26 Mei, 2010

JANGAN BIADAP! MIC KAJI DALAM BN KER... ATAU SEBALIKNYA?

Terlalu biadap dengan kenyataan MIC bila berkata akan kaji kedudukan didalam BN, Apa kalau dah anak Presiden MIC boleh cakap ikut suka ker? Beban yang ditanggung oleh Bn terutama UMNO untuk memulihkan imej bila dibelasah teruk Pakatan Rakyat yang menghimpunkan semua sebab keburukan datang dari UMNO padahal yang kalah teruk dalam PRU12 yang sudah adalah parti kompenan BN termasuk  MIC.
Sudahlah agak suram mencari jalan memulihkan kepercayaan orang India kembali yakin terhadap BN, UMNO dilihat semacam berseorang mencari jalan keluar, berhempas pulas dengan tidak menepikan hak orang INDIA. Tak nampak kah terbaru di Hulu selangor... butakah kalau begitu mudah melemparkan kata sesuka hati! paling menjengkelkan siap dianggap UMNO sebagai pemusnah Politik (Political assassin). Nampaknya tidak ada rasa bersalah bila Bn cuba memulihkan senario politik dan mengembalikan semuala kepercayaan Rakyat terutama teruk di fitnah Pakatan Rakyat.
sekupang cukup tidak setuju dan boleh terima sikap angkuh sri Vaji Vell Paari yang bercakap sesuka hati kerana dia nak seorang presiden MIC, inikah contoh pemimpin MIC yang memperjuangkan hak kaum India di malaysia, tak cukup dengan itu siap bermesyuarat dan boleh buat kenyataan Akan kaji kedudukan didalam BN. Tak rasakah siapa yang bersalah... apakah dia tahu akan ramai Rakyat dan parti didalam BN akan tersinggung? Tidak tahukah Kebiadapan nya menjadikan modal Pakatan Rakyat menambah Fitnah kepada BN? Tidak ada rasa bersalahkah pada kaum INDIA terutamanya yang kini mula berpuak?... jadi atas dasar apa sampai sanggup buat keyataan sebegini hanya sekadar dia seorang anak pemimpin, jadi jelaslah nampaknya memang tidak peka atau mahu memikirkan nasib rakyat India selama ini walaupun Rakyat sudah menyuarakan suasana ini dalam PRU 12 yang lalu.

Jadi bercakaplah sebagai seorang pemimpin yang perjuangkan Rakyat! tak malu kah bila rakyat maupun bloggers yang mengingatkan standard pemimpin haprak! Patutlah... teruk kena belasah di PRU 12 kalu dah memang banyak perangai buruk pemimpin yang di tolak rakyat! DEY TAMBI... ADA AKAI KA? KASI PAKAI!       

3 ulasan:

sekupangdua berkata...

salam semua,

skp2 memohon maaf disebabkan sedikit masaalah teknikal menyebabkan tuan-tuan tidak dapat meninggalkan sebarang komen, walaubagaimanapun masaalah ini telah pun disedari dan diaktifkan semula

terima kasih

Tanpa Nama berkata...

Salam Saudara Sekupang Dua.

Pertama, saya ingin mengucapkan Tahniah kepada Tuan diatas pelawat yang telahpun mencecah ke 30,022 dan melebihi 100 pengikut (followers) diblog tuan
Kedua, amat bersetuju dgn pendapat saudara tentang isu DS Samy Vellu dan anaknya Vell Paari yang terlalu biadap dan kurang ajar membuat fitnah terhadap UMNO yang kononya dalang terlibat dengan pergerakan GAS dan cuba menyingkirkan MIC dalam BN, Paling Biadap kenyataan ‘akan Kaji Semula kedudukan MIC didalam BN’ tanpa rasa bersalah maklum nya semua mengetahui mereka jugalah (MIC) penyebab utama tsunami di PRU 12 yang lalu. Butakah? Bila Rakyat terutama kaum India yang sudah BOSAN dengan mereka bila terbukti dengan penubuhan saluran Baru seperti Makkal Sakti, penghijrahan ke PPP serta parti-parti lain oleh Kaum India walaupun BN terutamanya UMNO Berkerja Keras memulihkan IMEJ BN angkara mereka. Tidak nampakkah terbaru di PRK Hulu Selangor bila BN masih member Laluan kepada Kamalanathan walaupun hakikinya UMNOlah sepatutnya mendapat tempat bila umum kita ketahui Pengundi yang Majoriti adalah UMNO atau Melayu, memang dasar Tak sedar diuntung!
Ketiga, semalam jam 2.45 pagi bila kali ke 2 saya menyinggah keblog tuan saya agak kecewa bila dapati tidak dapat meninggalkan ulasan atau catatan pada blog tuan, walau bagaimana pun akhirnya hari ini dimakhbulkan, saya dapat juga meninggalkan ulasan pada kali ketiga tengahari ini bila menziarahi blog tuan. Saya telah pun menziarahi beberapa bloggers Perak dan sungguh amat mengejutkan saya ada isu yang panas seperti:
http://kintamenjerit.blogspot.com/
http://10sibudakhitam.blogspot.com/
http://sukahatibapakaku.blogspot.com/
http://parpukari.blogspot.com/
serta beberapa Bloggers perak yang lain, adalah amat mendukacitakan saya juga mungkin bloggers-bloggers lain terutama bloggers yang berasal dari negeri Perak seolah ada krisis dalaman yang sedang bergolak.
Saya mohon tuan dapat menjelaskan berkenaan apa yang didakwa oleh Blog Parpu kari seolah ada Tsunami dengan Blogger-blogger Perak. Adakah memang benar? Disebalik itu pula saya amat hairan bila penubuhan UMB oleh UMNO tempohari saya agak kesal tidak dapat bersua Muka dengan Tuan serta beberapa Blogger lain bila kebanyakan blogger-blogger yang sebenarnya Berjuang semasa kemelut Politik tidak kelihatan. Saya dan beberapa Rakan Lain sememangnya amat berharap dapat berjumpa saudara kerana kami memang menyedari kehadiran blogger-blogger Perak yang berjuang bermula semasa Pakatan Rakyat menjadikan 11 BULAN NERAKA (seperti yang dianggap saudara) selepas PRU 12 lagi

Tanpa Nama berkata...

Dakwaan bahawa blogger berpecah dan ada keretakan oleh Parpu Kari serta pakatannya dengan beberapa blogger serta Pegawai Khas MB HAMDAN TAHA begitu jahil bila mendakwa ada gelombang didalam kumpulan Bloggers Perak, lebih buruk bila dikatakan Sdr Nizam Isa (SUA MB) dan Hanafiah Man mengabaikan Bloggers Perak dan pada masa yang sama dengar khabarnya Sdr Nizam Isa sendiri bersama Blogger-Blogger Perak yang djemput Khas bersama ke Ekspidisi Hutan Belum bersama Dr Zambry Kadir…… rujuk blog http://kintamenjerit.blogspot.com/ dan http://sukahatibapakaku.blogspot.com/ yang maklumnya kita tahu bloggers bersama tuan cukup sepakat dan dari apa yang saya baca Bloggers Perak dan Sdr Nizam Isa sendiri memang selalu bersama duduk semeja dengan blogger berjumpa hingga larut malam.
Semasa PRK Hulu Selangor tempohari, saya sendiri melihat saudara berkerja keras bersama-sama bloggers lain membantu memastikan kemenangan kepada BN. Saya juga tahu bila saudara pernah katakan Bloggers Perak menukar strategi membantu peringkat Akar Umbi bila sukar mendapat Signa Wi-FI maupun Broadband, dimaklumkan juga lebih 2 minggu sebelum PRK tersebut saudara dan Rakan Bloggers lain sudah turun membantu, rakan saya juga kata blogger dilihat kerap bersama Sdr hanafiah man, Awek Bukit Gantang, Pro Melayu, dan Sdr Nizam Isa serta bloggers Perak berjumpa di Slim River Resort .

Biar segala tomahan oleh Mereka-mereka yang berniat buruk memfitnah dan memburukan barisan Bloggers Pejuang Perak. Saya rasa mereka ini adalah kumpulan yang kecewa dan kehilangan lubuk Kuasa serta kekayaan dan tidak diperlukan jenis ini dibumi Perak Darul Ridzuwan. Saya percaya bloggers Perak bersama tuan cukup kuat untuk menangkis tomahan serta fitnah mereka ini.

Saya dan rakan-rakan lain berharap akan dapat bertemu Tuan lagi, saya rasa amat bertuah dapat juga berjumpa Tuan bersama blogger Promelayu dan Jasa (kalau tak silap saya) berbincang perihal bloggers (kalau masih ingat)walaupun seketika bila tuan dan rakan yang terpaksa bergegas keluar semasa di Behrang. Harap dapat berjumpa lagi Insyallah

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND