21 September, 2012

MANA DIA NIZAR DAN PEJUANG PAS YG MENENTANG PENGHINAAN ISLAM?


Sebentar tadi kira-kira jam 3 petang, di Bangunan DAP Perak, Medan Istana, Ipoh dipenuhi Rakyat serta Umat Islam yang marah dengan penghinaan Ngeh dalam tweeternya bila menyebut Orang Islam buang Tenaga dan Masa dengan demonstrasi terhadap penghinaan Nabi Muhamad oleh Sam Bacile dalam Filem INNOCENCE OF MUSLIM. Lebih Angkuh lagi Ngeh tidak secara terus atau serta merta memohon maaf kepada umat islam yang tersinggung dan marah dengan kenyataannya, Degil dan angkuh untuk mengakui kesilapan yang terang-terang seluruh rakyat Malaysia yang beragama Islam bangkit Protes dan mengecam tindakan Beliau

Bukan setakat angkuh, Ngeh juga menangguhkan permohonan maaf sekalipun terpampang di dada Akhbar dan media electronik yang memaparkan kebangkitan umat Islam yg menentang penghinaan ini, bukan di Perak atau Malaysia sahaja, malah hampir satu dunia bangkit menentang penghinaan ini termasuk Amerika, Francis dan dibenua Eropah sendiri yang terdiri dari rakyat yang beragama Kristian.

DEMONSTRASI DI DEPAN PEJABAT DAP PERAK JUGA MENYAKSIKAN PROTES DAN PENYERAHAN MEMORANDUM TERHADAP KEBIADAPAN NGEH. PROTES  NAMPAKNYA BUKAN HANYA DI PERAK MALAH SERENTAK DISELURUH MALAYSIA TERMASUK DI KUALA LUMPUR DAN NEGERI YANG LAIN. PERSOALANNYA KENAPA SEORANG LAWYER YANG ARIF DENGAN UNDANG-UNDANG BEGITU CELUPAR DAN FAHAM SENSITIVITI UMAT ISLAM DAN BANGSA MELAYU SEBAGAI BUMIPUTRA, BUKANKAH DIA MEMANG TAHU BAHAWA AGAMA ISLAM SEBAGAI UGAMA RASMI DI MALAYSIA BUKAN DIA TAK TAU TETAPI KENAPA BERI UALASAN YANG MENGHINA?

Hari ini juga telah membuktikan betapa PAS begitu bacul dan Neza sebagai Menteri Besar yang dibonekakan oleh si Ngeh lansung tidak berani bukak mulut mengecam kepada penghina Islam ini, adakah kerana masih menaruh harapan menjadi MB sekali lagi dengan menumpang tui Kejayaan DAP yang sebenarnya paling berkuasa dalam Pakartun Rakyat? 

Pelik juga sikap meroyan nie, kalau diPentas Ceramah PAS atau DAP bukan main lantang dia bersuara, malah seperti kononnya pejuang Islam yang benar menentang UMNO dan BN sebagai jahil dan tidak islamik, HUDUD punya cerita pun sampai sekarang dia jenjeng merata, tunding jari semua salah UMNO dan BN kononya tak islamik dan wajib ditentang dalam apa cara sekali pun, hehehe kalau dengor cakap macam nak makan orang jer bengisnya dia demi pertahankan Islam, tapi bila tiba tang penghinaan Ngeh terhadap Umat Islam yang bukan saja di Malaysia tetapi seluruh Umat Islam di dunia yang dia maksudkan dalam penghinaan tersebut 

PALING HANGAT DIPERSOALKAN BILA NEZA SENYAP TETIBA, LANSUNG KECUT DAN TIDAK LANSUNG BERANI ANGKAT MUKA APATAH LAGI BERSUARA MENGECAM SERTA MENEGUR RAKAN KARIB YANG MELAYAKAN SEBAGAI MENTERI BESAR PAKARTUN RAKYAT!

TERTANYA-TANYA JUGA MANA PEGI HERO DAN HEROIN MALAYA YANG KATA KONONNYA MENDAPAT HIDAYAH BILA MENYERTAI PAS, KONONYA PEJUANGKAN ISLAM BILA UMNO DAN BN DIKATAKAN TIDAK PERJUANGKAN PAS, HUDUD PUN DAH JADI PERKATAAN WAJIB SEBELUM MENGECAM DAN MENGHINA UMNO DAN BN YANG KONONNYA TAK PERNAH BERANI PEJUANGKAN ISLAM.

APAPUN KITA TUNGGU DAN TENGOK BILA HUSTAZAH DAN  OSTARD NIE BERANI BERTELOR MENGECAM BANGKAI YANG MENGHINA ISLAM INI, KUT YA PUN DENGOR CERITA LOADED DENGAN CERAMAH, TAK PIKIOR KER YANG HARAM JADAH MACAM NIE PERLU DITENTANG DAN DIGASAK? MANA SUARA LEFTENAN YANG GAGAH BERANI, MANA DIA USTAZAH YANG MENDAPAT HIDAYAH KEJALAN YANG BENAR DAN MENENTANG MUSUH ISLAM,MANA DIA PENCIPTA SENIKATA YANG TERSOHOR? MANA DIA PELAWOK YANG DAH SERIUS DEK KERANA MENDAPAT HIDAYAH? 

TAK KAN JADI SESUMPAH YANG TUKAR WARNA MENYOROK ATAU MACAM TIKUS. MONDOK YANG MENYOROK DI JAMBAN ANGKUT?  BERPANDANG DAN BERSANGKA BAIK BRO!... DEMA TAK KEMANA KOT... CUMA SEBOK SIKIT TENGAH MENCARI TELOR-TELOR YANG HILANG KOT!

Tiada ulasan:

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND