05 Oktober, 2009

PEMBONGKARAN! BAYAR ZAKAT AMIL GUNA RESIT SENDIRI... JAIPk KENA JAWAB!

DEMI ALLAH tiada pembohongan, sekupangdua terkejut bila resit zakat pakai resit sendiri, teman tak seorangan ada dua lagi hamba Allah yang sama tahun lepas datang membayar pada 19 hb september lalu, bukan apa memang sekupangdua suka merebut peluang sunat membayar zakat di hari akhir ramadhan selain mandi di pagi syawal dan menjamah sedikit hidangan sebelum solat sunat Aidil fitri.

APA DAH JADI JAIPk? sudahlah pembayaran BONUS untuk Imam, Bilal dan Siak tak disempurnakan ini timbul pulak pasai guna resit sendiri. Sebelum ni tak pernah berlaku tentang kekurangan resit zakat, malah Amil pun tahu berapa ramai yang selalunya membayar,
sekupangdua memang sengaja melewatkan menyiarkan artikel ini, mungkin dalam tempoh seminggu dua JAIPk akan buat statment atau kenyataan tentang kekurangan resit zakat di negeri Perak. nampaknya hampeh.. mungkin ADA BENARNYA SESETENGAH KATA KONSPIRASI serpihan NIZAR yang masih duduk dalam JAIPk? bukan apa sekupangdua kena bersuara sebab ini bukan SOAL PARTI tapi PASAL RUKUN ISLAM.. dan kita cukup tahu ada parti yang memesongkan akidah umat islam, MASYALLAH.. NAUZUBILLAH.. lebih dahsyat dari hati yahudi kalau betul ada perancangan merosakan rukun Islam yang kita pegang dari mula islam dianuti. kalau mereka yahudi tentunya berlainan anutan tapi ini yang kononnya parti mengaku perjuangkan islam membunuh syariat islam. JAIPk MESTI DI POSTMOTERM, Nyahkan semua rekrut Niza yang buat sesuka hati bapak dema di JAIPk dari bawah hingga ketahap tertinggi, KITA TAK MAHU ADA SYAITAN DALAM JAIPk, jangan ada yang berkepentingan diri, parti boneka kafir dan hasad membunuh perpaduan ummah. HARAM JADAH NI KENA KELUAR!

Teman rasa gusar juga, bila amil yang dilantik adaah bekas Ketua kampung Pakatan Rakyat yang satu ketika sibuk merampas kunci dewan, dia juga hangat sekejap bila bertanding untuk ketua kampung Pakatan Rakyat bila terpaksa bayar balik separuh duit khairat kematian kampung yang telah dia gunakan semasa memegang jawatan Pengerusi. Teman tak berbohong malah siap dia photostat dan edar kepada kampung sebagai tanda bayar sebagai menangkis pihak lawan. (teman ada simpan Photostat resit sebagai buktinya) inilah kenyataan, jadi sebelum teman jauh membongkarnya lebih jauh lagi, RAKYAT PERAK PERLUKAN PENJELASAN dari JAIPk. teman juga ada saksi hidup yang juga tak sedap Hati bila terima resit tulis sendiri, ' MACAM RESIT BELI PREPAID JER? katanya' Tapi teman cukup tabik bila ORANG KAMPUNG TAK BERAPA KESAH kerana menganggap yang lalu boleh diperbetulkan asal ada keinsafan dan menjadikan kesilapan lalu sebagai tauladan. Bukan ramai orang PR dalam kampung , cuma 4 ke 5 orang jer, dan bukan masaalah besar kerana kami tak ngesah sangat tentang pekara remeh. TAPI PART RUKUN ISLAM ... INI JANGAN MAIN-MAIN apatah lagi kalau yang dipertanggung jawab punya muslihat!

PERSOALAN NYA BUKAN AMIL NI SAHAJA yang penting JAIP KENA JELASKAN KEPADA RAKYAT PERAK! Kepincangan ini mesti ada jawab, belum teman dengor kurang resit sebelum ni, kalau resit habis pun, amil tersebut kena sarankan membayar ke amil yang berjiran. paling tidak ada saksi, dia patut duduk dirumah ketua kampung supaya ketua kampung sendiri boleh merekodkan pembayaran dan memastikan resit akan dikeluarkan kepada penama nanti.

Lebih mengejut lagi teman sendiri mendegar dari mulut ketua-ketua kampung semasa mesyuarat ketua kampung minggu lepas yang merunggut kekurangan resit di merata-rata, apadah jadi? malah ada yang kata dema bayor zakat sesama dema (PAS) bukan ke JAIPk, isskkkk kronoik ni, apa dah jadi kalau betul lah kenapa lak resit yang kurang, sepatutnya berlebihan.

SEKUPANGDUA TIDAK BERHASRAT UNTUK MEMPROPAGANDAKAN ISU INI, TAPI TERPANGGIL KERANA IA MEMBABITKAN RUKUN SEBAGAI SEORANG ISLAM YANG PERLU DIJAGA, TAK KIRA SAPA YANG TERLIBAT, HUKUMNYA PERLU DI USIR DARI JAIPk, JANGAN SAMPAI PARAH SUDAH TIADA GUNANYA BERTINDAK, SEBAGAI SEORANG ISLAM SEMEMANGNYA SIFAT BEGINI MEMANG JAHIL DAN HASAD KHIANAT YANG PATUT KITA TENTANG!

ALLAHUAKBAR... ALLAHUAKBAR... ALLAHUAKBAR.. WALILLAILHAM!

3 ulasan:

TokJanggut berkata...

Aku setuju dengan dengan sekupangdua, pengurusan zakat mesti telus dan boleh dipercayai. Begitu juga pilihan raya kecil mesti tiada unsur penipuan dan rasuah.

UMNO benci rasuah dan UMNO menyeru pengundi Bagan Pinang tidak meibatkan diri dengan rasuah dan memilih calon yang bersih.......rasuah tu keji.

Awanama berkata...

saya setuju dengan artikal ni, sekarang pun rakyat mula sedar dengan pelbagai kerenah orang pakatan rakyat, PAS tidak lagi ada hala tuju malah mengecewakan ramai rakyat perak. saya sendiri juga kesal dengan tindakan Pakatan Rakyat yang telah dapat peluang mentabir negeri Perak tapi lansung tidak nampak sebarang kemajuan termasuk bangsa semakin dicemar dengan pelbagai karenah dari kaum lain, Pas hanya mampu membisu saya juga rasa menyesal meletakan harapan pada Pakatan Rakyat, Terima Kasih mungkin kerana blog saudara agak keras penyampaiannya terhadap pembaca tetapi ia menyedarkan yang lain termasuk saya sendiri.

Moga Allah selamatkan rakyat Perak Darul Ridzuan

insyallah isytihar tidak lagi untuk PAS, xpas

Awanama berkata...

memang mangkuk ayun banyak dalam jabatan kerajaan, harap pada yang bertanggung jawab kasi halau saja mereka kerana jika lambat ibarat kita menyimpan daging busuk,

tempat aku pun sama habis satu masjid dia control macam harta mak dan bapak dia jer, mulanya akau tak berapa nak kisah pasal bayar zakat dapat resit amil sendiri tapi sekarang aku percaya bila terbacakisah ni, nanti aku akan cari bukti resit mana tahu sama atau mungkin lain cara pula kutipan ke poket, siapa yang tahu!
kalau macam inilah memang patutlah mereka di timpa musibah

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND