29 Disember, 2010

MALAYSIA MAHU MELAKARKAN SATU LAGI SEJARAH 2010! ... Bertemu Ultraman dgn LASER!

Sesapa yang di Ipoh, MOH BERAMAI kita menyaksikan perlawanan Akhir Malaysia lwn INDONESIA  di Pekarangan Stadium INDERA MULIA (Skrin Gergasi) sebagai Sokongan terhadap pasukan kita dalam MEREBUT PIALA SUZUKI yang berlansung di Stadium Bung Karno Indonesia, Malam ini merupakan peluang akhir untuk tahun 2010 melakarkan satu lagi SEJARAH sebagai penutup tahun ini.

Moh ler sama-sama kita support Malaysia, Datang ler beramai-ramai tak kira kecik, besor, Tua, Muda kaya atau miskin. Kehadiran lebih melihat kepada PENGHARGAAN sebagai rakyat Malaysia yang bangga dengan Negara kita dan lebih tepat lagi 'BANGGA SEBAGAI RAKYAT MALAYSIA' yang Aman dan Makmur, tapi jangan lupa pulak kalau boleh pakai ler baju warna Kuning atau Biru, ajak ler seramai yang boleh. Tahniah juga dengarnya Pemuda Ipoh Barat berhempas pulas nak jadikan malam nie... Drastik tuuu, tapi yang penting keroje yang macam ni ler yang patutnya diSELALUkan, rasanya memang Rakyat terutama orang-orang Muda di sini memang nak sangat dan tertunggu-tunggu untuk memeriahkan lagi Program serta memperlihatkan betapa menjadi kebanggaan sebagai rakyat di bumi bertuah ini
Apa yang teman dimaklumkan, ada juga kaunter Daftar Pemilih sebagai Pengundi yang akan dibuka malam ni, jadi sambil-sambil berhibur, kepada yang belum mendaftar juga boleh mendaftar terus malam ini. Ada juga berguarau yang kata kat teman 'Kalau Komer nak jumpa Atroman kenaler datang malam ini', he he he... malah ada juga yang bergurau kata semua Atroman dan Raksasa di dunia telah pun berhimpun di Jakarta dan menjadikan malam ini FREE WAR dan lebih Fokus akan menggunakan Cahaya Laser semasa perlawanan malam ini dalam ertikata sebenar artoman dan raksasa akan memperlihat dan bertanding PANCARAN LASER SAPA LEBIH HEBAT! hehehe

MOGA MALAYSIA AKAN MELAKAR SEJARAH DAN BERJAYA SEBAGAI CHAMP PIALA SUZUKI 2010! 2-1 ramalan teman hehehe, HIDUP MALAYSIA! insyallah! 

23 Disember, 2010

PNGHARAMAN 1 MALAYSIA, RAKYAT BASAH KUYUP KENA KENCING LAGI!!!

PENGHARAMAN 1 MALAYSIA di Selangor oleh Parti Kencing Rakyat memang bukan Agenda atau Manifesto PR menyimpang dari Tujuan asal PR, lalu diharamkan di selangor oleh Sang Gagap nie yang hilang gagap semasa Rampas harta rakyat dan berkerja Kuat menyamun selagi boleh menyamun. 1 Malaysia amatlah tidak seperti mana perjuangan malah tersasar jauh dari Perjuanganm PR sehingga kini memperjuangkan MATA LEBAM dan bukan memperjuangkan Hak Rakyat yang boleh dikatakan 'PEGI MAMPOS LER RAKYAT!'
Yang pelik nya si JUBRI dan si GAGAP ni tang mana sakitnya bila kerajaan Malaysia melancarkan konsep 1 Malaysia yang mengutamakan Nasib Rakyat bila menyebut Rakyat didahulukan, Apa yg si Jubri dan si Gagap ni sakit hati, mungkin juga sakitnya ditempat lain yang menjadi tanda tanya RAKYAT tang mana sakitnya dua ekor Beruk nie? tang hidungnya ker? tang telinga nyer ker? tang pungkoknya ker? atau tang kemaluannya ker?
Kalau dah tau dan tak setuju dengan apa yang Kerajaan buat sekarang, buat lah konsep sendiri, suka hati bapak dia ler nak buat, lantak lah kalau nak buat 2 malaysia ker? 33 malaysia ker? 1 yahudi ker? (ini mungkin serasi ... sebab memang tokey nya yahudi) buat lah apa yang sijubrri dan gagap suka. Kalau nak buat 1 Jubri pun kita tak halang,
Tapi bila orang buat demi rakyat dia yang paling kuat melompat, apasal bro? bukan pakai duit lu pun! bila tang 1 malaysia, bukan main kecoh lagi dua ekor berok, tapi tang Putrajaya pulak dua ekor berok ni sampai mengigau malam sambil tersenyum berangan dapat duduk Putrajaya, teman cukup kesian penyokong nya yang sekarang ni basah KUTUP disebabkan si jubri dan gagap ni, tah berapa kali kena kencing nya tah! 16 September Tawan Putrajaya, Dalang sebenar APCO tapi tuduh orang lain, Tipu hidup-hidup rakyat satu ketika dulu konon nya dia dan RPK ada salinan surat pemeriksaan doktor terhadap kes sedap dia meLIWAT tetapi aleh-aleh dia pulak minta makamah kebenaran salinan surat tersebut, jadinya surat dulu tu sendiri bikin la!
memang sesuai pemilihan lambang Mata Satu yang maklum kita tahu mata satu ni lambang setan  (setan mata satu) dan di gunakan juga oleh beberapa pertubuhan terutamanya Yahudi, macam la rakyat ni bodoh sangat sehingga kini 'habuk pun tarak' apa lagi nak memperjuangkan HAK RAKYAT yang memang lansung tak pernah buat selain sekarang ni menyamun ada ler! Nampaknya agenda perjuangan PR memang Rakyat Maklum setakat ini makin kuat... bukan KUAT KERJA tetapi makin KUAT KENCINGnya si jubri dan si gagap ni! Takbir!

20 Disember, 2010

BILA DAH MUAFAKAT! SEKAMPUNG BAGAI KELUARGA BESAR!

Tertarik dengan jemputan solat hajat disebuah kampung yang rupa-rupanya anak kelahiran kampung yang banyak berjasa dikampung sehingga kini, yg di maksudkan ialah Sdr Jinggo (pengarah Drama) Isteri beliau Pn Sheila Rusly yang agak lama diseret memanjang belarutnya sampai sekarang perihal kisah Kes Makamah Berkenaan Restoran Nasi Dagang dengan rakan kongsi sehingga kini masih belum selesai, kini dikatakan rabu akan datang (23-24 hb) bakal mengetahui penyudahnya, 
Penduduk Kampung juga sepakat membaca yasin dan mengerjakan solat hajat bagi menyatakan RASA yang mereka juga adalah sebahagian dan berkongsi dengan apa yg telah terjadi kepada Jinggo dan Sheila Rusly , sekupang juga berharap semua akan terungkai dan berakhir denga segera, insyallah...

BUKAN PELIK, KEKADANG ADA YANG NAK AMBIK KESEMPATAN GUNA NAMA NI BANYAK, KALAU ISTILAH MELAYUNYA ORANG JANGUNG TAPI KALAU BENGGALI PUTIH KATA PULAK CONMAN HEHEHEHE! ADAKAH ANDA JUGA DIANTARANYA... buat-buat ler bertobat yop! 

16 Disember, 2010

SELAMAT DATANG BLOGGERS PEMBELA NEGARA (BPN)

Assalamualaikum Semua!
Kami mengalu-alukan kehadiran AMT BPN yang akan turun ke ipoh esok, kehadiran kalian amat di nantikan. Rasanya tak sabor gak untuk kita duduk semeja pekena TEH TARIK! mungkin selepas program kita boleh bercerita panjang dari pelbagai aspek BPN sendiri , bagi bloggers Perak yang akan turut sama diharap dapat membantu bersama dengan kehadiran Sahabat-sahabat kita. 
Nampaknya penghormatan besar terhadap Bloggers Perak yang akan di kunjungi AMT BPN yang akan turun dari merata negeri termasuk Sarawak, Kedah, Johor, Selangor, Pahang dan negeri-negeri yang lain, suka teman nyatakan kehadiran kalian sememang nya dinantikan dan berharap ini bukan yang pertama. sebelum itu teman dan warga Bloggers Perak memohon maaf jika terdapat kekurangan yang berlaku esok. Rasanya yang penting ialah Perjumpaan esok dapat membincangkan lebih lanjut serta persediaan BPN sendiri untuk hala tuju tahun 2011.

Kepada yang belum atau kami terlepas pandang sila hubungi teman di laman FACEBOOK teman, tolong hantar pesanan kepada teman di FACEBOOK sekupangdua anak pak ya. insyallah saya dan warga bloggers lain akan maklum dan bagi tahu info pada kalian... insyallah!

SELAMAT DATANG SEMUA. berhati-hati dijalan raya, pandu cermat, ingatlah kami yang menunggu anda!

10 Disember, 2010

BLOGGERS PERAK, SILA, SILA, SILA LAH... NGAMOK!

Alhamdulillah! Sahabat seperjuangan yang amat teman sayangi, akhirnya kita dah boleh sepakat, nampaknya kalian semua memang sebenar perjuangan,semakin senyap di arena berblogging tetapi semakin akrab kita bersama, seperti kata mengkomer sekalian yang ikut menyepi perihal berita PERAK, akhirnya terjawab? akhirnya kita punya banyak masa duduk semeja dan bercerita perihal perjuangan, penderhakaan sesama MELAYU, Keuntungan yg diambil kesempatan dan yang paling teman terharu Erti Ukuwah sesama kita. berehat sebentar nampaknya memberikan kita banyak masa bersama dan kini RASA adik beradik tidak boleh dinafikan lagi. Rupa nya semua yang telah berlaku dalam PROTES memberikan kita cukup JELAS dengan PERJUANGAN sesama kita, bagi bahu kiri disentuh yang kanan juga tetap merasa, RASA yang ada dalam hati teman rupanya sama dengan RASA di hati mengkomer, yang penting sesama kita sudah cukup menahan PERIT nyer!

Faham... dengan penjelasan kalian tentang wujudnya penderhaka BANGSA yang kini semakin bermaharajalela pergunakan bloggers serta milage dari kalian,
Faham... sudah hati kalian yang begitu bersemangat tetapi hormat kerana terRASA ikatan saudara sesama kita
Faham... dengan berdarahnya hati mengkomer melihat sesuka dema yang kenyang dengan makan HARAM
Faham... dengan 'Menyirap darah' tengok sesuka hati dema jadi haram jadah!
Faham... sesangat komer yang mintak teman bersama susah senang, biar tetap bersama
Faham... dengan RASA mengkomer yang tak boleh tahan tengok bukan main laagi HARAM JADAHnya dema.

MAKA sekupang...
nak ucap tahniah pada mengkomer,
nak ucap terima kasih kerana menjaga persaudaraan,
nak bagitau pada MENGKOMER...

DENGAN LAFAS BISMILLAH SEKUPANG DUA DENGAN INI MEMOHON AMPUN DAN MAAF SEGALA KONTROVESI YANG MENYEBABKAN BLOGGERS KENGKAWAN TURUT MEMBISU PERIHAL TANAH TEMPAT TERTANAM URI KITA SENDIRI DAN AMAT-AMAT TERIMA KASIH DENGAN RASA KEPERCAYAAN PERSAUDARAAN SESAMA KITA YANG KALIAN PERLIHATKAN MARI KITA TERUSKAN PERJUANGAN... PERAK DARUL RIDZUAN AKAN KITA PERTAHANKAN DARI SEMUA YANG MELAGAKAN SESAMA BANGSA, UNTUNG DENGAN MENJUAL BANGSA, PENDERHAKA KEPADA PEMIMPIN DAN KEDAULATAN INSTITUSI KESULTANAN DAN RAJA-RAJA MELAYU, MARI KITA PERTAHANKAN.

SILA, SILA, SILA ler... JOM KITA AMOK pada SEMUA HARAM JADAH NI!
DAULAT TUANKU!N HIDUP MELAYU!

19 November, 2010

TAMBAH MERUNCING!!! BLOGGERS PERAK BAKAL LELONG LAPTOP!

Apa yang terdaya,  nampak nya BLOGGERS Perak bakal menuju KEHANCURAN, Kalau dulu musim cuti sekolah begitu merunsingkan Ibu Bapa untuk perbelanjaan pakaian dan peralatan sekolah dan sebagainya kali ni teman terkedu memikirkan bila sahabat-sahabat bloggers memaklumkan pada saya mahu JUAL LAPTOP!

Teman terima call dari beberapa sahabat-sahabat BLOGGERs menceritakan Hasrat menjual Laptop Masing-masing, bila teman tanya BALIK, Kenapa? sebab Teman buat PROTES SENYAP KER? Salah satu SEBAB Juga... jawab kengkawan tadi, sebak juga lalu teman bagi pendapat, macamana kalau saya tarik Balik PROTES saya? jawab teman dengan rasa bersalah atau mungkin PUNCA sehingga Kengkawan simpati atau tanda menyokong teman, Jawab Kengkawan tadi... ' apa yang Teman buat PROTES SENYAP (tidak akan keluarkan berita atau cerita Negeri PERAK) dek kerana taburan FITNAH yg perlu dijawab, begitu juga sebagai penjelasan dan pengakuan teman terhadap sahabat teman supaya tidak mahu mengeruhkan Salitulrahim antara kengkawan yang rasanya sudah semacam adik beradik!

Abang Sekupang ... jangan tersalah anggap, Selama kami ikut dengan pendirian Abg Sekupang, maknanya bukan perjuangan Sekupang seorang tapi kami semua sekali kerana kebenaran, jadi janganlah pertikai kan apa yg kami, sebagai rela hati idea melelong Laptop ini sebenarnya... memperjuangkan kebenaran sekali pun datang nya PROTES senyap Ini bukan dari Sekupang sekalipun kita akan bersatu menangkis, 

Begitu Berat teman bagi penjelasan tetapi sahabat bloggers teman ni nekad dengan beberapa Alasan.
1. Semuanya sepakat kerana PROTES sekupangdua itu bukan hanya sekupang jer tapi termasuk kami juga! maka diatas perjuangan semua. Kami merasa tanggung Jawab bersama blogger kengkawan kena bersatu
2. Apalagi Gunanya kita yang bekorban demi bangsa dan mengangkat perjuagan BN dan UMNO Perak, bukan ada Untung pun sebalikya difitah malah mengKAYAkan beberapa individu yang mengambil kesempatan pergunakan kita bagi mengaut segala untung selagi punya peluang menghimpun dan pergunakan kita sebagai keuntungan beberapa individu dan segala bebannya kita kena terima.
3. Apalagi Perjuangan Kita lansung tidak nampak oleh meraka malah pelbagai Fitnah pulak terpaksa kita terima, apa untungnya kita yg bergelumang dalam Perang cycber, bukan kata Faedah tapi pandamg ke kita pun tidak.
4. Sebagai tanda bersatu hati menahan tomahan serta fitnah, Rasanya tak da gunanya nak berperang untuk mekera-mereka, tak ada rugi atau tak ada untung pun kalau kita berjuang  untuk mereka dan dalam masa yang sama kita nie lansung tak teringatkan kita lansung.

Sebagai menghormati Perjuangan Sahabat-sahabat teman apa lagi pilihan yang bleh teman buat, bagaimana pun mereka kata jangan risau kita tetap bersama sebaai satu angkatan, APALAH BESARNYA NILAI LAPTOP NI dari pengorbanan dan kesetiaan antara Bloggers PERAK, Jadi kerana menghormati pendirian mereka jadi teman juga akan bersama, insyallah Laptop sekupang juga akan dilelong, Cycber Cafe dan kemudahan ditempat Kerja akan tetap aktif, kerana itu yg mudah.

TEMAN AMAT BERHARAP KEPADA SEMUA YG BERMINAT, BERILAH HARGA YG TERBAIK UNTUK LAPTOP-LAPTOP BLOGGERS PERAK. ANDA JUGA BOLEH BERBANGGA MEMILIKI LAPTOP-LAPTOP BLOGGERS PERAK. Kalaulah mereka bernekad tmahu menjual laptop, buatlah ... kalau sahabat semua nak nekad mahu menjualnya, cuma teman berharap insyallah kita akan bangkit SEMULA!
Sebagai bersama mereka Maka dengan ini sekupang mawarkan kepada senua yang berminat mahu memilikinya, Sila beri ataunamakan Harga Kalian dengan menghantar Harga yg ditawarkan terus ke email teman... sekupangduas@yahoo.com atau menghantar massage ke FB teman di sekupandua Anak Pakya, sedikit butiran laptop teman.

Jenama : Acer 5575, Ram : 2,5 gb
Harga Asal RM 2,950.00
Window XP
Antivirus : Kapersky 2010

CUMA TEMAN BERHARAP KALIAN TETAP PADA JANJI... INSYALLAH WILL RETURN BACK!

26 Oktober, 2010

AZIZAN MEMALUKAN SEOLAH PEMUDA PAHANG SEPERTI SAUDAGAR MIMPI!

Apa dah jadi? Sedang PM begitu lantang memperkatakan 'kita jangan jadi seperti MELAKA DITAWAN PORTUGIS!'... Kita Kena jadi JUARA dalam internet!... Wakil PEMUDA PAHANG MEMALUKAN dan melihatkan betapa ketinggalannya dalam isu semasa termasuk mempertikaikan KEMAS semasa ucapannya
PELIK teman; Sdr mohd Azizan Che Omar sedikit sebanyak memalukan PEMUDA PAHANG yang maklum kita mengetahui mendahului dari negeri-negeri lain, dalam tergagap-gagap,dengan kerenah pelupa nak menyebut 4 pekara kejahilan KEMAS yang di perlekehkan rasanya bukan lah datang dari PEMUDA PAHANG sendiri, mempertikaikan kewujudan KEMAS yang satu ketika dahulu yang memulakan Datuk Moyang kita di ajar membaca dan menulis di persendakan dan di nilai dengan PASTI tadika kelahiran PAS menampakkan seperti orang bodo yang buta sejarah....

Menyanyi... menari...makan... dan yang terakhir main yang berulangkali gagap dan lupa nak menyebutnya semasa mewakili pentas bahas PEMUDA yang mewakili PAHANG semasa Persidangan Agung UMNO! bertambah memualkan bila gagal menyebut Menterinya... yang lupa dan mengaitkan pula menteri Belia yang tak bersangkut paut jelas menunjukan seperti Hentam Koromo sesuka hati nak sebut! Tidak kah dia menyedari Menteri KKLW itu merupakan Naib selepas Timbalan Presiden, lupakah dia tentang Ds Najib mengingatkan supaya jangan ada lagi KAKI HENTAK, BATU RONSON DAN JAWATANKUASA MANDI?

Bukankah Anwar Aljubri sendiri telah mengatakan bahawa jika ia menjadi Pedana Menteri... Pekara pertama yang dia akan buat ialah menghapuskan KEMAS, carilah sebab dan kenapa sijubri ni berkata begini? sebaliknya KEMAS di perlekehkan oleh Azizan tanpa tahu sebaliknya peranan makcik-makcik yang mendidik anak-anak dengan bersungguh-sungguh serta dengan semangat Harapan GENARASI Baru  yang mungkin puluhan ribu Pemuda UMNO yang sekarang menjadi pemimpin yang tersohor.

Sekupang nak tanya apakah kalau di BERA diadakan PRK. LOGISIK cukup difahami  oleh Azizan MAKSUD dan PERANAN yang sebenarnya? Itu belum lagi ditanya tentang Daerah dan hingga sekecil lokaliti tempat dimana penggundi. Dan jawapan Sekupangdua.  Aaa..ziz ...zer.. zan belum pernah mendengar lansung perkataan ini, Dalam Pentas perbahasan Pemuda seolah dijadikan Persembahan Badut pulak, nak menyelesaikan masalah orang lain sedangkan sampai sekarang kisah pemuda belum selesai.
Jadilah Matang sikit kalau nak berhujah, banyak pekara yang belum terurai, Bukalah mata dan minda, bukan kah 6-5juta pengundi baru itu datang nya dari PEMUDA, Sekupang nak tanya berapa ratus ribu yang  telah dikenal pasti? bukankah itu satu kuasa besar pengundi yang boleh merubah segala bentuk tanggapan.

Buat Sdr Aaa zizzz..zannn tahniahlah dari sekupangdua kerana berjaya mencapai kreteria sebagai pemuda penJAGA bilik gerakan,almaklumla produk kilang pemuda bukan sahaja ada yang hebat malah mampu melahirkan pembahas level "tukang gunting rambut"( hebat dalam semua isu dalam dunia sedangkan duduk dari pagi kemalam dengan dunia cerminnya depan belakang ) ini sure aaaa zzzzziiii zzzaaannnn tak paham... 

15 Oktober, 2010

PROTES SENYAP!!! SEKUPANGDUA BERHENTI SIAR BERITA PERAK demi kengkawan BLOGGERS JALANAN PERAK!

SEKUPANGDUA  nak bagi tahu komer... TAK ADA SESAPA BAYAR TEMAN! TAKDA SESAPA YANG LONGGOKAN TEMAN PERUNTUKAN (BUDGET)! teman tak sebusuk perut nak menginaya kawan-kawan yang sekarang ni jatuh bangun bersama teman. JANGAN BUAT CERITA LAGI! JANGAN BUSUK KAN NAMA KAWAN-KAWAN TEMAN LAGI!

Teman tak boleh dah bertolak ansur! mula-mula dulu ingat sebagai gurauan bila ada kengkawan yang bukan bloggers bertanya teman, 'Yop miker kenyang sorang jer, naya kengkawan' lepas tu dah lain macam bunyinya pulak 'bro kot ya makan sorang pun, tak kan sanggup tipu seperjuangan' dan ada lagi yang ayat lain lepas tu... 'peruntukan SAPU kerja TAK BUAT!' mungkin kerana senario alam maya terutama BLOG-BLOG di Perak sekarang ni nampaknya makin suram dan HAMPIR SENYAP menjadikan persoalan seperti ni ada benarnya!
Sekupang nak bagi tahu komer semua, sahabat-sahabat teman semuanya hidup sebagai Bogger JALANAN, komer tau ker hidup atau tidak?, walaupun kekadang terhumbang ambing hidup sendiri tapi tak pernah pulak nak menjual bangsa sendiri, kami masih bersama, dan sekupang dah tak boleh terima bermacam-macam cerita yang konon nya diberi peruntukan ribuan ringgit, dibayar bulanan dengan BLOGGERS Perak yang lain sebagai satu TEAM! dah tu bila dah tanggung bulanan kerja tak buat! Jangan cuba ada-adakan cerita demi memecah belahkan KAMI, kalau korang nak buat group bloggers apa pun, buat la, tapi jangan lah ada-adakan cerita nak merosakkan ukuwah persahabatan kami yang sampai sekarang macam abang dan adik! Jangan jadi HARAM JADAH nak bunuh bangsa korang sendiri, jangan sesuka BAPAK KORANG ada-adakan cerita! 

Teman tak kan jadi macam korang yang perut hijau sanggup bunuh bangsa MELAYU sendiri, taman tak sanggup jadi Penderhaka di tanah tumpah darah, tanah Uri mak Bapak teman tertanam. Tak da sesapa pun yang bayor teman bulanan, takda sesapa pun yang bagi peruntukan untuk menjana aktiviti BLOGGERS-BLOGGERS PERAK! kalau korang tak puas hati, jumpa teman, pegi report jangan jadi KELING BOTOL melalak keliling kampung, tang mana yang aku jentik sampai melompat tak tentu pasal? JANGAN TANYA AKU LAGI KALAU NAK MERASA LEMPANG KANAN! ADA PAHAM? JANGAN BUSUK KAN NAMA KAWAN-KAWAN AKU LAGI?

Pada kengkawan yang lain terima kasih kerana memahami dan cukup percaya pada teman, Sekupang tidak pernah terfikir merosakkan salitulrahim antara kita, sekupang tak pernah terfikir untuk inaya kengkawan, dari satu SAF semasa PERAK DINERAKA KAN, belum lagi kita bertegang urat, komer pun paham bukan sekali dua tah berapa kali dah sampai tak ingat bila kita duduk berbincang... punyalah banyak suara yang nak BANTU konon... nak bagi itu ler, nak bayor hasil kerja ler, nak bagi duit minyak ler.. nak bagi bualann ler... ehhh macam-macam OFFER LER, kalau nak dikutkan Pasaraya pun kalah dengan offer dema walaupun nak Raya! Kengkawan teman cukup paham dengan dema-dema ni berjanji dan sampai la ni HABUK PUN TARAK! dah jadi lali dengan semua ni, memang dah tak Heran dah!  semua Auta mungkin ada kepentingan diri dema itu teman tak tau! lantak komer ler nak janji apa, nak cakap apa, masuk telinga kanan keluar telinga kiri, TAK BOLEH PAKAI dan tak ambik hati lagi dah! ala tak kisah dah... biasa ler buat macam tak tau jer bila bercakap dengan keling mabuk ni.

SEHUBUNGAN ITU, UNTUK MEMBUKTIKAN TIADA SESAPA YANG MEMBAYAR BULANAN, YANG BAGI PERUNTUKAN, YANG KONONYA ADA SETIAP BULAN 5 RIBU LER, 4 RIBULER.. 7 RIBULER... BEIBU-RIBU LAGI LER, DAH TU KATA TAK BUAT KEJA, MAKA DENGAN LAFAZ BISMILLAHIRAHMANIROHIM... SEKUPANG MELANCARKAN PROTES DENGAN SEGALA FITNAH DEMI MEMBUKTIKAN KEBENARAN... PROTES SENYAP! DAN TIDAK AKAN MENGELUARKAN SEBARANG ARTIKEL BERKENAAN PERAK SEHINGGA SEGALA TOMAHAN TERHADAP SEKUPANG DAN KENGKAWAN LENYAP! DEMI KEBENARAN SEHINGGA TERJAWAB SEKUPANG JUGA AKAN MENGELUARKAN SEGALA BENTUK ATAU LAMBANG PERAK  DIDALAM BLOG INI SEBAGAI TANDA PROTES TERHADAP SEGALA FITNAH TERHADAP SEKUPANG DAN RAKAN-RAKAN! TIADA CERITA BERKENAAN NEGERI PERAK!

ASSALAMUAIKUM! DAULAT TUANKU! HIDUP MENTERI BESAR! HIDUP PERJUANGAN MELAYU! HIDUP NEGERI PERAK DARUL RIDZUAN! ALLAHUAKBAR!!!

10 Oktober, 2010

RM 1 JUTA BAGI MELULUSKAN CF TERTUNGGAK 4 TAHUN SEMASA PERAK DINERAKA KAN!

Sebuah KILANG yang ternama di PERAK yang hampir 4 tahun tak lulus CF boleh LULUS dengan UNDERTABLE RM 1 JUTA semasa PERAK DINERA kan kan! Apa dah Jadi dengan Parti POLITIK yg setiap saat akan melaungkan UMNO RASUAH terutama machai-machainya yg berjanggut disetiap sessi Ceramah Perdananya, Habis serata MELAYU di suruh telan fitnah walaupun sampai orang dah naik Muak malah dah Muntah bila setiap kali ceramahnya ada jer ratusan BILLION kononya Rasuah oleh UMNO sesedap dan sesuka hati bapak dema jer nak cakap!

Begitu kuat Khabar Angin cerita ni tapi seperti biasa teman terima sebagai satu cerita dongeng dan adakalanya sebagai cabaran menilai dan menyiasat punca sehingga ler pada malam semalam bila teman terima panggilan dari sahabat teman yang sememangnya teman tahu memang dia berjumpa dengan salah seorang orang kuat PARTI yg jadikan Pemimpin Kencing Rakyat dan terutamanya Parti Ajaran Sonsang sebagai KUDA atau BALACI mereka yang tunduk bila diARAHkan!

Sebelum tu Teman miintak maaf ler sepanjang bulan POSA dan Raya yang bertamat tempoh kelmarin buat teman menyepi kejap dari cerita soal politik ni walaupn dema memang tak mengira (tak kira) bulan ramadhan ker bulan syawal ker ... ater dah memang kaki bulan kosong mana nak buat nyer!!!, tak Stim kalau takda fitnah dalam sessi ceramah. malah kalau tercirit birit di sebab salah makan pun dah tentu UMNO yang di persalahkan! 
Berbalik cerita UNDER TABLE ni kilang yg cukup dikenali terutama di Perak dikatakan tidak punyai CF selama 4 tahun akhirnya LULUS dengan Undertable sebanyak RM 1 juta semasa PERAK DINERAKA kan DEMA-DEMA (mereka-mereka) ni, kilang tersebut pun salah satu di bawah sebuah gergasi Finance yang mengunakan nama golongan Apek ni memang sudah tersohor di Malaya nie!
Kalau orang lain yang menyamun tu teman tak berapa nak pikir sangat tapi Apek HARAM JADAH ni memang ketara satu ketika dulu dia ler Menteri Besor walaupun yang Melayu darah sedaranya jadi sasarannya duduk di bangku No 1 Perak yang kita semua maklum mamat sengih ni memang suka sangat tunjuk gigi dan melambai tak mengira tengah duduk ditengah-tengah kecoh! HARAM JADAH ni memang sentiasa apit kiri dan kanan si MAT SENGiH ni termasuk dalam dewan sekali, bukan apa takut CAKAP LEBIH dah tentu senang pijak kaki si mat sengih ni dan maklum kita boleh nampak seolah tak ada lansung terutama rakan sparing Parti Ajaran Sesat dalam dewan yang tentunya duduk di hujung-hujung atau bayup  belakang dewan setiap kali ada Sidang.

Kawan teman yang bercerita ni pulak belum lagi pernah karacik mohong (tipu) teman... lagi pun memang si yop ni salah seorang yang berganding sebagai satu SAF menentang Bila PERAK JADI NERAKA dek dema (oleh mereka) seketika dulu. Apa tah lagi bila teman melihat dengan bukti gambor yang dia memang duduk berborak dalam satu pertemuan kawan lamanya yang satu ketika dulu salah seorang pemimpin Pakatan Rogol yang istihar keluar dari kumpulan PENYANGAK reta RAKYAT ni. MemBEBASkan diri walaupun satu ketika dia juga diantara di dalam kumpulan Samseng Penyamun Reta (harta) Rakyat ada jugak logik nya sumber dan kesahihan cerita ni.meninggal Parti dan melupakan angan-angan tersenarai rombongan menaiki ROKET kebulan sebelum ni.
Mulanya teman tak berapa ngesahkan sangat (Ambil Tahu) tapi bila semalam teman ke ceramah perdana Parti Ajaran Sesat ni terbakor jugak teman, dari malas nak posting cerita ni samapai membuak-buak angin satu badan nak balun dema, cumanya signal tak berapa baik lembab sampai ke 5 pagi teman menunggu line tak jugak OK. Mana tak nyer! teman pegi ke ceramah tu cuba nak kira berapa jumlah jutaan RASUAH RM oleh orang UMNO yang CONFIRM akan ada di setiap Ceramah Perdana dema, Tak terkejor teman nak jumlah kan berapa jumlah yang dema dakwa RASUAH UMNO yang tah berapa ratus billion RM RASUAH oleh UMNO, Dalam satu sessi ceramah sesuka cok wak dema (@#&@*#) menuduh kononya Pemimpin-peminpin UMNO dengan ratusan dan puluhan billion ikut sedap dema nak Fitnah! Kot yer pun kalau brtui jgn ler pakat sembang kat ceramah... bawak ler bukti heret Orang UMNO ni ke pengadilan, setakat cakap nak bagi sedap yang mendengor yang kita tahu dari spesis angguk-angguk ni memang ler boleh! tidak kah terfikir kalau dah betul benar dan berbukti tanggung jawab kamu sebagai seorang ISLAM untuk mngheret dema sehingga dihukum, kalau setakat sembang pakai lutut di meja ceramah menjerit-jerit macam penonton PEKAK kat depan mata... Keling Botoi pun boleh!

Sekupang CABAR Parti Ajaran Sesat dan Pemimpin-pemimpin UMNO terutama Pemimpin Generasi uda ni SAHUT dan LETUP kan isu ni, Apa pasal tak boleh, kalau Penang boleh ... kenapa kita tidak? Redah, siasat, panjat yang mana boleh dapat sumber dan bila ada kebenarannya heret dema ke Badan Pencegah Rasuah! Bukan sebagai pembongkaran Kerja si Haram Jadah apek mengngangeh lopong nie jer... tapi ia juga sebagai tuntutan Agama demi menyelamatkan umat Islam terutamanya! ADA BRAN?

Buat teman miker ni tahniah, korek lagi selagi boleh, dan buat Mr MaWi Telaw (Man With The Law) terima kasih atas INfO dan nasihat. Ingat juga mengkomer kat TEMAN, Selamat Berjuang! Buat Pakatan Rogol ni Pulak! HANCUS! HANCUS! HANCUS!... kan komer juga yang mengajor nyer! TAKBIR!

27 September, 2010

REUNION BUDAK-BUDAK BUS STAND KE 4, SATU LAGI KELUARGA BESAR!

Siapa sangka PROGRAM yangg dijayakan oleh mereka yang satu ketika dulu digelar KUTU BAS STAND cukupmeriah bila hampir 500 orang yang hadir terdiri dari umur semuda berapa bulan hingga ke peringkat yang boleh dipanggil atuk! Sekupang merasakan ukuwah pertemuan ini sejernih-jernihnya, tanpa ada halangan dari segi pendapat, politik, persefahaman dan sebagainya,
Pertemuan kali ke 4 bagi budak-budak bas stand ni yang rata-rata menjangakau usia separuh abad bukan berkisar pada mereka sahaja malah keluarga turut ikut sama, isteri, anak-anak, cucu serta menantu turut hadir, hujan yang renyai-renyai bukan penghalang untuk sampai keakhir acara majlis, tiada siapa bertelagah dan bermasam muka... memang terbukti kerana ramai yang mengetahui arah perjuangan sekupangdua dan lansung tiada membangkitkan perihal marah dengan artikel sekupangdua yang kadang kala PEDAS... apalagi kalau cukup kenal dengan penulisnya, sekupang rasa cukup berbangga dengan warna kemesraan dimalam itu, bukan sekupan tak kenal denan beberapa sahabat yang tidak searah dengan sekupang tetapi mereka menepikan persoalan pendapat terutama PARTI yang sentiasa di bibir mulut bila berbicara,

Tiada sebarang rasa rendah diri ataupun siapa hebat dari mula perancangan seingat teman sebanyak lima kali bermesyuarat selepas terawih dalam bulan ramadhan yang berakhir hingga ke 3-4 pagi sentiasa berbincang menjayakan yang jadi fokus perjumpaan, di hari majlis yang akhirnya menemukan hampir semua yang telah berpisah sehingga ada yang mencecah 30 tahun berpisah sungguh mengharukan...  setiap pertemuan tidak didahului dengan salam tetapi pelukan sebagai seorang sahabat yang kita juga tahu ianya sunnah sebagai mana Rasulllah lakukan dengan para sahabat! Bayangkan mereka-mereka yg satu ketika dulu di gelar kutu bas stand memang dianggap ganas dan tiada arah tuju kini dipertemukan semula didalam satu pelukan yg penuh rasa keinsafan dan kesyukuran atas nikmat tuhan yang mengizinkan dapat bertemu semula,

Apapun sekupang tabik tentang hamba Allah yang bernama Garry ni, berkerja sendiri... tetapi setiap tahun di bulan ramadhan confirm akan telefon teman utk menjayakan Malam REUNION yg seolah bagi nya kemestian setiap kali menjelang syawal, soal duit langsung tak di timbulkan. apa yang teman kalah dengan semangat nya ialah bila dia kerap berbincang perihal sahabat-sahabat yg jauh terpisah, berjiwa besar terhadap kawan-kawan, berkira tentang nasib kawan-kawan yang susah, mencari cara membantu... pernah dia cuba merancang mencari penaung supaya setiap kali menjelma ramadhan bersama kawan-kawan menjejak sahabat-sahabat lain yang lebih susah untuk di bantu! Agar raya mereka sama dirasa... Buat kali pertama juga sekupang akan mencabar setiap pemimpin yang sekarang duduk diatas! APAKAH KALIAN TIDAK MAHU MEMBERI GOLONGAN SEPERTI INI MENERUSKAN USAHA MURNI? dan rasanya bukan pekara besar bagi YB-serta pemimpin yang ada menjadikan mereka sebagai salah satu kerja amal demi untuk sahabat mereka yang serba kekurangan yang juga namanya RAKYAT! lagi pun bukan susah sangat untuk berikan kuota utk fakir miskin kepada sahabat mereka yang memerlukan, walaupun buruk pandangan satu ketika dulu sebagai kutu bas stand tetapi mereka lebih telus tanpa persoalkan fahaman parti duduk satu meja dan mesra sebagai sahabat dari yang menggangur sehingga yang berkerjaya besar, rasanya susah untuk dicari keadaan seperti ini. ukuwah pertemuan sebagai seorang sahabat yang saling memahami, Apalagi yang hadir tidak lansung terfikir kedudukan mereka... Mus, Yus, Man dan abu dari kumpulan May... Tajul ftg, Ucop syj/angel heart, Zuel, Nasir, Bombay, Yed Teja, Zack, Man & Lie kembor, jinggo, Yain dan kumpulan Ikrar, hidayu, Sekala, Driyadh, Affan. Li afro, Nuar besi, Shah, Bud, Kanda Aman, Nan, Jie, Hanif, Razak, Din chuk Norris, Ali, Garry, Peacock, Din kasut, Jeff, Nan urut, Dijan, Adam  dan banyak lagi group Rock yang sekarang ni berstatus PAPA ROCK yang hadir pada malam itu. Sememangnya mereka hadir bukan kerana berjaya untuk di banggakan tetapi bagai saudara yang terpisah merindukan keluarga yang besar! TERIMA KASIH SEMUA!

Buat saudara Garry ini janji Sekupang dua selagi teman masih upaya selagi itulah teman akan bantu miker... dan teman amat terharu bila semua pertemuan kita simulakan dengan umul kitab dan berakhir dengan wal as' apa yang dapat teman katakan memang jiwa teman rebah bila kita bersedekah Al fatihah untuk sahabat kita yang mendahului kita, insyallah anak-anak mereka adalah anak-anak kita juga. sekupang juga merakamkan ucapan terima kasih kepada beberapa hamba Allah yang sudi menjayakan department yang teman jaga iaitu CABUTAN BERTUAH dan sumbangan untuk anak-anak arwah sahabat yang telah mendahului kami, terima kasih atas bantuan sekalian, cuma teman berharap dan berdoa sepertimana saudara Garry dan sahabat-sahabat yang lain pernah suarakan kepada teman... berhasrat menjemput YB Dato' Zainol Padzi Paharuddin sebagai penaung dan meresmikan majlis insyallah akan tercapai di REUNION akan Datang, kalau boleh biar bersama kami membantu sahabat-sahabat yang memerlukan sebagai satu aktiviti tahunan Insyallah!

Buat semua yang mendahului kami... Radhi, White, Benjo, Duat, Ujang dan yang lain... kami doakan kalian tenang disisi Alllah... Amin! ALFATIHAH!  


19 September, 2010

REUNION BUDAK-BUDAK BAS STAND IPOH & HEAD BANGERS.. THE 80'S

 
ATAS PERMINTAAN SAHABAT-SAHABAT TEMAN THE 80'S GROUP YANG AKAN BUAT REUNION PADA 25 HB SEPTEMBER 2010 (SABTU ). 9MALAM DI KANTIN DBI (DEWAN BANDARAYA IPOH), (PADANG IPOH ATAU PADANG DI HADAPAN SEK ST MICHALE IPOH, TEMAN PANJANGKAN DISI UTK SEMUA JEMPUTAN.... HEHEHE BAKAL MENYAKSIKAN OTAI-OTAI TERUTAMA ROCKERS FROM IPOH... INSYALLAH TEMAN  AKAN HADIR, PANJANG-PANJANGKAN KEPADA SAHABAT-SAHABAT SEMUA

UNTUK BUTIRAN LANJUT... BOLEH KE FACE BOOK MEREKA (KLIK SINI) 

ALFATIHAH... BUAT RADHI SAHABAT KU (ANGEL HEART) 


14 September, 2010

RUPANYA TAK SEKUAT DAN SEHEBAT MANA SEKUPANG DUA!!!... BESARNYA ERTI TAKBIR!

Teman masih teringat bila masa kecilnya memerhati datuk atau teman panggil TOK KI yg akan duduk dipangkin halaman Rumah setiap kali hari terakhir ramadhan yng bakal diraikan Aidil fitri keesokannya. setiap tahun juga semasa arwah ada sebagai seorang cucu kesayangan akan bertanya soalan yg sama... Tok ki kenapa Tok ki menangis?Tok ki.... betul ker kita ni berdarah raja dari seberang? jawapan yg sama setiap kali pertanyaan ku akan dijawab dengan jawaban yg sama, 'kalau kita ada Darah Raja tak ler kita miskin, Raja mana ada miskin.... mac am kitajawab Tok ki teman sepekara yg teman tertanya kenapa Tok ki menangis... sekarang baru teman paham!

Seperti biasa sebagaimana Tok ki teman...  kini teman pun nampaknya jadi benda yg sama, Rebah dan tumbang dimalam terakhir ramdhan, sungguh besar pengertian Takbir, memang teman tak upaya menahan airmata bila saja terdengar TAKBIR raya disetiap penghujung bulan Ramadhan, Perkataan Allahuakbar mendahului laungan Takbir Raya itu sudah cukup buat teman sebak, begitu besar pengertiannya, teman cukup hiba meninggalkan ramadhan kali ini... siapa tahu mungkin tahun ini dapat bersama keluarga... bersama abang, adik, osteri, keluarga, ibu dan juga ayah teman yg memanjat usia, tuhan maha besar... Allahuakbar! sebak bila berakhir ramadhan kali ini apa pulak di tahun akan datang dapat kah semua bersama lagi menyambut aidil fitri?
Betapa BESAR ertinya laungan TAKBIR! Bermacam pengertian didalam nya, dan atas sebab ini juga aku memang cukup terpanggil bila tidak lansung menghormati pengertian perkataan ALLAHUAKBAR yg dipergunakan terutama Parti Ajaran Sesat bagi menarik penyokong dengan pergunakan Allahuakbar! tahk heran dah sekarang ni, dalam ceramah, Apa tah lagi sekarang kita tahu kafir dijemput memberi ucapan dalam ceramah malah cukup berani menghrai hadis dan menafsirkan orang islam yg lain, UMNO sesuka hati dituduhnya sebagai kafir oleh ustaz kafir ini, lebih berat disambut dengan TAKBIR oleh peyokong Parti Ajaran Sesat nie, masyaallah tidak kah meeka sedar pengunaan perkataan Allahukbar dem kepentingan Politik sempit tanpa rasa bersalah prgunakan laungan takbir, jauh terpesong masyallah.semasa 11 bulan perak dinerakakan launga talbir dijerit semasa lepas habis saja sebaik doa sembahyang Jumaat, adakah ikhlas seikhlasnya atau pun demi menunjuk kan betapa bongkaknya mere kini memerintah! bukan itu saja... ada beberapa perhimpunan termasuk yg teman ingat di tokong terbesar cina di jalan kampar, bila Nik Aziz salah satu ketika turun bersama, laungan takbir juga terdengar di dalam tokong yg yg kita cukup tahu tempat kafir.

Sekupang berharap sebagai seorang Islam, jaga lah akidah dan tauhid kita, jangan demi kepentingan parti sampai kita sanggup pergunakan Nama Allah...tiada dalam kitab, maupun sejarah kebangkitan dalam islam tertera sesapa yg masuk PAS ada jaminan masuk ke syurga! angkatan perang Rasulullah pun tidak pernah pertikaikan pembalasan dan menuntut jadi ahli syurga! hayati dan hormati pengertian laungan Allahuakabar 

Salam Aidil Fitri, teman menyusun sepuluh jari memohon maaf Abg Tuah, Kekanda Mamak, Panglima, Apai, Long sham, Taiping Ctrl, Kamunting ctrl, Aizat, Paktam, Awekz, Meor black, DDin bunga, Mat perakkemas, Sukahatibapak aku, Gomo, Bro Jinggo, Minaq Jinggo, Budak benteng, Chief, anak bukit gantang, pejuang bangsa, Belantan, Ore oyabun, Pak tam, Kinta dan semua sahabat terutama dialam Blogger yg teman tidak sempat menctatkan disini...  dari teman, keluarga teman, sahabat-sahabat terutama sahabat blogger-blogger PERAK, Maaf Zahir Batin... kita doakan agar semua masih bersama di ramadhan akan datang! ALLAHUAKHBAR... ALLAHUAKHBAR.... ALLAHUAKHBAR... WALIL LAHILHAM!

01 September, 2010

JANGAN TERTIPU DENGAN AMIL PAKATAN RAKYAT! RESIT ZAKAT PALSU!

Tahun lepas tEMAN tertipu dengan amil yg pungut zakat dan bagi resit sendiri, Mana taknya? kononnya nak dapat sunat akhir bila bayar Zakat saat akhir (malam Akhir posa), bukan teman sorang banyak lagi kengkawan teman yg ada ketika tu ternganga jugak bila resit di beri rupanya resit sendiri... alah yg boleh beli kat kedai-kedai buku tu... nak buat camna ... tawakal jer! tapi sampai sekarang janjinya nak bagi resit ORI tapi sampai sekarang muka dia nak bagi sorry ler
Ini lah masaalahnya timbul bila ramai benor yg dilantik sebagai amil kebanyakan orang pakatan rakyat! orang kampung teman mestilah teman tau, Hamba Allah ni juga yg bertanding ketua kampung pakatan rakyat semasa 11bulan neraka di PERAK yg di perintah Pakatan Rakyat ketika itu, beriya-iya  nak menang sampai siang malam berkerja keras, 
Yang syoknya si Amil yg bertanding ni di henyak oleh lawan nya dengan mengungkit isu dia yang telah guna duit Surau untuk kegunaan sendiri, malah rupanya daj bertahun lamanya ... dek sebabkan Jawatankuasa di kampung tu teman memang tabik spring! tak ngesahkan apa yg terjadi masih boleh tolerate bertolak ansur... demi menjaga nama si Amil ni dema tak riuhkan pekara ni... akhirnya disebabkan nak bertanding ketua kampung dia bayor ler jugak duit khairat kematian Surau kampung dan demi nak menang dia photostat resit dan edarkan kepada semua penduduk kampung... akhirnya berjaya juga dia menang sebagai Ketua Kampung teman yang mendapat undi lesu penduduk kampung!  

Bila Perak dikembalikan semula kepada BN... sepekara yg teman respek benor penduduk kampung masih boleh terima bila dia dilantik sebagai AMIL, tapi pada mula teman tak percaya bila desas desus mengatakan pakatan rakyat buat kutipan zakat mereka sendiri... lepas tu dema yg agihkan sendiri... bukan teman tak pecaya tapi terkejut bila resit yg teman dan kawan-kawan lain yg dapat boleh beli kat kedai mamak! malam akhir esok dah nak raya... nak tak nak teman dengan beberapa rakan yg bayar utk sekeluarga mengelang kepala sebab maklum sangat dengan perangai si amil ni!
Tahun ni nama nya Naik Lagi Orang kampung tak kisah juga... tapi sebagai tanggungjawab teman terhadap Rukun Dalam Islam teman dah wawarkan, dema tak nak bayar kalau resit sendiri yg dia guna lagi! 

PADA JAIP SUDAH-SUDAH LER BERMACAM PEKARA DAH JADI, KENAPA NAK DI SELAMATKAN ORANG-ORANG SEPERTI NI, BUKAN KAH SUDAH ADA GOLONGAN YANG MENODAI PERUNDANGAN HAL EHWAL ISLAM DAN KAMU TIDAK MENANGANI NYA, APAKAH SEBAB KAMU BERSEKUTU DENGAN PAKATAN RAKYAT? KALAU YA BERTAUBAT LAH, JGN ADA KECOH LAGI KALAU MASIH ADA IMAM YG TAK TERIMA ELAUN, RESIT ZAKAT BOLEH GUNA SENDIRI OLEH AMIL DAN LAIN-LAIN... TAK KAN ITU PUN SALAH KERAJAAN DAN SULTAN PERAK?   

29 Ogos, 2010

JADI KAFIR LAGI SENANG? PASTI DIANGKAT SEBAGAI ULARRMAK OLEH PAS @ PAKATA N ROGOL!

JAWAB jer SAYA TERSILAP... BUKAN susah... itu kalau dikritik kerana kesalahan menAgungkan Kafir dalam Khutbah, Kafir yg pergunakan NAS & Hadis serta mengucap, selawat, salam dan lain-lain, Kafir yg boleh takzirah dalam masjid, kafir yg diangkat setaraf Khalifah dan Para sahabat Rasullulah SAW. MELAYU bukan lagi menderhaka malah dah jadi Pengkhianat Agama dan Bangsa!

Butakah mata dan hati... bukan org kebiasaan tapi taraf tinggi imam, orang kuat agama, ustaz dan lain-lain. Isu doa dalam khutbah bila TERdoakan kafir... tersilap dimana di masa yg sama tidak pula menDoakan DYMM AGUNG tak pulak nk bagi Alasan lupa nama Agung ker pulak! kalau dah sekutu dan dah makan memang tak heran kalau jadi begini, Jangan ler jadi MELAYU HARAM JADAH!
Bukan Rakyat terutama MELAYU ni bodo seperti yg mereka takrifkan boleh buat sesuka hati BAPAK dema! Yang ter baru bila kafir harbik yg makan BABI, Halal Judi, Halal teguk Arak dan macam-macam lagi begitu senang mempergunakan Islam malah hingga kedalam Masjid pun dibolehkan PAS, makin banyak kes-kes sebegini bertambah dan makin kuat sokongan oleh PAS, PKR maupun Pakatan Rakyat!

Kalau setakat nak bagi peruntukan Buat Pagar yg nak ditunjukan kepada Rakyat yg kononnya membantu tanpa mengira bangsa... kenapaler bodo baghal sangat tak buat diluar Masjid jer... kenapa nak sangat di dalam masjid, Rupanya org PAS ni memang termanggu (binggung macam kena nasi kangkang) senang sgt kafir yg tak beretika dalam masjid dari segi pakaian serta sesuka bapak dia guna ruangan SAF Hadapan dalam masjid utk takzirah! Jangan terkejut bukan hal besar ler nanti ada pulak dema kafir harbik ni jadi imam dan kuliah subuh! kes macam ni bukan baru dah makin berlambak-lambak malah di setiap Ceramah Pas pun dema ni makin laris, Lebai Gobalakrisnan, ustad Nga Komeng, Ustazahh eli, Khalifah Guan Eng dan lain-lain yg telah pun jadi pilihan utama terutama PAS. jadi isu khutbah menAGUNGkan Guan Eng pun masih boleh bagi alasan Tersilap! tersilap Bapak ko ler!

Jangan komer lupa... dan angkat kafir harbik yg konon dlm isu ni  Tersilap... jadi macamana pulak isu yg lebih Panas Menjual Agama pada Ularmak Kafir habik ? tersilap juga ker? Mengaku sajaler memang kalau kafir harbik ni dtg kononya dgn bantuaan utk rakyat dan untuk dema. tak boleh ker buat di luar masjid atau didewan-dewan... ooohhh! teman lupa.... alasan kukuh dema SAYA TERSILAP jugak kot!
Beriya-iya benar nak membantu dan kononnya tak mengira bangsa sampai sanggup masuk masjid! habis tu kenapa sebelum ini bukan kah mereka juga yg pertikaikan Tulisan Jawi di tanda nama jalan  mati-matian tanpa tolak ansur, bukan kah dema juga yg bagi amaran keras supaya langkah mayat Benggali utk wujudkan sebuah negara Islam! Nampaknya semakin sesat Parti Ajaran Sesat (PAS) ni, demi kuasa ketepikan soal Kafir dan Soal Hukum! semakin hari semakin banyak kes-kes seperti ini yg kita dengar dan lihat!

Rasanya bukan pelik ler kalau sekarang pun dah banyak kes-kes macam ini, Apa lagi selepas ini... mungkin supaya dilhat Pakatan Rakyat bersatu atas tiket kawan-kawanmaka Nik Aziz , Hadi Awang, Khalid Gagap, Hassan Ali dan lain-lain dema akan pulak kan bagi takzirah atau kuliah subuh di tokong-tokong, gereja dan kuil-kuil! apapun alasan yg di beri... sebagai seorang islam boleh berfikir dan ada hukumnya... tidak terfikirkanh merujuk atau berbincang sebelum nak mengadakan Majlis. Jangan ler nak menyorok dan mengaku betul tetapi silap! nak kata cikgu matematik silap bagi khutbah masih boleh terima... ini org yg sememang orang yg layak boleh bagi alasan TERSILAP!... Tak kah dema tahu tuntutan agama kalau tersilap kena lah bertaubat dan memohon Maaf, Orang yg tersilap ni sampai sekarang tak pulak nak meminta maaf malah pertahan kan lagi ada ler... tak kan nak bagi Alasan TERSILAP lagi! senang banyak ler macam tu.

Nampaknya cukup senang Kafir di tauliah sebagai orang kuat Agama datang dari Kafir Harbik! buat ler sesuka hati bapak komer pasti diangkat oleh PAS, cukup senang dan mudah kalau kafir dijulang PAS tanpa perlu mengikut syarat Agama, belajar hadis-hadis dari buku-buku hadis yg boleh di dapati di kaki lima, pasar malam dan di masjid-masjid. Pas tak pulak pertikai samada dema ni minum arak, berjudi makan babi dan lain-lain malah di jemput takzirah atau berucap dalam Ceramah dema! Kesian PAS beriya cerita hudud tapi dlm masa yg sama berikan Kafir kepercayaan tanpa merujuk hukum dan peraturan dalam Islam! 

30 Julai, 2010

BLOGGERS PEMBELA NEGARA (BPN) MARILAH KITA BERAZAM AKAN BERSATU SEBELUM PRU 13!

Assalamualikum Sahabat seperjuangan! kepada semua ahli BPN mari kita berazam & berIKRAR supaya berusaha duduk semeja DEMI PERJUANGAN! Soalan saya andakah anda sanggup berkorban MASA dan SEDIKIT wang ringgit kalau kita cuba berhimpun dan duduk semeja sebelum PRU 13?

Kalau dikira pengorbanan ini tidaklah seberapa... kerana apa? saya percaya kalian punya semangat yang cukup tinggi demi memertabatkan Agama, bangsa dan kemaman yang kita perjuangankan, Demi membela negara yang menjadi slogan kita (BPN), saya rasa sudah tiba masa nya kita bersatu, bersatu dalam ertikata perjuangan untuk Generasi yang akan menentukan Keamanan dan kemakmuran negara kita yang tercinta. Sudah Tiba masanya Kita kena duduk berhimpun semeja dallam ukuwah membincangkan peranan kita semua terhadap perjuangan yang kita pegang selama ini.... maka saya  menyeru dan memohon... Kalian tanamkanlah hasrat serta niat dan berusaha untuk kita jadikan pertemuan GERGASI BPN satu masa nanti... SEBELUM TERLAMBAT kita kena berusaha!!!

Rasanya tidak ada bezanya kita dalam perjuangan ini, mungkin satu ketika peri bahasa mengatakan ramabut sama hitam tetapi hati lain-lian sudah boleh BPN menyanggah, kita jadikan sebaliknya bila rambut lain-lain tapi HATI kita sama sebagai seorang pejuang. Janga kita pedulikan dan ikut sama dengan MELAYU yang LEKA, saya amat percaya kalian juga seperti saya menghitung masa dan kita amat-amat menyedari lebih kurang 18 bulan yang akan membawa ke PRU 13. biarlah mereka mentertawakan hasrat kita utk semeja tapi kita boleh berusaha menjadikannya... semua dengan kehendaknya juga INSYALLAH BPN AKAN KITA SATUKAN sebelum PRU 13
Saya percaya semangat persahabatan kita cukup UTUH dan tidak di persoalkan... PRU 12 sebenarnya telah mnghimpun dan menyatukan kita sebagai satu BRIGED yang berperang tanpa sangsi. 

Hari ini... mungkin kita tidak bernah dengar suara masing-masing diantara kita, hari ini juga kita tidak pernah membayangkan wajah-wajah yang sebaris SAF dimedan perang PRU 12, dari mereka yang menulis, memberi maklumat, sehinggalah yag membaca. Faham dengan keadaan kita yang tidak berupaya tanpa kewangan yang tersimpan, tapi percayalah sebatang lidi kalau di gabungkan semua... boleh menjadi senjata mematahkan tulang siGajah, apa yang perlu... kita kena berusaha menjadikannya. Insyallah... kita tanamkan niat murni dihati sebagai utama,  

SUDAH TIBA MASANYA KITA KENA DUDUK BERSAMA! MERAPAT DAN MEMBARISKAN SAF PERANG sebelum PRU 13 YANG SEMAKIN HAMPIR! MARILAH KITA BERUSAHA UNTUK MENGADAKAN PERTEMUAN YANG PERTAMA BAGI BPN! KITA KORBANKAN SEDIKIT MASA DAN WANG RINGGIT UNTUK MENJADIKAN NYA! TANAMKAN AZAM PENYATUAN INI, INSYALLAH DENGAN LIMPAHNYA... BPN PERLU DISATUKAN SEMUA!

 Dengan Lafaz bismillahhirrohmanirahim... saya sekupangdua adalah diantara kalian yang akan berkorban bagi USAHA MENYATUKAN... menjadikan SATU SAF PERANG dialam maya! semoga ALLAH bersama KAMI! HIDUP MELAYU! HIDUP BLOGGERS PEMBELA BENGSA!!!... Amin       

27 Julai, 2010

LAGI HARAM JADAH! NIZAR SOUND MUFTI... DIA SIAP BAWAK KAFIR KEDALAM PAS!

Sesedap mulut jer nak tegur seorang Ulama supaya jangan Campur urusan politik! Bodo ker sangat? Nizar adalah salah satu jentera yang tentu memerangi ISLAM diamankan dalam MELAYU, Bukan kita tak tahu dia sekarang tengah kerja kuat, buat road Show merata-rata Markas PAS mengutuk, memfitnah dan menghina  usaha penyatuan Islam dalam Bangsa Melayu didalam UMNO dan PAS, Mungkin juga DAP yang risau takut usaha ini berjaya telah mengarahkan Nizar supaya buat road Show dan sebagai bukti road show ini tetap jalan maka Nizar kena bawa Specail guest sepanjang road show dia, Komer tentu dah tau kan! siapa lagi Ustazzz Nga KOMENG ler! Dia usung kehulu kehilir dan angkat kapior ni sebaris Ulama dan hina Mufti yang sebenar, ngapa tak marah pulak bila kapior ni menyebut dan guna nama Allah sesuka hati dia,

Tak ker HARAM JADAH punya keroje! seorang kapior diusung merata menjual hadis dan nas , malah ngaku pulak dia Ustazzzz, Yang lain tu dah macam berok angguk-angguk siap takbir dah macam berada dalam Persembahan Ajran Sesat Pulak! dah takda orang lain yg beriman ker? yang benor Islam, yang tak halal makan babi, yang tak boleh minum Arak, Berjudi dan semua yang ditegah Islam ler... dah tak ada antara komer ke yang boleh berceramah menyentuh perihal Islam?

Teman teringat semasa Executive Talk yang diadakan di dewan Banquet, bangunan SUK Negeri Perak, masa tu dibawah pendatbiran Kera jagaan Pakatan Roket, punya tinggi si nizar (maklum ler dapat jadi MB ler katakan) berselang seli mengangkat tangan kiri dan kanan berhujah macam tengah Khutbah Jumaat mengutuk kerajaan BN yang cukup kononnya penuh rasuah! Teman ingat lagi dia punya lambung Mufti Tan Sri Harunssani setinggi atap dewan tu, teman yang menyelinap sorang-sorang bila kengkawan lain tak sior (ingin) nak pergi amat terkejut si nizar ni punya sembang macam pertandingan PIDATO lawan sama BUSH dan ISRAEL jer ropernya, kah berdekah berdekah! Teman ingat lagi dia kata sebab Tan Sri Mufti dipilih sebagai Tokoh Maal Hijrah disebabkan kerajaan yang sedia ada iaitu Pakatan Rakyat yang benar-benar berjuang demi islam tanpa rasuah! Itu Sebablah semasa BN memerintah Perak Tan Sri Mufti tak pernah menang anugerah tersebut, Dia punya ampu ler siap bila baca nas atau hadis dalam ucapan mangkuk nie siap tanya Tan Sri Mufti 'betul Tak Dato? (masa tu Tan Sri Masih Dato') asal baca hadis tanya dato betul tak? memang ler patut bila kawan-kawan yang tak nak pegi, baru teman tahu, dema takut muntah tak semena-mena pulak nanti! betul jugak! itu dulu lerrrr sekarang dah tengkerap yop!

Kalau kita lihat usaha membawa ustaz kafir bersama road Show beliau utk menentang usaha menyatukan ummah sesama bangsa memang nampak bertentangan, seolah ada suara lain yang mengarah atau sebagai membalas budi yang sudah termakan?. memang Pelik? mana taknya PAS yang sebelum nie mengamal dasar pentabiran Absolute Manarki, mengahalalkan Ugama dalam Politik yang mengikut fahaman Syura, Amat berza sekali dengan nizar yang terang-terang menentang, sepanjang dia menjadi MB pun kita cukup maklum sekutu kuatnya datang dari kapior harbikk, sampai baca surah dan nas pun dia nak alkafirun ni yang baca! 

Jadi Nizar miker jangan ler banyak bunyi nak temberang, orang kampung dah tau tembelang miker! Jangan jadi HARAM JADAH jual Agama kepada Kapior laknatulah! Nampaknya Ceramah PAS dah jadi macam Ajaran sesat pulak, Betui Jugak yer ... PAS Parti Ajaran Sesat, elok sesuai benor bunyi nyer! apa lagi jabatan ugama islam ambushhh ler, jangan sampai anak-anak pegi mengaji kat ustazz kapior lak!

Kepada semua umat Islam marilah kita perangi kurafat pembawa ejen dajal ( mana mau dia sorang-sorang nak hancor dunia nie... pakai ejen ler pulak!) TAKBIR... TAKBIR... TAKBIR!!!
p/s tak kan teman tak boleh nyebut Takbir... isskkk teman idak makan Babi, teman idak neguk Arak, judi haram ler... lenjan langsung ler ... 

26 Julai, 2010

MENGENALI PARTI POLITIK DAP.


Parti DAP atau Parti Tindakan Demokratik (Democratic Action Party) adalah parti politik serpihan dari Parti Tindakan Rakyat atau nama singkatan PAP (People Action Party) di Singapura, diasaskan pada,Oktober 1965 dan didaftarkan di Malaysia pada 18 Mac 1966. Parti Politik ini berfahaman sosialis dan Parti ini adalah ahli yang berdaftar dengan Badan Sosialis Antara Bangsa. Orang kuat atau no.1 dalam Parti DAP YB Lim Kit Siang pernah menjadi Pembantu ahli Politik bagi LKY dan Devan Nairbekas Presiden Singapura. Walau pun Parti ini adalah sebuah parti berbilang kaum tetapi didominasikan oleh etnik Cina di negara ini.

Orang Melayu tidak berminat pada perjuangan DAP kerana Dasarnya "Malaysian Malaysia" adalah perjuangan yang bertunjangkan "hak sama-rataan", di antara kaum majoriti dan minoriti di negara ini. DAP ini ingin mencerobohi sempadan Hak kaum majoriti yang dibina sejak kemerdekaan dan termetrai dalam Perlembagaan Negara ia itu " Hak keistimewaan Melayu". DAP sebenarnya ingin memecah tembok "hegemoni kuasa Politik Melayu" tanpa memikirkan "Hegemoni Kuasa ekonomi" berada pada tangan etnik Cina negara ini pada sekian lama di negara ini. Di mana-mana negara di dunia kaum majoriti secara lazimnya adalah mengawal dan menguasai ekonomi negara dan kuasa politik tetapi di negara ini keadaan ini telah terabai sekian lama bagi kaum majoriti Melayu. Tidak menghormati hak majoriti dan ingin merobohkan sempadan ini yang telah terbina sejak kemerdekaan negara; cuma mengundang konflik etnik tidak kesudahan yang akan menghancurkan negara ini. Sempadan hak majoriti dan kaum minoriti ini perlu sentiasa saling dihormati dalam konteks negara pelbagai kaum.

Orang Melayu walau pun marah dengan DAP ini tetapi banyak UMNO kena belajar dari Parti ini dari segi Politik. Ahli DAP adalah ahli yang paling aktif dalam politik negara ini. Berkesanan parti berkenaan dalam menggerakan para aktivisnya dengan gigih dan sikap tidak pernah undur walau pun berkali-kali kalah dalam pilihanraya memberi kejayaan yang dicapai parti berkenaan inilah puncanya. Misalnya kejayaan DAP menawan Pualu Pinang menjadi titik marah besar kepada UMNO. Kemenangan DAP di Pulau Pinang perlu kita semua bimbangi. Bukan mengambil sikap marah. Pemimpin DAP tidak pernah putus asa untuk mendapatkan sebuah kerajaan negeri selepas 40 tahun berusaha mendaptkanya. Sebenarnya inilah perjuangan dalam politik sebenar. UMNO perlu ikuti semangat dan cara bekerja DAP untuk merampas ke empat negeri yang terlepas kepada pembangkang pada PR 2008.

DAP memang sebuah Parti Chaunis kerana orang Cina adalah kaum chaunis yang kuat pegang kepada identiti mereka. Sekiranya kita bimbang kepada kemaraan DAP dan Ideologi Sosialis demokrat yang diubah sesuai dari fahaman komunis masa kini ini mula meresap ke dalam kelompok orang Melayu terutama golongan PAS, orang Melayu perlu cepat sedar dan cepat bertindak. Gerak kerja seperti mana dijalankan oleh DAP perlu ditiru. Perkara Paling penting ialah UMNO perlu kena jaga intergeriti pemimpin-pemimpin bersih dari rasuah, tidak tamak jawatan dan harta, dan perlu belajar hidup sederhana. Pendekatan yang diambil oleh Lim Guan Eng, ketua Menteri Pulau Pinang yang meniru jejak langkah Khalifah Umar Abdul Aziz sepatutnya dirampas dan dipraktikan oleh semua pemimpin parti UMNO.

Kadangkala Marah akan membuatkan musuh akan menjadi lebih kuat dan kita pulak akan lakukan kesilapan yang mengikut sifat amarah tanpa menggunakan akal yang sempurna. DAP ini semakin menjadi kebal kerana dilindungi oleh batang-batang tubuh dari Parti Melayu Islam yang boleh bertahan sebarang pukulan ribut dari UMNO. Walau pun tubuh- tubuh Melayu ini yang dilindungi DAP ini awal-awal lagi tahu cara politik DAP adalah berkaitan dengan penentangan terhadap perbedzaan hak asasi, hak-hak istimewa orang Melayu yang termaktub dalam perlembagaan negara, dasar ekonomi baru dengan matlamat menjadikan setiap kaum adalah sama dan tidak ada perbedzaan taraf. Perjuangan DAP adalah perjuangan menidakan sejarah negara ini. Kenapa tubuh-tubuh Melayu ini sanggup menjadi perisai untuk DAP?. Gilakan Kuasa Politik (real politic) adalah jawapannya. Mereka ini terlalu ingin berkuasa menjadikan ini alpa tentang kepentingan bangsanya sendiri. DAP perlukan sokongan Melayu kerana DAP dibenci oleh orang Melayu. Parti Politik Islam yang mengelarkan diri mereka pejuang Islam pula inginkan sokongan bukan Islam untuk berkuasa. Maka jadilah sebuah Pakatan yang terjerumus kepada menghancurkan bangsa Melayu itu sendiri di tanah air yang dicintai.

25 Julai, 2010

PELANCARAN BERKELOMPOK PERKASA NEGERI PERAK! Demi MELAYU yang pertahankan kedaulatan bumi Perak

Saya tidak takut terkorban atau berkorban Demi Agama dan Bangsa... saya takut melihat sikap bangsa penakut bangsa saya sendiri... kata Dato' Ibrahim Ali selaku Presiden PERKASA semasa pelancarannya di Dewan PKM gopeng, semalam yang diringi gemuruh tepukan kira-kira lebih 300 yang hadir dari pelbagai pelusuk di bumi Perak Darul Ridzuan  

Teman dan sahabat Topan Alam bergegas dari Bagan Datoh ke Gopeng kerana terlibat dengan program disana merasakan sangat berbaloi kerana di Majlis tersebut agak mengejutkan teman bila rata-rata yang turut hadir adalah orang yang teman cukup cam wajah-wajah nie, inilah kali pertama teman tengok dema-dema ni selepas 11 bulan Perak dinerakakan Pakatan Ronggeng, wajah-wajah nie yg teman tengok di baris hadapan yang menyergah Pakatan Ruyup semasa dewan yang dikucar kacirkan samseng upahan Pakatan Rogolan nie, malah disetiap gerakan Protes , himpunan dan menyergah segala perancangan Busuk Pakatan Rosak yang sebelum ini terasa kemeriahan demi kemarakan perjuangan Bangsa sebelum nie, selepas Perak ditabir semula oleh BN teman hilang nampak dema ni kemana, aterr teman ni bukan nya sesapa, mana gayanya nak jumpa dema-dema nie,
Tak sangka teman rupa-rupa nya dema ni bila bersama memang cukup akrab, lega benor rasanya bila ada yang cuba buat cerita sesama dema ni berbalah... malah teman tengok apa saja yang disembangkan semua erita pasal perjuangan, sejuk hati teman bila mata dan telinga menjad saksi perjuangan dema yang sebenor , sejuk hati teman dan rasa tak sia-sia teman ke majlis tersebut. 

Setuju dengan pendapat Presiden Perkasa sendiri bila dia sendiri mengimbas kembali beberapa dakwaan DAP, PAS, MIC, MCA dan beberapa lagi pertubuhan yang kononnya PERKASA ini pertubuhan perkauman dan rasis, Kata  beliau 'Mereka buat tuduhan seperti itu sedangkan mereka sendiri yang telah mewujudkan perkauman sendiri!' (DAP & MCA dengan kaum cina, MIC,dengan kaum India dan sebagainya) bertindak dan kurang hajar bila pelbagai isu yang sensitif dan rasis,  malah melibatkan PAS sebagai sebagai agen suruhan dan beberapa parti dan individu sebagai pangkhianat kepada keamanan kedaulatan serta keamanan yang menjadi hak rakyat.
Kronologi pelbagai retetan isu telah kita ketahui seperti :
- Penghinaan kedaulatan raja dan sultan sebagai negara dan negeri yang berdaulat.
- Isu keris oleh Ketua Pemuda UMNO semasa persidangan Agung UMNO
- 2 Kepala babi yang dilontarkan kedalam Masjid 
- Mahu kesamaan bila Azan di Singapura tidak dibenarkan mengunakan pembesar suara
- mencabar hak-hak pribumi dalam Pekara 153  dan Kuasa-kuasa Raja Melayu
- menggunakan Parlimen seperti isu Kit Siang memepertikaikan hak melayu dengan mengajukan kepada PM
- Tuntutan kalimah Allah dipergunakan oleh puak kristian dan agama lain di gereja dan keagamaan mereka
-  Isu sekolah kebangsaan dan sekolah Cina dan India sedangkan kerajaan bersungguh menyediakan tambahan peruntukan 400 juta  di RMK 9  
teman menggelang kepala dan tersentak bila Dato' Presiden berkata 'tidak apalah kalau Pas dan UMNO tidak boleh bersatu dalam perjuangan Parti... tetapi tidak kah boleh bersetuju dan sependapat dalam isu Agama dan bangsa!' teman rasa memang benor ler PAS sudah di heret dan sekarang sudah tak boleh nak ngundor lagi, dah makan jasa yop! PAS sekarang lebih dikenali sebagai Parti Ajaran Sesat... mana tak nya segala bentuk haram dihalalkan, agama dipermainkan, sekarang ni pun semua yang datang nak dengor ustazzz kapior Harbik! tak masuk akal, jauh sonsangnya, nak kesyurga masuk pas yuran ahlinya RM2 tapi lain pulak pari Ustazzz kapor dema ni 'HIGH CLASS' bukan kata 2 rengget tapi 2 Juta kalau nak keluor parti!'

Apapun teman percaya dengan ikrar perjuangan dema-dema nie, teman doakan mereka berjaya seperti harapan Dato' Presiden yang berharap kemunculan 50 ribu ahli perkasa perak akan dapat dihimpun selewat-lewatnya hujung tahun ni, teman harap komer bekerja keras demi mempertahan dan memperjuangkan bangsa dan agama, memadai dengan PERKASA PERAK yang terbentuk dari 10 daerah... MELAYU perlu disatukan demi memertabat dan memperkasakan bangsa di tanah air tercinta, Rasanya belum lagi kaum lain terinaya berbanding dengan negara bumi mereka sendiri... adakah kita juga mendapat hak di NDIA dan  CHINA seperti mereka yang aman dan kaya raya disini?

Beliau juga mengimbas bagaimana dua pengkhianat Tian Chua dan Gobalakrisnan yang menyentuh sensitif hak Melayu, mengigit tangan Polis, menghalang melanggar sekatan Polis serta mencabar undang-undang dengan lebih rasis tidak pula dikaitkan dan di hukum. teman rasa peranan PAS sebagai talibarut dema sebenornya yang buat dema makin merak, pencacai ni demi kuasa dah termakan janji dan budi, sekarang ni lebih terok yop! sesat se sesatnya demi , demi nak kan kuasa tak timbul lagi soal hukum hakam atau hala haram, nauzubillah...
Teman doakan moga ini jadi satu aliran perjuangan Hak kita di BUMI KITA, Dato Presiden juga menyentuh... 'Memang MB(Perak) Rakyat Dr Zambry sekarang bekerja Kuat untuk rakyat... tapi soal perjuangan bangsa adalah perjuangan kita', secara sepontan sahabat teman yang disebelah menyampuk... memang yop nampaknya Zambry Macam kerja sorang-sorang jer! jadi teman harap benor yang lan kena tampil dan berjuang sebagai pemimpin kepada rakyat, tak kan komer dah lupa apa yang dah diterjemahkan semasa PRU 12 yang lalu, idak ker terfikir apa yang akan jadi PRU 13, ketepikan yang 'hanky panky'  utamakan untuk rakyat seperti kata PM kita Rakyat diutamakan... jangan jadikan PRU 13 makin banyak lagi yang akan tumbang dek kerana rasa getek rakyat, yang tengah kuat kerja kena lipat gandakan kerja, selami pemikiran dan kehendak rakyat, 9begitu juga dengan PERKASA yang sekarang sudah pun ada 99 daerah di serata malaysia dan mendapat sambutan yang amat berani, kita harap ia jadi landasan kehendak dan perjuangan Rakyat
Diakhir majlis dempat dema umumkan pada 20hb Oktober 2010 nanti, akan diadakan Perhimpunan Raksaksa Melayu di Bumi Perak dengornya Tun Mahatir pun akan turun, jadi komer siapler pangkah kat kelender kome utk booking hari tu, HIDUP MELAYU! sekupang terima kasih bebanyak pada komer pejuang yang tak lupa ropa teman walaupun dah lama idak jumpa sesama kita. 

22 Julai, 2010

SENANGNYA JADI USTAZZZ KALAU KAFIR SEKALI PUN DALAM PAS

UMNO PARTI AJARAN SESAT? DAP PEJUANG AMAR MAKRUF NAHI MUNGKAR? Segala nama Allah, alhamdulillah, lailahaillalah, astagfirullahulazim dan lain-lain oleh Ustazzz Kapior Nga KOMENG al murtad! Dengar sendiri Rakaman Siri Ceramah perdana Ularmak NIJA dan UstaZZ KOMENG dalam siri Kempen NIZA dan KOMENG ni menolak Penyatuan UMNO/PAS di Pengkalan Pegoh, Dun Gopeng, lahat pada 20hb julai lalu kira-kira jam 10.30 malam.

SENANG BENOR menjadi Ustazzz dalam PAS, kalau Kapior lagi senang, mana taknyer... cuba mengkomer pikior kalau macam Ustazz Nga KOMENG almurtad, dia berceramah di Markas Pas Pengkalan Pegoh yang dihadiri oleh penyokong angguk-angguk. Semua yang di cakapkan akan disetujui dema, malah mengejutkan bila Pemimpinnya Sendiri Sdr Anuar Ibrahim begitu taksub dan kata 'saya cukup respek dengan dia, tak terkejut kalau dia lebih banyak tahu hadis dan nas dari saya!' iskkk kalau setakat tahu dan tak tahu hukum macamana pulak? disanjung sikapior ni sebagai ustaz? cukup senang benor tu yop!
Perghhhh... ustad boleh makan BABI, boleh tonggang arak, boleh lenjan, sentuh bukan muhrim... dan boleh cakap dan tafsir nas atau hadis sesuka bapak dia! tak ker nak baca dan sentuh Al Quran tu sendiri kena berwuduk, suci dari hadas dan sebagainya, gila ker apa? seska bapak dia nak guna dan sebut ayat alQuran, kalau dah belajor tentang hadis dan nas kenapa tak pulak belajar rukun islam dan iman. yang bertambah pelik pulak banyak lak lebai angguknya, tak belajor rukun Islam dan Iman ke mengkomer?

Bukan setakat tu jer... menghina MB Perak, DS Zambry Kadir sebagai Si HITAM MATELIK,  si lahabu Ustazzz Gampang ni boleh kata UMNO adalah parti Ajaran SESAT!  dahsyat tu takrif ugama Islam dengan ummahnya boloeh dibuat sesuka bapak dia! dalam termenung teman mendengor nya terdengor salah seorang yg bersama teman di kedai kopi tu tetiba cakap, HARAM JADAH cina ini!. dalam menyelip didalam majlis ajaran sesat ni teman terserempak dengan beberapa blogger... topan alam, pak tam, Perakemas dan kengkawan yng lain. Tidakkah nampaknya KOMENG ni  mencetus rasa Rasis dalam ucapan dia. Habis tu betui ker UMNO tu Parti Ajaran Sesat? jangan mengkomer terkejut bukan setakat tu jer... si kapior ni siap mengaku DAP lah yang memperjuangkan AMAR MAKRUF NAHI MUNGKAR! (dgn izin!!!)  memang dah melampau komeng ni... Haram JADAH ni memang dah over! kalau komer yang turut sama... tengok dan dengor... sebijik dah jadi macam CERAMAH AJARAN SESAT anjuran PAS!
Buzzztazz ni siap mengaku baca Alquran dari mukasurat pertama sampai habis, habis tu tak reti-reti ker... kalau lah kebenaran dah dia paham sangat, kenapa tak masuk saja Islam?. baca AlQURAN sudah, bila lagi... tak kan tak teringin nak solat 5waktu, puasa, mengerjakan haji, membayar zakat dan paling utama menyebut DUA KALIMAH SYAHADAH sebagai seorang yang menyerahkan hatinya utk kebenaran Islam.

Apapun pada teman PAS sekarang sudah jauh tersonsang, Kalau ceramahnya diadakan maka yang penting jabatan agama patut menyelinap macam teman memantau, sekarang tak ubah macam PARTI AJARAN SESAT! walau bagaimana pun komer jangan ler terkejut sangat sebab dema ni sembang lebih! debgor ceritanya ramai yang hadir berpuluh ribu.. sembang jer yop! komer tengokler sendiri kat gambor ni semasa Ularmak Niza sedang berucap...hehehehe memang pada dema tipu boleh kot! teman cuma nak nasihat sikit kat mengkomer kot berhati-hati kat anak-anak kita supaya jangan terikut dengan ceramah Ajaran Sesat nie... Bahaya yop! Mana tau satu hari nanti kalau jita tegur anak tak solat nanti dema jawab... 'USTAZZZ KOMENG TU TAK PAYAH SEMBAHYANG, MAKAN BABI DAN BOLEH MINUM ARAK ... pun boleh bagi ceramah dan sebut ayat Quran!' apa komer naj jawab balik?



video
teman ada rakaman audio fitnah dema agak terlalu panjang sangat, jadi kalau komer nak sesangat teman akan usaha hantor kat mengkomer... tak kiraler orang UMNO,PAS, PKR, PPP atau sesapa saja... janji janganler Mahzabbb baru PAS ustazzz murtazzz KOMENG udah ler, komer tinggalkan ler email komer kat komen atau emailkan mail mengkomer, insyallah akan teman usahakan... TAKBIR!

10 Julai, 2010

TANGKAP HARAM JADAH NIE!... Apa dah jadi?

Kalau aku ke London... aku singgah jumpa engkau! boleh macam tu bila Anuar dan Zaid berahim dalam paper sambil senyum kambing yang sebenarnya perli dengan undang-undang dan memeperBODOHkan serta mencabar Tindakan kePOLISiAN kita!
Dato KPN jangan bagi muka lagi dah, terlalu melampau nie, teman memang angin tengok dema ni perlekehkan moral Polis kita dan secara tak lansung boleh merendahkan imej Malaysia dimata dunia, bukan baru sebulan dua dah bertahun tuuu, sebenarnya rakyat pun makin gelisah tengok perangai haram jadah nie macam mencabar undang-undang kita dan memperlekehkan Bidang kuasa kita malah merosakan imej pandangan dunia terhadap kepolisian kita, 
Apa lagi yang nak haram jadah nie nak buat? Memalukan Malaya dimata dunia, tak cukup lagi... mencabar tindakan serta memperlekehkan undang-undang kita. seolah kalau sesiapa saja yang nak fitnah, membusukan nama negara atau sekali pun apa saja yang membolehkan negara huru hara yang tiada sapa pun berani dengan mereka. Rakyat Malaysia sudah cukup matang bila meluat dan cukup angin satu badan dengan sikap dema yang menaburkan pelbagai fitnah dengan terang-terang sesuka bapak dema jer, habis semua dikaitkan dengan pelbagai cerita Haram jadah dema semacam tak peduli seperti sponser besar lagi kuat.

Isteri PM kita dikaitkan dengan Pembunuhan, PM dikata juga terlibat, malah Boss Besar mereka terang-terang dikatakan memang sengaja diinaya, duit rakyat berbiliion di salahgunakan,isu Kapal Selam, dan yang terbaru isu FELDA bengkrap... malah semua pemimpin yang berjuang demi kemakmuran ini dikatakan punya kes sendiri yang begitu jahil dan setiap saat seolah berhasrat merosakkan negara, apa dah jadi nie? dah beribu isu yang direka dan makin besar dada dema yang makin kuat lompat gagak bila berjalan di depan orang ramai, makin kuat fitnah dan makin kuat dema mencabar dan memperbodohkan undang-undang kita dan makin kuat lai gelak dema dengan POLIS kita malah nampaknya sudah tahap mencabar lagi.

Sudah lama benor yop! jangan sampai sesuka hati bapak dema nak buat merosakkan negara dari luar negara pun dema dengan senang sesuka hati nak buat, Syaitan-syaitan ini harus dihentikan dengan cerita lidah iblis yang sememngnya mahu meruntuhkan negara dan mengucar kacirkan pemikiran rakyat. Apa lagi dan apa lagi yang kita nak tengok sajer...TANYA LAH RAKYAT? patutkah kita tangkapsetan atau tiga JAHANAM nie? sebelum terlambat rakyat sebenarnya dah muak dah!

02 Julai, 2010

SUARA KEADILAN = SUARA SYAITAN, ANWAR = ZOINIS!

Tidak puas lagi Suara Keadilan yg menjadi Akhbar paling kuat memfitnah dan layak Di gelar sebagai LIDAH SYAITAN! sebelum ini di Perak, Lidah Syaitan ni telah mengembar gemburkan kononya Dr Zambry Kadir sebagai Menteri Besar di tahan kerana di syaki sebagai pengganas semasa lawatan beliau ke US tempohari...

Lidah syaitan yang semakin di hurungi oleh kumpulan angguk-angguk atau yang ketegori kecewa dalam perjuangan sonsang semakin melampau ... apa lagi yang nak di fitnah dan menipu rakyat dengan pelbagai cerita ala perangai SETAN? Tidak kah mahu menyiarkan berita yang sebenar seperti Anwar yang baru-baru nie ke US bertemu dengan sekutu Yahudinya demi menjaga kemarahan Yahudi yang terusik bila dia sendiri yang TerCARUTkan mereka. Tak mahukah ceritakan antara kekesalan Anwar bila Barrack Obama tidak memberi perhatian dan bantuan terhadap KES SEDAPnya yang menjadikan gelaran tertingginya sebagai Aljubri Malaya, tidak mahukah akhbar HARAM JADAH ni nak bercerita semasa lawatan Aljubri ni ke Washington untuk bersemuka dengan Kepala Yahudi disana seperti Jackson Diehl, Howard Berman, Kurt Campbell, William Cohen, Keith Maurice demi sekutu Yahudi kuat nya serta sokongan mereka untuk mencampuri perihal MAIN BELAKANGnya supaya diselamatkan,

Tidak terkejut kalau Harakah pun akan diseret bersama menjadi kumpulan pemfitnah seiring dengan LIDAH SYAITAn nie menjadi HARA... HARAM JADAH! Makin Ramai lagi penggikut golongam ANGGUK-ANGGUK dan yang rosaknya nya ialah bangsa Melayu itu sendiri, Sifat Haram jadah Aljubri ni semata-mata demi keselamatan JUBRInya dari di heret dengan kesalahannya, demi kepentingan diri haram jadah nie lansung tidak peduli apa akan jadi pada Bangsa... negara dan Keamanan yang telah lama dikecapi di Tanah Air Tercinta MALAYSIA...

Tempat yang beliau tuju di US  yang mendapat gelaran Woordrow Wilson International Centre yang begitu mahsyur sempena nama pengasas nya yang bersekutu dan menjadi centre YAHUDI menjadi agenda utama sijubri ni bila puas mengkhianat Rakyat Malaysia bila beliau dapat bersemuka dengan Presidennya Lee Herbert Hamilton demi memfitnah serta menarik US bersama dalam kes Jubrinya di sini.
Teman tak dapat nak kata apa yang telah jadi kepada kekawan yang diheret supaya menjadi siangguk-angguk yang sekutu dengannya supaya menjadi golongan sama Haram jadah dengannya, jadi Fikir-fikir kan lah... adakah anda seorang rakyat sebodoh ini yang boleh di angguk-angguk dan jangan sesekali lari dari perjuangan supaya beliau bebas dari Aljubri... inikah perjuangan untuk rakyat? Allahuakbar!!!

29 Jun, 2010

SIVA SPEAKER GILA DIARAH BAYAR KOS! LU BAYAR RM 20,00.00!

Bagaikan tenang Pulak Perak kali nie! NIZAR dan SIVA bagai episod dalam telemovie bersiri yang tetiba lenyap tanpa rasa bersalah! tak kan sebab BOLA pulak? Apakah haram jadah ni sedang mengatur perancangan merosakkan lagi agenda Pimpinan MB Dr Zambry yang sedang meneraju dan berhempas pulas membangunkan rakyat dan Pembangunan negeri Perak adanya.

Dalam pertuduhan Siva yang kononya Dato'Ganesan yang menyerang, memukul dan bersalah menahan beliau sebagai Speaker yang sebenarnya Walaupun rakyat muak melihat SPEAKER GILA ni punya karenah. Malah makamah telah mengarahkan supaya membayar kos sebanyak Rm 20,000.00 Pada teman cukup ker RM 20k tu kenapa tak di suruh bayar 2juta jer... macam DAP tuntut Adun Malim nawar membayar 2juta bila isytihar sebagai ADUN bebas bila hilang keyakinan terhadap parti, bukan apa boleh dema gunakan 2juta tu sebagai poket  parti, jangan jadi PAS yang terlalu murah ler pulak bayor RM 2 boleh kesyurga!

Memetik persetujuan kesemua panel hakim yang terdiri daripada Dato' abdul malik, Dato' K N Segara, dan Dato' Abdul Wahab sebulat suara mengarahkan supaya si Speaker Gila ni bayar Kos sebanyak Rm 20 ribu. Speaker Gila nie memang ler banyak sasau nyer bila cubaan nya mencabar ganesan dengan alasan Makamah tidak boleh campur urusan dewan dan menidakkan hak gdato Ganesan serta kuasanya sebagai Speaker sah termasuk menyingkirkan beliau keluar dewan bedasarkan perlembagaan persekutuan 72(1). hishhh teman rasa memang patut kalau dema tayangkan betapa halobanya si Siva ni betui-betui gila nak sangat jadi speaker samapai tak nak bangun dari bangku! dey tambi porahhhhh!

Sekupang rasa eloknya dema di henyakkan lagi bukan setakat bayar kos malah di heret bila mereka juga lah yang menyebabkan Rakyat Perak dan Negeri tercalar Aib angkara mereka di seluruh dunia. Prestasi pembangunan dan hak rakyat Perak juga terbantut dan terhenti disebabkan Haram jadah dema ni pun patut dipersalahkan. itu tak masuk segala kerosakan dalam dewan, luar dewan, jalan-jalan raya tempat iadi sarkis dema, fitnah-fitnah dema dalam paper termasuk paper THE FITNAH HARAKAH AND THE HARAM JEDAH  of SUARA KEADILAN bapak lu and more other geng dema. namapaknya dema buat lupa jer... macam tak bersalah rupanya!
APAKEHAL nya haram jadah-haram jadah yang alim nampak senyap jer! alooooo Nizar... Where Are Youuu?  

21 Jun, 2010

PKR HAMPIR MUSANAH! NIZAR DIMANA?

Satelah kita mendengar KESHVINDER, Adun Malim Nawar menyertai bebas meninggalkan DAP selepas YB Hee Yit Fong. Pakatan Ranjau makin parah dan rasanya akan tumbang billa-bila masa bukan satu tekaan.
Dalam kemelut yang begitu kritikal dalam Pakatan Rakyat dengan isu-isu terkini termasuk diperingkat Kepimpinan Parti seperti Anwar yang tidak dapat lari lagi dari KES LIWAT nya, Karpal pulak menyanggah Tian Cua seolah kelayakan nya sebagai Ahli Parlimen Tangga Batu dan Pas dengan cadangan Nik Aziz sebagai penganti Anwar.
Teman macam tak percaya kemelut ni begitu senyap di diamkan, Dema nie bila ada masaalah kronik mula ler senyap macam semut yang berjalan malam diatas pasir hitam, bila tak sapa yang mengendahkan cerita mula mengarut di peringkat dalaman, mana taknya bila dema senyap macam-macam cerita BN mula kedengaran, apataknya! kebetulan Mesyuarat UMNO yg sedang berlansung menjadi cerita utama dema\, bukan susah sangat pada dema yang memang kita tahu benor suka sangat menjadi Haram Jadah menambah nokok cerita supaya panas di pekaborkan. Memang sikap dema yang suka sangat bizi bodi memorak perandakan BN terutamanya UMNO. Yang peliknya bila UMNO bermesyuarat dema pulak yang beriya sibuk memanjang tapi bila dema pula yg bermesyuarat tak pulak kita nak ikut perangai haram jadah dema.

Dalam masa yang sama kita sudah lupa dengan pencetus Hero bollywood Mr Nizar dan Munir orang kuatnya yang satu ketika dulu tak senang tidor kalau muka dema tak masuk paper atau kaca TV. Mungkin banyak yang tak tahu! senyap jer dema nie! kenapa  yer? jangan terkejut kalau dema duduk diam sekarang ni sebenornya bertenang dengan RUMAH baru masing-masing, kalau komer nak tahu harganya berjuta tuuuu!!! memang layan ler dema yang memang bertenang dan mungkin tengah sibuk sekarang nengok Piala Dunia dengan TV sebesor almari dapor sambil gelak melihat gelagat Orang Politik yang masih bersuara memperjuangkan Nasib Rakyat! PEDULI APA ... LANTAK KOMER LERRR!
Insyallah teman sedang menunggu gambor Rumah nyer si Haram jadah ni utk kita lihat sendiri, pada yang memang menjadi pencacai Nizar dan dikenali kumpulan angguk-angguk nie tak kan tengok dan dengor saja pegi ler tumpang tengok Bola, merasa juga kopi pahit dia, tak kan duduk sajer tak nak merasa ker duit datang dari langit ibarat ZAM ZAM ALA KAZAM... DATANG LER JIN ALADIN MEMBANTU hehehe teman tak sanggup!

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND