10 Mac, 2016

NATIJAH NAK MUDA MENYEMBAH JALAN...

Sebentar tadi melihat anak banga menyembah bumi... dari laungan deruman kuat injin moto dan aksi willie berakhir dengan dentuman...

Faham... ramai yg tak amik tau... ada yg jerit dari warung berdekatan 'dah panggil bomba ker?" Malah ada yg buat tak tau dgn kejadian mungkin amarah sbb golongan anak muda yg degil dengan aksi maut tanpa hiraukan keselamatan orang ramai yg berurusan dideret kedai disitu.

Melihat pada anak muda yg terbaring dengan lumuran darah yg aku rasa kerana kepala yg bocor... aku rasa mungkin akibat hentakan atau terseret ke jalanraya... aku rasa ianya tidaklah begitu parah... mangsa masih boleh bercakap ketika itu...

Sedih... tapi aku luahkan jugak... ADIK... INILAH PELAJARAN HIDUP... BUKAN SEMUA KITA BUAT ITU BETUL. BELAJAR LAH DARI APA YG DAH JADI. JANGAN ULANGI LAGI. ITULAH ANTARA SEBAB KENAPA ORANG TAK SUKA... SAYA PUN SAMA MASA SEBAYA ADIK....

Aku berlalu berselisih dgn ambulan yg tiba... semuanya kerana sebab... aku sayangkan anak bangsaku.. kita jugak ada anak... saudara, anak buah, kenalan dan hubungan dgn golongan muda. Moga anak muda ini cepat sembuh dan insaf serta tauladankan apa yg terjadi pada rakan-rakan yg lain.... in sya Allah...


Tiada ulasan:

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND