26 Oktober, 2010

AZIZAN MEMALUKAN SEOLAH PEMUDA PAHANG SEPERTI SAUDAGAR MIMPI!

Apa dah jadi? Sedang PM begitu lantang memperkatakan 'kita jangan jadi seperti MELAKA DITAWAN PORTUGIS!'... Kita Kena jadi JUARA dalam internet!... Wakil PEMUDA PAHANG MEMALUKAN dan melihatkan betapa ketinggalannya dalam isu semasa termasuk mempertikaikan KEMAS semasa ucapannya
PELIK teman; Sdr mohd Azizan Che Omar sedikit sebanyak memalukan PEMUDA PAHANG yang maklum kita mengetahui mendahului dari negeri-negeri lain, dalam tergagap-gagap,dengan kerenah pelupa nak menyebut 4 pekara kejahilan KEMAS yang di perlekehkan rasanya bukan lah datang dari PEMUDA PAHANG sendiri, mempertikaikan kewujudan KEMAS yang satu ketika dahulu yang memulakan Datuk Moyang kita di ajar membaca dan menulis di persendakan dan di nilai dengan PASTI tadika kelahiran PAS menampakkan seperti orang bodo yang buta sejarah....

Menyanyi... menari...makan... dan yang terakhir main yang berulangkali gagap dan lupa nak menyebutnya semasa mewakili pentas bahas PEMUDA yang mewakili PAHANG semasa Persidangan Agung UMNO! bertambah memualkan bila gagal menyebut Menterinya... yang lupa dan mengaitkan pula menteri Belia yang tak bersangkut paut jelas menunjukan seperti Hentam Koromo sesuka hati nak sebut! Tidak kah dia menyedari Menteri KKLW itu merupakan Naib selepas Timbalan Presiden, lupakah dia tentang Ds Najib mengingatkan supaya jangan ada lagi KAKI HENTAK, BATU RONSON DAN JAWATANKUASA MANDI?

Bukankah Anwar Aljubri sendiri telah mengatakan bahawa jika ia menjadi Pedana Menteri... Pekara pertama yang dia akan buat ialah menghapuskan KEMAS, carilah sebab dan kenapa sijubri ni berkata begini? sebaliknya KEMAS di perlekehkan oleh Azizan tanpa tahu sebaliknya peranan makcik-makcik yang mendidik anak-anak dengan bersungguh-sungguh serta dengan semangat Harapan GENARASI Baru  yang mungkin puluhan ribu Pemuda UMNO yang sekarang menjadi pemimpin yang tersohor.

Sekupang nak tanya apakah kalau di BERA diadakan PRK. LOGISIK cukup difahami  oleh Azizan MAKSUD dan PERANAN yang sebenarnya? Itu belum lagi ditanya tentang Daerah dan hingga sekecil lokaliti tempat dimana penggundi. Dan jawapan Sekupangdua.  Aaa..ziz ...zer.. zan belum pernah mendengar lansung perkataan ini, Dalam Pentas perbahasan Pemuda seolah dijadikan Persembahan Badut pulak, nak menyelesaikan masalah orang lain sedangkan sampai sekarang kisah pemuda belum selesai.
Jadilah Matang sikit kalau nak berhujah, banyak pekara yang belum terurai, Bukalah mata dan minda, bukan kah 6-5juta pengundi baru itu datang nya dari PEMUDA, Sekupang nak tanya berapa ratus ribu yang  telah dikenal pasti? bukankah itu satu kuasa besar pengundi yang boleh merubah segala bentuk tanggapan.

Buat Sdr Aaa zizzz..zannn tahniahlah dari sekupangdua kerana berjaya mencapai kreteria sebagai pemuda penJAGA bilik gerakan,almaklumla produk kilang pemuda bukan sahaja ada yang hebat malah mampu melahirkan pembahas level "tukang gunting rambut"( hebat dalam semua isu dalam dunia sedangkan duduk dari pagi kemalam dengan dunia cerminnya depan belakang ) ini sure aaaa zzzzziiii zzzaaannnn tak paham... 

39 ulasan:

udanggalah berkata...

Aku setuju bukan Zizan saja..hampir semua pembahas pemuda tidak menunjukkan kematangan.Apa dah terjadi kepada pemuda?.Betul kata SD, mereka kurang ilmu bukan kerana tak pandai tapi mungkin kurang membaca dan tidak mengikuti isu semasa.Begitulah golongan pemuda sekarang,banyak mengejar projek sampai lupa tugas sebagai generasi pewaris kepimpinan.

Awanama berkata...

kah..kah.. ketua pemuda tukang gunting rambut... azizan che omar. lawak2.. pelawak bagi pemuda...

Awanama berkata...

Macamana pemuda Pahang bagi kat Sdr Azizzzz.zerzan ni mewakili PEMUDA PAHANG amat memalukan, sekali pun nak bercakap di pentas PEJUANG PEMUDA adalah baiknya buat researsh sikit, tidak kah dia tahu KEMAS sekarang yang mengajar anak akak kini pun dah berkelayakan Diploma.
Pendekatan seperti yang dia perkatakan memanglah berdasar kajian dan Formula mendidik anak-anak, secara logiknya anak-anak yg berumur 5 tahun tak kan nak ditekankan terus dengan pembelajaran tahap kanak-kanak yang berumur 7 tahun, tahukah sdr kalau dikeanyakan sekolah sekarang kanak-kanak yang terus kesekolah darjah satu masih ada yang belum mengenal huruf lagi? mungkin Sdr Azizan lupa dan cetek pengetahuan tentang KEMAS kerana dia bukan orang susah dan mula belajar dari kinnnderrrrrgarrrdennn atau sekolah permulaan untuk yang mampu biaya.
Akak amat bersyukur dengan apa yang telah kerajaan hidupkan pemikiran kuno dahulu kini pesat membangun termasuk pendidikan anak-anak akak sehingga sekarang!
AKAK SAL sayangsalmah@yahoo.com

Dara Pingitan berkata...

MEMALUKAN, Pemuda UMNO PAHANG tidaklah seteruk seperti Sdr Mohd Azizan Che Omar seperti yang kita lihat, Dara amat terasa MALU besar bila terlihat Komen Saudara Sekupangdua dalam sudut penceritaan nya yang begitu tepat bila mengatakan Beliau memang saudagar MIMPI, Sebagai seorang yang berasal dari Pahang, Dara memang sungguh kecewa dengan Teks ucapan yang lansung tidak Profesional dan nampak kebudak-budakan.

Lebih memalukan bila gagal menyebut nama penuh Menteri Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah Datuk Seri mohd Shafie Apdal yang juga merupakan NAIB PRESIDEN UMNO beliau sendiri.

SUKA HATI BAPAK GUA berkata...

Ini sekor lagi yang memang KUAt betul BEBAL nya, lu Apahal? Gua angin satu badan bila lu cakap sesuka hati bapak lu.
Gua rasa lu ni contoh paling tepat macam lu sendiri cakap, 4 pekara Menyanyi, menari, makan dan MAIN, lu jangan MAIN-MAIN serupa lu punya otak ada taruk dekat lutut Brader! gua ingat lu lah 4M......

1. MENYANYI - AKIBAT KUAT SANGAT BERKAROKE
2. MENARI - INILAH BUDAYA LU MENARI KAT KELAB DANGDUT
3. MAKAN - AKIBAT KUAT SANGAT MAKAN HEHEHE PAHAM LER
4. MAIN-MAIN - APA LU INGAT PENTAS PERBAHASAN PEMUDA UMNO TEMPAT LU BIKIN LAWAK BODOH MACAM BADUT SARKIS KA? JANGAN LA LU INGAT NAK BUAT SERUPA ITU PENTAS MACAM BAPAK LU PUNYA! KASI MALU UMNO JA!
3.

Awanama berkata...

Satu saya nak tanya pada pemuda yg bersemangat waja ini...adik tahu tak sejarah penubuhan KEMAS ni atau tidak..KEMAS ujud dimerata-rata. menggerak, mendorong dan ianya diujudkan dizaman Allahyarham Tun Razak pemimpin tersohor dr ng adik.Tak sepatutnya perjuangan yg rintiskan oleh Allahyarham itu dgn tujuannya membasmi buta huruf dikalangan penduduk luar bandar ketika itu adik tak tau. kini masa dah berubah..KEMAS dah 50 tahun dik, melalui peredaran masa dan situasi zaman maka TABIKA KEMAS pun turut melalui fasa perubahan dan peningkatan sesuai dgn kehendak masa kini. Unk makluman adik juga, rasanya kurikulum di TABIKA KEMAS ini tidak perlu dikajisemula apa lg unk dipinda kerana ianya adalah mengikut ko-kurikulum standard pra sekolah kebangsaan.

Saya org kg...tak sehebat adik berdiri dipentas unk bersuara mengatakan sesuatu, tp saya tahu perjalanan KEMAS ni. Anak anak TABIKA sebenarnya mereka belajar sambil bermain...sambil menari,makan dan menyanyi itulah mereka dapat pembelajaran. Jgn diperlekeh KEMAS ini kerana mreka inilah jentera, mata dan telinga kerajaan. Merekalah yg bersusah payah bila pilihanraya, buat kerja siang dan malam...bg mempastikan kerajaan yg ada terus terbela dan memperkukuhkan sokongan pengundi terhadap pemerintah. bukan memekik mekik tak tentu fasal, buat kerja berdasarkan fakta le dik. Hidup KEMAS...kami org sokong KEMAS...penggerak masyarakat diluar bandar yg kami sayangi..hidup KEMAS.

Awanama berkata...

adoiiiiii
anak tak tau dek untung.........
awalnya dia mendapat pendidikan mana agaknya?
kalau nak tau KEMAS ni ( Kerana Engkau Masyarakat Aku Sibuk )kerana mempertahankan pemerintahan sedia ada diperingkat akar umbi. Sedarlah sikit saudara......Ade mata tengok ade telinga dengo....ade mulu jangan mencemuh
Ambo rase elok tuan sebelum tidur tu tengok siling dan fikir balik apa yang telah tuan ambo ucapkan,ni lah rupanya manusia....ibarat melepaskan buaya yang tersepit kalo x pun jangan jadi enau dalam belukar.
Tempat jatuh lagikan dikenang.

PAK TAM berkata...

Awat mamat sekor nie kcoh betui pasal KEMAS, nie aku nak HABAk hang, jangan la bagi malu Allahyarham Tun Abdul Razak yang la ni anak dia sebagai pemimpin tersohor DS Najib, awat la hang ni loklak macam mabuk makan sireh mabuk?
Hang bagi malu ja kat orang Pahang terutama Pemuda UMNO yang la ni betui-betui berkobar semangat perjuangan depa, pi la buat keja yang berpaedah sikit, cari orang muda yang akan jadi penggundi baru, Hang buta ka apa? di nak habk hang Makcik yang hang dok pelekeh cikgu sekolah KEMAS ni yang dok pi merata rumah dok ajak orang pi mengundi, hangpa ni dok buat apa? apa hangpa berani ka macam makcik yang hangpa dok kutuk cek e gu sekolah tabika ni, lagi satu tak payah dok macam pemuda GERAK GEMPOK ler nak bagi baju, bagi hotel tempat tidok, dok mai datang berjemput, nak bagi makan minum la...... Makcik yang jadi cikgu tabika ni hang pi tanya, depa sapa dok bagi makan? Depa ada elaun ka? depa kerja tak pikiak siang malam ada overtime ka?, depa dok tang mana? depa dok pulun sampai habih betul-betul pilihanraya, itu semua hangpa tak nampak ka?

Betui la hang ni bagi jatuh standard Pemuda Pahang, bercakap gagap lagu mabuk todi, sampai Niab Presiden pun hang tak boleh sebut?

AKU NAK HABAK KAT HANG LAIN KALI KALU HANG NAK BUAT LAWAK PI MASUK 'RAJA LAWAK' pakat buat rancangan tu hancok la...

Awanama berkata...

memalukan,bodoh... ayat yang paling sesuai untuk dilabelkan kepada wakil pemuda pahang atas kebijaksanaan ucapannya di pentas pimpinan utama pemuda UMNO malaysia.
bayangkan,pada pemuda seperti azizan itu kita galaskan tanggungjawab menjaga bangsa..
bayangkan,pada pemuda seperti azizan itu,kini menjawat jawatan penting pada 1 kementerian yang ramai orang melayu berpaut.
bayangkan, pemuda seperti azizan itu yang mengepalai sekumpulan orang muda melayu di Bera... hasilnya? akan lahirlah warisan atau lebih glamour produk kilang pemuda : ( guna ayat pertama diatas )...TERIMA KASIH AZIZAN.

Awanama berkata...

Cakap siang pandang - pandang cakap malam dengar - dengar, kerana TABIKA KEMAS lah anak - anak saya boleh mengaji, membaca, menulis, dan mengira, pendekatan kita dengan anak - anak adalah lebih penting, TABIKA KEMAS ujud dimana - mana diserata pelusuk tanah air kita ini. Anak - anak yang dibimbing oleh TABIKA KEMAS mendapat sepenuh perhatian dari guru yang diamanahkan.

Che' Lie berkata...

Memang PEDAS bila Sekupangdua mula menjerit, sekali tengok macam menghina Orang UMNO sendiri tetapi kepada sesiapa yang memang selalu menyinggah Blog skpg 2 ini amat-amat memahami teguran Tuan Tanah ini sungguh berani dan TELUS, Jadi kepada yang menyinggah atau memang selalu hadir di setiap penulisan Skpgdua cukup selesa segala coretan beliau dalam blognya sendiri.
Yang PASTInya memang ramai yang begitu KECEWA termasuk saya sendiri, walaupun sempadan Pemuda bagi saya sudah lama berakhir...... Nampaknya bagi kami yang boleh dianggap Abang atau Pakcik/uncle merasa amat menyedihkan, lihat saja Pemuda yang tidak lansung ada rasa atas tanggung jawab dan harapan Melayu sendiri, apa lagi sehingga kini masih lagi kedengaran seolah berpuak atau pengikut setia Boss. tak nampak kah semangat Pakcik-pakcik seperti kami ini semasa dalam PEMUDA, siapa sahaja yang bertanding dan menang akan bermula dan berakhir didalam dewan, riuh semsa pemilihan tetapi berPELUKAN sebelum keluar DEWAN, percaya atau tidak semakin besar lagi keakraban kami sebagai satu Division Perang yang amat kuat.

Banyak pekara serta ISU yang sebenarnya ditunggu oleh perwakilan terutama PEMUDA yang menjadi PERINTIS maupun BAKAL PEMIMPIN. soal memperdengkelkan Cikgu-cikgu serta mengaitkan Menteri yang beliau sendiri tergagap dan menyebut nama penuh pun tidak ingat! sedar atau tidak yang paling mengecewakan UMNO sendiri seperti penghinaan kepada NAIB PRESIDEN yang cukup dikenali dengan workoholic PEMIMPIN YANG BEGITU KUAT KERJA, sedangkan PEMUDA masih terkapai-kapai,
Apakah Saudara Mohd Azizan tidak kah mendengar amanat serta peringatan dari KP Saudara Khairy Jamaluddin 'Pemuda diharap menjadi satu kumpulan ANGKATAN PEMIKIR bersedia ke Era Baru menghadapi PRU 13 atau 'Tukang Repair DAMAGE' dimasa yang sama Sdr Mohd Azizan yang berucap seolah tidak LANSUNG TANPA BERFIKIR memenuhi kriteria BARISAN PEJUANG MUDA yang diharapkan KP Saudara Khairy Jamaluddin.

Walaupun KAMI mungkin antara yang dapat menikmati pelbagai kemudahan serta PELUANG didalam Maya IT, Facebook serta Kemudahan Canggih Cycber seprti yang Pemuda dapat sekarang yang membolehkan liputan begitu Pantas boleh disebarkan TERUS ke Arus MEDIA INTERNET, DIDADA-DADA AKHBAR, BLOG, CYCBER & LAIN-LAIN kepada Rakyat serta PEMUDA sendiri.......

KAMI TIDAKLAH TERFIKIR UNTUK MENGHINA, MEMPERLEKEHKAN, MENJADI BADUT SARKIS BILA BERSUARA MEMBAKAR SEMANGAT JUANG PEMUDA dan TERUTAMAnya PENTAS KERAMAT PERSIDANGAN PEMUDA.

Awanama berkata...

Apakah BONGAP bonar? tidak kah tahu yang sebenarnya PASTI (tabika PAS) yang meniru KEMAS, Apo pasal pulak nak suruh Kito Pulak mengikut Puak Jahil PAS yang kuek ( maksudnya : Kuat) boner tak sekolah ker apa? raso den la Bolum maken Ubat lai, iyu yang kuek bonar poningnya si ZIZAN

parang pedang berkata...

KEMAS has helped the Malay people in search of knowledge in the early stages of age. Why should KEMAS insulted? Where is the fighting spirit Malay race? Will she be eligible to be speaking in front of millions of attendees at PWTC? This should have thrown them into the trash immediately.

Terjemahan:

KEMAS telah banyak membantu orang melayu dalam mencari ilmu di peringkat awal usia. Kenapa harus KEMAS dihina? Dimanakah semangat perjuangan bangsa melayu? Adakah layak orang sebegini diberikan berucap di hadapan jutaan hadirin di PWTC? Sepatutnya mereka ni dihumban ke dalam sampah sahaja.

telor itik berkata...

Hidup KEMAS !!!!!
Jahanam PASTI !!! (Pusat Asuhan Telor Itik)

Budak Benteng berkata...

Sbgai sorg yg menghantar Anak saya ke tabika KEMAS, Saya begitu terkejut bila melihat VIDEO Wakil Pemuda Pahang yang datangnya dari Sayap Pemuda BERA.
Mungkin Anda (Azizan) yang cetek sejarah sampai KEMAS mengikut jejak TASKI (PAS), siapa yang tiru siapa? Adakah KEMAS NAK TIRU TASKI atau TASKI yang Tiru KEMAS?

Sepekara lagi, Seandainya jika spt mana yg Azizan perkatakan ttg KEMAS yang sepatut mengunakan kaedah pembelajaran PAS, saya mohon dimaklum dengan Segera kerana saya tidak mahu Anak saya di Rosakkan pemikirannya seawal dari mula memasuki alam Tabika, Di PASTI bukan shj Ibu Bapa tetapi anak kecil yg tidak TAHU MENAHU ttg POLITIK ditanamkan sifat membenci kerajaan atau Pemerintah semuda itu, Malah bukan sahaja menyelit RASA Rijid tetapi menjadikan anak tersebut sebagai Yang tidak pernah bersyukur

Sama sekali saya tidak akan mahu menghantar ke PASTI, mengikut Kaedah Pembelajaran cara PASTI lebih-lebih lagi menghasut dan menanam rasa Dengki (PHD) terutama terhadap kerajaan dan UMNO malah menjadikan anak-anak kita golongan yang tidak berSYUKUR!
Sama sekali saya tidak bersetuju kaedah atau cara seperti PASTI, biarlah anak saya tidak ke tadika PASTI demi pemikiran yg rakan osak hasil dari pelan atau kaedah pembelajaran PASTI

Saudagar Jenin Morden berkata...

Beginikah Pemuda harapan menggunakan Pentas seperti sebuah SARKIS, tiada lagikah pemidato-pemidato yang lantang bersuara tentang Perjuangan memperlihatkan percaturan masa hadapan dari menjadikan PENTAS KERAMAT sebagai standard petunjukan silap Mata di kelab-kelab malam untuk menghiburkan pelanggan
Sebaliknya bukankah Agenda menyatu serta menghidup dan mengukuhkan Sayap Pemuda sendiri sepatutnya di utamakan.

Kampong Boy's berkata...

Sudah berapa kali di setiap Pilihan Raya Kecil diadakan, saya melihat KEMAS yang di Sindir dan diperlekehkan Wakil pembahas negeri Pahang adalah mereka-mereka yang paling Awal hadir, setiap rumah dikenal pasti penggundi dari rumah kerumah sehingga sebaik selesai dan Pagar Masuk kedewan ditutup barulah selesai tugas-tugas cikgu-cikgu selesai walaupun paling tidak seminggu sudah ada di kawasan PRK.

Tinggal anak, suami dan tiada had Waktu mereka bekerja,siang malam bukan tanpa had waktu. mereka juga sememangnya cukup jauh pengalaman termasuk PEMUDA yang selalunya sampai sebagai LOGISTIK atau kehulu kehilir dengan VAN Pengangkutan
Berapa Kerat yang ada dalam pemuda ini termasuk di BERA sekalipun, sudahkah bersedia menjalankan kewajipan, Hampir 70% yg membantu tak lansung mengetahui apa itu Isu, K10, rumah kerumah, menyemak dan mencari dan mengenal pasti rumah pengundi

Apa yang dituturkan nampaknya dalam PUA tempohari menunjukan betapa cetek atau panjangnya akal Azizan. banyak lagi yang Pemuda harus kejarkan , pengundi baru hampir enam juta ini adakah kah sudah ada usaha secara Serius mencari Orang-orang muda pengundi baru sepertimana yang diperlekehkan Azizan selain apa kita dapat melihat cikgu-cikgu ini bergerak rumah kerumah tanpa ada sebarang Overtime yang mereka dapat sepanjang perjalan mula hingga selesai PRK yang cukup berbeza dengan kehadiran Pemuda-pemuda yang adakalanya lansung tak tau apa itu daerah serta sekecil-kecil penempatan dilokaliti penggundi

PUMP GUN berkata...

Salam semua

Sepatutnya apa juga yang mahu di bahaskan di persidangan Perhimpunan Agung UMNO kerna diambil kira dan sedikit pengetahuan seboleh- boleh di KUPAS dengan BAIK
Agak ketinggalan serta termangu malah tergagap-gagap mahu menyebut nama Menterinya Dato Seri Mohd Shafie Afdal yang juga merupakan Naib UMNO sendiri
melngkah begitu cepat sekali bila mana yang sekarang ni guru-guru cukup terlatih bukan sekadar tangkap muat?, Tabika Kemas sekarang diajar oleh guru-guru yang berkemahiran dan berkelulusan Diploma dan cukup terlatih.

Ludah ke langit nampaknya bila memperkatakan tentang satu-satu isu atau pekara yang dibahaskan amat-amat memalukan dan menyedihkan Harapan Pemuda sendiri terutama Pemuda BERA, Pem Pahang malah PM kita sendiri DS Najib yang juga asalnya dari Negeri Pahang.

Jangan lah melalak tanpa berfikir Aib boleh terpalit kekita balik, Sepatutnya agenda perjuangan Parti di utamakan:
Apa yang nak di hairankan bila riuh satu Malaya

1. Bila pisang berbuah dua kali yang menjadi tajuk Utama serta dua mukasurat menceritakan kesah Pisang ini
2. Bila muka surat kabar depan dan belakang dengan Tajuk Artis jelita mahu bertunang disensasikan

Sedangkan cerita di dalam surat kabar terpampang
Sekampung terbakar, puluhan yang mati kelaparan sepatutnya jadi berita yang paling hangat!

Memmang betul seperti Sdr sekupangdua perkatakan dan sememangnya Ketua Pemuda BERA sebagai SAUDAGAR MIMPI

Angkatan PEMIKIR berkata...

Mohd Azizan bin Che Omar lansung tidak boleh dikaitkan dengan PEMUDA UMNO PAHANG, kami lihat dia berbahas dipentas Pemuda semasa PAU lebih kepada peribadi, bila dibandingkan dengan Pembahas lain jelas kita dapat melihat betapa beliau masih banyak mempelajari bagaimana berucap terutama di PENTAS KERAMAT PEMUDA.

Tanpa ada kajian serta merangka objektif ucapan beliau akhirnya menimbulkan kemarahan ramai.
Bagi menjawab segala persoalan beliau yg KEMAS cuma mengajar 4 M Menyanyi, menari, makan dan main. Angkatan Pemikir berpendapat beliau adakala seperti 'katak bawah tempurung' beliau juga memuji tinggi langit PASTI dan minta KEMAS meniru cara pembelajaran seperti belajar bahasa inggeris, membaca al Quran dan sebagainya.

Azizan sepatutnya menyedari bahawa sebenarnya PASTI lah yang meniru penuh apa yang KEMAS buat sehingga kini.
Setiap Tahun Kemasada acara BESAR seperti HARI POTENSI dan IKTIFAL sebagaimana yang AP selidik dilaman Blog mereka. hari potensi juga diadakan dari peringkat parlimen, daerah, negeri hinggalah peringkat Kebangsaan, nampaknya Azizan salah seorang yang tidak 'bercampur tetapi sibuk' perihal tepi kain orang,

AP harap azizan dapat mengunjungi Majlis ini kerana disitu dia boleh melihat bagai mana anak-anak didik KEMAS bertanding pelbagai acara seperti Pertandingan nuzul Al quran, Hafazan, story telling, Nasyid dan sebagainya seperti mana yang azizan tidak pernah nampak tapi banyak bercakap kosong, pada PEMUDA PAHANG pula pentas PIDATO KERAMAT PEMUDA UMNO semasa di PAU bukanlah untuk tukang karut atau badut yang beri soalan teka -teki untuk penonton, pastikan jangan berulang lagi, sekarang bukan masa untuk bersenang lenang.

Awanama berkata...

aku ingat si samdol ni gagap sebab banyak minum air ketum ha ha ha

Awanama berkata...

APA LU SUSAH, KALU DAH BAIK SANGAT PASTI LU PEGI HANTAR LU PUNYA ANAK LA KASI BELAJAR SANA LA. SERUPA INI MACAM ORANG PUN ADA KA? SEBUK PEGI SIASAT ITU PASTI CILAKAK PUNYA HAL TAPI KEMAS LU TAK MAU PEGI TENGOK, LAGI LU MAIN TEMBAK SUKA-SUKA

KEMAS BATU GAJAH berkata...

Assalamualaikum dan salam 1 Malaysia,

Kami berpendapat dan merasakan Saudara Mohd Azizan Che Omar mungkin sedikit keliru dengan apa yang beliau dakwa 4 M seperti dalam ucapan nya di pentas Pemuda UMNO semasa Perhimpunan Agung UMNO yang lalu.

Secara realiti dan keberkesanannya 4M kenapa beliau tidak melihat dari sudut POSITIF, anak-anak perlukan semua ini bagi menjana kesihatan dan akhirnya akan mengaktifkan daya pemikiran yang amat baik.
MENYANYI sebenarnya membolehkan anak-anak belajar pelbagai kisah diantara lirik dan menjadikan mereka supaya dapat fokus terhadap apa yang akan di belajar, apa yang diajarkan bukan lah seperti Sdr Azizul perkatakan, anak-anak di ajar menyanyi bukan lah seperti karaoke, tetapi lagu-lagu yang berbentuk Patriotik, unsur keagamaan, Doa-doa, tauladan,bahasa Arab, bahasa inggeris dan sebagainya bagi tujuan anak-anak ini dapat memahami apa yang tersirat sesuai dengan zaman anak-anak yg leka bermain secara tidak lansung belajar bahasa lain.
MENARI membolehkan anak-anak supaya aktif dan dididik berhadapan dengan dengan semua pendedahan, anak-anak yang kurang cergas dan bersendiri serta malu sebenarnya yang membantutkan perkembangan Minda dan Kecergasan anak-anak. kaedah ini sebenarnya bagi pendedahan anak-anak supaya aktif dan berdaya saing. Malah disini lah anak-anak ini mula mengenal budaya dan apa itu harmoni serta perpaduan
MAKAN adalah pekara utama dalam pembesaran anak-anak, KEMAS memang mengambil berat tentang permakanan anak-anak ini, segala makanan yang diberi terdiri dari makanan yang seimbang supaya penambah besaran mereka tidak terbantut selaras dengan pembelajaran mereka. Makanan yang berprotin dan penuh dengan vitamin keperluan untuk anak-anak ini dipastikan, buat pengetahuan sdr Azizan bukan semua nak-anak ini terdiri dari golongan sederhana maupun yang kaya. pemberian makanan terhadap murid-murid ini kebanyakannya melegakan Ibu Bapa yang kebanyakannya berpendapatan rendah dan miskin yang tidak upaya mengadakan makanan yang diperlukan bagi anak-anak. Cikgu-cikgu ini juga dilatih memahami aspek permakanan dan kandungan khasiat yang diperlukan untuk anak-anak ini.
MAIN - Apa yang disasarkan sebenarnya ialah anak-anak diajar sambil bermain bagi tujuan keinginan hadir kesekolah serta menjadi PH (ukuran) kecergasan seseorang murid itu, sedia maklum zaman kanak-kanak apa lagi yang difikirkan mereka selain MAIN, Cikgu-cikgu sentiasa memerhatikan kecergasan mereka dengan mengalihkan anak-anak ini bermain sambil mendapat imput pembelajaran.

Kami rasa eloklah saudara lawati laman Web KEMAS dan yang paling baik terus sahaja ke Tabika-tabika kami dari bertanya dan mendengar sebelum merumuskan pendapat saudara dan dilontarkan di Pentas Pebahasan PEMUDA UMNO di Persidangan Agung UMNO yang boleh

Segala bentuk pendidikan yang diterapkan dari segi bahasa inggeris, arab, megira serta penulisan dan lain-lain sentiasa dikaji dan disediakan oleh pakar-pakar sebelum dilatih guru-guru untuk di transformkan kepada anak-anak.
Terima kasih juga untuk tuan-tuan yang meninggalkan pendapat dan ulasan didalam blog ini,
'Kearah merealisasikan genarsi yang akan datang' Insyallah

KANJENG berkata...

Salam semua.
Terpanggil untuk memberikan sedikit ulasan bila saya menziarahi Blog Saudara Sekupang dua ini. saya berpendapat seperti mana sahabat-sahabat lain diatas, tiada seorang pun yang menyokong dengan tindakan Ketua Pemuda Bera ini, ini menandakan KP Bera sudah sepatutnya memohon maaf kepada semua diatas keceluparan mulutnya semasa Perhimpunan Agung UMNO, kena DEWASA sikit, bukan kah elok diambil sebagai peringatan dan pengajaran bagi dirinya.

Kanjeng begitu terkejut bila mengetahui yang berucap itu pula bukan nya orang yang calang-calang, malah pentas Hujah pun di kira cukup keramat bila setiap perkataan yang dilontarkan pembahas akan dinilai, dihemah, difahami, dibuktikan dan disudahkan. begitu jauh sekali jika di bandingkan KP bera ini.

Dari satu sudut pula, jentera gerakan UMNO atau BN yg pernah terlibat dengan pilihanraya cukup maklum dengan peranan Guru-guru ini setia berkhidmat, tanpa ada imbuhan, tanpa ada sempadan waktu sehingga tempat tidur pun tidak mengira, Apakah PEMUDA seberani guru-guru ini dalam menziarahi penggundi, menzahirkan segala kelebihan kepada setiap rakyat yang memerlukan tanpa terfikir lansung 'overtime' dan Elaun untuk mereka, sebaliknya tidak pada PEMUDA, beranikah mereka gempur rumah ke rumah kawasan hitam sepertiman yg guru-guru ini lakukan?

Kanjeng setuju dengan Sdr Sekupang dua sepatutnya PEMUDA sudah bertindak mencari 6.5 juta penggundi baru, menjadikan Remaja ROSAK ke landasan asal dengan mendekati generasi harapan yang kini menjadi Mat REMPIT, ketagihan hidu gam, dadah, pembunuhan bayi, keterlajuran, gengster kongsi gelap dan banyak lagi yang sememangnya harapan di SIFARkan begitu tinggi kepada PEMUDA itu sendiri,
Janganlah mensia-sia peluang berbahas di pentas keramat pejuang Bangsa ini, kalau rasanya gagap untuk berucap maka serahkanlah kepada lain... KERANA RAMAI LAGI PEMUDA IDAMKAN BAHANG SUARA KERAMAT BANGSA...daripada diberi kepada Mohd Azizan Che Omar bila mana dia menjadi BADUT yang buat persembahan di Sarkis-sarkis.

Awanama berkata...

SALAM BRO! MACAM INI PUNYA ORANG AKU INGAT KITA PAKAT IKAT JER DIPOKOK PISANG DAN BAGI DIA MAKAN PISANG SAMPAI MUNTAH, APA PUNYA SAMDOL BETUL LA MAMAT NI, DATUK SERI MOHGAGAP DAN LUPA NAMA INI BUKAN KAH NAIB PRESIDEN TUUUU... APO KO BONGAP ZIZAN NI, BANYAK BENDA LAIN YANG ORANG TUNGGU LAIN PULAK JADINYA, APA HAL...? LU NAMPAK MACAM PEJUANG TAPI RUPA-RUPANYA APEK BUAT SILAP MATA KASI 'HILANG ITU WANG SEKUPANG' ... ISK NENEK AKU PUN BOLEH TAPI APA KE JADAHNYA NAK MEREPEK SOAL LAIN YANG DEPAN MATA HANCUS, KASI BUANG LA INI ORANG NEXT YEAR... BIKIN MALU MA!

Cycber Trooper berkata...

Saya rasa tadika terutama Tabika KEMAS jujur dengan tanggung jawab memastikan kanak-kanak ini seiringan tidak terbantut perkembangan minda dan menjana kanak-kanak ini berilmu dan melahirkan tokoh-tokoh atau pemimpin dengan pelbagai kaedah serta teknik yg dihasilkan oleh pakar-pakar yang bertahun-tahun masa yang digunakan kaji dan mencari teknik atau formula mendidik anak bangsa terutama MELAYU itu sendiri. Guru-guru yang bekelulusan diploma dan ijazah kini menjadi keriteria pengambilan GURU BARU, pelbagai naik taraf, kaedah pembelajaran pantas, pendidikan ugama dengan pelbagai kaedah dan sebagainya

Kepada zizan, rasanya semua dapat meneka ... kerana apa seolah-olah azizan begitu lantang bersorak, serta menjelir lidah terhadap guru-guru tabika, Pastinya kita maklum sudah tentu

PENAMPAR JEPUN... Nak Sgt pelempang ker? berkata...

yop aku rasa dia bukan orang susah macam yang lain, kluar jer dari perut ibu terus bercakap bahasa orang putih, sekolah pun di kindergarden tempat orang-orang kaya, itu yang dia tak tahu menahu kisah Tabika Kemas nie, siap tergagap-gagap tak boleh menyebut Menteri malah yang paling MALU lupa nama penuh Datuk Seri Safie Afdal, macam ni nak jadi Pemimpin!

APO KA BANGANGNYA KAO?

KUTU BAS STAND..... THE 80's berkata...

salam abang sekupang yang punya blog,
jangan amik kesah jenis macam ni, rasanya yop apa yang dia cakap bukan menunjukan PEMUDA PAHANG yang LAIN.
Sebetulnys saya rasa sizizan nie yg nak sgt! sebaldi air mata nya dalam DRAMA merayu nak jadi Wakil pemuda PAHANG,aa..er...ass aaa eerkk

NAH AMIK KO! NAK SGT BERUCAP DI PAU... sampai kuat benar gagap dan pelupanya!
PAKAI OTAK TETAPI JANGAN GUN

Awanama berkata...

HALO, GOOD MORNING!

DEIII TAMBY, LU APA MACAM ADA CAKAP? KITA PIGI TENGOK ITU TABIKA KEMAS BANYAK BAIK, AMMAK KADELVILLEI,PODEM POKA POLAMA, YE REA.. SAMY BELANJA PANERE! PODAH

TAMBI....... LU WORANG CAKAP SERRUPA TABIKA KEMAS TAK BOLEH PAKAI, ADA BUTUI KA? DEI MACHA!MIND YOUR OWN BISNES! TAMBI MACHA PUNYA ANAK ITU LAGI BACA KEMAS JUGAK! KASI BELAJAR SATU KALI, LAGI RAMAI WORANG INDIA SAMA ITU ASLI PUNYA WORANG PUN ADA..... hish...hish.syirr (jangan Bising) tolong bagi laluan iklan sekejap

RANCANGAN INI DIBAWA OLEH..... GENG KACANG PUTIH! SPONER ROAD, CUBA JANGAN TAK CUBA! BETOL-BETOL BEST PUNYA!

KACANG PUTIH CAP KAPAL TERBANG TERBAKAR....

SEDAP SEHINGGA MENJILAT KAKI
SEKALI RASA NAK SATU RIBU KALI
MAU KALU KENA BELI, TAK BLEH KASI FREE
KALU SEMUA FREE TAUKEY PUN MATI

GENG KACANG PUTIH! 1 MALAYSIA!
Dapatkan kopun gores dan menang di dalam pek kacang putih, mungkin nasib anda disini!

Jadilah pemenang yang bertuah dengan merebut HADIAH MELANCUNG 10 HARI DAN 1O MALAM BERCUTI SEKELUARGA (10org)KE MEDAN!
siapa tahu mungkin nasib anda free..... boleh buat pilihan medan mana yg anda mahu...

MEDAN KID ATAU MEDAN GOPENG... HAHAHAHA
Disamping itu juga syarikat kami akan membekal kepada anda sepanjang percutian dengan 1 lori (3 tan) KACANG PUTIH KAMI YG LAZAT! (Tamby lu pigi holiday medan Kidd / medan istana / medan gopeng - ble pilih)mau kasi tau sama tamby, di worang takda kasi makan.... lu sendiri beli la, tapi tak pa kita worang sudah kasi free kacang putih yg terlazat untuk di nikmati sepanjang percutian anda.

HADIAH tiket perjalan ini ditaja oleh.... Mr RAJU ALLAGAPAS, PEMANDU BAS (VAN) KILANG, dia sendri kasi bawak tamby pegi melancong itu MEDAN kidd, gopeng, istana
P/s Semak nama PEMENANG di laman web kami di:
http://rajupembelibesiburuk.blogspot.com atau http://besiburukbeliraju.blogspot.com

SELAMAT BERJAYA DAN MENANG HADIAH UTAMA!!! HIDUP DATUK SAMY!

Awanama berkata...

standard seorang setiausaha politik dan juga seorang ketua pemuda bahagian. Patutlah ada mamat yang bertanding dengan dia dulu. Kalau KJ tak masuk campur + lobi ketua bahagian mau tersungkur. Nasib baik duit banyak bolehlah gula2kan perwakilan pemuda bra tu!

Awanama berkata...

apakah segala yg diucapkan itu berasaskan fakta dan statistik.. ada tak apa2 statistik yang menunjukkan kualiti kanak2 tabika kemas lebih rendah dari kanak2 PASTI?

itu lebih penting dari mempertikaikan kaedah pengajaran yang dijalankan dan kemudian membandingkan pula dengan apa yang diajar di PASTI...

Dari segi kualiti ucapan, Dato Azizan memang perlu masuk kelas public speaking semula walaupun hakikatnya dia seorg peguam yang mmg terlatih dari sudut berhujah..

brother pekida berkata...

sedikit maklumat tentang dato azizan che omar:

1. ketua pemuda bera (2004-2008 & 2008-2012)
2. setiausaha politik (kbs pd 2008 dan kpdnkk sejak 2009)
3. dilahirkan di kedah dan dibesarkan di felda sebertak, bera, pahang.
4. ijazah guaman dari ukm.
5.tak pasti tentang status sbg peguam sama ada masih aktif atau telah strip off...

Awanama berkata...

ketua Pemuda Bahagian BERAgan ni mungkin diantara yang tak habis lantang tapi salah tempat lah pulak.
sedar atau tidak dia memang patut dinilai di Perhimpunan Agung UMNO akan datang, Azizan memang layak diambil sebagai contoh mereka yang 'SELESA' rakyat saja akan nilaikan!

TOPAN MAUT berkata...

Amat ketara sdr Dato' Mohd Azizan Che Omarcetek pengalaman terutama di pentas bahas,

Nampaknya pengetahuan serta tiada kajian bila berbahas menunjukan dia belum bersedia atau BOLEH berada di pentas,

sepatutnya dia sudah tahu segala pembaharuan di Organisasi KEMAS itu sendiri, tidak kah dia tahu tenaga pengajar kepada anak murid tabika termasuk anak saya kini beransur digantikan dgn tyng berpengelaman, guru-guru ini sekarang perlu memiliki Diploma stidak-tidaknya.

Perlihal bahasa yang Azizaan pertikaikan, rasanya tak payah nak cerita panjang, sepatutnya HADIR disetiap tahun bila HARI POTENSI dan HARI IKTIFAL diadakan, story telling (bahasa English), Nuzul AlQURAN, Hafazan dan lain-lain lagi.

Macamana pun sebagai seorang Bapa yg menghantar anak-anak saya ke tabika KEMAS dan Pemuda UMNO Pahang terutama bahagian BERA rasanya tidak semua bersetuju dia sebagai wakil dan beranggapan teks tersebut lebih kepada peribadi atau personal beliau

Kampong BOY's berkata...

contoh paling tepat PEMIMPIN yang SENANG LENANG, Tidak tahu kisah rakyat, tidak pernah turun akar umbi.
maka dengan ini wajiblah beliau tahu merupakan penggal akhir! hidup UMNO,

Awanama berkata...

wahai bro2 sekalian gua sokong dato nie pasal dia puji pasti,betul apa cuba korang bkak mata sket bdk2 kuar pasti dapat hafal doa,baca al-quran,berpidato mcm2 lg,kt pasti pg sek nyanyi jer lain tak dak tak dak quality langsung.....
fikir-fikirkan lah

Awanama berkata...

aku setuju betul dgn anon yg pasti sepatutnya di puji, sungguh berkesan, lihat ler keberkesanan nya bila anak-anak diajar supaya ada jati diri, sekecil 5 tahun mereka telah diajar supaya membenci UMNO,ehhh kenapa lak PASTI tak ajar anak murid dia ttg sejarah yer? aku ingat tak yah ajar anak2 rupanya PASTI lagi advance .. ajar anak jadi KURANG AJAR

ANGKATAN SAF PEMIKIR PEMUDA. berkata...

namapak tidak bijaksana KP Bera dan sepatutnya beliau perlu sedar diatas tiket apa yg beliau sepatutnya menyentuh maupun mengulas, Tidak cukup bijak jika beliau merasakan isu KEMAS disentuh apatah lagi nadanya seolah dan memang menyindir.

sebagai seorang pemimpin MUDA sepatutnya banyak lagi isu yg boleh dibentangkan, sedar atau tidak beliau sebenarnya berada di pentas Keramat yg setiap perkataan maupun nadanya di dengar seluruh rakyat terutama bakal pemimpin pejuang BANGSA yg pastinya lahir dari UMNO bermula dari pembentukan MALAY sendiri

Kurang BIJAK dan CERDIK bilamana pesoalan KEMAS di bangkitkan dan memberi laluan Pakatan Rakyat menjadikan Tajuk Baru bagi mereka terus berusaha menyemat dan sebatikan Hati rakyat supaya membenci UMNO, fikirkanlah, sedarilah usaha menjadikan UMNO sebagai punca keruntuhan Negara sentiasa jadi mainan serta WAJIB didalam setiap ucapan supaya Rakyat aan terus membenci perjuangan UMNO khasnya, sedar atau tidak ketika ini segala keburukan mereka menjadikan titik resolusi berakhir dengan $abjad keramat ini... UMNO.
Kami sebagai pemerhati dan cuba mewujudkan wacana pemikiran rakyat supaya PRU12 tidak berulang mengambil pendekatan terbaik tanpa memikirkan keseimbangan samaada KIRI maupun KANAN.

Rasanya pengakhiran terbaik ialah terima dengan komen-komen yg sebenarnya bertujuan menyedarkan peranan KEMAS dan berharap saudara KP Bera menyedari kewujudan mereka (KEMAS) maupun PENYOKONG atas dasar INSAN yg telah Menerima BUDI dan JASA terhadap pendidikan anak-anak bangsa amnya

Kami bukan hendak menunding jari, tetapi jalan terbaik menerima atau terus menerjah ketempat yang dimaksudkan oleh sdr KP Bera, mencari punca jika benar itulah yg dimaksudan, bermaksud mungkin salah sebuah TABIKA KEMAS yg saudara maksudkan, maka...... disitulah sepatutnya diperbetulkan. bukan dijadikan bahan ketawa serta modal PAKATAN RAKYAT menokok tambah dan memburukkan lagi.

Walau apa pun pandangan saudara maupun pandangan Pemuda Pahang, kami rasa perlulah ada penilaian berasaskan reality,saranan kami jika sekadar mendengar maupun tajuk di kedai kopi, rasanya ada ralat yang tidak sepatutnya saudara mengutarakan isu ini di pentas keramat UMNO.

Kami dengan rasa rendah diri juga mengucapkan TAHNIAH kpd KEMAS kerana dgn isu ini membolehkan kami menerjah dan mencari erti sebenar tajuk yg di utarakan oleh saudara, maklumnya apa yg kami jumpa ialah.......

Pengorbanan yang amat besar Cikgu-cikgu yg di sindir oleh KP ini merupakan orang yang amat berani dan sebenarnya pejuang bangsa. Percaya atau tidak ada sesetengah mereka ini tidak gentar dan terpaksa bertentang muka dengan PR demi menyedarkan Rakyat yang sepatutnya bersyukur lahir dan tinggal dlm aman dibumi yg dinamakan MALAYSIA.

Mereka tidak di desak, tiada Elaun, tidak terhad waktu, korbankan erti 'CUTI', terpaksa meninggal keluarga, tidak pernah MENJERIT sekalipun terpaksa bergelimpangan tidur tiada berbantal, tidak pernah mengeluh, menghadapi sembur air liur pembangkang semasa disetiap PRK, menjejak setiap nama pengundi...

Semuanya mereka lakukan tanpa sebarang pingat dan imbuhan ini yang septutnya saudara wawarkan.

NATIJAHNYA... ADAKAH PEMUDA LEBIH BAIK DAN JAUH LEBIH BERKORBAN seperti mereka. memang tidak dapat disangkal lagi, saranan kami dari berkata-kata serta menjadikan HUMOR adalah lebih baik mempersoal dan merealisasikan kekuatan UMNO yg tentunya datang dari suara PEMUDA sendiri, 6.5 juta Pengundi baru yg MATANG sebagai pengundi merupakan KUASA BESAR perubahan senario POLITIK di PRU 13 nanti.

PERSOALANNYA...... SETAKAT MANA KORBAN PEMUDA AMNYA PEMUDA BERA TERHADAP KOMITMEN SERTA KESEDARAN TERHADAP TANGGUNGJAWAB INI?
sememang nya teramat jauh kalau nak dibandingkan dengan korban GURU-GURU Kemas seusia ibu-ibu ataupun kakak anda sendiri,

Angkatan Melayu PEMIKIR berkata...

Nampak ketara tidak bijaksana KP Bera dan sepatutnya beliau perlu sedar diatas tiket apa yg beliau sepatutnya menyentuh maupun mengulas, Tidak cukup bijak jika beliau merasakan isu KEMAS disentuh apatah lagi nadanya seolah dan memang menyindir.

sebagai seorang pemimpin MUDA sepatutnya banyak lagi isu yg boleh dibentangkan, sedar atau tidak beliau sebenarnya berada di pentas Keramat yg setiap perkataan maupun nadanya di dengar seluruh rakyat terutama bakal pemimpin pejuang BANGSA yg pastinya lahir dari UMNO bermula dari pembentukan MALAY sendiri

Kurang BIJAK dan CERDIK bilamana pesoalan KEMAS di bangkitkan dan memberi laluan Pakatan Rakyat menjadikan Tajuk Baru bagi mereka terus berusaha menyemat dan sebatikan Hati rakyat supaya membenci UMNO, fikirkanlah, sedarilah usaha menjadikan UMNO sebagai punca keruntuhan Negara sentiasa jadi mainan serta WAJIB didalam setiap ucapan supaya Rakyat aan terus membenci perjuangan UMNO khasnya, sedar atau tidak ketika ini segala keburukan mereka menjadikan titik resolusi berakhir dengan $abjad keramat ini... UMNO.
Kami sebagai pemerhati dan cuba mewujudkan wacana pemikiran rakyat supaya PRU12 tidak berulang mengambil pendekatan terbaik tanpa memikirkan keseimbangan samaada KIRI maupun KANAN.

Rasanya pengakhiran terbaik ialah terima dengan komen-komen yg sebenarnya bertujuan menyedarkan peranan KEMAS dan berharap saudara KP Bera menyedari kewujudan mereka (KEMAS) maupun PENYOKONG atas dasar INSAN yg telah Menerima BUDI dan JASA terhadap pendidikan anak-anak bangsa amnya

Kami bukan hendak menunding jari, tetapi jalan terbaik menerima atau terus menerjah ketempat yang dimaksudkan oleh sdr KP Bera, mencari punca jika benar itulah yg dimaksudan, bermaksud mungkin salah sebuah TABIKA KEMAS yg saudara maksudkan, maka...... disitulah sepatutnya diperbetulkan. bukan dijadikan bahan ketawa serta modal PAKATAN RAKYAT menokok tambah dan memburukkan lagi.

Walau apa pun pandangan saudara maupun pandangan Pemuda Pahang, kami rasa perlulah ada penilaian berasaskan reality,saranan kami jika sekadar mendengar maupun tajuk di kedai kopi, rasanya ada ralat yang tidak sepatutnya saudara mengutarakan isu ini di pentas keramat UMNO.

Kami dengan rasa rendah diri juga mengucapkan TAHNIAH kpd KEMAS kerana dgn isu ini membolehkan kami menerjah dan mencari erti sebenar tajuk yg di utarakan oleh saudara, maklumnya apa yg kami jumpa ialah.......

Pengorbanan yang amat besar Cikgu-cikgu yg di sindir oleh KP ini merupakan orang yang amat berani dan sebenarnya pejuang bangsa. Percaya atau tidak ada sesetengah mereka ini tidak gentar dan terpaksa bertentang muka dengan PR demi menyedarkan Rakyat yang sepatutnya bersyukur lahir dan tinggal dlm aman dibumi yg dinamakan MALAYSIA.

Mereka tidak di desak, tiada Elaun, tidak terhad waktu, korbankan erti 'CUTI', terpaksa meninggal keluarga, tidak pernah MENJERIT sekalipun terpaksa bergelimpangan tidur tiada berbantal, tidak pernah mengeluh, menghadapi sembur air liur pembangkang semasa disetiap PRK, menjejak setiap nama pengundi...

Semuanya mereka lakukan tanpa sebarang pingat dan imbuhan ini yang septutnya saudara wawarkan. ADAKAH SDR SERTA ANGKATAN PEMUDA BERA LEBIH HEBAT DARI MEREKA SEHINGGA BOLEH MEMPERLEKEHKAN DAN MENJADIKAN IKLAN KETAWA DIPENTAS TERTINGGI PEJUANG BANGSA YG SEPATUTNYA DIMERTABATKAN SERTA DI PERKASAKAN PERJUANGAN MELAYU?

Awanama berkata...

sedara sedari sekalian ; rational bila mendengar melihat . buka minda. jgn sempitkan pikiran. ucapan sdra azizan bernas dan tepat. Mungkin cara penyampaian dan gaya pidato tak segah sdra anwar .
Saya anggap anda emosional . Silalah bersikap profesional jika ingin melihat bangsa maju dan bermaruah.

Hari ini dalam Buletin Utama 22 jan 2011, pada majlis di Pekan PM sendiri ada menyarankan agar goalpost KEMAS di'align'kan dgn kehendak dan cabaran semasa.
Oleh itu saya berpendapat usul Sdra Azizan pada himpunan tempoh hari adalah wajar, relevan dan tepat.

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND