08 Oktober, 2012

HEBAT KHALIFAH IKTIRAF Parti Ajaran Sesat!

Aiyaa... wa tak ble lama ma! ada ceramah lagi hadis mau baca!

Terlalu untung menjadi kafir harbik! komer tunggang langang mabuk main pompuan, berjudi atau apa saja yang komer buat boleh menghalalkan cara termasuk diangkat menjadi khalfah, penceramah, taraf ostaz dan memacam lagi, janji komer menyokong kafir demi nak menang pilihanraya halal haram bukan pekara susah sangat! Apa guna tuan guru yang boleh buat Fatwa sekalipun kekadang dilihat macam mendera orang tua.

Tak kan komer tak ingat dengan apa yang dema dah buat dengan tunku yang sisa usianya disorong merata menyokong dan dikerah dengan skrip tanda sokong Pakartun Roket? tak kan tak boleh bezakan yang mana pencacai dan yang mana perjuangan sebenar? kekadang bila dikatakan Anjing DAP tau pulak marah, tapi bila jenis macam nie hina Islam, Rasulullah SAW, sekahati bapak dema baca dan hurai nas dan hadis, sekati mengaku ostad, mengafirkan orang Islam yang lain komer pulak yang suka, siap sahut dengan takbir!

nie cuba baca tengok apa yg Dr MIM bongkar dalam blognya...
dah ada Lim Guan Eng Cocky, Arrogant dan Tokong (C.A.T) sekali lagi dibidas tetapi kali ini kerana dilihat mengheret gereja ke kancah politik. 

Seperti yang kita tahu, Tunku Aziz telah mendedahkan sikap Guan Eng yang biadap dan tidak boleh dipercayai.

Sila baca :
Pihak gereja meminta pemimpin politik tidak mengheret rumah ibadat ke dalam kancah politik kerana ia hanya akan menimbulkan suasana yang tidak harmoni.

Bishop Gereja Lutheran Evangelical, Rt. Rev. Dr. Solomon Rajah berkata, permintaan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng agar pihak gereja bangkit menyatakan ketidakadilan seperti dilaporkan portal berita propembangkag,Malaysiakini semalam, hanya akan dilihat sebagai satu usaha untuk mempengaruhi pihak gereja agar berpolitik.

Menurutnya, kenyataan itu merupakan sesuatu yang tidak boleh diterima dan tidak seharusnya menjadi ikutan penganut Kristian

"Gereja ialah tempat yang sangat suci. Mengapa keluarkan kenyataan seperti itu di dalam gereja? Gereja bukan tempat sesiapa untuk berceramah tentang politik. - UM
Nampaknya, Lim Guan Eng C.A.T seperti dijangkiti 'penyakit' pemimpin PAS yang turut menggunakan rumah ibadat untuk tujuan propaganda berpolitik.

Sila baca juga di bawah :
Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng berkata, penganut Kristian tidak harus berdiam diri walaupun merasakan mereka 'tidak bersalah, suci dan tidak terlibat dalam perbuatan salah'.

Bercakap di hadapan 300 pemimpin gereja, Guan Eng berkata, walaupun penganutnya bertanggungjawab di hadapan Tuhan, penting untuk mereka menyuarakan 'keadilan untuk semua' - slogan yang juga menjadi seruan pakatan pembangkang.

"Gereja boleh memainkan peranan (menentang ketidakadilan) untuk mewujudkan masyarakat yang lebih kuat," katanya dalam program dialog di negeri itu semalam.

Beliau berkata demikian seperti mana disiarkan dalam portal berita, Malaysiakini.Yang turut hadir, Exco negeri, Abdul Malik Abdul Kassim, Wong Hon Wai dan Pengerusi Persekutuan Kristian Malaysia Pulau Pinang, Bishop Emeritus Antony Selvanayagam. -UM.
Jika merujuk kepada laporan di atas, kita tidak dapat menafikan terdapat bau politik dalam ucapan Guan Eng Cocky dan Arrogant.

Jika Guan Eng Cocky dan Arrogant memberi respons, beliau sudah pasti akan menafikan kenyataan Bishop Geteja Lutheran Evangelical itu. Beliau mungkin akan berkata kenyataan beliau itu berbentuk universal dan bukan propaganda politik bla bla bla...

Seperkara lagi, ketidakhadiran Mansor Othman, TKM1 di dalam perjumpaan tersebut sudah pasti menimbulkan tanda tanya. Kenapa ?

Apakah Mansor Othman ada kerja lain atau telah diboikot oleh Guan Eng Cocky dan Arrogant?
sumber artikel dari blog Dr MIM (Klik)

Tiada ulasan:

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND