ni...
Yang nyata tentunya tambi ni akan lebih over and the very over acting untuk dapat Award, bukan senang nak import tambi yang berjaya, Nampaknya di kawasan pendalaman bakal menyaksikan lakunan tambi ini nanti... dan suprisenya kita pun dah tau, mesti banyak cerita karut dan fitnah yang akan diwayangkan, macamana pun tambi... lu kasi hormat orang sini la, sini aman jangan kasi kalut, ini bukan sarkis yang lu boleh bikin ikut suka lu. lu jangan risau la... tiada sebarang penindasan Tambi kat sini, sebab sini memang lansung tiada tambi... jangan lu kasi busuk nama KAUM INDIA disebabkan lu pun kisah TAMBI PODAH!!! 

   

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kamu adalah orang paling bohong di dunia kalau mengatakan tiada tambi di Saratok. Bodoh dan tahyul sangat kamu ni. Saya tau,hanya kerana tambi dari senmenanjung ini sokong PKR dan kemungkinan penyokong pkr amat ramai masa penamaan calon,kamu iri hati. Kalau kamu mau katakan atau buat ap-apa komen,boleh tolong tengok kiri-kanan dulu. Aunty saya sendiri berkahwin dengan tambi di saratok,dulu kerja jkr saratok,sekarang dah pencen. Tak usah kamu nak cakap-cakap macam ni,kamu tengoklah nanti,kehadiran tambi ini di Saratok akan membawa seribu makna bagi orang Saratok,terutamanya Krian.

mr saratok berkata...

APA LU BISING NI TAMBI... CUBA SEMAK ENGUNDI INDIA CUMA ADA 4 ORANG JER DI N34 DAAA... ITUPUN BELUM TAU SUDAH PINDAH KE BELUM!

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND