19 Januari, 2019

TABUNG HAJI ANTARA DYMM AGONG DAN MENTERI


Tabung Haji masih lagi mempunyai 70.3B eset dan mengalami susut nilai 4.6b dari asalnya 74b yg sebelum ini, kenapa tindakan dgn mejual dan akhirnya segala pelaburan yg kukuh dan menjana keuntungan diambil alih tanoa sebarang keuntungan memihak kepada TH? Desas desus selama ini kononnya kerugian dari hasil pemberian Hijab dipersalahkan dan membuat tuduhan kononnya ada unsur penipuan dan salah tindakan ternyata salah apabila pelaporan akhirnya terjawab kerana kemerosotan nilai pelaburan susut dan jatuh. Adatlah melabur dan TH bukannya diistilah bengkrapsi, malah kesusutan pelaburan ternyata disebabkan pelaburan sekarang yg semakin susut akibat ketidakstabilan dan kekukuhan dunia dan sesebuah negara dari segi pelabur yg menjadi nadi keuntungan,

Kenapa terus mengambil tindakan tanpa mencari penyelesaian terbaik dgn rundingan dan rujuk kepada DYMM Agong yg juga merupakan Ketua Agama Islam yg juga pastinya akan merujuk para Ulama utk mencari penyelesaian terbaik dan tentunya disenangi Rakyat yg beragama Islam terutama menyimpan utk tujuan rukun islam kelima.

Kenapa perlu tergesa-gesa menyerahkan kepada MOF kononnya utk membantu jana kewangan yg akhirnya jalan penyelesaian yg dibuat dgn meminda 19.9b eset TH kepada mereka yg alhirnya pesta gadai tapi habuk pun TH tak merasa. Dimana silapnya tindakan, adakah ada dalang atau memang mereka yg terlibat memang dangkal dan tidak punya pengetahuan berlagak bijak atau sebaliknya ada tangan ghaib mengikut arahan?

Ini soal harta simpanan umat Islam yg mahu menunaikan RUKUN ISLAM, dinegara yg berdaulat dan punya Raja-raja dan Sultan yg menjadi Pemimpin Agama Islam sebagai Agama Malaysia dan tertera dalam perlembagaan yg menyebut 3, 5, 153 dan banyak lagi perenggan yg diperincikan. Apa kaitanya dgn agama lain dan pentabiran terutama mereka yg lansung tiada kaitan? Tindakan dangkal oleh mereka yg bahgal nyata merosakan institusi TH yg nyata menempa nama dimata dunia Umat Islam dan mendapat pujian dari Keluarga diraja Arab saudi utk diikuti sebagai contoh nyata kini sedang dimusnahkan dan diaibkan.

Persoalannya adakah kamu tidak tahu atau faham tentang DOSA dan pembalasan dalam Islam dan yakin dgn rukun Iman dan apa yg telah Islam perkatakan doasa pahala dan pembalasan Neraka dam Syurga. Bertaubatlah, perbetulakan semula sebelum terlambat, pembalasan tidak sahaja di akhirat malah didulukan cebisan didunia yg kita banggakan dan rasa kekuasaan sementara yg kita ada.

Assalamualaikum, saya sedang bertanya kepada umat yg sayang dan perjuangkan ISLAM lantas menjawab dgn lidah yg fasih dan berani, in sha Allah.

Tiada ulasan:

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND