18 Disember, 2012

LIDAH BIAWAK : SAMA JER KARPAL Or NUAR INDIA & SINGH PUN SENASIB MELAYU DALAM DAP




Kalau dulu kita dikejutkan bila karpal dengan lantang sound nuar pasal rosaknya moral untuk dilantik, sebagai Petdana Menteri hari dia pulak kantoi dengan kenyataan bahawa Nuar tetap disokong sebagai Perdana Menteri KALAU Pakatan Rakyat menang ler... jgn taksub sangat bro, itu kata komer tak tau ler apa pulak kata rakyat pulak yang PR bakal ditalkinkan

Bukan main Lawyer oku nie marah pada nuar satu ketika dulu, dia pulak bercabang lidahnya macam ler aljub yang boleh berubah sesuka hati ikut kehendak semasa, yang lawaknya sekarang dah pulak menyokong balik nuar sebagai PM, apa cer ni, ni kes lidaah biawak nie, bukan main kononnya paling tegas kali nie kenapa pulak orang yang disuruh TAUBAT pulak beriya diangkat sebagai bakal perdana menteri?

Begitu pun nampaknya sudah ketara ketandusan sokongan untuk karpal dan anaknya dalam DAP, nampaknya barisan kepimpinan yang dilantakk dalam Kongres DAP minggu lepas memperlihatkan DAP bukan sahaja tidak memberi tempat pada MELAYU sebaliknya juga kaum lain, atas ehsan atau kesian maka barisan tertinggi 20 pemimpin nampaknya bukan sahaja Melayu yang digembar gembur oleh DAP akan dimesrakan dalam DAP sebaliknya tidak lansung diterima oleh pemimpin utama DAP dalam kongres adalah hakikinya yang sebenar, Nasib Kaum India dan singh jugak nampaknya seri samana Melayu. manakan tidak Kula terkapai-kapai menjadi kaum india yang berseorangan... manakala bapak dan anak Lawyer nie pulak yang dapat perhatian dalam DAP seolah hanya satu keluarga singh ker yang ada jasanya pada parti DAP?

Apa pun yang nyata nampaknya DAP lebih sesuai untuk orang Cina dan kalau bernasib baik boleh lah kita kata kaum lain termasuk melayu boleh mencuba nasib, almaklumlah semua tahu kalau parti sebegini tentunya mahu tidak dilihat perkauman dan memerlukan bangsa lain dalam senarai bagi menjadikan bukti dalam banyak pekara yang  menyelamat dan menutup segala keburukan.  apa pun kata ketuanya jet ler sebagai pelengkap kononnya demokrasi sebaliknya bapak dan anak tertinggi dalam DAP ini mana mungkin memujuk hati pemimpin cina yang lain dalam DAP!

Tiada ulasan:

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND