07 Ogos, 2011

8.8 TARIKH KERAMAT ada TENANG ada ketaq!


Tempoh bertenang sekupang selama seminggu Posa tamat pada hari nie, mengenangkan tanggal 8.8 sebenarnya banyak peritiwa bakal terlerai... Ayahanda tua teman yang hampir menjangkau ke 80tahun ingatkan teman tadi, kata dia esok macam-macam peristiwa bakal di huraikan, teman tanya amendanya...? dia kata ESOK paling penting Kes Anwar terjawab yang dah terlalu lama tertunggak, RAKYAT banyak dah KELIRU, esok jugak Kes Khir Toyo juga didengarkan kesimpulannya, esok jugak ayah dah amik moreh untuk kita... dan esok jugak harijadi ko! Adohhh rasa nak bulu roma teman bila Ayahanda kesayangan mengingatkan ini semua...
Engko ingatkan anak-anak supaya jadi umat yang bersyukur, apa yang kita buat hanyalah untuk dema, kita tak lama mana umor nak hidup sambung ayah teman lagi, Insyallah ayah... anak-anak saya tak kan jadi macam tu, biar lah saya hidup sederhana tapi saya akan pastikan dema akan jadi umat yang bersyukur dan sayangkan negara dema jawab teman. 
Sebenornya teman memang sengaja mendiamkan diri seminggu, saja sebagai memberi laluan Ramadhan yang mulia, kalau dikutkan dengan macam-macam isu yang baru ni, nak jer bako terus bako, tapi dah dari awal set untuk cool teman bior jer semuanya berlalu. Tempoh bertenang dah tamat, insyallah On macam biasa lepas nie, cukup seminggu teman heret anak-anak dan isteri kesayangan berbuka dengan ayahanda teman yang dimamah usia, alhamdulillah semuanya bagai satu hikmat yang allah beri, berbuka, solat magrib, isyak dan tarawih bersama nampaknya sukar untuk kita dapati didalam bulan lain, apapun kena ler teman extand sehari lagi esok yang kebetulan hari jadi teman, lepas nie banyak lagi yang nak di fikir dan diaturkan, mana taknya nak juga berbuka dengan sahabat-sahabat bloggers, dok semeja dan berborak pasal PRU 13 yang bakal datang tak lama lagi, Bulan posa macam nilah yang boleh duduk semeja sambil menyelami IHYA RAMADHAN dan berbincan pasal perjuangan, rasanya bulan Posa inilah yang terakhir sebelum PRU 13, jadi pada yang rasa perlu duduk semeja, elok lah gunakan peluang yang ada. Jangan terlalu angkuh dengan keyakinan dalam diri, sebatang lidi tak sekuat mana, insyallah dalam masa terdekat berhajat juga teman ajak kawan-kawan duduk semeja terutama bloggers, tak mampu bayor makan bayor minum, kalau tak mampu jugak tak salah tong-tong jer selesai masallah, yang penting erti persahabatan dan perjuangan.... 
HIDUP ISLAM, HIDUP BANGSAKU, MERDEKA HARUS DIPERTAHANKAN, INSYALLAH... ALLAHUAKBAR!!! SELAMAT BERPUASA SAHABAT!

6 ulasan:

PARANG PUTING berkata...

Banyak sangat isu2 semenjak dua menjak ini, manakan tidak semuanya macam gali lobang timbus,gali timbus,gali timbus......kalo ade lagi yang tak sedo atau x perasan tu coba menung2-menungkan.....brape perkara dah timbul lepas satu satu tapi x ade juge sudahnye.....
Tapi kalo org biase dah lama dah dapat akibatnye...ape mau tangguh2 lagi....Buat lah dan sudahkan dengan cepat bior orang tahu kebenarannye.
Kadang2 ari2 x de cite lain naik muak cemuih dan jelak mendengonye

PARANG PUTING berkata...

ade pulok teman terjumpa seorang tua lepas solat terawih di satu surau dah dekat nak sampai Ipoh.Dalam perbulan teman dengan dia....dia ade melahirkan rase terkilan tentang masyarakat zaman skrg ni yang banyak menuntut misal nya apa kerajaan dah buat utk kita sepatutnya kata orgtua ni dengan nada meninggi...Apa sumbangan kita pada bangsa,agama dan tanahair.Kebanyakkan anak2 dibantu dlm masa alam persekolahan hingga lah kezaman pekerjaan.Apakah mereka ini tidak bersyukur atas nikmat yang ade..Setakat ni saje dpt saya coretkan sbb terpaksa minta diri dr orgtua td kerna ade urusan lain yg perlu dilaksanakan.

parangputing berkata...

selamat berpuasa

pasungpuaka berkata...

sedarlahhhhhhhhh
insaflahhhhhh

pasungpuaka berkata...

Depa semua ketaq biaq sampai gegaq

pasungpuaka berkata...

Sebermula diucapkan Terima kasih Kerajaan kerana telah memberikan Bonus kpd kakitangan awam demi menampung perbelanjaan sempena sambutan hari raya yang tak berapa lama lagi.Bersyukurlah kita diatas keperhatinan pihak kerajaan.
Sebab nya negara kita aman dan sejahtera ekonomi dpt berkembang pesat tapi kalau kacaubilau seperti yang ditimbulkan oleh setengah golongan maka dah tentu akan menimbulkan kerusakan dan kemusnahan...........akhirnya yang rugi adalah kita sendiri.

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND