02 Mei, 2015

PESTA ARAK DI SEKOLAH KERAJAAN SMK MENGLEMBU.


Ketikan ini , malam ini 1mei, 2015 dimaklumkan di SMK Menglembu sedang berlansung sambutan 50 Tahun Jubli Emas, yang membuat ramai yg tak puas hati kenapa pulak Arak ditamukan dalam Majlis? Sekolah juga dibawah pentabiran Kerajaan nampaknya tak amik peduli tentang arak yg ditamukan kepada pengunjung? Apakah memang dibolehkan sesebuah sekolah dibenarkan menghidang arak kepada tetamu? Apakah kerana ianya merupakan kubu kuat kepada DAP larangan begini dikecualikan sekalipun dalam pentadbiran Kerajaan negara? Kenapa mereka berani mencabar dan merosakan imej sesebuah sekolah yg juga menjadi tempat mendidik anak-anak dalam pelajaran apatah lagi sivik yg mulia.


Tanpa segan silu arak juga dilihat diletak merata tempat jamuan, malah lansung tidak di khuatiri terlihat oleh pengunjung, nampaknya sesapa nak stim FREE boleh lah kesekolah SMK Menglembu, sebelum ini juga isu yg berlarutan lamanya bila daging babi dijual secara terbuka di pasar menglembu, hilang isu lama timbul isu baru pulak nampaknya, jarak sekolah dalam lingkungan 500 meter pulak terletak sebuah masjid berhaimpiran di pekan menglembu, bukan semua yg ada dikawasan pekan itu kaum cina malah orang Melayu juga diantaranya selain india dan lain-lain. Apakah semua arahan boleh diabaikan dengan sewanang-wenangnya disebabkan memang Dun dan Parlimen yang menjadi kubu kuat Roket!


Apakah tindakan kerajaan terutama jabatan pendidikan terhadap sekolah tersebut? Sekalipun sekolah tersebut yg majoritinya lebih dari 80% berbangsa cina tetapi setidak-tidaknya hormatlah lah sikit dengan kaum Melayu yg terdiri dari kakitangan, Guru dan pelajar. Lebih mengejutkan bila semua pelajar dan guru dimestikan hadir tanpa ada sebab dan sebaliknya jika gagal surat tunjuk sebab akan menyusul seperti mana seorang sahabat yg tidak berpuas hati dan melahirkan rasa marahnya dilaman FB beliau, persoalannya bagaimana pekara ini boleh berlaku, bukan mereka tahu arak tidak dibenarkan apatah lagi menjadi menu hari sambutan Jubli Emas ke 50...


Dun N32 menglembu yg dibawah Parlimen Batu Gajah yg menjadi kubu kuat kepada DAP nampaknya  tidak merasa bersalah dengan pesta arak tersebut, apakah Yb Sivakumar (Bt Gajah) dan pernah juga merupakan dibawah yb Lim Pek Har yg sebelum ini memalukan dewan sidang undangan negeri berbahas di sidang dengan bahasa Mlaysia yg sungguh teruk, yb yg juga menyebut beberapa perkataan dalam bahasa malaysia yg sukar difahami termasuk lah istilah TerBULU-BULU menjadi bahan ketawa rakyat dengan prestasi sebenar beliau. Beliau juga menjadi yb sudah beberapa penggal di dun dalam parlimen Batu Gajah yg kini digantikan dengan Sivakumar yg pernah mencatat rekord bila dia lah org pertama yg keluar dewan dengan kerusinya sekali...

Apa nak jadi dengan DAP, sudahlah menentang HUDUD hari ini lebih berani menghidangkan arak di perayaan Jubli Emas Sekolah menengah Kebangsaan... Kementerian Pelajaran terutama Timbalan Perdana Menteri supaya dapat mengambil tindakan serta menyiasat pekara yang menjijikan seperti ini, cuba bayangkan ibu bapa yg beragama islam yg mengetahui bila anak atau saudara mara mereka diwajibkan hadir dan diberi surat tunjuk sebab jika tidak hadir. Undang-undang roket  atau komunis mana yg dia orang pakai, orang PAS tolong sembor sikit kat kawan komer nie... Itupun kalau ada bran dan ada balls la... Lim Pek Har dan Siva tolong jawab!

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Admin

lu bodoh. sekolah buak dibawah bidang Kerajaan DAP. Sekolah dibawah kerajaan pusat dibawah umn.

polis umno,hakim umno,SPR umno,SPRM umno, umno yg benar ARAK disekolah

lu admin low class, taraf lubang tahik sialful. dan lu juga celaka besar di dunia akhir zaman

Dari

Pengundi PRK Ptg Pauh

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND