10 Disember, 2012

SELANGOR HEBAT: WELLCOME TO THE HELL

ishhh bila nak tarok sign 220 kmj lak?

Kalau nak ke Selangor... maka tak susah dan jangan takut pasal saman atau tertangkap dengan speed trap, setakat kesalahan lalu lintas atau nak sengaja langgar lampu isyarat pun tak kesah, bukan satu kesalahan sebaliknya yang didorong oleh kerajaan negeri pulak tu yop! kalau nak dibela atas kesalahan yang telah dilakukan PAS dah ada buat tempat merujuk kes termasuk sediakan guaman untuk anda yang buat salah. dema buat hukum apa saja boleh yop...

Hari ini kita akan mula menunggu banyak mana mangsa yang mati akibat pandu merbahaya ataupun laju yang melebihi dari yang ditetapkan, bila satu Malaya dah tau Selangor yang hebat dengan GRO dan kelab malam, ini nampaknya tanda menyokong golongan nie kot, mana tidaknya... lepas enjoy dan mabuk kuat maka bermulalah satu lagi pesta yakni memandu laju dan langgar arahan, lagi pun kalau dah mabuk nie dema anggap mati tak sakit  kot? pesta lebih meriah kalau dah kera jagaan sendiri yang ikut sokong... 

Persoalannya berapa banyak rakyat yang punya kereta mewah dan berkuasa tinggi, boleh memecut selaju yang boleh, apa kejadahnya pulak yang Kera Jagaan Negeri nie nak buat?  bermula kempen Rega kereta Murah, lepas ni pulak dah nak hapuskan AES atau sistem  yang menjadi standard dunia maju untuk mengurangkan kesalahan serta kemalangan terutama dijalanraya, selain itu juga dibeberapa buah negara luar juga ia berfungsi dalam beberapa pekara lain selain dari menjejak kesalahan pengguna di jalanraya bila mana ada sesetengah kes ia jugak berfungsi menjejak perompak atau penjenayah yang melarikan diri begitu mudah dikesan pergerakan mereka.

Berbeza sungguh disini, lebih berani lagi perompak yang merosakan harta benda awam akin naik tocang, bukan kata merompak, sebaliknya kamera yang dipasang pun di jahanamkan, memang pelik kan! Selangor ni ada kerajaan atau kera jagaan, Gagap perlu jawab? kalau setakat nak sesangat undi pakat-pakat ler sedekah semua reta benda kat rakyat, iji tidak dah macam reta bapak sendiri, apa saja boleh jual engko jual, apa saja yang kena angguk maka kuatler angguk ko lagi...

Moralnya semacam mendoakan supaya rakyat selangor cepat mampus! mana tidaknya, kalau ada yang berhati-hati sekalipun maka punca datang dari yang bawak laju ataupun sedang menghayati pesta mabuk dari kelab dan pandu laju, bak kata seorang sahabat teman, kereta teman ni nak sampai 100 mkj pun dah macam enjin nak pecah, lantak ler kamera yang dema pasang tu, tak salah apa nak takut, tapi kalau dah keta macam dema ( Pakatan Roket) memangler mana ingat nak slow! ajer je dema mintak sangat rakyat mampus sebab belanggor kot! 

Cer bukak sikit minda dan tenangkan hati dan pikir... macam PAS dan DAP pulak yang menyokong semua benda yang salah bagi rasa menyebelahi dema yang buat salah ker?  Paling menyedihkan bila golongan yang mengatakan dia memegang sunnah menjaga hukum Allah swt pulak yang menjadi orang pengantara yang menghalalkan yang tidak, dah ler sebelum ini nak hapuskan hutang PTPTN, tak terfikir ker dema apa pulak hukum nya yang berhutang dalam Islam, ini disebabkan nak sokong kumpulan pelajar yang tak pandai belajor tapi pandai memburukan pekara baik dan sebenarnya stadard kutu rayau yang menyebabkan orang lain hilang peluang untuk belajor di IPT ni pulak yang disokong, tak ker nak merujuk hukum kalau berhutang tapi tak dibayor, dan apa pulak genarasi mendatang bakal hilang peluang  disebabkan dema belajor rupanya memanjat pagor, mengajor jadi hipis berkemah dengan bukan muhrim di dataran merdeka, mengoyak gambar pemimpin di majlis orang lain, jadi samseng atas jalanraya, menyokong LGBT, merosakan harta awam dengan merusuh dan macam-macam lagi yang menjadikan PAS paling kuat menyokong, memang dah takda benda yang nak disokong ker sehingga yang melanggar akidah sendiri yang dijunjung? 

Ini dah pasal kamera pulak, kenapa yang beriya sangat menyokong? nak suruh rakyat mampus sebab kemalangan akibat memandu laju, apatah lagi kalau yang melakukan kesalahan sedang mabuk dan rasa keta dia slow bila tengah high? adakah bermakna menyokong sapa sahaja yang buat salah demi nak undi? apa pulak hukumnya kalau kita membenarkan yang salah?  ada apa dengan masalah kamera yang dipasang, dah kalau tak menyalahi undang-undang peduli apa dengan kemera, nak pasang tiap semeter satu kamera pun lantak ler... apa yang nak ditakutkan?

Benarler jauhnya mereka ini tersasar, dan padan sungguh kalau di gelar Parti Ajaran Sesat... 
BUKANKAH SEMUA PARTI MAHU RAKYATNYA DIBUMI HIDUP DAN AMAN SERTA BERBUAT BAIK, BEGITU JUGAK AGAMA... SEMUA AGAMA TENTUNYA MAHUKAN PENGIKUTNYA BERBUAT BAIK (pahala) DAN JANGAN BERBUAT JAHAT (dosa) tapi terbalik pulak jadinya... terutama PAS bukan mengajak semua berbuat salah, malah mahu semua fitnah dan caci maki dalam ceramah boleh dipercayai bulat-bulat... Ater memang komer nak raikan sapa yang bakal jadi mangsa pandu laju ker pulak? nak tengok pecah muka, badab serta putus sana sini anggota badan sebab terlibat kemalangan disebabkan salah seorang yang memandu laju? Jangan ler banyak bunyi PAS oiii... nak Buat Jalan Pun paksa duit rakyat! baik jangan jadi kerajaan, apa guna kematu Nik Aziz sebagai Menteri Besar begitu lama hingga 22 tahun kalau air dan jalan pun tak boleh selesai... tapi bila tang duit royalti minyak pulak bukan main lagi dia puny lompat.... keh keh keh bagi teman jer jadi kerajaan kalau dah bingai sangat, apa ler susah sangat nak bagi air bersih sampAi 22 tahun jadi MB pun tak tunai-tunaikan janji... ater idak ker ada hukumya kalau tak tunai janji dalam Islam?

Tiada ulasan:

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND