18 Februari, 2012

50 RIBU RAKYAT HADIR KEPERASMIAN RTC GOPENG OLEH DS NAJIB

Hujan yang amat lebat, malah 2 kali lintar pintas akibat kilat, namum rakyat seramai 50 ribu tidak berganjak. Sejauh 10 kilometer dari arah ipoh maupun gopeng jalan yang sesak akibat semuanya nak ke RTC ( Rural Transformation Center ) nampaknya menjadi fokus rakyat untuk kesana, mungkin juga banyak yang sekupang dengar ' Puas Hati dapat tengok wajah Datuk Najib '

Bukan setakat tu ja malah ratusan repoter dan jurugambar yang turut hadir mencari sudut yang terbaik. Seperti kata Ds Najib dalam ucapannya, Ds Zambry yang juga sebagai seorang anak nelayan kini siapa sangka boleh menjadi Menteri Besar Perak, tujuan mewujudkan RTC adalah menghimpunkan segala agensi yang boleh memberi segala keperluan rakyat. Itulah sebabnya diwujudkan pusat bagi semua urusan dapat memudahkan segala urusan dapat diuruskan didalam satu bumbung.

Kerajaan sekarang memberi ruang untuk sesiapa sahaja terutama rakyat untuk transform kearah yang dicitakan. Dengan adanya RTC yang pertama diwujudkan di Perak bakal menyusul lagi dinegeri-negeri yang lain. Selepas ini Wakaf Nek Zainab Kelantan bakal merasai kemudahan yang diwujudkan bagi kemudahan rakyat. Yang pastinya tentu pelbagai tomahan dan fitnah seperti biasa bakal wujud dan diada-adakan setiap kali ada yang kerajaan cuba wujudkan pelbagai kemudahan khususnya untuk Rakyat.

Apapun sekupang nak ucap tahniah kepada PM dan kerajaan yang sedia ada, kerana apa yang sekupang nampak walaupun pelbagai tomahan dan fitnah yang dibuat pembangkang nampaknya bukan alasan untuk tidak meneruskan usaha membangun dan membantu rakyat. Pedulikan dengan yang iri hati, letuh nanti diam ler dema nanti, paling tidak esok rakyat pulak sumbu dema balik, apa kehalnya komer ni semuannya tak elok, yang komer tau semua nak komplain... Semua nak fitnah. Itu jer ker yang komer buat untuk rakyat?

1 ulasan:

biar berkata...

padan la ramaipun. Yang pergi tu dapat upah. Paling ciputpun RM 50. Kos keseluruhan plak berapa juta agaknya. Kalau tak main duit kantoi kome.

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND