23 Mac, 2014

MUN DIBERIk DUIT DI AMBIK, MUN DISURUH MOLAH KERJA, SENDIRIK MAU INGAT LAH

#PRKBALINGIAN: AHLI PKR DAH TERIMA ELAUN CABUT TAK NAK BERKEMPEN?
-DAH DAPAT DUIT ELAUN, BUAT APA NAK TUNGGU? CABUT LER? MEMANG PKR KOMPOM AKAN KALAH, BUANG MASA JE NAK TOLONG BERKEMPEN KAT MUKAH! HABIS LAH KO JALIL! KEKEKE!!!-

"Aih, bukan kau sepatutnya berkempen kat Mukah ker? Kenapa pula kau ada di sini (Kuching)?," tanya seorang lelaki kepada rakannya.

"(Ketawa) Duit elaun (kempen) dah keluar, apa nak ditunggu lagi kat sana (Mukah), cabut ler .. memang Jalil (Calon PKR) takkan menang, kompom PKR kalah, buang masa je aku tolong berkempen kat sana (ketawa lagi," kata rakannya sambil menyambut salam lelaki tersebut.

"Wah, loaded lah ni, bolehlah belanja aku makan, berapa (ringgit) kau dapat?," tanya lelaki itu lagi sambil duduk bersebelahan dengan rakannya.

"Ala .. setakat belanja ko ni makan takde problem .. dapat ler dua-tiga ratus, (ketawa lagi sambil memerhati kiri dan tangan) bukannya aku macam penceramah-penceramah import dari Semenanjung tu yang dapat ribu-ribu," jawab rakannya selamba.

"Kau berkempen mati-mati macam mana pun kat sana (Mukah), kita (PKR) tetap akan kalah, jadi bahan makian orang jer ader ler, diaorang (orang-orang Mukah), belum tiba hari mengundi pun muka diaorang dah nampak diorang akan pangkah dacing (BN," tambahnya  lagi.

"Jadi, lepas dapat duit, aku belah ler, buat apa nak tunggu lagi (ketawa).. bah, jom order, aku belanja."

Perbualan dua rakan ini sempat aku curi-curi dengar ketika sedang makan disebuah kedai kopi di bandaraya Kuching pagi tadi.

Musuh Jalil, bukan sekadar BN tetapi orang-orang dalaman PKR sendiri. Nyata mereka-mereka ini berjuang demi untuk $$$ sahaja.. Kekeke!!! 

-UnReportedNews™®

MUN DIBERI DUIT ALU NGAMBIK UDAH YA DISURUH POLAH KERJA TAUK TAUK RETI JAK LAH... PANGKONG KELAK!

Tiada ulasan:

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND