26 September, 2012

NIZA SAYANG NGEH DARI ISLAM?

Kuat kapit nganger?
MANA MAU LARI? Sehingga kini nampaknya sayangnya dia kepada dua pupu yang bakal menghadiahkan MENTERI BESAR padanya,  apakah dia tau kalau pakatan menang di Perak maka sepolan inilah patut di bodek kalau nak Menteri Besar lagi... Jadi kalau nak sesangat jadi MENTERI BESAR MAKA KENA ADA STRATEGI, PAS KALAU NAK DIHARAPKAN PAKAT TAK MERASALER , APA YANG PAS MAMPU BUAT SELAIN ANGGUK JER KEPADA DAP DAN PKR. SENIOR SAJA TAK KAN BOLEH GUNA PAKAI UNTUK MEMIMPIN PARTI PAKATAN...

Semalam nampaknya hari yangtak berapa baik untuk niza yang bertembung dengan sekumpulan yang sedang meminta tanda tangan protes terhadap penghina Nabi Muhammad dan Agama Islam. Niza tak dapat lari dan macam biasa alasan sibuk lebih mengatasi kecintaan kepada Nabi Muhammad saw dan Islam sendiri, mungkin jugak dengan alasan kukuh beliau mengejar cita-cita murni menjadi MENTERI BESAR LAGI terpaksa akur dengan perancangan rapi yang satu-satu nyer WAJIB sayang nganger sebagai punca utama membolehkan seorang itu sebagai MENTERI BESAR?

Ikuti cerita nyer  di Peraknews.com

Tindakan ADUN Pasir Panjang, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin yang enggan menandatangani bantahan penghinaan ke atas Nabi Muhammad S.A.W  Islam dan twitter Ngeh Koo Ham yang memperlekehkan tentangan umat Islam dunia menjadi tanda tanya sekaligus mencerminkan pendiriannya mengenai isu ini.
 Wakil daripada Pertubuhan Pribumi Perkasa (PERKASA), Jefri Amin Abd Hamid menjelaskan Nizar seakan-akan melarikan diri apabila diminta untuk menandatangani kempen tandatangan itu ketika ditemui di luar Dewan Undangan Negeri hari ini.

Katanya lagi, beliau selaku wakil PERKASA telah hadir ke sidang Dewan untuk mengutip tandatangan wakil rakyat.
Bagaimana beliau berkata hanya kalangan wakil rakyat Barisan Nasional sahaja yang menyertai kempen tandatangan itu manakala wakil rakyat pembangkang tidak menunjukkan minat apabila diminta berbuat demikian.

“Saya sempat bertemu Nizar untuk meminta tandatangannya, namun dia beri  alasan untuk tandatangan selepas sesi sidang media sedangkan tidak banyak masa untuk turunkan tandatangan.“Saya pun tunggu diluar sehingga dia habis sidang media. Apabila dia keluar saya sekali lagi pergi ke Nizar tetapi dia bagi pelbagai alasan seolah-olah mahu larikan diri.
“Bila saya tanya kenapa tak nak sokong kempen ini dia berdolak dalik dan dia terus pergi dengan alasan ada hal mustahak yang perlu diuruskan,” katanya.Kata Jefri lagi, tidak ada alasan untuk Nizar mengelak kerana kempen ini tidak mempunyai kaitan dengan politik dan tujuan utama ia dijalankan semata-mata untuk memperjuangkan maruah Islam dari dihina.
“Sudah jelas kami hadir untuk kumpulkan sokongan dari ADUN yang hadir dan ianya tidak ada kaitan dengan isu poltik, tindakan Nizar seolah-olah mahu menjaga hati rakan-rakannya daripada parti DAP daripada perjuangan mempertahankan Islam,” katanya lagi.
Menurut Jefri,150 tandatangan berjaya dikumpul melalui kempen ini termasuk tandatangan Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr. Zambry Abd Kadir dan ADUN BN yang hadir.





Tiada ulasan:

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND