10 Mei, 2015

MAHPUS ROSAKAN RUKUN DAN AKIDAH UMAT ISLAM? KERANA ROKET TERUJA @THP



Apalah yang sebenarnya yg Mahpus nak buat nie? Siapa pulak dia yg beriya benar sebagai peneraju PAS yg nak buat bantahan ditabung haji pada huung minggu nie? Apakah dia sudah siasat pekara sebenar sebelumbuat tindakan terhadap isu Tabung Haji sehingga sanggup menghasut semua yg menyimpan supaya mengeluarkan simpanan di tabung haji? Selari dengan kenyataan seorang boss kapior yg sekarang nie tengah persendakan orang islam dengan sindiran penghinaan terhadap orang islam dalam laman maya... Apakah sebab utama dia boleh menghafal dan terjemahkan hadis ikut nahu yg lintang pukang sudah boleh campuri urusn orang Islam? Mungkin labanya lumayan pak? Dan inilah masanya menunjukan jasa serta kesetiaan yg menjadikan ia lebih teruja disebut dan jaminan pangkat serta laba yg lumayan nanti...

Rosak sudah PAS... Itu pandangan teman, apakala dia mengambil kesempatan yg terbuka lapang nie, soal agama boleh bertaubat kemudian... Lagi pun sapa suruh percaya? Soal tanah sekangkang kera yg nilainya boleh lumayan dipertikaikan, jadi jangan terlalu taksub dan jadi bodo.. Nilailah dari segala sudut dan pandangan sebelum menilai apatah lagi nak berkata tentang rukun islam yg terakhir... Yg waib ditunaikan semana mampu...


Masa in pulak dia sibuk nak PAS terajui tabung haji yg sedia teguh menjadi kemudahan kepada rakyat dan beratus ribu yg menyempurnakan rukun islam melalui TH selama ini, dan perlu diingatkan juga ramai juga di selamatkan oleh tabung haji yg terkandas akibat egensi yg sepatutnya bertanggung jawab gagal sempurnakan janji sepatutnya.

Musim haji tak sampai 100 hari saja lagi, apakah dia dah kaji tentang perjanjian dan syarat kepada penabung haji yg mengikut giliran... Setiap penyimpan tabung haji jika mengeluarkan simpanan akan bermula semula giliranya dari awal, yeman sendiri dah tanya semasa ketabung haji baru-baru nie dalam bulan march yg lalu. Sistem ini dipangil daftar haji, sesiapa yg sudah ada simpanan sebanyak RM 1, 200.00 simpanan sudah boleh memohon giliran utk mengerjakan haji, duit sebanyak itu dikira sudah boleh digunakan sebagai perbelanjaan semasa mengerjakan Haji, jadi sesiapa yg mengeluarkan duit simpanan akan bermula balik permohonan utk mengerjakan haji... 

Isu tabung haji jugak bukan di utarakan oleh Tun Mahathir sebaliknya kumpulan mamak nie juga yg memulakan @spark kononnya tun akan menyokong mereka semasa bermulanya kerja perang daraf di DUN Rompin sebelum ini, kerja mengaitkan orang memang dia orang expert... Tun hanya memberi pandangan... Kenapa pulak tetiba dikapir harbik yg cukup jelas menentang hudud tidak pulak disanggah oleh mamak mampos nie?



Apa yg nyata dan amat bahaya sekali apabila si mampos nie dah jadikan perpecahan umat islam yg akan meruntuhkan satu-satunya badan yg mengusahakan rukun islam disempurnakan dengan baik dn teratur, malah bukan di Malaysia sebaliknya seluruh dunia termasuk dunia arab yg mengakui tabung haji adalah satu urusan memudahkan umat islam boleh menunaikan haji dengan teratur dan terurus serta dijadikan contoh terbaik untuk negara lain.

Bukan mudah untuk kita menjadikan satu-satu institusi atau badan yg boleh berdiri megah dengan bangunan yg tersergam indah dan ianya juga adalah satu-satu bagunan yg dibeli (dibina ) secara cash atau tunai didunia. Apa lah bala yg mampos dan PAS mahukan ianya runtuh dan tidak lagi untuk umat islam yg berhasrat menjadii bakal haji tahun ini dengan menolak jemputan Allah swt bagi mereka yg akan mengerjakan haji tahun ini seperti yg kita katakan sebagai jemputan dari Allah swt.

Apakah PAS mampu buat? Nampaknya mampuh lebih sudu dari kuah bila tuan presiden pun tak buat sebarang kenyataan tetapi dia pulak seiring dengan sikafir harbik yg menyamun 10,526 ekar di kawasan ditabir oleh PAS? Sudah lah dia sendiri tak berani menegur untuk penghinaan terhadap hudud sebaliknya dia pulak rasa ini peluang keemasan sekalipun terpaksa mengorbankan agama dan menolak hukum islam kelima oleh semua umat islam percayakan selama ini.


Pas tak payah lah berselindung dengan beberapa muka yg menjadi penjilat roket yg lantang menentang hudud, kalau mahu mencari benar buatlah sendiri macam tabung haji... Adakah rakyat akan percaya dengan mereka yg lagi jelas kuat songlap duit rakyat selama ini.... Malah lebih besar jauhnya nilai yg mereka sedang pertikaikan... Mana perginya duit lebuh raya yg kononnya ratusan juta ringgit? Mana peginya dana memali? Mana perginya sumbangan royalti minyak selama ini, mana pergi macam-macam peruntukan yg ada utk bina masjid dan surau sehingga tidak lansung mahu bangunkan syair islam terhadap rumah ibadah utk umat islam? Apakah tindakan mahpus nie adalah durestui oleh PAS sendiri sekalipun yg lantang mengiring keputasan mahpoh nie seperti yg kita tau memang cium molot dengan penentang hudud dari roket komunis. Layakkah dia yg bersengkokol dengan penentang hukum Allah rosakan rukun islam kelima rakyat Malaysia yg tak berapa bulan lagi...

Pendapat teman mudah... Apa yg tun katakan hari ini akan membangkitkan semangat terutama orang UMNO yg sebelum ini mula merudum... Amat percaya akan mudah selesai antaranya dengan DS Najib Razak, sebab pemimpin tak lah macam busuk hati perut Mahpuh nie. Jadi kalau nak ikut dia utk keluarkan semua simpanan di Tabung Haji... Silakan, mungkin Allah swt lebih tahu siapa sebenarnya yg dijemputnya, jadi lepas nie sapa yg tak dapat ke Mekah mukaramah terus berurusan dengansi pengerusi utk kerja haji si Mahlapus nie... Tanya jugak kat dia berapa TH rugi dengan pelaburan THP terhadap tanah tersebut? Marah jugak aku beb... Bukan si harem mehpuih nie yg bayar dividen tabung haji tahun nie!!! 

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Syok jadi anjing DAP ke?

Tanpa Nama berkata...

menyalak kuat mahpus ni...mcm ni hebat dalam ilmu perniagaan.......cakap saja pandai...

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND