03 Disember, 2016

PAU 2016 : BILA BAHAS YG DIBAHASKAN SEKADAR BAHAS.

Asaalamualaikum dan selamat pagi sahabat maya semua... cuma ngenangkan pasal PM dan TPM berbuih mulut cakap pasal Troopers maya, alam cyber dan sebagainya... Pak menteri dan perwakilan yg sentuh pasal nie... apa kesudahannya? Korang tau kan...

Idak ker terfikir dema nak buat jamuan atau pertemuan dengan semua troopers marhain yg memanjang disebut-sebut berpuluh kali dalam temubual atau dibahaskan... raikan lah dema yg ada di sana. Bukan dibayor pun dema.. yg dah berbayor tu tak kan kecik hati pulak. Udah la tu sikap menyamun tu biorla kat Roket, Pie kay Arr. Bunga raya yg tak sudah, parti sunquik oren dan memacam lagi ler...

Kalau tak nak keluar modal pun cer buat jer lawatan dan ngeteh dengan dema yg bersepah merata  ceruk penjuru sekitar PWTC... barulah nampak penghargaan terhadap apa yg komer ucap atau bahaskan... jangan bersepai ayor lior komer tapi apah pun tak mandang...

Jangan la bagi alasan pasal budget pulak... setakat ngeteh pun tak kan nak tunggu budget puluh atau ratus ribu pulak. Tak kan tu pun tak mampu yop.

Sepatutnya apa yg dibahaskan biarlah intinya difahami, dirancangkan dan dilaksanakan. Jangan sekadar melihat isu semasa yg ada untuk dibahaskan dengan lenggok dan dialeh sebutan ikut bahasa kenegerian sekadar utk memenuhi masa dipentas keramat dan peluang yg ada...

Bagaimana pun banyak isu dan cadangan yg baik dibentangkan. Cuma susulannya yg masih hambar. Mungkin perlu ada slot pembentangan awal utk semua mengimbas kembali apa yh dibahaskan sudah atau masih belum dilaksanakan. Ukuran KPI yg boleh dibentangkan supaya setiap pembahas atau perwakilan sedar ianya terlaksana atau pun belum dan jangan diulang lagi...

Tu la... maleh teman nak komen. Maklumlah orang kampung macam teman nie bila mula bercakap kekadang merapu ikut hati teman jer...

02 Disember, 2016

KESAN BILA NAJIB MULA BERSUARA


Amaran buat kumpulan serpihan mereka yg kecewa dalam UMNO... jangan fikir tidak akan ada suara membalas segala fitnah dan tomahan yg kerap dibuat kerana menjangka orang UMNO tak mampu membalas, bagai tembakan mula dalam pertandingan. kali ini rasanya maya bakal berubah dan hentaman balik yg akan diterima...

Rata-rata semua pembahas dasar dari semua negeri tidak lagi segan nak bersuara dgn ketidak puasan hati terhadap kumpulan pengkhianat parti nie, tak lagi nak berbahasa nama lain tapi dengan jelas terang menyebut sapa dia Tun, siapa dia Afdal, saiapa dia Myidin dan paling ketara nama Boboi makin popular dalam celah ayat perbahasan dari negeri-negeri yang menaiki pentas keramat utk bersuara. perbahasan juga tiada yg meyanggah status pengkhianat yang dilebelkan kepada mereka semua. 

Paling ketara bila negeri-negeri dibawah pembangkang mula membuka segala perancangan yg dirancang oleh pentabiran mereka, nampaknya kalau dirumus nampak sangat apa yang dilakukan seperti merebut apa sahaja yang ada sebelum PRU14 nanti, takut tak sempat menyamun jadi terus jer sambar apa yg tercapai dan paling penting mulut manis kenalah berfungsi, yang manis-manis dan bunga-bunga perlu dituturkan. pembongkaran demi pembongkaran dalam sidang tanpa ada rasa  yang perlu dikesiankan... 

Yb Budiman dari wakil Selangor terus mendedahkan betapa kerajaan PKR menindas rakyat..  kononnya bagi Air PERCUMA Tapi air takda, bagi air percuma tapi takrif air naik melambung, kata 
takda masalah air tapi air kuning... apa yg sebenarnya dia bagi dan percuma? Duit dibazirkan untuk poket sendiri yg penting.... ttg rakyat macam PRU 14 bukan lagi lubuk utk haloba.

pembahas Penang. lagi la tak bagi chan pakat balun terus dengan nada Nana Penang terus belasah guan Eng. pekara yg menjadi topik utama dimana pendedahan DAP sedang meyingkirkan rakyat dari negeri mereka. la nie depa duk juai selagi tanah yang ada... pi tambak laut buat rumah yg harga juta-juta lepaih tu jual kat orang luak, habis depa pakat juai... orang miskin atau rakyat mana mampu beli rumah harga lagu tu, tak kira la cina melayu, india atau bangsa apa sekali pun depa peduli apa mau juai kat sapa, janji depa bulih halau rakyat.

DAP lagi rassis... pasai apa, cuba hangpa tinguk, Guan Eng la nie duk kalut mau serah tugas dia kat sapa? la nie penang ada 2 tim ketua menteri, satu Melayu (PKR) satu lagi India, la nie dia rasa macam dia nak sangkut pasai isu (rumah banglo murah)  

pendapat teman isu macam nie memanglah dia tak akan bagi kat Tim CM dia, bukan apa yop bakal banyak lagi lubang yang akan dikesan, pakat banyak lagi bukit reta yang akana dikesan, jadi sebelum setahun boleh jadi puluhan tahun baik cari jalan selamat bagi kat geng supaya boleh simpan semua rahsia dan boleh dipercayai. kena ingat yop... penyamun lagi bijak dari professor yop, sebab tu penyamun makin kaya.... sebaliknya professor... ekekeke

lebih melucukan tetapi pedas bila pembahas yg juga meminta DSZH jangan double standardkan DAP, saya pun pernah kena tangkap dan stay 2day and one night tapi tak kasi pun tilam atau bantai macam marina yg kena tangkap, awat lagu tu... lagi siap mintak Al-Quran kununnya nak kaji masa dalam lokap... apa pasai? saya masa masuk hanya bulih baca dinding saja, riuh satu dewan dengan ayat nie... yang boleh saya baca tulisan kat dinding tu ja la... tulisan mynmar dan bangla yg sebelum nie duduk kat dalam tu, apa pasai  mau bagi dia... kalau tangan saya kena gari, gari jugak la tangan dia... tapi sebab semua duk kawan diMajlis peguam ka, loyer ka semua tu dia buat takpa... nampak sangat depa nie tidak jujok atau berkhidmat untuk rakyat tapi untuk geng depa yg penting....

01 Disember, 2016

LAIN MACAM KALAU MENULIS DALAM DEWAN WEH... @PAU 2016


Melihat kepada gemuruhnya dengus semangat lebih dari 6 ribu perwakilan yang ada dalam Dewan memang lain macam rasanya, Seram sejuk dan semangat yang tak luntur barang seminit pun selagi berada dalam dewan, patutlah ramai bloggers seangkatan dan senasib teman yang begitu berjuang untuk masuk kedalam dewan PWTC yang keramat dan mengemuruhkan jiwa pejuang...

kali nie nampaknya tiada lagi markah kesian atau terpaksa ambik hati kerana mengenang jasa yg ada sebelumnya, bukan kerana melayunya memang mewarisi sikap berhemah, itu dulu... sekarang tidak lagi sebab teman rasa bukan kerana ihsan kemanusiaan atau memang sifat Melayu yang ada ... 


Lautan gelombang biru yang mewarnai dewan PWTC nie nampaknya tidak lagi sanggup menjadi sepertimana sikuning yang sanggup menjadi abdi hanya kerana nafsu pemimpin yg gagal menaikan kekayaan dan kepuasan nafsu yg lama sungguh tidak terhidu...

Hari ini teman melihat bukan lagi sorakan atau pun mereka yg mengantuk kerana pembahas yg mumbling tapi ianya jerit dan suara keramat yg dah lama tak sabar dengan kerenah yg dulunya Disokong sebaliknya kini menjadi pengkhianat kepada perjuangan...

sorry to say... takda tempoh lagi atau masa kecemasan utk mereka yg sekarang nie bangga sebagai penderhaka... inilah masanya bukan mahu selindung dengan rasa hormat, semuanya kerana kini terbukti bukan lagi jasa yg boleh dibanggakan... telah terbukti bukan lagi yg buat jasa... sebaliknya sebagai pengkhianat malah sok sek sok sek yg mula mengesyaki sebagai satu cerita aneh diamana hero yang sebenar dalam cerita nie sebenarnya penjahat dan pengkhianat yg sebenar...

Maka benarlah apa yg sekupang jangka... TUN, Midin, seafdal dan terutamanya DAP jangan ingat lagi melayu ada adat dan sopan tak akan membalas fitnah dan perilaku paling keji yang telah korang buat... sebaliknya kalau lah jenis nie ada ada dalam dewan atau membaca artikel yg teman maksudkan ...kompom... kompom.... nampak sebijik macam udang yg sedang kena salai... merah terbakor...

baiklah nanti sambung yer...

29 November, 2016

VIDEO PENGIKUT BERSIH MEMUKUL BANGLA... ANDA KENAL SAPA DIA? JENG JENG JENG

Lagi pendedahan bila ada peserta bersih yg dirakamkan sedang membelasah aeorang bangla menggunakan objek seperti kayu atau rotan dengan kenjam sekali...
Lagi tanpa belas kasihan tanpa ada peri kemanusiaan

Lebih teruk lagi bila berulang kali bangla tersebut dibelasah tanpa ada rasa kasihan. Video yg dirakam ini nya memperlihatkan 2 anjing roket yg memakai baju bersih salah seorangnya dari nya... dan ada juga ayat MELAYU yang disebut semasa membelasah bangla tersebut...

Lebih mengejutkan... pemuda cina yg memakai baju bersih tersebut m7ngkin anda cukup kenal... kepada pihak #pdrm sudah sepatutnya mengambil tindakan yg amat tegas kepada penjenayah bershit nie...  jangan biarkan mereka buat sesuka bapak dema punya negara yg berdaulat dan ada undang-undang apa tah lagi yg kita audah tahu memang jenih bershit haram nie yg cukup terang suka melanggar undang-undang dgn berani seolah tiada siapa yg boleh menghalang mereka utk buat apa sahaja...

Bershit tajaan soros dan belaan roket nie memamg nyata sebagai pengkhianat negara kini mula pengaruhi dan merosakan banhsa melayu bila sekarang disertai oleh beberapa pemimpin nyanyuk dan yg dah hilang kuasa akibat tak sempat nak dapat peluang besar dalam politil dan parti bila bangkai mereka mula terdedah akibat haloba sendiri...

Banyak yg tanya teman tentang pemuda cina yg memakai baju be4sih tersebut macam cukup dikenali... sudah lah sebelum ini panas soal menggangu penjawat awam dan menghina perlembagaan bila seorang wanita diperlakukan dan diaibkan di khalayak ramai... kini timbul pula kes pukul bangla... siapa dia? Jeng jeng jengggg.... memang haram jadah sungguh bersih nie...

25 Julai, 2016

JANGAN TERJEBAK JADI DAJAL KECIL YAHUDI @ AMERIKA

Melihat dakwaan jer kita dah tau ada dalang disebaliknya... 2.6 yg asalnya mereka dakwa dari arab kini dah berubah ke 1mdb pulak... kalau tak menjadi kali nie pulak... apa lagi yg akan dikaitkan 2.6b tu?

Bukan sahaja mereka yg nak mendakwa juga korup malah presiden-presiden mereka juga pecah amanah... nak mendakwa pulak negara kita? Pelik kan... kenapa tak suruh arab saja yg dakwa dah kalau itu asalnya duit tu datangnya?

Amerika mmg terbukti pembohong besar bila campur tangan negara luar... setiap negara yg dia masuk bakal hancur dan hilang keamanan.. mana negara yg maju dan aman selepas itu.... afhgan, iraq, somalia, iran dan banyak lagi...

Soal ada bukti nie... mmg anda dunggu dan bengong kalau percayai... kata mereka ada bukti iraq dan saddam husin simpan senjata nuklear dan pelbagai... sehingga kini tiada bukti... sekalipun iraq terus hancur dan hilang keamanan... MH17 pun kata ada bukti... nasib tidak dipergunakan utk mengaitkan russia utk diserang... sudahnya sehingga sekarang bukti tah kemana...

Hanya mereka yg tak befikir waras dan hanya kerana dendam dan mahu negara hancur... berfikir demi keamanan dan kesinambungan genarasi mendatang... jangan kamu juga akan melihat kehancuran negara dan penghapusan keturunan kamu berakhir...

Jangan jadi dalang dajal diakhir zaman... percaya bulat dengan yahudi....

16 Julai, 2016

CUBAAN BUNUH DIRI LEPAS KOMING CAW MORE NIH FITNAH DAN SIKAP RASSIS SERTA PERKAUMAN

CUBAAN BUNUH DIRI : Setelah mendengar kawannya yg dari parti roket ditangkap kerana mengelapkan hak rakyat utk sebuah banglo dia juga makin resah kerana kesukaannnya bersifat komunih yg suka menghina umat islam serta buat fitnah kerana rassis yg menyebabkan rakyat dan umat islam amat marah...
kini cuba akhiri dgn lompatan paling berani dan minta simpati dan menyokong segala kesalahan yg memang dia sengaja buat... Dengan harapan akan dimasukan dalam guniess stout book of record sebagai paling banggang dan berani...

Biasanya mintak maaf dah boleh settel.... Lepas tu buat lagi, sapa nak ambik tindakan pun... Nama pun makin glamour... Blh menyamun lagi dan lagi...

Bagaimanapun orang ramai tetap menaruh harapan supaya dia membatalkan hasratnya... Ramai-ramai mereka menjerit dan berkata...

JANGAN... JANGAN.... JANGAN....
JANGAN TAK TERJUN...
TERJUN CEPAT.... CEPAT TERJUN....
KAMI SEMUA DAH SEDIA... 
WARTAWAN DAN KETA MAYAT DAH ADA...
PA LAGI... LOMPATLAH PENYAMUN OIII....

Begitulah seloka dan gurauan sahabat teman tadi berdasarkan gambar nie... Utk makluman juga dia kata nama lembu nie namanya koming dan selalu dapat hak (rampas) rumput baik dan menyebabkan lembu lain bergaduh sesama sendiri, bila dikhabarkan nak kena sembelih utk meraikan parti baru tu yg dia ambik jalan pintas nie... Ekekekeke... Sorry beb, gurau jer

SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI SEMUA SAHABAT, MAAF ZAHIR DAN BATIN...

14 Julai, 2016

YANG BERHORMAT ATAU KINZIR SEKADAR MINTAK MAAF UTK SELESAI?

Teman sependapat dengan status FB Hafiz Azmi (KLIK)... kalau komer sebagai pemandu bas tersebut belum tentu blh terus bertahan dalam keadaan begitu yg panik bertindak mencari jalan tengah supaya kenderaan sebelah kiri tidak terbabas kebawah longkang dan terhimpit dgn bas yg akan menyebabkan ramai yg akan terkorban

Begitu juga kalau pemandu bas menghimpit kenderaan sebelah kanan yg akan membolehkan kenderaan tersasar ke jalan bertentangan sebelahan dan menjadi lebih parah dengan kenderaan yg akan terus melanggar juga akan sebabkan kemalangan dan pasti ada yg akan terkorban
Jangan la nak salahkan pemandu yg belum pun diputuskan makamah. Kalau salah brek lah. Bukan ker salah syarikat yg sepatutnya bertanggung jawab terhadap bas tersebut? Adakah mereka selenggara dgn baik?

Setakat saman yg dia ada tu... teman cukup pasti korang pun silap-silap lebih dari tu pun ada yg tak dibayar...
Bukak la mata sikit. Biarlah kita menilai dengan baik... tu hah... ketua menteri yg terang jelas dapat banglo dgn mudah menipu rakyat tak pulak komer nak jatuh hukum terus macam pemandu bas nie

Satu lagi si tapir bin kerbau pendek yg hina umat islam kata bagi rasuah bila bagi duit raya... tak pulak nak sesah? Suruh mintak maaf jer? Driver bas dah pun kata maaf dan dah usaha elak banyak yg terkorban. Komer boleh ler buat macam tu dlm keadaan yg cemas macam tu...
Si babi tapir ku min nis nie dah banyak kali buat penghinaan dan tak serik pun sebab tak kena tangkap atau didakwa pun sebab dia tau akhirnya sekadar mintak maaf. Apa susahnya... selesai cita. Sekupang pun tak rugi... aiii tak kan komer lupa kan ker rasuah lah boleh jadi punca sebab nak dapat tender... tak kira lah mahai sekali pun. Janji lekat kat bini...  sedap mulut bangkai dia jer tuduh org islam pulak buat rasuah dan bagi dedak dihari mulia umat islam...

Sebab apa teman kata dia nie menatang? Kalau manusia apatah lagi YB tentulah boleh pikior apa yg baik dan rassis. Jadi... kerbau pendek atau kinzir (bahasa santun)  jer yg tak boleh pakai akai atai otak. Taik dia pu  dia bedal balik. Anak dia pun dia pakat balun... sebabnya tak ada akai manusia...
Kenapa tak tangkap yg patut tangkap. Kengkawan sinis perli pun korang terus ambik action. Budak sekolah pun paham sindir atai gurau. Komer jer yg bengap!
Macamana pulak kalau DYMM Raja dan Sultan yg terlibat dalam majlis ihya ramadan memberi sumbangan dan duit raya. Itu pun sibabi maksudkan rasuah jugak kan. Sebab dia kata umat islam  @ melayu

Abih tak ker dia sedang menghina DYMM Raja dan Sultan kita? Yb yop oii... tak tau ka perlembagaan pekara 3, 153 dan yg lain yg katakan hak orang melayu dan islam? Lupakah kita dengan patuh dan taat dengan Sultan dan Agama islam sebagai agama rasmi? Bukan kah dia sdg menghina Raja dan Sultan dianggap menderhaka... tak kan itu pun teman nak kena bagitau... teman dahbler tak sekolah tinggi... apa guna komer belajor tinggi dengan pangkat beso kalau tak boleh nak sabit atau huraikan kes....

Tak kan dah jadi macam mynmar baru nak paham... Apa guna tok moyang pertahankan tanah melayu dan kita boleh pun duduk aman sampai la nie weh... sekelumit yg jadikan sikap komunis dia membakor keamanan dgn perkauman berkali-kali cukup jer selesai dengan mintak maaf... toya la....

18 Jun, 2016

VIDEO MENYENTUH HATI TENTANG DOA RAKYAT KEPADA ANAK-ANAK DATIN MASTURA

video

Antara VIDEO yang menjadi pilihan skpg2 tentang prk Kuala Kangsar, lambakan video boleh kita tengok dan saksikan, banyak video penghinaan, fitnah, tentang perjuagan anak-anak Datin Mastura dan bermacam lagi dilaman sosial 

Bagaimana pun dilihat ramadhan kali ini memperlihatkan betapa rakyat atau pengundi semakin muak melihat video-video yang berunsur fitnah terutamanya di pentas PAN yang mengundang semua penceramah DAP dipentas mereka. ceramah roket yang kita tahu memang merupakan paling kuat menghabur fitnah, caci maki dan terkini si nija siap buat penghinaan terhadap arwah kononnya kematian ini adalah rahmat bagi Orang kuala Kangsar untuk memilih calon baru yang layak...

Selain itu juga mereka adalah spesis bertenggek dan bergayut kerana tidak langsung menghormati umat islam yang mengerjakan sholat dan tarawih dibulan ramadhan ini, di Bendang Panjang contohnya baru-baru ini terjadi perselisihan paham dan membuatkan kemarahan penduduk tempatan kerana Niza dan PAN tidak menghiraukan azan malah menjadi berok yang melalak ketika sembahyang tarawih sedang berlansung

Apa pun teman mendoakan usaha dan perjuangan anak-anak Datin Mastura demi memulihkan kembali keceriaan keluarga, meneruskan perjuangan arwah ayah, mengalas semula semangat untuk bonda dan bertahan dari penghinaan dan fitnah pembangkang terhadap keluarga mereka.. teman mendoakan kejayaan mereka 

boleh juga tengok video di FB teman yer...
https://www.facebook.com/sekupangdua?fref=nf&pnref=story 

HANYA DATIN MASTURA YANG MENGUNDI PAGI INI...




Hanya Calon Barisan Nasional yang menunaikan tanggung jawab sebagai pengundi bagi PRK 067 Kuala Kangsar sebentar tadi, manakala 3 Calon pembangkang lain tidak mengundi kali ini kerana merupakan pengundi luar

Pagi nie datin Mastura beratur untuk menunaikan tanggung jawab sebagai pengundi terutama di tempat ia sendiri bertanding dan menetap. bak kata orang perak.. disinilah tempat hidup jadi disinilah kita bertanggungjawab...

Datin sebentar tadi kelihatan berbaris seperti pengundi lain sebaliknya di jemput oleh pihak SPR untuk terus masuk dan mengundi kerana sebagai calon membolehkan diberi laluan ditempat undi...
Beliau menunaikan tanggung jawab sebagai penguni di peti undi Sk Raja Perempuan Muzwin kira-kira jam 9 pagi tadi.

manakala tiga lagi calon yang terdiri dari PAN, PAS dan bebas tidak mengundi dimana-mana peti undi di kuala kangsar kerana bukan sebagai pengundi di P067 Kuala Kangsar ditempat yang mereka bertanding... atau dikenali sebagai pengundi luar


09 Jun, 2016

VIDEO PAN DAN DAP BUAT PENDUDUK ISLAM MARAH KERANA TAK HORMAT RAMADHAN



Kebiadapan PAN.. video penduduk RPA 5 yg marah bila mereka buat provokasi tanpa menghiraukan penduruk setempat yg mengerjakan sholat tarawih disurau berdekatan. Dengan menggunakan pembesar suaaaara tanpa peduli ketika orang islam sedang mengerjakan sholat isyak dan tarawih...

Sebaliknya annntony, siva dan silambei bertegas ianya hak mereka utk berceramah. Penduduk mual dgn ceramah yg mencerca BN dan kerajaan negeri yg dikatakan rasuah.

Malah penyokong BN dan PAs yg turut mengerjakan sholat di surau berdekatan kurang senang bila si nija lambei yg sholat di disini kerana tindakan beliau dan DAP yg membuat penduduk kampung kurang senang cara mereka yg tidak menghormati penduduk islam yg sedang mengerjakan sholat di bulan ramadhan...

sementara itu kapla pembohong roket mula.menyalahkan UMNO kerana insiden tersebut. Biasa la jenis kuat nganga nie apa saja akan disalahkan UMNO sekalipun sakit perut sebab makan kenduri pun UMNO yg bersalah
beliau jugak sebelum nie melalak kononnya DAP akan bertanding dan menyokong TUN bertanding di PRK076 disini. Sebaliknya sehingga kini apa yg diluahkan sebenarnya seperti biasa tagal biasa yg suka berbohong dan mengugut rakyat supaya takut dan hilang kepercayaan ke0ada Barisan Nasional.

pengarut yg turut mengarut pada malam itubterdiri dari si nija lambei, sivadikerusi dan anthor nie dari parti Roket... macam da yg nk bertanding pulak?
#gengPCT
#kekalBN
#PANisDAP

31 Mei, 2016

DOA DAN HIKMAHNYA... Hanya kehendaknya sahaja...




Kekuatan DOA... setakat mana keyakinan kita...
Hari nie dua berita dan peristiwa yg aku lalui...
baik dan  menyedihkan...
ianya ada kaitan doaku kepadanya
Maka aku amat percaya kehendak Allah swt khabulkan doa umatnya... keyakinan aku terhadap kekuasaan Allah tidak ada sangkalnya lagi...

Semenjak peristiwa ini didepan mataku...  aku amat yakin dengan kuasa Allah swt utk menjadikannya tertunai... berserta hikmah yg kita patut menerimanya..

1. Seorang ibu mohon mendoakan anak perempuannya yg terlantar di hospital selama bertahun-tahun lamanya kerana sakit misteri sehingga nampak segala tulang belulang...

Sebuah kereta berhenti tengahari tadi lalu...
Nama aku disebut...
Seorang ibu.. seorang bapa
Seorang anak perempuan kesayanganya
Dan seorang lagi baru begelar menantu...

Ha... sambil menegur puteri kesayanganya... inilah abang yg mendoakan kamu semasa sakit teruk bila dia di mekah mukaramah dan di raudah madinah mukaramah...

Lega sungguh aku melihat keceriaan wajah pengantin baru yg cukup sihat dan berseri tidak seperti mana bila air mata ibunya memgengam sekeping kertas yg tertera nama puterinya itu yg terlantar di katil sakit hospital selama 7 bulan sang ibu tekun menunggu setiap hari...

Alhamdulillah... tiada nikmat sebesar itu bila aku mendengar dan menyaksikan depan mata ku tentang keluarga tersebut...

2. Seorang ibu yg mahu mengandung juga menghubungi aku... sebelum ini menyampaikan bahawa dia memgandung kembali... ada harapan mendapat seorang putera yg diidamkannya...
Aku amat bersyukur dengan berita dua minggu lepas
....

Tetapi petang tadi setelah mulai kelmarin mula terjadi pendarahan... aku terima berita tentang keguguran kandungannya... terasa amat menyedihkan... apa pun aku tetap percaya dengan segala hikmah dari Allah swt.. ada sebab atas kehendaknya...

Jadi hari ini mengajar aku tentang betapa Allah swt punya hak terhadap setiap manusia yg berdoa kepadanya. Tidak sesekali akan aku cuba-cubaa berdoa utk kehancuran keamanan yg sedia ada. Apatah lagi pemimpin yang berusaha memberi khidmat dan kelebihan utk rakyat dan tanah air... cuma...

Mereka yg rasa lebih besar pangkat dan kepala dari pemimpin memang aku nampak paling rapi mengampu dan menghimpun reta... apakah mereka rasa cukup selamat?

Jadi percayalah... doa itu menunggu masa Allah akan kabulkan... jangan inaya orang lain... biarlah org mendoakan yg baik-baik sahaja... kalau merunggut pun itu tetap doa jugak... mungkin kali yg seribu tuhan khabulkan... mungkin yg ke sejuta... tetapi jangan lupa ia juga mungkin yg pertama atau kedua yg terus tuhan khabulkan... wallahualam...

10 Mac, 2016

NATIJAH NAK MUDA MENYEMBAH JALAN...

Sebentar tadi melihat anak banga menyembah bumi... dari laungan deruman kuat injin moto dan aksi willie berakhir dengan dentuman...

Faham... ramai yg tak amik tau... ada yg jerit dari warung berdekatan 'dah panggil bomba ker?" Malah ada yg buat tak tau dgn kejadian mungkin amarah sbb golongan anak muda yg degil dengan aksi maut tanpa hiraukan keselamatan orang ramai yg berurusan dideret kedai disitu.

Melihat pada anak muda yg terbaring dengan lumuran darah yg aku rasa kerana kepala yg bocor... aku rasa mungkin akibat hentakan atau terseret ke jalanraya... aku rasa ianya tidaklah begitu parah... mangsa masih boleh bercakap ketika itu...

Sedih... tapi aku luahkan jugak... ADIK... INILAH PELAJARAN HIDUP... BUKAN SEMUA KITA BUAT ITU BETUL. BELAJAR LAH DARI APA YG DAH JADI. JANGAN ULANGI LAGI. ITULAH ANTARA SEBAB KENAPA ORANG TAK SUKA... SAYA PUN SAMA MASA SEBAYA ADIK....

Aku berlalu berselisih dgn ambulan yg tiba... semuanya kerana sebab... aku sayangkan anak bangsaku.. kita jugak ada anak... saudara, anak buah, kenalan dan hubungan dgn golongan muda. Moga anak muda ini cepat sembuh dan insaf serta tauladankan apa yg terjadi pada rakan-rakan yg lain.... in sya Allah...


20 Februari, 2016

DATUK USTAZ KAZIM ELIAS DISERANG SAKIT JANTUNG DI BACHOK

BACHOK: Penceramah bebas, Datuk Mohamad Kazim Elias mengadu sakit dada ketika berceramah di Gunong, di sini, sebelum dibawa ke Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM) Kubang Kerian.

Kazim yang tiba di Kelantan petang tadi dari Terengganu, dijadualkan menyampaikan ceramah agama selama dua jam bermula 9 malam, anjuran Lembaga Kemajuan Pertanian Kemubu (KADA).

Timbalan Pengurus (Pembangunan) KADA, Nik Ruslan Idrus, berkata sebaik naik ke pentas dan memulakan ceramah tidak sampai lima minit, Ustaz Kazim terpaksa menghentikan ceramah kerana sakit dada.

"Ustaz Kazim sempat memohon maaf kepada orang ramai kerana tidak dapat meneruskan ceramah seperti yang dijanjikan kerana perlu ke hospital dengan segera.

"Ustaz Kazim di bawa ke Klinik Kesihatan Gunong sebelum dirujuk ke HUSM," katanya yang terpaksa menggantikan penceramah dari KADA bagi tidak menghampakan orang ramai.

Nik Ruslan berkata, keadaan Ustaz Kazim ketika tiba tadi sudah nampak kurang sihat dan wajahnya pucat, namun masih mahu meneruskan ceramah.

"Ustaz Kazim ada memaklumkan dia sepatutnya ke hospital untuk membuat rawatan, namun menangguhkan kerana sudah berjanji untuk berjumpa dengan penduduk di Bachok," katanya.

Teman dan seluruh ummat islam yg mengenali beliau doakan supaya segera sembuh dan terus aktif dalam usaha dan kerjayanya memperjuangkan syiar islam... In Sya Allah... moga Allah swt mendengar dia hamba-hambamu ini... Amin

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND