20 Mei, 2010

BILA GURU HARAM JADAH... MANA TAK MURIDNYA!

Lebih buruk dari cerita buang Bayi, golongan ini sememangnya mendapat kelas pertama dalam anugerah Guru haram jadah! Apapun pelakunya kita tak tahu adakah dia seorang Guru atau pembawa surat (office boy) atau guru BESAR atau laki or BINI kepada guru tersebut atau dan atau. Tapi jelas sekali memang dema ni jenis haram jadah.
    

Sekupang di beri gambar seperti diatas bila Dr Zambry sebagai Menteri Besar melahirkan rasa terima kasih kepada semua guru di Perak dengan menghantar sebanyak 40.000 kad ucapan kepada semua guru... tanpa mengira Bnagsa dan jenis sekolah, tetapi sebaliknya kad ini dihantar semula dengan Tulisan yang mencerminkan tabie seseorang yang jelas lebih dahsyat dari sifat Yahudi.
Mana taknya, dari tulisan yang kita teliti dah tentu orang ini adalah orang yang sama, kalau nak di kira sudah tentu lapan kad ini tak sampai kepada guru yang sepatutnya, Adakah ini kerojer Guru besar atau pun orang yang mula menerimanya. Kisah guru seperti ini memang dijangka, di bukit gantang dan beberapa PRK yang lalu memang sekupang bertembung dengan beberapa guru yang telah menggunakan sekolah mereka bagi memberi laluan kepada pakatan Ruyup adakan kempen dan ceramah mengutuk dan menghasut rakyat semata-mata nak menang pilihanraya kecil

Apapun jangan nak dipersalahkan kepada rosaknya akidah rakyat, jenis mereka yang tak sedar diuntung ni sama jahil dengan syaitan, apapun tak salah ler mungkin guru yang sepatut menerima kad ini tak dapat di tangan mereka kerana di sebabkan lahabau sifat terkutuk ni masih hidup dan tak pernah bersyukur!

5 ulasan:

HANG JEBAT berkata...

http://parti-islam-melayu.blogspot.com/


salam mintak tolong link blog saya..terima kasih

Ali Abdullah berkata...

wah, blog page baru lah.... tahniah bro. Bukan senang nak rearrange blog bila dah terlalu lama kat pesen lama. Apapun kwn tumpang bangga gak bila bro ada citarasa ikut keadaan samasa.

Balik citer ni, kwn sememangnya geram bila ada guru yang sikap mcm budak2 provoke kononnya pandaila sangat cakap pasal politik kat sekolah ni. Lebih baik dihantar jer kat ulu Ba'kelalan Sarawak biar dia kena brainwash dek orang kuat BN kat sana. Ni tak tau nak bersyukur dah dapat keje tempat sendiri, siap bagi kad tapi balas pulak dengan tulisan macam budak sekolah.

Mintak2la satu hari ada budak yang gores keta dia dan menang gara2 didikan politik tak betul macam nih..

sekupangdua berkata...

salam jebat dan sahabat ku apai,
apai... ini kira dalam ujian lagi warna sebenar blog akan menyusul. berbalik kepada asal dulu dan akan menukar ke skin baru insyallah...
jebat... insyallah sebentar nanti teman akan link kan blog miker dalam blog list blogger pejuang bangsa, selamat berjuang sahabat!

sekupang ambil kesempatan memohon maaf tentang beberapa error dalam mencari skin baru utk sekupang, segala kelewatan serta pencarian skin baru amat dikesali, insyallah dalam tedekat insyallah akan diatasi...

apapun teman juga berharap tuan/puan dapat memberi komen skin blog terbaru dan sedia ada bagi sekupang dapat merealisasikan imej serta warna baru utk blog ini,

terima kasih... perjuangan tetap diteruskan...

Sampul Kecil berkata...

Ape nak jadik la dengan guru tersebut (kalau guru yang buat la) atau sesiapa sahaja penjawat awam. kalau tak puas hati dengan kerajaan sekarang (Kerajaan BN) letak jawatan la.. Tunggu la pulak PR jadik kerajaan nanti (mustahil sekali.)

Gaji kerajaan bayar, tapi asyik membangkang kerajaan je.. Macam Anjing yang mengigit tuannya sendiri.

kanjeng berkata...

setuju dgn sdr sampul kecil, semasa pemerintahan Pakatan Rakyat selama 11 bulan tidak pula kejadian seperti ini terjadi.

tidak salah lah kalau sekarang Pimpinan Dr Zambry yang memimpin Perak darul Ridzuan. saya dan rakyat sebenarnya sudah bosan karenah mereka yang lansung tidak terfikir tanggung jawab terhadap rakyat selain memalukan kita sebagai rakyat bila perjuangan mereka menambah aib dimata masyarakat dgn kelakuan dan perangai ala samseng setiap kali bersidang samada semasa mereka atau BN yang memerintah

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND