08 Mac, 2015

NAK TANYA SAHABAT SEMUA... AJE BENOR ATAU TAK?


Ikut sedap nak kencing jer... bukak zip dan kuyu mata tembak merata...kalau ada sukatan 900 darjah boleh dikona... penjilat akan kona... setkat 360 ° pun sampai berpuluh kali dia pusing...

Hari nie penjilat terpaksa kerja keras sebab orangnya dah pun masuk penjara... teman perhatikan jer... sekali tengok dah dapat rasa keganjilannya. Bagi pengamal tegar media maya tentu rasanya bersetuju ataupun lebih teliti dari teman atas beberapa pekara yg nampak ganjil....

Yang paling ketara ialah kehilangan begitu banyak Anwar ibrahim dalam Maya. Kalau dulu apa sahaja akaun fb, tweet, installgram dan banyak lagi medium maya kita lihat ramainya suara anwar. Tak susah mana pun... dengan letakan sedikit kaitan peribadi seperti gambar dan copy paste biodata sudah Boleh dianggap akaun maya itu kepunyaan Anwar... 

Posting pun tak susah mana pun... Apa sahaja isu yg penting bangkang dan reverse apa sahaja yg kerajaan buat supaya  dilihat itulah sikap anuar yg akan menyalahkan apa sahaja dan merendahkan Apa sahaja pekara baik. Cariklah silapnya walaunun sikit... pebesarkan dan jadikan ianya isu supaya rakyat akan menyalahkan kerajaan kerana pekara kecil yg bukan pun jadi penghalang...



Sebaliknya akaun-akaun si dajal kecil kali ini nampaknya tak keruan. Bagaimana nak menyamar ianya konon kepunyaan bang non. Manakan tidak orang yg dimasukan kedalam penjara kini buat si dajal-dajal kecil nie resah. Ya pun jugak... tak kan empunya akaun yg berselindung dengan identiti abg non boleh terus menulis dan terus menyalak serta kencing merata... dah kalau orang nya dalam prnjara maka secara otomatik siapa pun tidak akan percaya itu sebenarnya bang non... malah ianya membongkar sebenarnya itu adalah akaun Fake yg sebenarnya bukan bang non sebaliknya adalah penjilat tegar berupah mungkin utk sebarang usaha menabikan bang non dimata rakyat...

Jadi yang perlu pikul tanggung jawab nie dah tentulah orang yg paling rapat atau pun yg banyak memakan jasa dan kenyang hanya kerana membantu beliau utk laba yg amat besar... samada termakan budi ataupun memang dah buncit hasil kerja yg dibayar lumayan... kalau dah termakan budi atau buncit yg dikenyangkan sebelum ini... terpaksa lah teruskan episode demi episode cerita yg carca merba dimana heronya dah berpuluh kali mati... hehehe... bukan kerana skripnya begitu tetapi tuan dariktur yg sebenarnya mahu cerekarama dijadikan episode supaya lebih panjang dan lama atau never ever have ending scene... setidak-tidaknya penonton terpujuk bila heronya mati dalam keadaan kejam dan tentunya penonton rasa sedih... sebaliknya bila dihidupkan watak hero itu semula maka akan adalah harapan yg memujuk penonton ikut terus menerus cerita yg sekali pun memang tak masuk akal dan menolak ketentuan tuhan yg menjadikan dan mematikan seseorang...

kalau cerita RAMBOO yg disangka mati boleh hidup... jadi apa salahnya pada pemikiran mereka buat hero mati dan hidup balik berpuluh kali versi bang non....

Tetapi kali ini dema mula berpeluh ketiak dan sehingga kening tak pernah kering akibat menyorokan peluh yg mengalir didahi dan di limpahan takungan umbi rambut sekali pun. Tak boleh disorokan lagi nampaknya... 

Pembaca bukan lagi lembu seperti yg mereka perlakukan sebelum nie... kalau lah bang non dalan penjara... jadi siapa pulak yg bagi arahan dan cerita... yg kita semua maklum, penjara tetap penjara bukan shopping complex yg boleh keluar masuk ikut suka. Kalau lah ada cerita kononnya dari bang non maka orang yg sepatutnya boleh kita pertimbangkan kesahihan ceritanya sudah tentulah datang dari terdekat... kalau tak dari isterinya mungkin dari anaknya...tetapi ganjil sangat kalau macam-macam cerita yg diperkatakan kononnya dari bang non... sangat tidak munasabah anak atau bininya bercerita ttg wasiat bang non yg panjang lebar dan pada masa yg sama hanya punyai bebetapa jam utk berjumpa si pesalah peliwat. 

Mana mungkin jumapa setakat sejam.dua bang non tak berhenti bercakap sampai masanya kalau dikira makan masa macam seminggu dia duduk bersama bang non.lagi pun bukan setiap hari dia boleh jumpa bang non... kecuali lah bang non mewarisi ilmu halus atau hitam yg boleh berhubung dengan dajal-dajal diluar penjara yg menjadi beruk tajaan partai mata lebam sampai biru yg berkomunikasi secara ghaib... 

Setakat satu episod boleh lah dipertimbangkan kesahihan kandungan ceritanya tapi kalau dah berderet macam keretapi yg tak berbuntut... mat taboo pun mahu berguling pecah perut terbahak nak percayakan cerita karut bang non... pada rakan teman yg waras tentu dah faham.apa yg teman maksudkan...

Sebaliknya macam otak si puna... ehhh si zuna... yg makin kuat mengarut dan gelak sorang siri kononnya kelakor bangat kalikatur yg dia buat dan pada masa yg sama pembaca pulak mencari minyak cap kapak merasakan kalikatur yg langsung tak lawak mungkin kerana kepala pusing kot. Walhal sebenarnya memang tak lawak....

Yang lagi... lagi lagi lagi pelik bila cerita yg kononnya sahih dari bang non pulak bukan datang dari septutnya oleh anak atau bininya... sebaliknya si Rapid zie, Mamphus, si Kettol dan lain-lain pemimpin harapan ataupun macam teman bahasakan sebagai penjilat dan siperut buncit kenyang hasil usahaniaga sebelum nie dengan bang non...

Masa bila pulak dia orang yg lebih kerap jumpa mengatasi anak dan bininya...bila pulk dia orang yg punya banyak kelebihan boleh jumpa bang non yg sedang kurus Panjang A level 3 penggal utk Lima Tahun... baginyg bijak tentu dah tahu kesan kencingnya jatuh ke pewaris sifat kencing keramat beliau... jadi kesimpulannya kalau dah banyak benor episode kisah benar dari rumah batu pintu jerigi dah tentulah cerita karut dan mengarut hasil didikannya sebagai Pemimpin Kencing Rakyat nampaknya cukup berkesan... malah slogan mereka mengatakan seorang nuar dipenjara maka akan lahirlah beribu - ribu nuar yg baru rasanya tak begitu tepat... kalau nak lebih tepat lagi... KALAU SEORANG PEMIMPIN NYA KUAT KENCING RAKYAT MAKA AKAN BANYAKLAH NEGERI-NEGERI YG HANCING KERANA ANAK MURIDNYA YG LEBIH HEBAT DARINYA KERANA KENCING BERLARI DAN MERATA...

Jadi... hakikatnya ialah : Apa sahaja akaun maya seperti FB, Installgram, Tweet dan lain-lain yg selama ini kononnya berwajah dan bernama bang non dah boleh kita persoalkan balik kepada siapa yg sebenarnya milik akaun tersebut... dah boleh lah kita sedar sebelum kuyup berterusan dikencingkan oleh kaki kencing yg kononnya adalah milik bang non... empunya akaun tak kan boleh berjawab jika ditanya bagaimana dia boleh menulis sedangkan dia dalam penjara...?

Atau kita bertanyakan dalil kesahihannya pemilik akaun tersebut... Tanyalah soklan bodo kepada pemiliknya sebagaimana dia anggap rakyat sebodo lembu boleh dikencingkan sebelum ini...  cer tanya... cer tanya...

1. Dia guna apa dalam penjara utk tweet, FB dll.. adakah di guan iphone atau ipad atau pun samsung jenis apa?

2. DIa guna browser apa yg hebat boleh menulis sekali pun dalam penjara... adakah Googel, Safari, Firefox , Bing dll

3. Dia guna apa signal atau saluran apa yg boleh mudah dimuat turun sekalipun dalam penjara... adakah dia guna wifi mamak yg ada disebelah penjara atau guna data RM 50 (3GB / 100 FREECALL dan 50 SMS FRER) ataupun tumpang hotspot dari warden penjara....

hehehe... amacam. Nampaknya dah hilang semua akaun milik bang non... kesian penjara. Tak hujan pun mungkin pesalah yg lain akan basah kuyup sekalipun dah berbulan tak hujan dan atap penjara yg tak pernah bocor.... 


2 ulasan:

IBU HAYATI berkata...

Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI















Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI

Tanpa Nama berkata...

Abang Non, kami di luar ni siap menanti isyarat dari Abang Non.

Suruh apa saja kami akan laksanakan
cumaaa kali ini upahnya mau 3 kali ganda. Bukan apa, macam Abang kata, selagi BN memerintah harga barang naik tak pernah turun.

Itu saja yang kami pinta, lainnya tanggung beres.

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND