05 Jun, 2013

MUSIBAH ATAU KEBETULAN? TERFIKIR KAH BALA SEBAGAI PEMBALASAN YG PERNAHDILAKUKAN



Kemalangan keretapi berulang di Amerika Syarikat
BALTIMORE:  Ramai yang masih tidak meneliti apa punca atau sebab yang menjadikan sesebuah negara dilanda pelbagai Krisis ataupun mala petaka seperti mana umat Islam yang percaya bila sesebuah negara Allah Janjikan Bencana atau Musibah kepada mereka yang melakukan Khurafat, kezaliman serta penginayaan terumat islam yang lain. Mungkin ramai semakin alpa dan sudah punlupa apa kejadian sebenarnya sebelum ini

Contohnya bila apa yang negara buat menindas serta menghancur negara yang lain tanpa percaya segala kejahilan dan kejahatan akan dibalas oleh Sllah menurunkan bala. 

Di negara barat terutama Amerika Syarikat yang pernah terlibat dalam menjadikan umat islam terinaya dan begitu ramai yang terkorban mungkin mereka boleh menang dengan kejam sebelum ini tetapi kalau dibanding dengan betapa ramai yang terbunuh tanpa ada rasa bersalah Mereka membunuh dan menghancurkan negara Islam seperti Iraq, iran, Palestin, Roghiya, Bosnia melibatkan puluhan malah ratusan ribu mangsa yang tidakbersalah.

Hari ini kita sudah melihat bagaimana mereka yang kini menghadapi krisis, kehancuran, banjir besar, puting beliung dan banyak lagi yang sebenarnya Musibah yang dijanjikan olehnya terutamanya mereka inaya dan bunuh rakyat yang tidak berdosa

Di Malaysia juga kita patut mengambil tahu atau berat terhadap syirik kepada Umat Islam demi mahu mendapatkan pulangan sebagai kuasa atau merampas negara yang aman dan damai seperti Malaysia, syirik dan khurafat memang cukup ketara bila pelbagai pekara songsang yang dilakukan seperti kalimah Allah untuk kristian, hukum kepada sesiapa yang engkar, sembahyang dua imam, permainkan ayat suci Alquran dan hadis, mengafirkan sesma umat islam, sengkongkol dengan LGBT, mengangkat pemimpin yang rosak akhlak dan akidah, mempertahan Zina dan Liwat, mempermainkan Hudud semata-mata untuk kuasa merampas dari kerajaan yang sedia ada, menghina Mufti dan ulama, bersengkongkol dengan Kafir sehingga sanggup buat apa sahaja untuk kuasa.

Jadi kalau terjadi bagaimana musibah yang menimpa sebagaimana ribut banjir besar, tsunami dan banyak lagi boleh terjadi dengan kehendaknya yang telah menjanjikan pulangan kepada mereka sendiri yang telah melakukannya...

Terkini dalam kejadian kemalangan keretapi terbaru dekat Baltimore, Maryland pemandunya dilapor mengalami cedera teruk selepas ia terbabas dan kemudian terbalik.

Nahas berlaku ketika ia membawa bahan kimia.

Letupan yang berlaku menyebabkan api menjulang setinggi 20 meter ke udara.

Ia kemudian menyambar 15 gerabak yang lain dan menyebabkan beberapa bangunan yang berada berhampiran runtuh.

Dalam kenyataannya, Jabatan Bomba dan Polis daerah Baltimore memaklumkan punca kejadian masuh belum dikenal pasti.

Ia turut mengesahkan, gerabak berkenaan tidak membawa sebarang bahan kimia beracun.

Sebagai langkah pencegahan orang ramai dinasihat menjauhi kawasan berkenaan sehingga kerja-kerja pembersihan selesai dilakukan.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Sememangnya ramai yang tidak sedar bahwa mereka yang menganiayai dan menzalimi orang Islam sebenarnya akan dihukum oleh ALLAH s.wt. bukan saja diakhirat tapi didunia lagi. Mereka tidak akan terlepas dari hukuman ALLAH. Orang Islam sememang nya tidak mempunyai keupayaan dari segi ketenteraan yang dapat mentandingi keupayaan mereka tapi ALLAH menghukum mereka dengan menurunkan bala iaitu becana alam seperti puting beliung, banjir dan sebagainya malah lebih dari itu azab yang mereka terima cuma media yang dicontrol oleh mereka tidak mendedahkan kesemuanya. Ada dari ahli kitab ini sedar tentang perkara ini tapi disebabkan kesombongan mereka yang tidak mahu tunduk pada ALLAH, mereka terus melakukan kekejaman terhadap orang Islam seperti yang ALLAH sebutkan dalam ALQuran.

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND