15 Januari, 2013

K-POP PUNYA HAL, PAS FOR ALL KEDAH DISANGGAH DAP

DAP kedah sanggah sikap PAS kedah sebagai kerajaan bila K-POP yang jadi kegilaan anak muda terutama kaum Cina dinafikan hak untuk diadakan sempena Sambutan Tahun Baru Cina yang bakal mendatang, tujuan mengadakan persembahan ala k-pop untuk sambutan Raya Cina terpaksa dibatalkan

Sudah menjadi acara tahunan persembahan begini khususnya bagi orang cina berhibur ini dinafikan oleh PAS di kedah, DAp menyelar PAS kedah sebagai kerajaan negeri yang membataskan persembahan begini, PAS juga dipertikaikan kerana tidak merujuk Buku Jingga yang telahpun meletakan semua persetujuan antara parti sebelum ini, macamana kita nak cari penyelesaian dah kalau PAS membangkang sebaliknya DAP mahu adakan, ternyata makin kusut kalau kita letakan HUDUD sebagai hukum, adakah DAP akan mematuhi dan lebih-lebih lagi akur dengan hukum HUDUD yang setiap kali PRU tiba dijadikan modal memancing undi... selain itu paling menyedihkan HUDUD dijadikan permainan setiap kali PRU yang hadir


Kerajaan negeri Kedah pimpinan PAS dianggap bodoh oleh cina DAP kerana membuat garis panduan menghalang wanita dari melakukan persembahan sempena menyambut Tahun Baru Cina.

Menurut Penolong Setiausaha Publisiti DAP Teo Nie Ching, peraturan melarang wanita dari persembahan di pentas sempena Tahun Baru Cina dianggap sebagai mengarut dan tidak boleh diterima.

“Ini bukan sahaja tidak menghormati hak orang bukan Islam, ini juga diskrimikasi terhadap wanita bukan Islam. Kerajaan negeri Kedah yang dipimpin PAS harus mengkaji semula dan membatalkan garis panduan ini seperti yang dipersetuji dalam buku Jingga,” kata Teo yang merupakan ahli parlimen Serdang.

Menurut Teo, Keputusan dari kerajaan negeri Kedah ini bertentangan dengan semangat slogan PAS iaitu ‘PAS for All’,” katanya lagi. Penyokong pembangkang kini mula mempersoalkan slogan “PAS for All”.

Lepas ini kita tunggu pula apa kata pemimpin Pas mengenai isu ini, adakah mereka akan tunduk kepada desakan cina DAP atau berjaya mempertahankannya.

1 ulasan:

Unknown berkata...

ASSALAM, TERKECING LER AZIZAN

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND