02 Disember, 2015

SENANG SELESAI... MINTAK MAAF JER. MODAL PEMBANGKANG

Assalam semua sahabat!
Senang jadi pembangkang...
Nak kutuk, Nak Fitnah, Nak caci, Nak hina, Nak Maki...  Apa jer! Ikut suka la nak buat apa pun...

Mati dibunuh pengganas , anak-anak trauma, kampung dirompak, rumah dimusnah, Mati ditembak, kepala disembelih, Negara diancam, Rakyat diculik serta dibunuh Dan segala kemusnahan serta pembunuhan kejam yg dilakukan...
SEMUA SELESAI DENGAN MINTAK MAAF JER!

Peduli apa pasal hati rakyat.
Peduli apa pasal orang Sabah
Peduli apa dan sapa nak mampus.
Peduli apa sapa yg mati dibunuh
Peduli apa negara kena serang pengganas.

Wajib pertahankan jumpa dan jadi tetamu pelaku tak salah. Janji ramai yg boleh sakit hati...

Anak saya Dah mintak MAAF! Selesai dah jangan panjangkan lagi kata WAN JIJAH! Laki lakon sakit
Belakang sampai sekarang dok cerita merata satu malaya jaja nasib musnah pasal angkara UMNO dan BN...

Cer family dia pulak kena samun, rogol, dirompak, disembelih dan dibunuh, ada yg pakat selfie pulak dengan kiram...

Hehehe senang jer tu... Mintak MAAF settel la... kak one jangan panjangkan lagi yer! Dah selesai dah... next sapa pulak blh buat jadi mangsa... boleh gila glamour...

ITULAH KALAU ANGGAP RAKYAT NIE LEMBU...
RAKYAT PULAK JANGAN JADI LEMBU...

26 November, 2015

KHAS UTK TATAPAN PEJUANG MAYA, SPIN LAGI... KONONNYA PAU KALI NIE TERTUTUP TANPA WARTAWAN?


Naib Presiden merangkap timbalan perdana Menteri hari nie menafikan kononnya Perhimpunan Agung UMNO (PAU) kali ini telah ditetapkan akan diadakan secara tertutup tanpa wartawan luar (agen pembangkang). katanya lagi Majlis tertinggi UMNO (MT) belum lagi memaklumkan kepada beliau tentang cadangan ini dan belum pun bersidang (MT) untuk buat keputusan atau tindakan. nampak sangat jenih talibarut komunih yang  sentiasa mendapat laluan mudah masuk keluar dewan ikut suka pak mak dema jer, malah dah lama bloggers menyuarakan kenapa wartawan seperti MK dan sekutu harbik roket boleh mendapat pas MEDIA untuk berada didalam dewan yang bersidang dan urusetia tercari-cari siapa yang memaparkan apa saja yang boleh diburukan dalam dewan untuk dihebahkan, malah kalau tersasul sahaja maka ianya pasti jadi headline dan berita panas untuk dispin diakhbar, majalah harbik, dimaya dan portal setiap kali bersidang PASTI ada keburukan yang akan diadakan untuk pandangan masyarakat luar supaya ianya memualkan rakyat.

Tengku Adnan juga secara jelas perkatakan sebenarnya apa yang telah berlaku semasa ditemuramah yang disiarkan diberita TV3 jam 8 tadi, cukup jelas dia katakan MT belum pun buat keputusan dan media sudah mengatakan akan dilaksanakan. nampaknya cukup jelas kita tau wartawan jenis spesis tembolok roket nie dah mula spin walaupun PAU belum bermula. atau harbik roket nie merasakan peluang kali ini agak tipis untuk mereka jadi syaiton setiap kali dalam PAU mungkin terlepas...



Sedang  teman tercari-cari gambar yang pernah teman paparkan merupakan Tag Media yg teman buat guna kertas A4 satu ketiaka dahulu, seorang sahabat yang juga diantara menjadi melagut luar dewan bersama teman memaparkan dalam laman FB beliau, jadi teman pinjam ler gambor nie dari Dwan Junid RMF (KLIK). dia juga bersama teman ketika ini bila kami sebagai bloggers bebas yang jadi ahli UMNO, mengundi BN dan UMNO pun kena duduk diluar dewan kerana tidak ada tag MEDIA yang membolehkan kami masuk dewan utk tujuan mencari bahan atau cerita untuk diposting dalam blog kami (ketika itu FB tak popular seperti sekarang) Cuba bayangkan wartawan portal yg kuat memfitnah dan spin apa sahaja menjadi burok bagi pandangan masyarakat boleh keluar masuk ikut suka mereka kerana TAG MEDIA dan keistimewaan sebagai wartawan yang dilayan dengan istimewa oleh pihak urusetia sendiri... bukan sahaja TAG, Jaket Media malah bilik yg berhawa dingin disediakan untuk tujuan siaran fitnah mereka.

Gambar (TAG MEDIA) ini sebenarnya ada cerita disebaliknya, sebenarnya teman dan rakan bloggers yang lain terutama perak cyber Troopers (PCT) memang nekad akan pakai TAG MEDIA yg kami buat nie bagi memperjuangakan nasib bloggers seperti kami yang sudah tentunya berdarah UMNO yang dilupakan dan dinafikan hak perjuangkan kami. tag ini sebenarnya sebagai sindiran kepada urusetia yang lansung tak ambik kisah tentang kami yg tak sapa pun bayar...

Seorang bloggers otai sdr Azri akhirnya memaklumkan kepada kami bahawa disaat akhir hampir ke hari perhmpunan PAU 2014 terkial-kial menyiapkan sebuah bilik dari plywood untuk menempatkan bloggers bebas sperti kami dalam masa yang suntuk. akhirnya perancangan untuk memakai TAG MEDIA nie tidak diteruskan walaupun aku dan Dwan Junid masih tidak dapat tag media yang kononnya disediakan untuk bloggers, peristiwa PAU 2014 nie sehingga sekarang masih lagi dalam ingatan, dan aku masih lagi menyimpan TAG yang aku lakarkan ini kerana nekad akan pakai balik jika urusetia masih pekakkan telinga dan rabunkan mata ataupun memang jenis bongap dan lembab. bagi aku dan Dwan sudah boleh terima sekali pun kami tak dapat masuk tetapi ada bloggers lain yang dapat masuk kedalam dewan sebagai petugas MEDIA atau wartawan blog atau portal masing-masing... ianya boleh di Ampunkan   

Agak mengejutkan jugak bagi kami keraan bila masuk kedalam bilik tersebut lansung tak kenal kebanyakan bloggers yang ada terutama yang tersohor atau yang otai dalam berblogging. banyak yang tak peronah nampak muka pun sebelum nie, mungkin yang otai dah hilang selera nak harap mimpi yang dah tak larat nak mimpi. apa pun tak kisah bagi kami kerana ianya dilihat sebagai kejayaan sebagai hak bloggers tidak dinafikan...



Isu ini dah lama teman bangkitkan... setiap kali PAU akan bermula maka setiap kali itu teman akan menulis pekara yang sama seolah bersembang dengan orang pekak, tunjuk gambar pada si rabun... bermula tahun 2011 lagi teman dah menulis tentang isu nie, setiap kali juga akan dapat dilihat dikaca TV bagaimana wartawan diberi taklimat dan ditunjukan semua kemudahan yang disediakan seperti bilik berhawa dingin, tag media, jaket media yang berwarna merah biru, kemudahan WIFI, makan minum, tenaga elektrik untuk  kemudahan pengunaan caj laptop atau kamera dan bamyak lagi. sementara pejuang maya yang cukup jelas memperjuangkan UMNO  sekadar melopong dan nadi yang sepantas 400kn sejam melihat layanan istimewa yang ditayangkan disiaran tv termasuk lah yang bakal dikecapi mereka yang melapokan fitnah, spin apa saja yang boleh malah cukup jelas menjadi agen kepada roket yang sekarang secara terang berhasrat menjatuhkan pimpinan tertinggi serta mengapankan parti UMNO itu sendiri...

Beberapa posting atau artikel yang pernah dipaparkan sekitar 2011 yang pernah teman posting disini (KLIK SINI) dan (SINI). bukan sahaj teman malah rakan seangkatan juga berbuat begini demi melahirkan kerisauan kerana ketirisan dan kesilapan urusetia yang berterusn, teman dan rakan-rakan bloggers perak (PCT) juga nekad aka teruskan perjuangan ini demi maruah bloggers yang menjadi pejuang maya walau dimana sekali pun. malah resolusi kami juga berharap kenapa tidak wakil bloggers bebsa tidak diberikan besuara kalau tidak dalam dewan diluar dewan dipentas ceramah bebas yang diadakan... 

tak kan korang tak ingat mana perginya sicantik manis yang kononnya kehebatan beliau diangkat dan disanjung dan diberi bersuara dalam dewan keramat perihal bloggers, tak paham apakah kerana dia sebagai bloggers yang seriang diserang dari segi mental dan fizikal serta tindakan turun naik makamah kerana memperjuangakan kebenaran yang diangkat sebegitu tinggi dan diberikan keistimewaanbegitu sekali... duit tiket atau tambang kapal terbang dari luar negara untuk ke tanah air serta elaun dan sebagainya lebih dari cukup menampung makanan ringan dan air minuman kosong untuk semua bloggers yang menumpang bilik rakan-rakan macam sardin dan bertonggok ditepi bucu dinding dan ruang legar jalanan hanya kerana mahu dapat cerita untuk disiarkan dalam blog masing-masing secara marhain...hanya sayangkan UMNO dan sebagai saf perjuangan maya.

persoalannya apakah kesannya bloggers dari russia dah berbakti kepada parti yang diagungkan? sepatah haram aku tak paham bahasa russia yg dia banggakan...

24 November, 2015

MUKA AGEN YAHUDI YG GUSARKAN RAKYAT MALAYSIA SEMASA PWRHIMPUNAN ASEAN

KUALA LUMPUR - Sewaktu ramai yang mengutuk Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak di atas kehadiran Barack Obama ke Malaysia, mungkin ada antara kita yang tidak tahu mengenai perjumpaan khusus antara Presiden Amerika Syarikat (AS) itu dengan 10 wakil pertubuhan sivil yang diadakan pada 27 April 2014 lalu.

Antara pertubuhan yang terpilih adalah  Islamic Renaissance Front (IRF) diwakili Dr Farouk Musa, Sisters In Islam (SIS) hadir bersama-sama wakil Bersih 2.0, Empower dan Tenaganita. Datuk Ambiga Sreenevasan juga turut hadir pada ketika ini mewakili HAKAM.Selain itu, turut diundang dalam perjumpaan khusus itu ialah dua wakil Kristian, Tan Sri Murphy Pakiam dan seorang lagi dari Majlis Gereja Malaysia (CCM), manakala dua pertubuhan lain yang turut hadir ialah Suhakam dan Majlis Peguam.SIS, Empower dan Tenaganita merupakan antara ahli utama gabungan Comango yang membuat sejumlah tuntutan berkaitan hak asasi melampau dan juga kedudukan Islam sebagai agama persekutuan semasa sesi Semakan Berkala Sejagat (UPR) kelolaan PBB baru-baru ini.

CCM pula ialah pertubuhan yang dinaungi Persekutuan Kristian Malaysia (CFM) yang turut merupakan ahli gabungan Comango.Ketua Comango, Honey Tan turut hadir malam itu, selain penganjur Bersih 2.0 Maria Chin Abdullah. Untuk yang tidak tahu, Bersih 2.0 sememangnya menerima dana dari AS.Ambiga mengakui bahawa mereka adalah penerima bantuan kewangan daripada National Democratic Institute (NDI) dan juga Open Society Institute (OSI).

Kedua-dua organisasi ini memang diketahui sangat berpengalaman dalam mempengaruhi aktivisme politik negara sasaran berdasarkan matlamat jangka panjang dasar luar AS.Badan-badan ini memang menerima dana khas daripada Amerika seperti, IRF, SUARAM, Malaysiakini, Lawyers for Liberty dan ahli-ahli dalam COMANGO.Demi melaksanakan hasrat AS menjadi sebuah kuasa imperial, maka Amerika Syarikat telah menubuhkan beberapa institusi swasta seperti National Endowment of Democracy (NED), International Republican Institute (IRI), National Democratic Institute (NDI) Freedom House, Open Society Institute (OSI) dan International Centre for Non-Violent Conflict (ICNC) yang berfungsi mendanai, melatih, membantu dan memantau gerakan sivil dan NGO yang boleh membawa hasrat pendemokrasian AS dalam negara mereka.

Tahun ini. Obama sekali lagi membuat perjumpaan tertutup bersama wakil-wakil pertubuhan sivil ini, dan seperti biasa yang hadir ialah Pengerusi Bersih 2.0, Maria Chin Abdullah, Ambiga selaku wakil Negaraku, Cynthia Gabriel, Nisha Ayub, Justice for Sisters Group, juga kelihatan, Premesh CEO Malaysiakini. Mereka-mereka ini jika kita ingat berada juga dalam koalisi COMANGO dan juga BERSIH.

Ini belum kira wakil Malaysia lain yang turut hadir seperti Pengerusi Majlis Peguam Steven Thiru, Pengerusi IDEAS Tunku Zain Al-Abidin Ibni Tuanku Muhriz, dan Pengarah Eksekutif Good Shepherd Teresa Symons.Pegawai AS yang hadir pula ialah Penasihat Keselamatan Susan Rice, Timbalan Penasihat Keselamatan Negara Benjamin J. Rhodes, Duta Amerika Syarikat Joseph Yun, dan Daniel Russel Penolong Setiausaha Negara bagi Asia Timur dan Pasifik.

Nama-nama yang hadir pada tahun ini adalah nama yang tidak asing. Bila dilihat kembali, pertubuhan-pertubuhan inilah yang paling terkehadapan mahu meruntuhkan institusi Islam. Tolak hukum hudud lah, tolak negara Islam lah, iktiraf hak LGBT lah, kutuk khutbah Jumaat lah.

Dan macam-macam lagi.Justeru, sebagai rakyat Malaysia yang bijak, saya ingin mengajak anda semua berfikir, supaya tidak dicaturkan dalam permainan politik dunia hari ini.Apa salahnya duduk sebentar, kenal dulu siapa rakan-rakan politik anda ini. Bayangkan jika Obama sendiri tanpa ragu, boleh bersemuka menghadap mereka. Sudah tentulah mereka bukan musuh.Bahasa lebih tepat, mereka adalah proksi Amerika Syarikat dalam menjalankan agenda imperialisme mereka ke Malaysia.

Namun kita masih lagi hanyut dimomokkan kononnya Najiblah yang menjadi dalang kehancuran negara, sedangkan hakikatnya bukan begitu.Mereka dah menyerang kita dari segenap sudut.
Tak kan kita masih tak perasan lagi?

Sumber : http://klxpress.com.my/bahasa-melayu/19-semasa/8502-proksi-sebenar-amerika-akhirnya-diketahui.html

17 November, 2015

MANA JAKIM? DAH TAKDA AKAI KA BEER HALAL UTK ORANG ISLAM?


Aparah nie... ? Kebulor sangat ker nak merasa Bir? Dah takda nama lain ker nak kaitan dengan bir? Kalau dah produk tu baik tak payah lah nak bagi kenyataan macam org Islam kebulor sangat mentedarah bir... 

Samalah macam vape yg kononnya merupakan sama atau boleh memulakan merokok. Korang mrlompat tak tentu pasal. Nie lagi teruk yg dah terang nas dan hadis haramkan arak... yg beriya benor nak buat arak halal apa hal pulak...

Lepas nie apa pulak? 
Judi yang halal?
Rasa babi yg halal?
Aparah....
 Jakim dah bagi kenyataan tak sokong atau iktiraf produk nie.acamana pulak badan yg lain utk sekat terus. kita kena tunggu jakim ambil tindakan lebih berat terhadap isu nie... jangan bagi ruang. Kita pulak sokong sebelum diambil kesempatan oleh mereka yg memang nak sesangat spin dan viral

secara peribadi teman tak gemor dan tak setuju tentang publisti yg dikeluarkan oleh dema tentang produk dari iran nie, apa kejadahnya nak menyebut pasal kaitan rasa dengan bir yg telah pun diharamkan. sedarkah dia negara nie sejak azali orang Islam dah menolak arak kerana hukumnya. Apa lagi yg dia banggakan malah nak bagi sangat rasa bir tu urk orang islam ker? Takda sapa kebulor lah...

Ater mana dema tau rasa yg sama dengan bir kalau tak merasa? Dah takda lagi ker rasa yg boleh disamakan dan dihalalkan selain rasa arak? Tak sapa sior lah togok arak. Apa alasan guna perasa arak? Atau nak bagitau sapa Yg nak berenti minum arak boleh guna kaedah atau air nie. Apa ka banggangnya arak tu bukan pasal rasalah tapi part mabuk tu yg buat ramai minumnya....

nampaknya jika tak dibendung ianya juga merupakan punca yg membolehkan umat islam kearah meminum arak... mana tidaknya bila dah biasa dan tau rasa bir dah boleh lah cuba yg bir ori, lagi punacam dia orang kata halal sebab tak mabuk, jadi kalau togok bir ori pun kalau tak mabuk pun kira halal ker jugak?

Jangan tambah kemarahan umat Islam dinegara nie dan dunia. Jakim kena bertindak dan jangan bior semata-mata utk strategi marketing dengan publisiti begini yg memguntungkam dema. Dah tentu ada spesis roket yg menunggu utk spin isu sebegini utk diviralkan atau lebih tepat lagi bullet utk perpecahan umat islam. Jika dibiarkan alpa buat noheng macam tak kisah amenda tak selesai. Sebaliknya berkoyon-koyon lagi bergunung menambah marah yg dihalakan kepada kerajaan dan negara. Dema buat taik kita pulak kena menanggung... sudah-sudahlah buat rakyat menambah benci dengan perlakuan segelintir jenih nie yg pentingkan tembolok dema jer... ada dema kesah rosaknya akidah umah... tak kira la sapa dibelakangnya... besor mana pangkat dia... bagi teman ini kerja haram jadah...

tah apa lagi lepas? Makanan perasa babi yg halal?

22 Oktober, 2015

LAGI-LAGI SARKIS KAT PARLIMEN...


Besok kita tengok muka beruk yg nak buat sarkis kat Parlirmen bila kononnya nak buat undi tak percaya pasal pembentangan budget. Rakyat jangan bagi dibodohkan lagi, tengok muka sapa yg akan  buat kerja MENGKHIANAT pengundi, kasi ajar sikit bila tiba PRU nanti, biar dia tau macamana rakyat susah disebabkan jenih macam nie... Hidup senang lenang dengan kencing rakyat...

Dari mula kempen sampai sekarang asyik berkempen, dah habis PRU pun masih lagi berkempen, itulah kerja dia orang, asyik kutuk mengutuk, caci mencaci, hina menghina, fitnah mengfitnah, hasut menghasut... Tanpa peduli rakyat susah, berpecah belah dan bertelagah angkara beruk-beruk nie, kata nak jadi pemimpin rakyat tapi mengkhianati rakyat.

Mana janji nak bantu rakyat selain berkempen sepanjang masa... Masa nak undi bagai-bagai la melalaknya, kononnya semua untuk rakyat...
- masa, wang dan kederat untuk rakyat
- memastikan keadilan untuk rakyat
- perjuangkan nasib rakyat
-bantu pulihkan ekonomi rakyat
- akan dekati rakyat 
- 24 jam untuk rakyat mengadu nasib
- banjir, anak sekolah, sakit, bantuan, kemudahan rakyat dibantu
- rumah, sekolah, pasarana, kemudahan adakan dilaksanakan
- Dari tulang, kaki, tangan, kederat sampai apa yg ada pada badan untuk rakyat...

Semua tu janji masa berkempen yg sudahnya sampai sekarang tak habis-habis kempen untuk rakyat, yang sebenarnya... Semua dia kencing rakyat! Apah pun tak buat selain rumah bertambah besar, baju pakai makin mewah, kereta bersusun dalam garaj yg asyik bertukar ikut terkini, makan dah lupa nasi lemak serengget, beg duit memanjang pecah sebab penuh, mata cekap tengok kot ada yg nak mintak-mintak, jalan pun elak dari tempat yg rakyat susah, pejabat pulak kena berkali-kali tapis kalau nak jumpa dan waktu mengadu pulak kena tunggu dekat PRU....

Kalau lah benar esok dia orang buat kerja haram jad nie esok, maka cukup teranglah memang PENGKHIANAT KEPADA RAKYAT! Tah apa sebab nak boikot pembentangan budget yg sebenarnya hak rakyat! Dah la tak buat keja khianat kita lagi ada....pemimpun toya ko la macam nie...
ELOK TENGOK MUKA BERUK SARKIS NIE DAN CAM BETUL-BETUL dan ajar masa PRU nanti, eloknya kalau jatuh dan bukan ADUN atau MP nanti pakat ludah jer muka nie, itu pun kecik tindakannnya pada apa yg dah dia orang khianat dan buat pada rakyat! Kalau kat luar negara jenih nie pakat ramai-ramai angkat buang dalam tong sampah....

Pembentangan BUDGET esok oleh PM adalah yg dinantikan oleh semua rakyat tentang apa yg dirancang dan di HAK kan utntuk rakyat, yang itu pulak yg nak disabotajkan, parlimen nak dibuat Sarkis macam ladang kinzir, kenapa la banyak riuh macam monyet dapat pisang setelah seabad tahun tak jumpa. Dah la tak berbakti kepada rakyat dan berkempen sepanjang tahun bula hak rakyat pun disekat... Apa punya manusia nie, berok kot?

Cukup terang tunjuk lahanat punya kerja, belum bentang. Belum tahu apa yg rakyat akan dapat dah nak boikot, tak ker haram jad, yang di karo yg disamun, yg di untungkan yg buat dia senang lenang tak pulak nak bagitau pada rakyat! Aleh-aleh bila rakyat tunggu berita baik nak diboikot pulak. Apa jenih beruk macam nie?



18 Oktober, 2015

GAMBAR YG AMANAH TENGOK TETIBA JADI AMINAH LA PULAK, ROKET MERAH MUKA LAK!


ini buktinya PAS masih bertahan dengan ahlinya...
pengkhinat mereka parti baru AMANAH yg berbai'ah talak tiga jika keluar parti kini bersama bersengkongkol terang dengan DAP. malah memperlekehkan undi dari PAS sendiri yg ketika itu memberikan mereka nyawa sebagai YB anggukan roket..

mengharapkan kehancuran PAS serta menjadi pak angguk kepada mereka dengan Presidennya si Mat tabu adalah FATWA WAJIB ANGGUK mereka supaya tinggalkan PAS yg kononnya dibawah Tn Guru Haji Hadi yg bakal berkecai bersama perjuangan Allahyarham Tn guru Nik Aziz dan Nik Mat. 

bukan saja Allahyarham direndahkan malah Bai'ah pun di permainkan supaya dilihat PAS memang guna agama untuk dapatkan dunia. Kuat badi dan bahak presiden baru sehingga 7 dari 21 MP meninggalkan perjuangan yg didokong selama ini kerana perjuangkan agama, apa pun kotor dan najis sudah dipalitkan kepada perjuangan asal serta ianya satu penghinaan besar...



Perhimpunan semalam memperlihatkan bukti ahli masih lagi setia kepada PAS manakala kumpulan pengkhinat si Aminah yg cukup kuat menghasut serta menabur fitnah yg dikatakan bapak besar borek dan tentunya mereka lebih bintik malah berbisul dalam kerja seperti nie... roket tentunya tersenyum sebab ada pencacai yg boleh bergelumang dengan najs sebab imbuhan besar jika terjual negara...

Apa pun kita harap nanti jangan lagi PAS berulang kali biar mereka anggukan serta ketuk kepala supaya ikut apa kata mereka lagi, kalau mahu menyatukan umat islam bergabunglah dengan semua umat islam, jangan lagi terpedaya dengan mulut bangkai roket dan parti yg belum tentu amanahnya... yg jeklas pengkhianattan sudah jelas dan terang nampak...

sekalipun masih ragu dengan penyatuan pun jangan sesekali menerima Aib dan lemparan najis mereka lagi... ingatlah sepekara yg memang terjawab, tiada negara di dunia yg akan bangkit atau kembali maju atau aman selepas dihancurkan oleh mereka dengan rusuhan serta kebangkitan yg kononnya kehendak rakyat walhal haloba tembolok mereka...

saya ulangi lagi... kajilah... rujuklah mana-mana negara dalam dunia yg kononnya bangkit dari rampasan kuasa serta demonstrasi menukar kerajaan dengan kerajaan rimba di rusuhan di jalan-jalan yg kini berjaya dan makin maju serta aman...

natijahnya... 7 keturunan tidak akan aman dalam usaha bangkit semula dari kehancuran yg memakan masa paling cepat pernah dibuktikan selama 80 tahun untuk negara pulih kembali selepas dihancurkan oleh fahaman sonsang segelintir pemimpin yg tamak kuasa dan tidak pernah fikirkan genarasi kita terus bertahan...   

11 Oktober, 2015

KENAPA MUSIBAH DI MINA?

video


Kejadian Di Mina nyata meninggalkan kesan yg amat perit bila di laluan 1 khas bagi kategori jemaah termasuk dari Iran dan negara lain yg Allah swt hadirkan musibah yg kita tahu begitu ramai terbunuh dihari pertama melontar di jamrah, Mina...

Melihat mereka yg tak putus-putus meneruskan perjalanan (jalan kaki) semasa teman di Muzalifah menjadi persoalan teman sendiri. Kenapa merekaa tidak menyinggah setidak-tidaknya dlm tempoh 5 jam di Muzalifah sepatutnya... sepatutnya sebaik keluar dari Arafah?

Siapa yg berada diMuzalifah ketika itu pastinya rasa hairan kenapa begitu ramai yg tak putus-putus meneruskan perjalanan. Kita faham itu salah satu sunnah bila Rasulullah mmg berjalan kaki dari Muzalifah ke Mina. Kenapa tak menyinggah dulu...
Wallahualam...

Kejadian begitu ramai terbunuh terjadi ditingkat paling bawah. Manakala bagi kita (asia) ditingkat 3 saya dan seorang lagi rakan mmg mendengar dari loud speaker supaya jemaah diminta patah balik kerana kesesakan dan panas. Mmgg ada kumpulan dari Malaysia, Indonesia dan lain-lain berpatah balik dan tidak menerskan hasrat melontar atas nasihat kerajaan Arab saudi. Itu budaya dan berhemahnya kita...

Sebaliknya jangan terkejut kejadian terbunuhnya di tingkat paling bawah sebelum terowong laluan utk ke tiga-tiga Jamrah juga memang ketara begitu ramai golongan syiah diantaranya yg menguasai lalaun tersebut. Bagi kerajaan Arab Saudi yg meletakan kuota jemaah bagi negara yg punyai umat Islam berdasarkan jumlah rakyat berugama islam tentulah tidak dapat menjangka golongan syiah diantaranya...

Kepada jemaah Haji yg ada semasa mengerjakan Haji bukan pelik melihat gelagat dan cara mereka berbeza samada beribadat, sembahyang, tawaf, saie dan lain-lain nyata amat jauh dari tuntutan sunnah wal jamaah...

Hanya Allah swt sahaja yg mengetahui musibah yg dia berikan. Tidak pernah mungkiri seperti dia janjikan jika ingkar dgn yg disuruh... Wallahualam bisawab.
Apa pendapat anda?

16 September, 2015

SENYUMAN TERAKHIR DILAMBAIAN AL- HARAM MUKARAMAH


Assalam dari teman si Mekah Mukaramah. Memang tak berhajat utk menulis tetapi hikmah tuhan dengan beberapa Kejadian membuatkan teman terpanggil untuk menulis jua akhirnya...
Bermula bila melihat Keluhan seorang adik dilaman FB dan dengan janji meneruskan penjagaan adik beradik menjadikan semuanya jadi sebak. Bagaimana menceritakan kali akhir pertemuan yg diiringi sebuah senyuman sebelum Arwah terbang ke madinah untuk menziarah makam Rasulullah saw di masjid nabawi sebelum berlepas Ke Mekah Mukaramah... disinilah berakhirnya Syahid seorang kakak, isteri dantetamu Allah swt... Di Al Haram makkah....

Lebih terpanggil bila seorang sahabat menulis dalam group para jemaah haji disini yg juga merupakan seoeang yg bertanggung jawab ukuhwah jemaah iaitu saudara  ZeQZaidi... Begini nukilan beliau...

Dalam ramai-ramai mangsa jemaah haji yang menjadi korban kren di Tanah Suci, kisah wanita ini yang paling mencuit jiwa saya, dan mungkin anda juga.

Betapa beliau adalah insan yang terpilih di antara yang terpilih. Dipilih menjadi tetamu Allah untuk menunaikan haji pada usia 37 tahun, yg bagi saya sangat istimewa sebab tak ramai yg tunaikan haji pada usia 30-an. Kebiasaannya lewat usia memasuki angka emas. Kemudian, beliau terpilih untuk bertemu Tuhan di tempat suci, tempat yg baik dan dalam ibadat yang sangat besar ganjaran pahalanya. Bukan hanya saat beliau masih bernyawa, malah saat beliau mengakhiri nafasnya juga.

Walaupun meninggal dalam keadaan yang tidak dijangka, dalam keadaan yg mengerikan penuh berlumuran darah dan mayat bergelimpangan, beliau terpilih kerana jasadnya adalah jasad yang paling sempurna. Sempurna, bersih dan indah seperti saat hayatnya di dunia. Dan, jenazahnya dimakamkan di perkuburan kekal Ma'la yang mana tidak semua jemaah yang meninggal di Tanah Suci akan dikuburkan di sana. Perkuburan itu hanyalah untuk para syuhada' sahaja! MasyaAllah indahnya wanita ini dijemput Tuhan.. 

Lihatlah senyumannya saat ingin berlepas ke Tanah Suci. Riang gembira. Seingat saya, antara pengalaman saya menghantar sanak saudara ke dewan pelepasan, suasana yg sering saya lihat penuh dengan linangan air mata dan pelukan erat ahli keluarga. Tapi wanita ini, bahkan ahli keluarganya, tersenyum indah seolah-olah mengerti bahawa wanita kesayangan mereka ini bakal dihantar ke syurga. Wajah wanita ini bersih memancar seri, mungkin tidak sabar bertemu bidadari di sana. Allahu Allah.

Dan saya tidak pernah mengenali wanita ini. Hanya 2 persamaan antara kami berdua: kami rakyat Kelantan dan bergelar seorang guru. Di saat saya mengeluh tentang kerjaya seorang guru dan mengomel tentang anak murid pelbagai ragam, hari ini saya terbayangkan wanita ini saat dia di sekolahnya. Pasti beliau seorang pendidik penyanyang, sabar dan mendidik dengan penuh hikmah. Pasti beliau sentiasa tenang dan tersenyum di sebalik segala ujian. Pasti seluruh rakan sejawat dan anak didik menyenanginya. Dan saya, jauh sekali sepertinya. Allah..

Tadi terbaca nukilan dari adik wanita ini yang menceritakan perihal beliau yang tak pernah meninggalkan solat sunat dhuha dan qiamullail setiap hari. Bagaimana beliau seorang yang berkerjaya mampu mencuri masa untuk menghadap Tuhan di saat guru-guru lain terkejar-kejar ke kelas atau mungkin sedang santai lepak di bilik guru. Dan saya di sini, seringkali punya banyak alasan untuk 2 rakaat dhuha. Sibuk, takde masa, malas nak berwuduk, malas nak mekap banyak kali dan seribu macam alasan lagi. Itu belum masuk soal qiamullail lagi. Astaghfirullah.. 

Dengar kisah wanita ini, mengingatkan saya pada allahyarham Ammar yang syahid di Turki dan juga salah seorang krew pesawat MH17. Keduanya juga terlibat dalam kemalangan yang tidak ingin kita lihat, namun jasad mereka sempurna tanpa cela. Dan kepulangan mereka juga diiringi jutaan doa dari seluruh rakyat dunia, walhal ketika hayat mereka, tidak ramai yang mengenali.

Cikgu, semoga kematian cikgu dapat menghidupkan jiwa-jiwa yang telah 'mati'. 
Saya cemburu dengan Cikgu. 
Semoga Cikgu damai di sana bersama para bidadari jelita di taman syurga.

"Maka segeralah kembali kepada mentaati Allah. Sungguh, aku seorang pemberi peringatan yang jelas dari Allah untukmu." [Az-Zariyat:50]

Alfatihah untuk Allahyarhamah Cikgu Siti Nuroshlizan Zulkifli.



Bagaimana pun Kerajaan Arab Saudi menyediakan pampasan yg begitu tinggi mencapai sejuta Riyal serta kuota istimewa utk  2 orang yg ada kaitan keluarga untuk mengerjakan haji dibawah layanan diraja unttuk tahun depan. Sebanyak 500 ribu riyal bagi yg tercedera... bukan setakat itu malah kerabat @ King Salman juga diantara yg memikul mayat utk dikebumikan selepas disembahyangkan di dalam masjidil Haram...

04 Ogos, 2015

BILA PENCACAI RASA LEBIH HEBAT, JADI KALDAI AJAK LUMBA DENGAN KUDA



PANJANG LEBAR CERITA GUA, BOAR JANGAN BACA BRO! Bagi gua la... Memang terserlah keBODOan, mungkin jenih ampu dan kononnya ada maklumat terkini macam pandai atau cerodik buah peli0? Tak sedor dia sekarang tengah musnahkan bangsa, cakap selalu berubah macam Roket komunih dan Pakatan Rogolan, hari nie lu dah sama taraf dengan cai roket dan nak bagi tau jugak roket tak sebodo lu, sekarang nie lu orang yg tolong bikin kerja roket kominih...

Rasanya ramai yg dah tau tentang penjilat bin penyamun punya kerja. Seolah kes dia orang yg menyamun, ugut lompat parti, songlap duit rakyat, tukar kulit proposal, sekejap jadi broker, sekejap jadi penjual bunga RM250k danbanyak lagi yg dikautnya sehingga pakai keta berlambak reta dalam bank yg korang tak nak isytiharkan danbanyak lagi dalam episod samunan reta rakyat sambil sekali sekala ugut berpaling tadah sudah boleh dilupakan.

Macam la samunan dan kerja merompak korang tiba-tiba terus ditolak dan dihalalkan bila isu BANK IN yg korang sendiri munculkan. Olongla brader bagi yg tau kerja korang sebelum nie memang tak akan terpadam macam tu jer, apatah lagi semuanya dengan desakan cara ugut akan tumbangkan parti yg memerintah denganjadi katak lompat parti utk jadi bebas... Lu ingat semua orang lembu macam lu rasa...

Never stand on topic... Yg dipertikaikan duit 1MDB tapibila sahih bukan duit MDB lari tajuk kenapa pulak dalamacc PM. Kenapa tk cerita pasal Akaun Amanah itu utk peneraju parti dan ianya digunakan utk parti dan bukan pemilik acc tersebut, abih tu nak namakan korang pulak ker yg hebat menyamun... Stick to the fact... Sahih bukan duit 1MDB kan, abih tu apa lagi yg tak puas hati... Sebab tak masuk acc korang atau tun ker pulak? 

Sepatutnya korang kena terima kasih pada PM DS Najib yg telah pun ikut saranan tun, Tun juga kata kalau dia jadi najib dia akan singkirkan yg tak menyokong dia, abih tu dia dah singkir korag pulak jadi keling U turn. Sokong pulak yg disingkirkan najib, maknanya korang lagi teruk dari lalang, elok pakat round up jer bagi gone, kalaunapierboleh gak bagi lembu makan...nie jadi hantu dan penyebab bangsa jadi hancur..

Memang betul la kata TUN melayu mudah lupa... Bukan Pak Lah jer yg diterjah kini DS Najib pulak jadi sasaran, marhain sangat sehingga sekarang dipaparkan keturunan yg baik-baik, dari orang bersangka baik mula muak dan muntah bila setiap hari  dengan kelaku korang yg lebih dari sudu, TSMY pun tak buat statment korang pulak yg lebih bagi bangsa berbalah...

Percaya atau tidak bila tetiba muncul para sufi kononnya sebgai hak rakyat utk tahu, tajalah semua kegiatan, libatkan semua pemimpin, londehkan kepercayaan yg ada dan segalanya kearah perpecahan Agama bangsa dan tanah air, manakala golongan yg berpecah sebelumini dalam pakatan rambong gelak sakan sebab ada macai free yg tolong menghasut utk dia orang...

Sebelum nie pun memang la golongan penyamun bin perompak nie banyak meliana duit dan harta samunan. Jangan harap nak berkongsi tapi tak cukup-cukup ada ler, banyak bukti golongan nie menyamun dan tukar kulit  projek bila sampai tangan mereka. 
Bukan setakat itu jer... Bagi yg tahu dan ada dalam cerita lompat sikatak lompat sudah tentu tidak dapat melupakan peristiwa hitam, mereka mana mungkin melupakan alkisahnya ugut lompat kalau tak ambil peduli, nie sudah terang jelas mengkhianat pada agama bangsa tanah air dan parti sendiri.

Disaat kita terumbang ambing dengan perlu ada majoriti kerusi sidang dun maka kita terpaksa ambil tahu supaya sikatak jangan melompat, sedangkan ketika itu lesepakatan dan sikap perjuangkan parti demi rakyat patut diutamakan, bermakna bukan penyelamat sebaliknya mengambil kesempatan menjual maruah perjuangan dengan ugutan supaya ditimbal balik dengan syarat yg jelas iannya juga tentunya utk tembolok sipalatkun yg beraksi baik adanya...

Bukan kecik brader... Bukan ratus ribu tapi kalau dah berpuluh juta punya pasal tak kan kita boleh angguk, tetapi asal biar pecah diperut maka semua yg ada dan tahu alkisah nie pastinya serba salah TAU TAPI BUAT-BUAT TAK TAU, Telan mati bini luah mati madu Ahak... Ahak...

Apakah dengan hadirnya isu hangat nie dah boleh dilupakan dan boleh dianggap halal dan tidak berdosa sebab ada kes lagi besar, jadi takat puluhan maupun ratusan juta yg disamun dah boleh ikhtiraf mereka terlepas dari hukum dan diterjah... Malah atas cerodik pelio nie rasa macam diri dia keramat dan patut dijunjung atas pengorbanan mereka paling tertinggi dan mesti dihargai dan dikenang jasa mereka yg sebenarya penyamun tarbus bamboo wehh..yeh bamboo weh...

Merasakan mereka gagah dan terhebat diperang maya kononnya revolusi atau kewujudan troopers hebat dan digeruni, bukan setakat itu macam-macam lagi sibodo nie rasa macam hero dizaman nie, tapi yg sebenarnya spesis banggang bin bahalol nie kejayaan besar dan seolah mereka lah dilahirkan sebagai hero, habis nama TUN digunakan, hidden means got no ball, macam la tak tau disebaliknya sapa, jenih nie memang sebijik lembu kasi... 

Apa lagi yg dia nak, nak tau kat sapa dana yg diberi, memang dia yg lebih kepoh dan memang digetik ramai macam incik A Zuan lee la pulak. Bukan kah bila didedah bakal meletop lagi la kaki spin, makin kuat menghilai besar roket dan kuncu komunih nie, barua laksanakan tugas dengan amat baik dan marhaien utk roket without any payment or take it as FOC...

Bertambah rosaklah UMNO itu sendiri bila kita tahu kemana sumbangan tersebut disalurkan. Persepsi begini memang skill bang non bagi rakyat berkecamok dan terima apa sahaja...

Disinilah yg gua maksudkan seperti no balls, bukan pekara baru... Kenapa happen kat side pukatan roket and the geng tak pulak muncul balls tu, dimana jenis penjilat tu berada ketika berlaku, mulut pun tak berani buka apa lagi nak menegur, kencing malam seminggu ler jawabnya... Takut ataupun memang betul-betul kepit balls dan guna suara kepit haklum control suara... Mana peginya lu punya jantan bila isu sebelum nie yg cukup jelas...

1. Akaun bang non and Family yg bernilai berbillion dollar, itu gaji sebulan RM 1 sebagai punai sihat, senyap jer sampai sekarang
2. Dana bagi menjayakan semua perancangan termasuk jadi beruk bersih yg lumayan. Kenapa tak selar kalau dikatakan sumber dana dari yahud sendiri.
3. Tak terfikrkah dana bagi roket dan group masa PRU, tak kan hasil jual goreng pisang boleh ada sebanyak itu...
4. Kenapa tak pulak selar bagaimana pakatan roket ini mendapat dana, dia orang jugak praktikalkan dana amanah cuma dan sumbernya lagi jahanam, kalau dana utk menyelamatkan bangsa kenapa pulak kecut utk bongkar dana yg utk hancurkan negara
5. Kenapa tak pulak minta roket dan sekutunya turut dedah siapa yg beri dan siapa pulak yg dibantu dalam kempen PRU dan PRK
6. Kenapa tak sanggah penyamun yg sekarang nie kaya raya sebab ikut cara katak lompat sikatak

Sikap truper (ware) yg bodo nie sebenarnya bakal menjadikan punca kejatuhan bangsa dan agama. Kita paham spesis begini berfikir cara baru, guna lutut dan pungkok. Atas tindakan banggang niememang mereka tak kaji kesudahannya... Semuanya bakal memecah belah bangsa dan ukhuwah rakyat.

Tak terfikirkah jika mereka diserang... Macamana pulak korang sebagai pengampu bin penjilake nak jawab, kalau korang boleh kenapa mereka tidak boleh pulak, macam-macam isu boleh dibangkitkan nanti, macam-macam isu sebelum ini berlaku..apakah boleh terjawab...

- Boleh pertikaikan putrajaya diwujudkan tanpa sebarang rasuah, kroni, anak beranak, tiada istilah sumbangan, menolak dasar PM sebagaimana yg dilakukan sekarang oleh penjilake
- Formula one dilitar sepang
- kewujudan Petron
- Anak yg tegar bersama roket komunih buat demo harem
- proton yg ditonton
- menara kembor
- UTP yg banyak benor nigel dan pelajar asing
- yg lain lu org pikir sendiri... Tak habis kalau nak sembang

Jangan lah yg sekadar guna nama dan mau perhatian tun sampai sanggup buat acc kelab, kumpulan yg sokong ayahanda TUN. Utk apa tuh... Yg korang tak perasan memang banyak siharem jad yg sebenarnya penyamun, samun zaman najib mula jadi PM, lepas kenyang tukar la... Balun balik, tunjuk kononnya setia dan paling kelakor siap kata memperjuangkan hak rakyat yg mesti tau kebenaran... Pecah perut gua beb, tang dia menyamun style bamboo weh... Hey bamboo weh... Baru jer melahap tetiba balun balik... 

Berpandangan baek la bro... Tak salah kalau impian nak menjadi terawal memiliki X6 selepas ah pat atau well fire, lagi pun bukan duit gaji pun, duit niaga la katakan... Beranggapan baek lagi...Kalau ada sergah atau ugut tu bukan kesalahan kot, cuma yg lain tak kreatif utk senang dan kaya cepat... Sapa bodo tu yg betul-betul tak merasa senang demi rakyat atau pengundi janganlah nak bising pulak, korang yg tak ambik kesempatan, lagi punikut cara masing-masing la... Mungkin ada cara sendiri... Kalau dah melaba pandai-pandai la ambik hati, buat ler majlis minum pagi dengan rakyat atau pengundi, bukan banyak modal pun setakat bayor satu kedai roti canai dan nasik lemak apa ada hal!

Malah kalau tengok ramai yg puji melambung... Almaklumlah orang kampung selalunya golongan nih rasa ibarat lembu, bagi spek atau cermin mato hijau habis dia belasah tak kiralah waima plastik beras pun dia akan balun. Dan yg paling penting ianya KPI kot boleh bertanding adun atau pun paling tidak KB, masa nak hampir pemilihan nanti kena lah tunjuk skill berlakun aswarai or kojol, tak kan tak reti nasi lemak yg ditamu tu nanti pakat tambah menu telor mata lembu, ais sirap taruk laici. Lepas tu puji sikit kat pakcik dan makcik macam iklan ' dah try dah... Boleh tiga round wooo, dak la trong tong tong la' nak lagi tambah kesayuan pakat bungkus jer elok-elok bedak sejuk dalam paket yg high class... Kata jer Q putih melepak import dari perancih, kompom dia org nganga sampai masuk lalat, dah tentu jugak sampai mati dia org hargai jasa korang...

Setakat nie yg gua tau pasal najib rasanya belum lagi dia menyerang tun secara action, malah kalau korang lupa jugak gua tolong ingatkan, correct me if i'm not rite wokay...

A. Sehingga kini belum lagi najib tolak dasar tun yg separuh jalan... Antara paling besar ialah WAWASAN 2020 masih lagi diteruskan sekalipun masa itu nnti kena akur banyak yg dah takda
B. Segala mega projek belum lagi ada berniat diheret sekalipun geng Roket dan macai yg tak sedar untung guna kelebihan dari projek tersebut antaranya...

- Jambatan penang yg kedu ketiga atau pun jamban seterusnya. Memang memudahkan utk kaum Roket haram jadah nih, orang penang sekarang diusir keseberang di kawasan yg jauh dalam hutan, malah semua yg ada dipenang tunggu nasib dan masa utk di KICK keluar, jangan sembang lah... Berapa kerat melayu yg mampu beli tanah kat pulau? Jadi kalau semua dah diberambus keluar maka segala keuntungan projek raksasa zaman tun menjadi khusus utk bangsa barua nih... Apa korang ingat nak masuk penang FREE ka?

- Jambatan bengkok... Sapa yg untung? Singapoh lak gelak pecah perut, tak yah suruh pun dapat free
- KLIA yg dibina pernahkah kita fikir berapa juta pakcik dan makcik pernah gunakan utk fly obesea?
- Pulau bebas cukai yg menjadi kaki minum arak sekarang, paling murah utk minum dan beli arak!
- litar sepang sapa pulak yg melaba? Ada ker tiket free yg nilainya boleh pegi ribuan ringgit? Pakcik makcik cuma dapat tengok jat TV jer, pak yub sampai meninggal tak merasa tapi org putih digrand stand pun boleh FREE malah tetamu khas lagi...

- Banyak lagi beb, lu pikir lah sendiri... 

Aku tak pertikaikan Tun tapi pada yg kuat mencarut dan fitnah kaitkan tun, Tun cuma sebut declare duit dalam Acc jer, tapi penjilat herem jad nie pulak yg lebih siap kata dana 1MDB, bila terbukti salah timbul pulak kenapa kena ada dalam akaun Amanah najib? Kan kena peribahasa kalau jumpa jangan bunuh ular dulu tapi ketuk spesis nie dulu... 

Macam orang terutama yg memang terlibat sebagai saf perang maya dan bloggers @ troopers maya tak tau, admin pun sorok diri pada hal semua tahu yg buat nie sebab ada kepentingan atau dorongan tertentu, kalau tak manakan sanggup buat begini oleh mereka yg sebenarnya hingus pun belum kering, dan paling kelakor maharaja lawok ada yg sebenarnya tak hidup atau diberanakkan lagi masa zaman tun, baru baligh pun berlagak otai... Macam la orang tak tau disebalikgerakan tersebut. Ada yg baru nak mengundi di PRU 14 dan ada jugak yg baru merasa undi PRU 13 dan juga Ada yg belum daftar undi lagi pun yg sekarang jadi ungka dapat belacan....

Spesis hingusan nie sedang menghancurkan Agama Bangsa dan tanah air, yg nyata akan bertambah lagi damage seluruh malaya. Hentikan lah sebelum pihak satu lagi mula pertikai dan menyerang balik, banyak isu sebelum nie yg akan dipertikaikan,  tak terfikirkah banyak isu yg boleh jadi hangat utk balas balik... Tak kan lupa lagi bila sebelum nie kita pertikaikan...

- kenapa banyak kali rakyat pernah nasihatkan supaya jangan la bagi dana berjuta-juta dan bukan sekali kepada sekolah cina yg cukup jelas ketika itu memang mereka tak menyokong, dah berapa kali tetap bagi sedangkan banyak berharap ianya cukup besar dan boleh diagihkan jugak kepada sek keb yg sedia ada
- dasar sebenar yg dia sendiri punya arah tuju, apa dasar yg telah dilakukan sebelum ini. Yg ketara dilihat sebagai MT untuk PM ketika tida atau ada komit yg lain
- sepatutnya kan elok ianya jawatan boleh dikongsi bukan utk individu, apakah kita perlu menafikan jika ada yg lebih berpontesi diberi peluang
- bukan kah semuanya siinonim seperti kehendak tu, 'kalau saya jadi najib saya singkirkan yg tak menyokong'
- serangan balas dengan segala pededahan atau bakal dikorek pada zaman Tun sebelum ini, belum lagi saya jumpa semarhaien semasa meneraju, manusia mana yg tak buay salah?

Harap pada yg otai atau orang lama nasihatkan spesis berbulu bin bergayut nie yg tengah ingker terasa hebat. Hingusan ini sedang mempergunakan nama tun utk memudahkan lagi usaha pembangkang roket utk hancurkan bangsa agama dan tanah air...  Cukup cukup la tu, jangan sampai malaya kena wabak loya... Muntah mongek dengan cerita korang atau spesis hingusan nih... Harap Melayu, islam dan negara tetap kukuh makmur aman... Hidup Malaya!!!

Terima kasih kerana membaca posting gua nie... Sorry ler brader kalau lu rasa angin, biasa ler lu bikin lain orang boleh! Jadi lu pun kena la trima pulak bila di sailang...

02 Ogos, 2015

KECIK ATI WEH, HARAM KENGKAWAN TAK KASI TAU ZOO ADA MAKHLUK @ SPESIS BARU!




Kalau ikutkan mau merajuk dengan kengkawan... lansung dema tak nak sound ker, sms ker, whatsapp atau paling tidak tag pun tak apa... hampeh.

Aku pulak terkiyai-kiyai utk kesahihan atau mencari pencerahan. Kot ada yg tau boleh la terangkan kat aku... padahal memang kelmarin sampai semalam mmg aku di KL... haram nak kasi tau..

Aku tak la  amik hati kalau pasal puteri kesayangan Azmi Ibrahim kawen atau kengkawan bloggers reunion kat majlis tu. Memang aku dah tau sebab sahabat Muhammad Azri ada post kat maya... bab tu mmg aku tak ambik hati tapi rasa ralat tak dapat hadir sbb ada urusan... dema pun tau tu...

Tapi bab kejutan isu semalam mmg aku terasa giller amarahnya. Dah la masa panda pindah ke zoo akU tak sempat sbb kekangan masa. Lagi pun 2 ekor jer bila free boleh pegi lain masa




TAPI KALI NIE HARAM DEMA TAK BAGI TAU. ADA PATUT KA ZOO DAPAT MENATANG @ MAKHLUK SPESIS BARU KHABARNYA DEKAT 30 EKOQ.
Bukan apa kawan aku kata spesia nie boleh cakap dan jerit meroyan macam manusia... siap pandai buat sarkis lagi... hangin satu badan.aku...

Kalau mematang lain mmg sentiasa duduk di zoo. Tak esok, bulan depan atau tahun depan pun pum boleh gak melawat... nie spesis macam nie jenis yg ada tuan dia. Roket komunih mmg sayang barua dema nih. Mesti cepat dia bawak keluar zoo sebab tak ramai yg ada class Barua bin hanjing dema nih. 







Kalau ikutkan mau merajuk dengan kengkawan... lansung dema tak nak sound ker, sms ker, whatsapp atau paling tidak tag pun tak apa... hampeh.

Aku pulak terkiyai-kiyai utk kesahihan atau mencari pencerahan. Kot ada yg tau boleh la terangkan kat aku... padahal memang kelmarin sampai semalam mmg aku di KL... haram nak kasi tau..

Aku tak la  amik hati kalau pasal puteri kesayangan Azmi Ibrahim kawen atau kengkawan bloggers reunion kat majlis tu. Memang aku dah tau sebab sahabat Muhammad Azri ada post kat maya... bab tu mmg aku tak ambik hati tapi rasa ralat tak dapat hadir sbb ada urusan... de
ADA SOKONGAN ATAU BANTAHAN?





30 Julai, 2015

MOGA MALAYSIA JUGA MELAHIRKAN NEGARAWAN DAN PEJUANG NEGARA SEPERTI ABDUL KALAM

Inalillahiwainalillahirojiun... INDIA kehilangan seorang Negarawan, Saintis tersohor, seorang guru atau pendidik yg hebat dan seorang pejuang negara.

Abdul Kalam menghembuskan nafas terakhir semalam (Rabu @ 29.7.2015) dan dikebumikan hari ini. Jasa beliau tidak pernah diminta dinilaikan apatah lagi meminta dikenang atau imbuhan. Beliau pasti tidak terlepas perkataan 'sayang dan cintailah kepada negara kamu' bila setiap kali ucapannnya.

Pernah ditanya kenapa dia tidak berkahwin dan sanggup hidup membujang? Jawapannya ia takut tidak adil utk menumpukan kasih sayang isteri dan anak dengan kasih dan cinta nya kepada negara.

Tidak kaya dan riak sebaliknya cukup merendah diri. Cukup bersyukur dengan yang ada. Semua gajinya diseeahkan utk kebajikan dan yg memerlukan... tinggal dirumah sepertimana rakyat lain sekalipun merupakan saintis yg tersohor di india malah didunia terutama kuasa besar Amerika Russia dan negara-negara besar

Negara Amerika pernah menawarkan dia sehingga trillion USD utk bersama mereka. Tetapi demi negara sesekali tidak akan dia akur dan haloba dengan kekayaan. Pencetus revolusi dan pencipta kuasa Nuklear bagi negeri india ini merupakan orang yg amat disenangi rakyat pemimpin tak kira apa juga bangsa di Negara india

Berasal dari keluarga yg amat daif dan miskin tetapi tidak pernah salahkan sesiapa ttg nasib beliau. Lebih suka berikhtiar dari meminta dan menjaja nasib utk keuntungan. Tak pernah berbangga dengan kelebihan apa tah lagi jawatan dan pangkat sebagai balasan

Semasa kecil belajar ikut kemampuan. Rumah keluarganya tiada bekalan elektrik, membaca diluar rumah atau menumpang cahaya dari lampu masjid surau dan kuil berdekatan. Malah tak pernah mampu utk makan besar cukup sekadar kuih atau makanan di tempat ibadah tanpa sebarang runggutan.

6 jam sebelum Amerika cuba mengesan melalui radar dan teknologi terkini nuklear india berakhir dengan kehampaan disebabkan Abdul Kalam mengagalkan usaha dan niat jahat mereka digagalkan bila lansung tidak bileh dikesan apabila beliau mengunakan kepakarannya utk hilangkan dari dikesan radar...

Hari ini semua rakyat India samada di negara mereka dan juga dinegara kita tanpa mengira apa ugama mereka amat merasai kehilangannya. Adakah kita juga bakal melahirkan seorang pejuang dan negaraqab seperti Allayarham abd kalam yg tidak sesekali mahu menilai jasa serta kasih sayangnya demi negara dengan habuan, kekayaan yg tidak pernah cukup dan pangkat atau jawatan? 

Moga beliau dipermudahkan dan ditempatkan bersama kesayangan Allah swt. Moga kita dipertunjukan seorang lagi Abdul Kalam di Malaysia... amin.

Alfatihah





NAJIB TAHU DAN SEDAR AKIBATNYA, HANYA SATU ALASAN YG DIA BERANI LAKUKAN



Semenjak dua nie maleh aku nak menulis, memerhati lebih baik, sebabnya akan kita lihat sekumpulan masih selesa dengan habuan kroni, yg lain pulak macam tak kisah kalau nak mencaci dan memfitnah dalam keluarga mereka sendiri... Apa dah jadi? Paling baghal manusia tidak pulak menilai apa kesudahan terhadap parti dan ukuwah. Bukan mereka tak tau kesudahan nya...

Semuanya atas alasan dan sedap mulut korang nak bercakap, sehingga kini tak ada pulak repot bersama bukti utk tindakan. Boleh kah kita menilai dengan persepsi yg diadakan. Memang tak pernah belajar dan tidak mengulangi kesilapan... Lupa dah seperti sebelum ini, kita diWAJIBkan percaya sekeping gambar yg diedit dan percaya bulat PM sebagai pembunuh sebaliknya video yg menayang pelbagai aksi ala kamasutra dinafikan kerana sebab besi tak boleh jadi bahan bukti? 

Kita disuruh percaya isu TH sehingga menafikan hak pencarum untuk mengerjakan rukun Islam sekali pun tak pulak ianya merugikan malah menguntangkan, yahudi pun tak berani menidakan umat menjalani rukun, ini siap suruh keluar caruman dan lupakan rukun yg dituntut. Sebalik WAJIB percaya dari mulut keramat semuanya benar bila wang disorokan utk sendiri, lupakah kita apa pulak tindakan  bila tim dia melarikan jumlah besar sehingga terpaksa menghapuskan note RM1000. Apa tindakan terhadap pelakunya?

Apa yg Najib tak buat... Wawasan 2020 terus disambung... Dan hari ini dia ikut apa yg kononnya dilakukan, dah lakukan spin pulak isu lain, semuanya nyata soal ukuwah tidak pernah dipertimbangkan. Tak nak bongkar soal putrajaya, jambatan pulau pinang, lebuh raya dan projek mega yg 100% tiada unsur rasuah dan kroni? 

Aku tak pernah salahkan pemimpin yg terlibat tetapi semuanya bermula dengan pemakan palet yg suka pak mak depa buat aib dan fitnah, lihatlah kesudahannya perangai haram jadah spt mereka nie... Ada kah mereka memikirkan tentang kesudahannya yg menghancurkan perjuangan, hari ini juga banyak troopers marhain dilupakan, bukan mereka tak mengikuti tetapi tutup buku adalah lebih baik... Kerana perjuangan mereka bukan kerana kroni dan merasa kebal dan hebat. Jadi hari ini memang susah kita boleh melihat dan mendengar suara keramat mereka supaya semuanya ambal kembali... Aku bersimpati dan masih yakin amukan mereka bila tiba masanya nanti... Jaga pungkok hampa

Najib buktikan dia berani dan tidak gentar... Dia memecat dan tahu akibatnya semasa parti bersidang dan memilih tunggak peneraju, dia tahu semua itu... Dia tahu risikonya... Tapi apakah alasan dan sebab kukuh yg boleh dia lakukan, kalau kalian sendiri ada berani? Apakah sebab yg jadi anda berani bertindak...? 
Bagi aku... Kalau aku tahu kebenarannya aku tau siapa sebenarnya yg khianat aku tau aku tak salah... Apa ada masalah... Aku jugak sanggup buat bagaimana najib buat, malah lebih dari itu... Peduli apa aku, yg salah tetap salah dan dihukum.... Tentang menang atau kalah itu kerja yg maha kuasa... Dia maha mengetahui... Apa yg aku laksanakan sebagai tuntutan utk keadilan dan kebenaran...

So jangan sibuk nak cerita come back dan flashback kebaikan kononnya betapa besar jasanya terhadap bangsa, ini soal jawatan apa yg besar sangat, tak boleh kah diganti dengan yg lebih baik demi utk rakyat... 

Jangan nak jadi hakim dan menghukum, macamlah hukuman ditali gantung yg tiada penghujung. Apa ada masalah... Buktikanlah semasa pemilihan nanti, buktikan pada semua yg ko paling banyak berjasa pada alif ba ta...buktikan korang boleh capai dengan kemenagan besar... 

Tak payah lah keruhkan keadaan buat rakyat,bangsa dan soal agama akan menjadi keliru... Tak payah nak gertak dan aibkan semua ummah... Tak payahlah jadikan ugutan mimpi ngeri... Najib dah lakukan tindakan yg dia berani dan bersebab. Dia juga tahu dia akan berhadapan dengan sekelumit pengkhianat yg akan aib dan memfitnahnya... Dia sudah bersedia... Dia lakukan kerana satu alasan yg kita tahu... Iaitu dia dipihak yg benar, peduli apa dgn ugutan dan fitnah, dah memang itu sikap macai bin penyamun...

Tentunya najib dah bersedia kerana ia tahu ianya percaturan yg amat pedih. Tetapi satu alasan iaitu KEBENARAN maka semua itu berbaloi dilakukan kerana Allah jua yg maha mengetahui... Sudah-sudah lah tu, jangan hancurkan lagi... Biarlah ianya dibuktikan oleh kuasa rakyat yg menentukan... Kan elok kalau boikot loyat tu kita perbesarkan satu malaya...

So jangan sibuk tunjuk jasa yg patut dihargai dan jawatan sepatutnya dipikul sampai mati, turun tak boleh naik mesti... Apa korang jer ker ahli UMNO dan rakyat yg boleh mengubah segalanya. Silap ler beb... Lansung tak da tapi status macai dan barua... Itu tepat sekali.... Tapi for sure aku tidak... Selamat hari raya. Maaf zahir batin...

12 Julai, 2015

SEKOTAK KURMA IHSAN PERDANA MENTERI...

Raya datang lagi... tak berapa hari lagi. Semuanya macam biasa... inilah masanya selagi boleh beramal dan mengerjakan segala tuntutan serta bonus terutama sunat yg besar gandaan pahalanya di hulan ramadhan...

Setiap tahun aku akan tak kan lupakan satu pekara yg menarik perhatian aku. Ttg sekotak kurma yg diberi disetiap majlis anjuran Pak Menteri mau pun Perdana Menteri... bermacam cara dan bentuk semuanya ada cara tersendiri. Kalau ianya dibuat guna bahan plastik akan bertahan lama lah aku simpan kerana ianya unik dan nostalgia... 

Bukan bermakna kerana unik kotak kurma... sebaliknya dalam majlis jemputan beginilah kegembiraan aku bertemu rakan-rakan seangkatan dari seluruh negara. Jauhnya beratus batu utk kemajlis bukan halangan sebaliknya bukan senang bertemu sahabat satu malaya. Setiap tahun paling tidak 4 atau 5 jemputan aku terima... bermakna banyak itu jugak aku akan bersama sahabat satu saf perang maya

Tahun ini memang pelik... tak da satu pun jemputan... aku memang nantikan jemputan sbb kita ini PM kita teruk dibedal dan difitnah terutama dilaman maya. Kalau dibiarkan bakal parah jika tak dibendung... aku memang harap perbincang bersama rakan terutama bersama rakan troopers yg kategori umur separuh abad... bukan senang nak round table...

Bagaimana pun aku bertanggapan baik... aku anggap mereka yg terpilih memadai ternyata HERO terpilih insya Allah dapat meneuteralkan isu besar dan fitnah terhadap PM dewasa ini. Bukan susah mana kalau HERO datang... macam episode dlm TV. Cemas mana pun Hero lastnya akan menang jugak. Tentunya sudah difikirkan tindakan dan siapa nama mereka yg menjadi tanda tanya...

Cuma aku tertanya-tertanya siapa dikalangan mereka yg kita banggakan. Berapa ramai pulak sahabat aku diantaranya? Itu lebih membanggakan jika ramai diantaranya kalau sahabat aku sekalipun aku terpaksa melupakan koleksi kotak kurma. Masih belum pasti siapa sahabat yg terpilih. Yang boleh nampak dalam merata FB, Installgram dan lelain. Bukan main ceria dan kehebatan dalam itu gambar memang terserlah... itu kena kita akui kehebatan mereka... paling tidak harga jam mereka jer dah boleh samakan rega 20 helai baju kita pakai... hahaha kirang mampu?

Tak apa lah... insya Allah aku doakan mungkin dipertemuan lain akan ada rezeki bertemu sahabat sekalipun aku dah patut lupakan soal koleksi kotak kurma yg muncul setiap kali Ramadhan hadir...

Sepekara lagi mungkin melegakan yg amat-amat sangat. Anggap sahaja isu besar serta fitnah terhadap PM bakal selesai dalam sehari dua. Tak perlu nak berharap dengan troopers ntamuk nie sgt. Sebab banyak bunyi tuh. Lagi pun saf perang maya yg dah ada dah cukup kuat... dengan PMO nyer... UMBnyer... Presiden pun terbaik Ifdel ker apa namanya. Menteri pun tak kurang hensom, tu belum lagi PA. PENGAWAI KHAS. Troopers tersohor. Puteri Russia. Agensi-agensi dan sebagainya tengok gambar berselfie pun gerun amat terserlah dan amat-amat meyakinkan kita. Jangan risau isu negara dan PM sebenarnya mereka mampu selesaikan dalam tempoh 24 jam jer...

Terima kasih ler jasa kalian... 'Sekarang sudah aman' yang troopers usianya lebih separuh abad. Elok lah berehat... sekarang dah ada barisan saf perang maya yg lebih advance... hehehe boleh jugak tukar blog tu dari menjurus kepada politik ke blog jual kek atau baju kasut online... ada gak untungnya... jangan sampai dema tegor komer 'Hoi orang tua tak sedor diri'...

Hehehe... teman macam berminat jer jadikan blog utk jual lemang online... cuma tak jumpa buluh jer lagi... salam Ramadhon dan menyambut aidil fitri... maaf zahir batin... mai la rumah makan kokoi...

16 Jun, 2015

PIE ARR (PAKATAN ROKET) TAK BAZIR PELUANG JADI SYAITHON HASUT DAN FITNAH

semakin nak menjelang puasa makin kuat kerja fitnah dan tampil jadi Agen Syaitoon memecahkan umat dan bangsa melayu yg beragama islam di Malaysia. kalau diikutkan ada ruang sebesar titik pun dia orang tak kan lepaskan peluang. yang penting fitnah bakal meninggalkan kesan, soal bangsa yg seagama nak berbunuhan rasanya macam KPI untuk kesetiaan yg boleh dijadikan ukuran untuk upah yang lumayan.   

kalau dah soal Fitnah dah jadi kerja harian yg berupah lumayan, jadi peduli apa tentang apa yg dijanjiikan, yg penting lumayan dan boleh sudah penuhkan tabung untuk raya sakan, peduli lah pasal agama dan bangsa, boileh terbahak bila kejayaan bakal hadir sekalipun ianya merupakan kehebatan dan yang paling yang penting asyukkkk dan lumayan, jadi dah boleh berkira nak raya sakan dengan hasil kerja haram jadah...
 
 

sebelum ini kita dikejutkan kononnya PM akan buat rombakan kabinet yang ada, ini salah satu cara menyakinkan semua dimaya bakal ada perubahan kerana hari jatuhnya PM kita sekarang. sebelum ini ditabur atau dikencing merata bila dapat melihat ada beberapa isu yg terkini sesama ahli dalam BN, berita itu sebenarnya mereka juga yg ciptakan... secara kebetulan bila timbul isu mantan dan PM dilagakan oleh beberapa golongan yg kecewa sebelum ini yg kononnya bakal ada perubahan kerana goyah hilang sokongan... bak kata dia orang Retak bakal pecah, mana tau kalau menjadi kekeliruan bakal nasibnya baik, BN dan UMNO dan MELAYU ini boleh berpecah...



tak cukup dengan segala spakulasi yg sdah ada... terkini timbul pulak pasal kononnya PM bagi bonus. semua nya diharap membolehkan rakyat percaya dan akan menuntut hak yg dijanjikan oleh PM, sekalipun mereka tahu ianya tak akan menjadi atau berlaku tetapi yang penting mereka harap boleh menjadikan isu ini permintaan rakyat dan kalau tidak tertunai maka makin kuatlah membenci kepada kerajaan yg ada sekrang.
   

terpaksalah yang bertanggung jawab membuat pencerahan, itu nasiblah dapat dikesan awal kerja haram jadah nie, kalau terlepas pandang maka ianya akan menjadi satu lagi isu besar yg boleh dijadikan modal puak ciom molot dengan Roketnie menuntut habuan atau menjadi ukur paras betapa mencip5ta kejayaan yang boleh dinilai oleh boss Besar Roket dengan habuan... setidak-tidaknya lepas jugak bala nak sambut puasa dan raya yang bakal menjelma nanti... bunuhlah bangsa korang, angkatlah boss roket harbik tu...

15 Jun, 2015

MELAYU SEDANG MEMBUNUH MELAYU DAN ISLAM.... Jangan jadi pak angguk!

'

Hari nie teman nak utarakan kepada sapa yg suka sangat sekarang nie nyatakan betapa kuatnya menyokong dan kuat nya mengampu... 

-Tak kiralah sesapa saja yg nak diundang... Soal nya kenapa diundang?
-Tak kira lah nak ajak najib atau pun tun... Soalannya kenapa nak diundang?
-Tak kiralah ada sebab diundang? Persoalannya kenapa nak diundang?

Untuk apa dan tujuannya... Itu sebab kenapa kita nak tau... Apakah yg dia orang dapat hasil dari undangan seperti TUN utk road show... Teman tak nyebelahi sesapa pun, sebabnya teman tak mahu jadi patih kerma wijaya yg sebenarnya menjadi punca kerana hati busuknya dua-dua pahlawan akhirnya bertemu dengan adingan tikam menikam...

Yg pasti yg menjemput tentu ada sebabnya... Dan aku pulak tak sanggup jadi macai yg sentiasa angguk dan diminta ketawa melihat bangsa berbalah dan saling bermusuh... Sori bro, pakai akai sikit kenapa nak dikeruhan sesama bangsa dan agama... Yg logik jawapannya... Dah tentu ada kepentingan...

Sebab apa aku kata begitu? 
Sebabnya masa rakyat susah pasal banjir, yg hidup melarat, dihimpit kemiskinan, yg perlu rawatan sebab sakit kronik dan banyak lagi... Ada korang nak bantu sekali pun korang sepatutnya yg patut bantu...

Jadi cer bagitau kenapa pulak sekarang sanggup perabih... Ada untung ker kalau rakyat berbalah dan bermusuh sesama sendiri terutama bangsa Melayu yg beragama islam?

Persoklannya jugak... Bila nak ajak LKS ceramah pulak... Untung-untung dapat dengar dia baca. Kupas, dan bagi pencerahan hadis/nas serta hukum hudud.. (Posting dalam FB teman @ sekupangdua anak pakya)

Memàng sebelum nie teman sekadar memerhati... Biasalah orang separuh abad nie kalau nak bercakap bila-bila pun boleh, tetapi utk berbahas nie terutama dalam isu besar yg melanda negara memang jarang kita dapat tengok posting secara terus tanpa berfikir... Kali nie teman nak sembang pasal tun dan najib...





Atas nie gambar yag teman dapat dalam merata FB dan image (yahoo search). Apa kena mengena dengan gambar nie? Itu yg teman nak perbincangkan... 

Teman tengok kali nie pulak ramai yg ambik kesempatan untuk dilihat siapa penganjur dan siapa yg mampu lakukan, dengan mengundang Tun dilihat seolanya olanya hehehe mereka adalah org yg paling rapat dan amat dikenali Tun, utk apa dizahirkan sokongan terhadap tun secara ikhlasnya tak pulak teman mampu meneka...

Tak kiralah samada sokong tun atau pun Najib... Adakah terfikir dengan hasil setelah semua ini dilakukan? Kenapa sekarang kenapa tidak sebelum semasa tun menjadi PM, dan paling bahaya sebenarnya adakah mereka sedar kesan perbuatan,ereka ini nanti? Adakah mereka terfikir awal utk adakan road show yg boleh melagakan bangsa dan musnahkan ukuwah orang melayu yg beragama Islam... ?

Baik kita sorotkan bagaimana ia bermula....
Isu  sokong tun ini bukan mereka yg mulakan... Kalau dilihat sebelum PRK Rompin bila DS JJ terlibat dalam nahas dan meninggal dunia, pakatan rakyat sudah mula keluarkan pelbagai spekulasi bahawa Tunakan bantu malah mungkin boleh bertanding utk mereka menentang BN, ianya agak hambar dan dikira tidak munasabah... Apa pun mereka sedar cetusan atau percikan (spark) mesti diwujudkan sebelum ianya boleh menghasilkan leptupan, mereka tau itu shj cara yg boleh menumbangkan BN sekalipun ianya kosong sekadar rekaan... Tak mustahil jugak kalau ianya boleh menjadi...


Kalau diteliti awal rasanya kita juga boleh lihat semasa perhimpunan dan perarakan haram sudahun bermula bila kita dapat melihat beberapa penjilat dan cai pakatan Roket sudah mengusung tulisan yg kaitakan TUN Mahathir... Mungkin keran poster yg ditulis atas kertas manila paper nie tak diambil kisah ketika itu... Tetapi teman amat percaya cubaan ini mesti ada dalang yg mengaturkan strategi utk kaitkan Tun...

Sebenarnya bang non tak buang masa selama hampir 7 tahun dia berkrusus panjang sebelum nie, bukan hanya plan B yg akan digunakan jika plan A tidak berjaya... Malah rasanya dah sampai Z plan yg diaturkan kerana dia tahu dimana yg perlu dilemahkan dan diserang... Akhirnya...

Selain rakyat yg paling penting intitusi yg teguh menjadi kekuatan tunjang negara aman, contohnya Rahpuzie yg nampaknya konsisten menyerang DS Sharizat... Mereka tau setiap kali PRU dan PRK wanita UMNO adalah yg paling kuat dan jentera yg amat berkesan melalui task mereka yg menziarah rumah kerumah yg juga sebelum ini dikenali seperti K10 dan skuad sayang yg diwujudkan oleh wanita UMNO...

Apa sangkutnya dia dengan lembu dikatakan mereka sehingga dia dipersalahkan, sebaliknya suaminya  yg dikatakan terlibat todak pulak diserang atau diheret utk pengadilan, kenapa Sharizat pulak disasarkan serangan? Nyata ianya berjaya sekali puntak semana yg mereka mahu, kena ingat bang non pun adalah orang UMNO sebelum ini... Jangan lupa dia juga memulakan pelbagai angkara semasa dalam zaman beliau yg sudahpun sebelah kaki kiri nya dalam garisan menjadi nombor satu di Malaysia, lupakah kita bagaimana politik wang itu bermula dalam parti? Hari ini amat sukar sekali utk dibendungkan... Plan yg dihasilkan bukan setakat yg baik utk sokongan, mungkin juga paln menghasut, porak poranda malah plan menghancurkan negara pun mustahil boleh diperinci dan disenaraikan...

Banyak lagi serangan kepada mereka yg difokuskan utk menjadikan kekelirun serta paling penting persepsi rakyat yg celaru agar mudah mengangguk setiap kali dibahaskan merata parlimen kedai kopi dan tempat yg boleh dijadikan MINI Parlimen yang lain...


Kerana apa pulak mereka yg dikepalai roket berani lakukan? Sudah tentu banyak imuniti yg mereka tau yg boleh menyebabkan mereka kebal dan sukar dihadapkan kepengadilan. Dan kerana itu jugalah kalau kita teliti dan simpulkan kenapa mereka yg dikenali atau ada nama utk tugas menyakinkan rakyat kononnya mereka dilaluan sebenar...apakah benar hasilnya nanti positif dan,enguntungkan rakyat? 

Sekarang juga kita dah dapat lihat bila roket yg genggam tak tiris, di tempat mereka jadi raja maka selai ada yg boleh dilanunkan tidak akan dipersiakan dan ditangguhkan, seperti Pulau pinangketika ini... Ada sesiapa yg boleh meramalkan kemenangan akan berubah di PRU mendatang... Malah ketika ini kejayaan mereka cukup jelas bila kawasan atau penempatan bagi rakyat yg kurang mampu diusir halus... Tak hairanlah jika tanah di pulau tersebut begitu mahal sehingga rakyat disana terpaksa lupakan untuk mencari sebidang tanah atau rumah kerana sayangkan kampung halaman... Berapa pulak nilainya sekaki persegi tanah disana? 




Rakyat terkial-kial dengan soal tanah tumpah darahnya... Mencari semampu yg boleh untuk membuktikan sayangkan kampung, sebaliknya mereka sudah jauh lebih cerdik dan mampu, bukan sahaja tanah yg diangankan rakyat utk memilikinya, kalau lah pulau otu boleh dibeli meraka akan beli, dan pekara yg kena dipastikan pertelingkahan terutama orang Melayu senidri kenalah berbalah, kalau berperang berbunuh sesama sendiri pun tak apa... Ianya lebih memudahkan mereka...


Sebagaimana seorang sahabat pernah mengatakan 'Yahudi nie ada 2 pekara, mereka selalu katakan... Masa dia bersama salah seorang rakyat belajar diluar negara  
1. Tak perlu gusar kalau saf atau jemaah yg sholat subuh tak seramai yg hadir sembahyang jumaat israel akan terus menyerang umat islam...
2. Malaysia adalah negara yg susah digugat sebelum ini kerana perpaduan bangsa dan agama, tetapi sekarang tidak lagi, rupanya paling mudah kerana tak perlu hasut berlebihan atau menyerang, cukup sekadar taja dan dia orang (melayu/islam)... Mereka yg akan buat kerja (pecah belahkan) utk hancurkan bangsa dan agama mereka sendiri... 


Strategi yg dirancang nampaknya menjadi dan berkesan sekalipun tak lah mecampai 100%. Penglibatan Tun kini tidak boleh dinafikan lagi, sekali pun buka dicetuskan oleh orang UMNO atau BN, sebaliknya melayu sudah lupa dimana ianya bermula, malah segala bala dan kemusnahan akibatnya dilonggokan kepada UMNO dan BN... 

Tak susah mana utk hancurkan ukhuwah dan perpaduan Ummah dan bangsa Melayu sudah pun bermula, nyata sudah ada pertikaman lidah, pendapat malah sudah ada yg boleh bermusuh sesama sendiri, isu yg kekadang tak la diakhiri dengan kemusnahan tetapi menjadi bila rakyat terhasut, sehingga sekarang isu yg dikaitkan balaci roket tentang THP pun masih lagi dimainkan... Persolannya berapa ratus ribu atau juta THP rugi? Dan adakah pekara yg dilakukan untuk mencari dana atau keuntungan penabung yg ditegah dalam Agama...


Janganlah rasa bagai golongan muda yg cerdik rasa ada hak bersuara tetapi sebenarnya jenih nie ler orang yg paling Banggang bin bonggong dsan paling Harem macam tak punya Mak Bapak yg dimalukan... jangan lah buat kerja yg haram jadah memalukan mak bapak. 
apa pun kalau dah boleh tebal muka teman cadangkan elok jer jual dara tu kat laman Web, tidak-tidaknya dapat jugak harga yg tertinggi dan boleh mengaku bukan gatai atau miang kot mana tau buat kerja bodo nie kerana teringin abang awang Hitam keturunan  Nik gerrooo... lelong-lelong mari cuba nasib....  

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND