13 Mac, 2014

BARUA MULA MENGHINA TENTERA?

ANGKATAN TENTERA MALAYSIA : Aku simpati dgn kutuk mengutuk, penghinaan demi penghinaan Barua Roket nie... Macam burit Ayam jer dia nie. Sibuk merendahkan keupayaan kalian (Tentera)... Ikutkan maleh nak ambik tau sebab jenis nie memang kuat kembang hidung dan ponggong suka nak sesangat popular. Jadi sebab kesian tak sanggup tengok hidung meleleh tak pa la teman posting la ceritanya. Dia mintak kita jawab la... jadi kita jawab walaupun budak tabika pun tahu jawabnya...

Dalam postingnya di laman FB teman terpanggil menjawab soklan Bodo taraf pening berlebihan minum ketom mempertikaikan angkatan tentera pasal kapal selam yg tak boleh menyelam didasar laut dan Menyindir trak tentera berfungsi hantar budak kesekolah. Jadi teman nak ngaborkan kat cai roket nie. Boleh ler jadikan Modal jumpa mummym kata lapor...

1. Bukan main lagi dia hina tentera.. bukan kali pertama yop, sebaliknya akan putar belit cerita bila dihujani atau dibalas balik kenyataan nya. ada ker dia kata musykil kapal selam kita (Scorpene) tak boleh menyelam! Dah dulu dia org (pembangkang) dedahkan konon.. terbukti bila mereka pertikaikan kenapa kapal selam kita tak boleh membantu #MAS370. seolah macam kita beli besi buruk yg berupa kapal selam...

@ Jadi kalau dia maksudkan begini.. maka yg menjadi tenteta laut terutama kelasi kapal selam nie yg lebih 2 tahun berlatih diluar negara bagaimana mengendalikan kapal selam tu makan duit haram ker sebab sampai sekarang tentunya dia org bertugas kat darat atau dalam kapal selam yg tak boleh menyelam... adakah krew kapal selam nie tak pernah atau tak akan menyelam? Adakah mereka setiap hari akan berlakun macam kerojer... pagi masuk kapal petang keluar dan balik rumah... dah kalau simangkok nie merumus katakan tak boleh selam... jadi semua kelasi k selam tu sebenarnya buat apa? Tak kan macam pejabat? Datang pagi punch. Lepas waktu kerja lak... punch lagi... apa yg dia orang buat dalam kapal selam sehari suntuk?

Aku nak tanya jugak simenggong nie... toksah la spin lak kata tak bermaksud atau kata begitu..agak-agak lah kalau nak kencing. Bukan semua org bodo macam ko tahap lembu?
Ko jawab soklan aku lak.... kalau dah tak boleh menyelam, jadinya masa dibawa ke Malaysia dulu dia naik (pakai) apa pulak? Pakai BECA atau pun mungkin teksi kot. Elok la terserlah memang ko nie teramat biol...

2. Yang ko meroyan merendahkan tentera ada lori buat angkut budak sekolah jer apa pasal? Macam tentera tak payah berkeluarga dan punyai anak... Apa tak pernah pikir ker sampai sanggup kata tentera beli trak utk berperang tapi guna buat hantar budak kesekolah..
Ko ingat macam korang suruh bebudak jadi samseng taik kucing yg Belajor perangai haram jadah kat atas jalan kononnya reformasi kepala hotak ko...

Biarlah dia org nak buat apa pun.. hantar anak sekolah. Zuriat tu... tau la korang membangkang dan busuk perut... faham mentang-mentang lah ramai penyokong peliwat tu.. kenapa tak maki jer makamah yg sudah menjatuhi keputusan dan hukuman...  tau la gay tak beranak..


Ini juga bukan kali pertama penghinaan atau cacian kepada warga keselamatan. Sebelum ini juga dia juga pernah mengambil ungkapan Dato A Kadir Yasin dengan berbeza maksud dan isu bila secara terang tanpa memikirkan sensitiviti pasukan Polis diraja Malaysia meminta pengkritik di FB beliau supaya kononya jangan membuang masa dan ada baiknya pergi mengajar lebih 40 hingga 50 peratus yg tak reti mandi junub dan mengucap dua kalimah syahadah. (KLIK). 

Tengoklah sendiri dalam kejadian seperti nie... semua rakyat Malaysia malah seluruh dunia mendoakan keselamatan penumpang yg terlibat. Malah pemimpin seluruh dunia bersimpati Presiden Amerika Barrack Obama juga turut bersedih dan mendoakan keselamatan penumpang sebaliknya kita dapat melihat bagaimana Pembangkang tanpa ada kemanusiaan atau simpati membuat penghinaan dan ungkapan mengaitkan kesalahan berpunca dari kerajaan. Tanpa rasa belas ihsan juga mereka sempat menghina keupayaan terutama pihak keselamatan negara... segala tindakan juga membuktikan peranvai tak ubah macam anak babi jalan tunduk.. kesian mak bapak dema punyai anak waris sifat sidajal... astagfirullahulazim. Hasil didikan aljub...

1 ulasan:

Awanama berkata...

Orang bodoh memang pandai buat penyataan bodoh je.... tak perlu dilayan org bodoh... penjilat buntut kapir Dapig...

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND