09 Jun, 2012

MANA SATU NIE? MINTAK AIR BAGI JALAN! LEBUHRAYA KER BALAK?


Rakyat mintak Air BERSIH sebaliknya Jalan didahulukan, betul ker nak buat jalan dengan alasan tanpa TOL untuk kesenangan Rakyat! Atau paling masuk akal bila semua dapat agak benda yang sama, adakah sebab PRU makin hampir maka jalan dibuat, hehehe Jalan atau Balak? lebuhraya sejauh 73 kilometer yang bakal menelan 313.71 Billion Ringgit Malaysia memang tak masuk Akal

Jauh untungnya atau nilainya yang diperlukan sekitar hanya puluhan juta untuk pembangunan dan menyalurkan Air bersih untuk Rakyat kelantan, buka sekali tapi ratu kali ganda dengan keperluan untuk adakan air bersih yang dinantikan untuk Rakyat Kelantan amnya, malah peruntukan sebanyak ini juga boleh menampung bertahun-tahun Air blh diberikan secara PERCUMA untuk rakyat

Sepertimana salah seorang dari rakan Facebook teman yang menjawab atau memberi komen pendek berkaitan isu lebuhraya ini, katana LEBUH RAYA ATAU BALAK? ini menjadi persoalan apakah dengan wujudkan lebuhraya amat positif sebagai DANA untuk PRU 13 untuk kelantan, mana tidaknya... sebaik Launching Jer sudah tertera nama Kontraktor, mana sistem undi atau sepatutnya untuk keadilan yang lain?

Paling KELAKOR jugak apabila bukan setakat itu sahaja sebaliknya siap boleh umum bahagian untuk PAS Kelantan, untuk apa dana nie? Tak kan dah lupa PAS yang beriya benor dengan NEGARA BERKEBAJIKAN, kalau kita tengok balik ini sudah terbalik, KEBAJIKAN nampaknya untuk Kerajaan PAS Kelantan pulak jadinya, buka untuk rakyat, adakah semua rakyat di kelantan yang mahu atau PAS yang sedang cari sumber? cerita lanjut (KLIK)

Apalah gunanya ada Kerajaan negeri, dia buat apa bukan bantu rakyat tapi untung dari hasil rakyat yang diminta bersedekah untuk tembolok dema, bukan kah kerajaan Negeri ada kemampuan dan boleh memohon dari PUSAT lagi... apakah soal fahaman Politik maka PAS akan sombong tak akan meminta peruntukan tambahan, keputusan untuk rakyat atau kerajaan PAS? 

Alasan tanpa TOL pulak dijadikan Konkrit penyebab WAJIB buat Jalan, Air yang dimintak dapat Jalan yang pulak yang dana nya dari Poket rakyat! bodo sangat kah rakyat boleh dilembukan sedangkan kita tahu dan banyak contoh Rakyat dah memang nampak dan tahu d iMalaysia yang sudah pun ada Jalan Faderal dan Jalan oleh PLB atau kerajaan Negeri? paling tidak memang paling mudah wang Ihsan Petonas di tukar kepada Jalan ataupun Air BERSIH untuk rakyat, Adakah pelru Rakyat juga kena tempias disebabkan EGOnya PAS dalam soal ini. 

Apa gunanya Kerajaan yang ada, dah kalau tak ada Duit jadi mana perginya Dana yang pelbagai yang boleh disalurkan untuk tujuan ini, malah yang mengembirakan bila jangan bagi Jalan tapi bagi AIR.
Soal Tol ni memang pekara kecik jer, contoh terbaik jalan yang ada pun banyak yang tak diadakan TOL pun, di perak Lebuhraya yang boleh digunakan seperti ke Pengkalan hulu sehingga boleh ke Kedah, Kelantan dan Pulau Pinang dan Simpang Pulai Ke Pahang yang sekarang digunakan Rakyat hari ini pun tak dikenakan TOL. Nampaknya BN dah Buat dan buktikan sementara PAS lak kelam kabut nak isytihar Lebuh Raya tanpa TOL untuk Rakyat dengan memaparkan Kontraktor serta tabung yang boleh disalurkan terus dengan memaparkan Nombor Akaun yang menjadi saluran MASYUK untuk orang lain. Cerita Lanjut (KLIK)

Maka tidak timbul Soal TOL dalam membangunkan Lebuhraya seperti yag PAS sedang buat sekarang, Kalau dari utara hingga ke selatan jika kita tidak mahu membayar tol pun kita boleh guna jalan Lama yangcukup sempurna adanya. Pelik kan Pembangkang paling kuat boikot bila lebuhraya utara selata dibina sebaliknya hai ni dia pulak paling depa nak buat jalan. Kebajikan Rakyat dapat legakan Rakyat kalau AIR yang diuamakan dari kebajikan kerajaan Negeri PAS yang sehingga hari ini tak pernah terfikir air Kuning yang rakyat guna dan sepatutya dikaji Kesannya nanti kepada kesihatan dan penderitaan rakyat yang DAHAGAKAN AIR yang diberi lain pulak.

Hehehe kata dema ler... Mintak Air tapi bagi Jalan, harap kebajikan sebaliknya kena buat kebajikan untuk Pemerintah Kejam Kerajaan Negeri? Jawapan yang paling TEPAT dan tak masuk AKAL bila anak teman pun boleh kata pada teman.... ' AYAH DEMA BUAT JALAN NI SEBAB ORANG KELANTAN YANG PALING BANYAK ADA KERETA ATAU KENDERAAN KOT? PELIK TU NAK ADAKAN AYOR BERSIH UNTUK SENDIRI PUN BANYAK TAK MAMPU, INIKAN BELI KERETA?'

PATUTLAH BUAT BODOH DAN MACAM BENGGAP BILA RAKYAT DAHAGAKAN AIR DEMA BAGI JALAN... BAIK TAK PAYAH ADA KERAJAAN YANG KEBAJIKANNYA RAKYAT PULAK KENA TANGGUNG...

Tiada ulasan:

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND