06 Mei, 2015

NAMPAK SANGAT BODO DAN ADA HATI BODOKAN RAKYAT




Sekalipun nak kencing agak-agaklah jgn disamakan spt cai angguk Pakartun Roket. Tak semua pengundi atau rakyat permatang pauh boleh senang di kuyupkan dengan kencing korang. Kalau penjilat dan cai roket tu boleh la korang kencing tetapi tak semua boleh dibodokan atau dilembukan macam cai Roket Yg memang taksub angguk dengan ketegaran melampau. Nak tunjuk Pandai tapi cerdik buah miker ler...


Dengan meletakan gambar rumah miskin tegar yg dilawati jentera BN kononnnya menipu utk oancing undi. Dikatakan mereka dari golongan yg susah dan semasa pilihanraya kecil nie lah kononnya dilambakan macam-macam bentuk bantuan dan janji... penjilat roket nie letak gambar rumah usang dan beberapa petugas BN datang melawat. 

Siap diperlekehkan kerana kerajaan sepatutnya bertanggung jawab denga  golingan seperti begini... apa saja yg salah dan rosak pastinya mulut mereka akan menuduh BN dan UMNO.

Dalam cerdik buah anu dema nie ada jugak binggai bin banggang. Tanpa dia sedar gambar rumah yg dipamerkan di Permatang Pauh kononnya akibat kezaliman Bn dan UMNO. Punca segala kerosakan dan rakyat beryambah miskin...

Dia sedor ker rumah yg dimaksudkan tu duduk dalam permatang pauh... bukan sepenggal.tapi dah bertukar yb banyak kali tu... isteri lepas tu suami dan lepas ti nanti ke anak beranak, lepas tu sedara mara begitulah kalau diikut peraturan anak beranak family bang non...

Bukan kah anak beranak kipas liwat nie yg sepatut bertanggung jawab? Apa yg keturunan rosak akidah nie dah buat? Mana dia yb masa makcik pakcik yg susah seperti dalam gambar nie. Tak kan memanjang praktis opera kipas lak. Kenapa tak persoalkan tanggung jawab family lee what nie yg sepatutnya... 

Yang pasti... jangam risau. Kompom kalau parti mata lebam nie menang dah tentu sehingga pilihanraya akan datang kita akan jumpa keluarga miskin nie dalam leadaan yg sama sepetti sekarang malah lebih teruk lahi pun mungkin...

kenapa lembab benor nak pikior... sapa sebenatnya YB ug sepatutnya membela nasib rakyat terutama pakcik dan makcik nie... cer tanya kak one yg sekarang macam tengah cuti kat permatang pauh... enjoy cuti dengan ronda naik beskal. Main buaian. Berkelah. Ke kebun pisang. Buat ais kepal dan banyak lagi aktiviti bercuti dipermatang pauh... ada dia kesah sekalipun dulu kawasan dia. Lepas tu kawasan laki dia dan lepas tu lagi nak jadikan kawasannya sekali lagi.... hahaha elok la... elok la undi family peliwat... sapa suruh?

1 ulasan:

Awanama berkata...

Hahaha...wan jijah rupa rupanya spesis LEMBU baka kacukan dgn babi ternakan DAP. Dah berkurun kawasan tu dia jadi wakil..kali ni pulak baru nampak ada pak cik mak cik yg miskin...patutlah dia tinggal buta aje Kajang..melayu dan pengundi P.PAUH..undi lagi la PUAKA ni...Konpom nasib anda tetap jadi sama juga.

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND