14 April, 2014

AHLI SEUMUR HIDUP PAS BUAT LAPORAN POLIS PROTES AZAN

Kalau dulu si roket yang kita tahu paling ressis malah berusha menjatuhkan kekuatan sesama agama, sekarang nie tak heranlah kalau ada lebih berat dari itu, kalau dulu mmg ada kymak-kymak yang cukup haram jadah berani membuat laporan polis, nyata kali ini kita sudah boleh melihat beberapa pekaran terutama kaldai pencacai akan buat apa saja, pelik kan tak takut kat TUHAN ker? bukan kah Isalam juga menegah dari perbuatan sebegini
apa pun kita tahu bahawa pencacai PAshit nie semakin tegar dan kuat angguknya sehinggakan tuntutan agama pun di putar belit. 
Susulan kes seorang ahli pas seumur hidup membuat laporan polis membantah bacaan tahrim dan laungan azan ketika waktu subuh di masjid berdekatan rumahnya..
Sekumpulan orang dari badan bukan kerajaan (NGO) dan pihak polis telah datang ke rumah beliau untuk menasihati beliau akan perilaku buruk dan tak masuk akal itu.
Pada admin hal sebegini tidak sepatutnya berlaku.
Sebagai seorang ahli pas yang mengagung agungkan perjuangan islam dan lebih penting, sebagai seorang islam sendiri beliau tidak sepatutnya membuat hal begini yang menunjukkan peribadi buruk seorang muslim di Malaysia negara bertuah ini.
Negara ini negara bertuah, rakyatnya berbilang kaum, berbagai agama bebas dianuti.
Jika orang islam sendiri gagal menghormati azan bagaimana kita hendak tengok penganut agama lain menghormati islam itu sendiri seterusnya minat untuk mengetahui tentang islam?
Walau apa pun dalam setandan pisang pasti ada satu atau dua yang rosak. Kita harapkan PAS agar mengajar ahli ahlinya tentang ajaran islam yang sebenar. Setidak tidaknya ajarlah mereka tentang erti hormat. Lazimnya mereka pandai membantah namun kali ini tidak kena tempat sejujurnya menunjukkan kejahilan sendiri.
Kita sama sama berdoa agar perkara tidak masuk akal seperti ini tidak berulang lagi. -  Sumber blog Timba Upih

Tiada ulasan:

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND