11 Mei, 2013

PAS HEMPAS PULAS NAK UBAH TANGGAPAN MELAYU SOKONG DAP?

Soal rasiss atau tidak sebenarnya dah lama kita tahu, contohnya akhbar beraliran Cina atau India yang kita boleh tengok dalam bahasa mereka sendiri tentunya sudah rassis, kita pun tahu moereka juga sering mengkritik kerajaan dan paling teruk ialah tak sebanyak mana orang melayu yang boleh membaca tulisan Cina dan India, dah banyak kali mereka bercerita isu yang berbaur rasiss tetapi kita tidak menyedarinya, seperti akhbar begini nampaknya berbahasa Cina dan sekata dibeli dan dibaca oleh orang Cina samada Dap, MCA, Gerakan ataupun lain-lain parti yang berkongsi maklumat dalam bahasa Cina

Selain itu seperti sekolah yang beraliran bangsa Cina dan India nampaknya tanpa disedari bukan sebagai sebuah sekolah malah menjadi badan pengasingan Bangsa dan bahasa, kalau dilihat bahasa kebangsaan dilupakan disini, adakah di sekolah ini mereka berbahasa Kebangsaan, nampaknya bukan seorang yang berbangsa Cina sebaliknya sesiapa sahaja dari bangsa lain akan terikut rasiss bila sekolah mereka di aliran Cina.

Kalau dilihat di Indonesia, tak kira Cina, India, melayu, Jawa dan berbagai bangsa  tidak dapat menggunakan nama ikut bangsa sekali pun, tak kira lah apa bangsa, nama kena ikut nama berlandaskan bahasa indonesia, sejarah menunjukan semua rakyat kena akur tak kiralah bangsa Cina sekali pun kena guna nama indonesia, malah dari segi bertutur bahasa pun kita dapat lihat mereka menggunakan bahasa Indonesia tak kiralah apa bangsa mereka.

Berbanding dengan kita yang jauh bezanya, sekalipun pemimpin utama DAP yang tak menggunakan bahasa melayu dengan baik sekalipun mereka sebagai pemimpin, bahasa yang dituturkan secara rojak dan ikut suka mereka sendiri, dan sepatutnya sudah boleh kita letakkan salah satu syarat utama sebagai pemimpin (Adun & Parlimen) mestilah boleh berbahasa Malaysia dengan baik...

Dari Statistik trend pengundian kaum Cina  di dalam PRU 13 berpihak kepada DAP

                                Calon MCA yang menang dalam kawasan majority Melayu

Trend Pengundian Cina berdasarkan kaum dan DAP pada PRU13.

Keputusan PRU13 mendapati bahawa Calon MCA yg menang adalah dalam kawasan majority Melayu.

Manakala calon MCA kalah di kawasan yang majority Cina kerana kaum Cina tetap  mengundi DAP.

Dalam keseluruhan calon DAP seluruh negara hanya ada  2 calon Melayu Islam  iaitu  1 anak angkat Khir Johari dan 1  blogger yang berpaling tadah dari UMNO ke DAP. Jadi siapa yang rasis? Melayu atau Cina?

Berikut adalah calon MCA yang menang di kawasan majority Melayu


MP Islam dalam Barisan maseh majoriti pada 84 peratus!

Now, Waiiitt a minute......Ada yang mempertikaikan kononnya sebab Barisan Nasional berikan 12 kerusi mudah menang kepada MCA maka  MP Barisan Nasional lebih banyak kaum bukan Islam dari Islam.
Mari kita buat matematik simple ini
Sebanyak  112 kerusi di menangi oleh orang Islam dari  Barisan Nasional . Dari jumlah itu 88 kerusi yang dimenangi Melayu Islam di Semenanjung , 10 di Sarawak dan 14 di Sabah. 
 Representasi MP Islam dalam Barisan Nasional ialah 84 peratus berbanding 16 peratus MP Bukan Islam
MP Islam dalam Barisan ialah 112 orang atau 84 peratus berbanding MP Bukan Islam pada 16 orang atau 16 peratus

MP Bukan Islam dalam Pakatan ialah 59 peratus berbanding MP Islam pada 41 peratus
Dari 89 kerusi Parliment  yang dimenangi Pakatan  dalam PRU 13, MP Islam PAS adalah 21 orang, MP Islam PKR 14 orang dan MP Islam DAP ialah 2 orang
MP Islam dalam Pakatan pada  37 orang atau 41 peratus berbanding MP Bukan Islam pada 52 orang atau 59 peratus.




Barisan tak boleh disalahkan kerana polarisasi kaum kerana pengundi Cina menolak Barisan secara total demi janji DAP nak bentuk "Rejim Baru" pada 6 Mei 2013.
Namun hikmah utama ialah rancangan jahat DAP tak mendapat izin dan redha dari Allah. Hikmah kedua ialah Allah maseh memelihara Malaysia dari diperentah kufar yang menjadi majoriti dalam Pakatan dengan memenangkan Barisan Nasional.
Semoga umat Islam sedar dan semua perlu BERSATU dan keluar mengundi dalam PRU14. Statistik menunjukkan bahawa Cina adalah MINORITI di semua negeri-namun kerana mereka bersatu maka mereka dapat dictate umat Islam di Malaysia
Jumlah populasi Cina adalah MINORITI dalam semua negeri namun mereka peka Pilihanraya dan kaum yg paling banyak mendaftar- jika semua umat Islam mendaftar sebagai pengundi dan bersatu InsyaAllah kita boleh ambil semula Pulau Pinang dan Selangor
 Semoga Allah terus memberkati bumi Jawi ini dan umat Islam sedar mainan kufar untuk menjatuhkan Kerajaan Islam yang ada. Tiada DALIL dan NAS yg membenarkan Kerajaan dan Pemerintah Islam dijatuhkan secara paksaan......maka berhati hatilah dari dipermainkan dengan pelbagai isu demi menimbulkan kebencian pada Pemerintah Islam  untuk mewujudkan perang saudara di Malaysia. 
Summber dari blog Anak  bukit  gantang  (klik)

Tiada ulasan:

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND