24 Ogos, 2014

#MH17 RBA DAN BOSS @ TUAN / TAUKEH MEMANG HARAM JADAH@

Betapa terkutuknya dan kejinya perbuatan RBA. Untuk menghina dan mengaibkan negara malah lebih tepat lagi untuk diihat bagaimana kerajaan mengamalkan double standard menghina semua jenazah yg diadakan upacara menyambut dengan tujuan penghormatan negara malah bagi seluruh dunia melihat betapa negara amat perihatin dengan rakyat malah dunia patut menerima ianya sebagai tindakan betapa seriusnya kita terhadap perbuatan terkutuk oleh penganas di sempadan ukrine dan rusia yg wajib dihukum dan dipertanggung jawabkan.

Penyebaran fitnah RBA melalui FB dan rangkaian Whatapps menular rata-rata secara senyap... pertikaian cara kita bertafakur, juga berkabung yg kononnya dilihat menyonsang dan lari dari akidah. Apa sahaja yg boleh dikaitkan terutamanya memburukan usaha meredakan perasaan sedih rakyat dilebelkan sebagai kufur dan kurafat.

Yang pastinya segala usaha dilakukan merujuk kepada yg arif. Mufti, Ulama, Jabatan Ugama Islam dan banyak lagi. Bukan sahaja semasa menerima jenazah malah ianya bermula dari pencarian dilokasi nahas, mengenal pasti mayat, mengkafan, malah solat jenazah, Solat ghaib dan banyak lagi. Semuanya merujuk melalui yg arif dan mereka yg memang sepatutnya tahu hukum hakam dalam Agama...

Susah sangat kah diminta untuk membaca atau sodakah ummul kitab @ Alfatihah kepada tuntutan seperti tertera dalam Islam. Rajin pulak RBA nie buat spekulasi dan menjadikan pemikiran rakyat supaya meragui tentang apa yg kerajaan buat sebagai penghormatan ini?

Peliknya masa inilah ada soal hasutan memfitnah dan seolah dilihat songsang. Hasad ini boleh kita lihat bila artikel yg si tambah dengan beberapa rujukan. Malah yg terkini kononnya datang dari salah seorang balu mangsa yg terkorban lahat datu tanpa meletakan nama pengadu. Untuk dilihat macam begitu benar sanggup mereka meletakan gambar dari peristiwa serangan pengganas di lahat datu tempohari...

Tidak kah sebenarnya mereka (isteri dan saudara mara  peristiwa lahat datu) pastinya turut simpati? Palint tidak sudah tentu mereka juga merasakan kesedihan dengan peristiwa #MH17 dan #MH 370.
Bagi mereka dapat juga melihat wajah arwah dan fizikal mereka dan pastinya mayat mangsa akan diuruskan dikebumikan di halaman kampung masing-masing.

Mereka juga tentu simpati bagaimana bencana #MH17 hasilnya memang sukar. Hanya seorang mangsa di johor kembali dengan fizikal yg hampir sempurna.

Sebaliknya bagaimana pula mereka yg lain kembali dalam bentuk cebisan mayat yg hancur dan reput dan tidak sama sekali boleh dikenali. Apatah lagi wajah dan anggota badan yg berkecai dan dinilaikan melalui ujian DNA sahaja... 
Mana mungkin mangsa #MH17 kembali sebagaimana kesayangan mereka.

Bagi mereka yg sebagai balu kepada yg terkorban... pastinya mereka juga turut merasakan pekara yg sama. Sedih dengan kematian kesayangan mereka. Mana myngkin mempertikaikan... kerana mereka juga merasa keadaan yg sama... malah tentunya mereka juga dapat merasakan kesedihan bagaimana mangsa menerima mayat yg tak dapat dilihat kali akhir kerana keadaan mayat tersebut.

Kenapa masa ini lantang mengkritik dan mah aibkan rakyat serta kerajaan. Sedangkan kita tahu mereka (RBA & Puak tokeh RBA) sebelum ini senyap dengan segala kurafat dan songsangnya pada diri mereka sendiri,

Bagaimana pula mereka yg cukup jelas dan terang sebagai umat islam yg memegang lilin dan tunduk mengikut upacara agama kafir. Bagaimana isu pemimpin utama bang non, Stopa dan lain-lain tak diserang bila cukup jelas melakukan zina, korupsi, berebut kuasa di selangor dan lain-lain. Kenapa tak dipertikaikan perbuatan sebegini

Kenapa pula sebelahi komunis dan mahu Chin Peng serta pengganas komunis supaya diberi penghormatan tertinggi dari segi kerakyatan, penempatan khusus, pahlawan negara, keistimewaan malah tak lupa juga pengkhianat negara ini diminta supaya dikelaskan sebagai pejuang negara. Kononnya mereka menentang british sebagai penjajah.

Kenapa tak diserang mereka yg juga sekutu menjadikan negara huru hara dengan pelbagai demonstrasi haram, cubaan gulingkan kerajaan, menghina dan memperlekehkan mangsa serangan pengganas di Sabah. Kenapa tak keluar artikel berantai seperti sekarang?

Apakah org lain juga boleh pertikaikan pekara yg sama di lahat datu? Leftenan adnan, kanang (para 9 renjer), major rashid(para 9 melayu), aznan (makenise / black hawk down @bakhara) dan banyak lagi pejuang yg terkorban sebelum ini demi pertahan kan negara?

Tetapi yg sebenarnya... RBA bandit siber didikan pembangkang yg suka mak bapak dema menghina pulak yg berleluasa mencerca dan meletakan seolah aib kpada mangsa...

Sudah lupakah korang tentang chin peng dan komunis yg juga menjadi pengganas yg mereka mahu di beri penghargaan?

Apa pun yg pasti RBA dan taukeh nya pembangkang memang layak dianugerah single Finger dan Haram Jadah! Elok la pak mak atau saudara dema yg jadi mangsa...

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Betulkah RBA ni wujud dan jika wujud adakah RBA dibiayai oleh DAP? Jika benar kenapa sampai hari ini tidak ada seorang pun RBA didedahkan ataupun didakwa? Fikir-fikirkanlah.Mungkin RBA ni tak wujud atau memang wujud tapi sebenarnya dibiayai oleh Najib.

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND