05 Februari, 2010

APA YANG ANUAR FIKIR DAN BUAT SEBELUM MASUK MAKAMAH?

Terfikirkah anda apa yang sinuar buat dan fikir sebelum dia tahu dia akan kantoi kemakamah? mari kongsi flash back sesama kita apa yang dah dilakukan maupun persediaan sebelum dia tahu akan kantoi kali ni tak boleh lari lagi dibicarakan!

1. Melihat senario Rakyat sekarang yang sudah haram jadah jadi samseng dijalanan, berdemonstrasi, merosak harta awam, melanggar atau ingkar arahan atau peraturan, menepikan undang-undang, menganggu gugat keaman, kurang ajar, biadap dengan kedaulatan, berani mencemar maruah bangsa sendiri... siapa punya kerojer... sapa yang menaja... siapa yang mengajor?
ANUAR KAN?

2. Mengheret CIA ke perbicaraan Negara Malaysia sedangkan kita sebagai rakyat semua sudah paham benor perbezaan adab disini dan di barat yang terang-terang di negara Meraka HALAL berjubor malah boleh kawin sesama lelaki dan membenarkan istilah GAY di negara mereka, tak kan tak boleh terfikir sama atau tak perlakuan mereka dengan kita yang beradab... maknanya tempat komer halal tapi disini tidak... yang menyibuk KENAPA? sapa pulak yang pelawa yang haram jadah yang berhasad dema ni...?
ANUAR... LAGI KAN...!!!

3. Siapa pulak yang mengundang tetamu Mr reporter dari barat yang tentu kita tahu jika diulas dinegara dema tentunya sinuar didapati tidak bersalah mana taknya bila kita bercakap soal jubri di negara yang HALAL sesama jantan dan perhatian tentunya tertumpu penyokong-penyokongnya yang menanti secara life di kelab-kelab GAY disana, sapa yang memanggil dema-dema ni yer...???
LAGI-LAGI ANUAR LELAGI?... !!!

4. Sapa pulak yang beriya benor mengadakan BAS dengan kepala rombongannya... muahaha dari jauh tu idak ker tergolek pakcik dan makcik yang datang dengan ubat dan umor yang banyak terfikir anak-anak yang tak setuju dan sayangkan komer yang sepatutnya ingat ler umor tu dah banyak? sapa pulak yang bayor rombongan nie? tak kan nak tetiba rombongan melawat Makamah.
ISHHH ISHHH DIA LAGI SINUAR...!!!

5. Bila lebih dua puluh kali menangguh memanjang kes dibicarakan dan termasuk LowYar berkerusi sebagai kepalanya yang kita tahu terang-terang tak akan lari jauh... muahaha dan boleh guna alasan uzur bila jadi sebab nak mencari ketua peguambela baru yang membolehkan sebab di tangguhkan lagi... diri sendiri tak terbela camana pulak nak membela... kenapa yer, sapa penyebab dan memanggilnyer..?
NUAR lagi, LAGI-LAGI NUAR NUAR lagi...!!!

Banyak lagi pekaranya menjadi penyebab yang kita akan sambung di PART 2 nanti, tapi sekupang terfikir dan nak bertanya kalian sebelum kita sambung lagi nanti,

KALAU TUAN-TUAN SEBAGAI HAKIM BILA MENJATUHKAN HUKUM!!! berat tak bila dihimpit persoalan apakah akan jadi bila hukum dijatuhkan bila difikirkan balik dari sudut lain...

1. Rakyat pencacai akan memberontak dan jadikan keamanan huru hara dek dema lahiran idea sinua
2. Campur Tangan yang dinantikan barat sebagai satu sebab terlibat walaupun orang Malaysia bukan kaki pungkok macam negara dema yang dah jadi lali, itu yang tetiba je CIA ada selain rakyat yang cuma kenal dalam TV jer...
3 Laporan sedunia yang tentunya bagi dema tak bersalah jadi cerita hangat dihebohkan kononnya hilang demokrasi bapk dema...
4. Suasana haru biru dimakamah oleh geng rombongan pencacai yang sesuka hati memaki dan menjerit ala samseng walaupun sampai yang dapat naik van selain bus ronda ke hospital bila menyusahkan ambulan bergegas untuk menyelamatkan dema.
5. Makin heboh dan pelbagai tanggapan bila ditangguhkan berpuluh kali semacam memperkecilkan KEDAULATAN UNDANG-UNDANG yang menjadi rukun negara yang aman sejak sebelum merdeka.

JADI BOLEH KER KALIAN FIKIR BERDASARKAN CERITA KALI INI...??? APAKAH YANG TERFIKIR DAN DIBUAT OLEH ANWAR SEBELUM INI... insyallah ada rezeki kita sambung, sekupang tetap mendoakan kejayaan perjuangan SAIFUL BAHARI demi KEBENARAN!

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND