03 September, 2009

LIHAT SENDIRI PERANGAI HARAM JADAH YG TAK PUAS HATI DENGAN ISU DI SUK SEMALAM

Semasa dalam perjalanan teman bersama Blogger Pro melayu ke Batu Gajah kira-kira jam 7.50 pagi ni, terkejut besor teman bila tengok banner yang merentang dijalan besar Batu Gajah/ Gopeng (seperti gambar) sekian lama terpasang disitu berbunyi 'Selamat Menjalani Ibadah Puasa Ramadhan' dan disisi banner tersebut potrait WAJAH MENTERI BESAR KESAYANGAN RAKYAT, DATO' SERI DR ZAMBRI. setiap kali kami melalui simpang itu akan terpampanglah banner tersebut yang sedikit sebanyak menyerikan ketibaan raya dan lupa sekejap tentang kezaliman yang telah dilakukan oleh pakatan rakyat terhadap Rakyat.

Kebetulan semalam merupakan hari kehancuran bagi Pakatan Rakyat dimana drama kali ini lansung tiada sambutan penonton yang dah tak lalu muntah melihat gelagat haram jadah berebut nak jadi hero, disebabkan lansung tak sampai 50 orang yang menyokong mungkin haram jadah kepala pengkhianat bangsa ni mungkin tersedar bila acap kali Flash dari kamera rupa-rupanya banyak pemberita dari penyokong. pakat gulung tikar produser 3N ni. niza ngangeh atau orang perak kata niza kantoi atau melopong, disebabkan drama bertajuk 'Pencacai menjadi Pendekar Angguk-angguk' lansung tak da orang yang nak tengok kecuali mat-mat bangla yang tak paham lansung jalan ceritanya, setebal kulit babi dimuka dema. mulalah tunjukkan perangai orang yang di confirmkan tuk guru geng syurga. angin satu badan tidur tak lelap macam dipekap kutu babi dicelah cuping telinga... pehhhhhh TERBAKORRRR RENTONG MARAHNYA tak tahu kemana nak dihalakan
Maka siharam jadah kimak (kira maksum ler konon) ni tunjuklah perangai sebenar yang patut mendapat award han cokwakmiker sampai sanggup menconteng muka MB yang SAH dengan cat. Pasal tak puas hati bila lakonan hancos, tak laku sampaikan nak dibandingkan iklan terpaku keras menjual pil cirit biritpun tak boleh disaingi, malah lakunan bukan ditonton rakyat lagi malah dikatakan sama baunya dengan selsema babi haram jadah yang baru! kesian dimana telor jantanya?, dimana imannya?, dimana rupa para syurganya?, dimana sifat pemegang sunnah nabinya?..... semuanya makin membongkar, makin lama makin kuat busuknya

Komer lihat ler sendiri, banner tu berada disebelah gerai-gerai menjual barangan untuk Raya yang menjelma, dijalan besar, dikawasan lalu lalang... siapa yang berani buat kecuali yang punya hati busuk, busuk perot, otak bangkai... pemikiran sebijik firaun yang sanggup conteng muka orang yang tak bersalah disebabkan tak da siapa yang nak tengok lakonan mesyuarat DUN oleh kera dan beruk yang dinaik tarafnya episod kali ni buat kat hotel, tak macam dulu bawah Pokok macam kera bin berok angguk-angguk. bila teman tanya kepada pemuda disitu ... dia jawab ... abang... tengokler kat sana (sambil menunjukan pejabat PAS Pekan batu gajah) teman dah dapat jawabnya... tak pa lah ini bukan kerja orang atau manusia... tapi 3B berok bin babi haram jadah, jangan lah ambik hati sangat... tak kan nak bercakap dengan berok dan babi, biarlah dia buat takut nanti marah sangat anak bini dibelasah bila balik rumah nanti, memang orang sakit jiwa macam dema ni jagan diambil hati sangat, tak heran ler dema mengaku islam yang sebenar dan yang confirm masuk syurga. rasanya .... agak-agak komer ler dema ni dah kawtiem (ada cerita) dengan sapa yer....? Bukan RIDZUAN kot.... Tapi MALIK... yang menjaga....muahaha, TAKBIR UNTUK SEMUA UMAT ISLAM SEBENAR!

8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Tuan Blog yang dihormati..
Kenapa tulisan tuan menggunakan bahasa lucah lagi kesat.
Apakah tuan bercakap dengan ibu tuan atau dengan anak dara tuan, tuan akan menggunakan bahasa lucah.

Kenapa tuan tidak mencontohi tuan Nobisha dalam berblog. Pakatan rakyat ada kata-kata kesat tapi tak lah melampau macam GOMO dan ParpuKari.
Blog tuan bagus tapi tak perlulah bahasa kesat.

oleh
setiakawan

sekupangdua berkata...

salam, terima kasih dgn teguran sdr TN. Teman dapat mengagak sdr rasanya bukan orang perak kerana seperti yang saudara rasakan teman yg menggunakan perkataan kesat atau mencarut, apapun suka teman katakan blog teman beridentiti dan berimej Rakyat atau insan kelahiran dibumi Perak.
maklumnya kalau mahu tahu
beberapa perkataan digunakan seperti Haram Jadah memang sebutan nya agak keras didengar wal hal tidak bagi org perak kerana ia sebenarnya bermaksud TAK GUNA atau Kurang ajar. Begitu juga BENAK yg membawa maksud 'pemikiran yg lembab'. manakala TEMAS adalah perbuatan atau salah satu cara orang dulu berubat cara tradisional atau cara bomoh mengubat pesakit.

Tamsil sdr kalau teman gunakan pada ibu bapa yg sdr melihat satu perbuatan yg kurang ajar tidak tepat sama sekali dgn tanggapan saudara kerana ia bukan satu yg dilihat seperti mencarut atau bahasa kesat tetapi memang inlah telo yg digunakan dalam ertikata memang beginilah bahasa pertuturan atau tonasi yang digunakan org perak sehingga kini masih terutama di pendalaman. malah pelbagai lapisan mempraktifkan tanpa berhasrat seperti mencarut maupun kata-kata kesat' seperti apa maksud sdr sebagai tuduhan untuk
teman. Seperti org utara dan penang perkataan sebegini menjadi kebiasaan bahasa gurauan bukan mencarut

Dari sudut psikologi pula untuk menarik konsentrasi dalam perbualan dengan golongan seperti ini. Tidak akan berkesan bicara dgn mereka atau seperti kata orang perak 'TAK LUT' Dalam erti kata lain tak akan jadi apa-apa. Tonasi kena sama, Keras bahasa mereka... maka kenalah keras juga kita membahasa. Adil ker kalau mereka sahaja yg mengherdik, kalau mereka boleh tapi kalau kita jangan. lagi pun golongan angguk2 ni tak akan atau sememang tidak mahu faham kalau kita tak ikut rentak mereka.

sekupang rasa jauh disudut hati tak bermaksud mencarut dan memaki berbeza dengan mereka yang sedia maklum kita tahu lagi kuat carutnya malah di setiap ceramah pas kalau tak ada tak sah. mulakan ceramah dengan kata-kata puji terhadap junjungan terhadap allah dan para rasulnya... tapi selepas itu mulalah menghambur kata kesat dan menuduh sesuka hati malah siap mengumpamakan seseorang terutama pemimpin secara jelas menyebut nama Pak Lah Hababi (hadari), Najis (najib), Najib Monggolia, & banyak lagi sedangkan sdr pun tahu Allah menegah kita supaya jangan menidih mengunakan nama seseorang sebagai perumpamaan selain firaun, Namrud & seangkatan raja kejahilan walaupun PAS memang suka sgt walaupun dimalis agama maupun majlis ilmu.

Tanpa Nama berkata...

BRO, KITA SAHAJA YANG FIKIR DAHULU BARU SEBUT, DIA ORANG LAGI KURANG AJAR, LAGIPUN TUAN GURU SENDIRI PUN DAH BAGI GREEN LIGHT, BOLEH ON MENCARUT...

Tanpa Nama berkata...

Sebagai seorang yang suka mengikuti blog-blog yang ada. Saya rasa tak sama blog ini kalau dibandingkan dengan Parpu Kari dan Gomo. Memangjelas kadangkala di blog mereka berdua ter tera perkataan yg agak keras dan carutan tetapi tidak di blog ini yang guna bahasa atau sebutan perbuatan dan bukan mencarut sebenarnya.
Saya juga rasa berbangga sebagai anak jati Perak kerana blog ini yang cukup kuat bahasa orang perak yang mendapat perhatian blogger-blogger lain. teruskanlah identiti seperti ini kerana kelainan inilah yang menjadi keistimewaan blog orang kampung yang patut dibanggakan

Tanpa Nama berkata...

PADA AKU LAGI TERUK PERANGAI YG MENCONTENG MUKA MB DR ZAMBRY... PATUT BELASAH JER MAMAT YG BUAT KERJA TU

ڤنا مينڠ / PENA MINANG berkata...

Assalamualaikum.

Puak Khawarij PAS ni pun satu bingai dok ada....nak conteng pi laa jauh2 skit...ni dak, dekat pejabat depa....tak ka bodoh orang panggil. Dah kompem wal sah depa yang dok buat.

sekupangdua berkata...

salam anon dan terutama sahabat teman pena miang , terima kasih kerana ziarah blog teman, apapun dimana ada pincang kita patut suarakan... kita kena tentang, kenapa kita selalu diperlekeh dan di persalahkan walhal sebesar gajah burok perangai dema nak disorok didalam bakul... heheheh sory ler balun tetap balun, salam aidul fitri.. banyak ker pena dapat atau keluor duit raya?

sekupangdua berkata...

pena miang teman addkan dalam bloglist teman, selamat berjuang

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND