07 Ogos, 2012

BAYAR ZAKAT FITRAH YANG TIDAK HALAL DALAM HUKUM DI PERAK?

Resit yang dikeluarkan Amil Pakatan Rakyat

Jadi balik rupanya bila Ejen Pakatan Rakyat yang mula kutip zakat untuk kegunaan diri mereka sendiri, bila teman terbaca dalam blog sahabat teman yang mula persoalkan pasal ada kaum pakatan rakyat yang kutip duit zakat dimerata Ipoh. Kononnya oarang pakatan rakat bayar zakat fitrah kat dema ajer, tak payah bayar kat Jabatan Agama Islam Perak, bayar kat dema jer, kononnnya disalurkan untuk buat Masjid dan surau malah macam-macam lagi alasan yang diberi...

Dalam blog-blog di Perak mula mendedahkan bila sudah mula ada penipuan dan pengutipan zakat secara haram oleh PAS yang disalurkan kepada Parti dengan mengambil mudah sekalipun mereka menyalah gunakan  serta tidak lansung ambil berat pekara yang menjadi RUKUN ISLAM di selewengkan. antara blog yang memapar atau mendedahkan di blog (Budak Benteng) dan (AngkatanPemikir)

Terkini... Resit PAS untuk ambik zakat
Teman pernah dedahkan semasa Pakatan Rakyat menerakan Perak yang diketuai oleh Si Meroyan Nizar yang kebanyakan amil yang dilantik oleh pakatan rakyat terdiri daripada orang-orang dema sendiri, ketua kampung pakatan rakyat pun dema dan amil jugak kekadang dema jugak, ini berlaku pada teman sendiri bila pada malam terakhir teman membayor duit zakat bersama rakan teman, kononnya nak ambik sunat ler, tapi sebaliknya dia kutip semua yang bayor malam tu pakai resit sendiri, dia bagi alasan resit dah habis, kalau dah habis kenapa pulak tak bagi tau awal-awal dan memang dia sepatutnya dapatkan bekalan resit tersebut, (CERITANYA DISINI)

Alasan resit dah habis dan kata insyallah nanti dia akan hantar resit pada rumah bapak teman yang tak seberapa langkah jer depan rumah, sampai sekarang memang hancor, teman dimaklumkan memang dema buat kutipan untuk zakat dan salurkan pada Pakatan Rakyat kononnya dema sendiri guna duit tersebut dengan sebenarnya termasuk membina masjid dan surau, tapi seperti blog sahabat teman dedahkan rupanya meman dah lama dema buat kerja nie, malah pembayar zakat mula hilang kepercayaan bila semasa pakatan rakyat memerintah menjadikan perak dinerakakan rupa tidak ada sebijik pun surau atau masjid yang dibina.

Kemana hilangnya duit Zakat tersebut? kemana peginya slaha satu rukun Islam yang kita tunaikan? memang hati teman masa tu panas betui bila duit zakat yang kita bayar tak tau kemana, sehingga kini rupanya bukan malam itu sahaja sebelum itu pun dia mengunakan alasan resit dah habis, tobat ler teman nak bagi pada yang permainkan hukum malah rukun Islam lagi tu... so jangan bagi pada sesapa yang tak di tauliah, jangan bagi tanpa ada resit yang asli, MAIP pun jangan ler pekak badak jer... macam kata kawan teman dalam tu pun belambak Pembangkang... komer ingat neraka tak terima komer pasal orang PAS atau PKR atau DAP? 
MANA SATU AGAMA NIE? PAS KER ISLAM? JANGAN JADI KAKI ANGGUK... korang PIKIR LER SENDIRI


Tiada ulasan:

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND