13 Jun, 2017

ANTARA KEIKHLASAN PM-PM YANG DIHATI RAKYAT

Apa yang sama... Tun Razak dan DS Najib?

Banyak yg tertanya dan tak pernah terfikir kesamaan yg ada. Dan banyak jugak yg tak perasan formula yg paling baik dan agak meletihkan kerja sebagai seorang perdana menteri.

Adakah komer tefikir berapa banyak masa yg terluang dan betapa besar korban yg perlu ada utk seorang perdana menteri?
Dalam sehari sampai tiga empat negeri yg diziarahi?
Dalam setahun berapa banyak cuti yg korang amik dan berapa pulak yg PM ambik?
Dalam setahun berapa Mc yg korang amik dan dia pernah amik?
Dalam sebulan berapa banyak pulak cuti hujung minggu yg kita santai dan berapa pula PM luangkan utk keluarga?

itu perbezaan Pm dan kita... bagaimana pulak antara PM-PM yg ada? soal zaman dan kemudahan pengangkutan bukan jadi persoalan. Tun Razak pun dizaman nya dia lah yg paling kerja keras kehulu kehilir...

Rssolusinya tentulah hasilnya yang amat baik. sebabnya masalah rakyat serta akar umbi yh dapat diselami. sekali pun dalam 22 tahun sebagai PM kalau nak dibandingkan betapa dekat dihati rakyat... cukup jelas zaman Najib nyata banyak sungguh cara dia mendekati rakyat.

soal jarak bukan masalah bagi dia... soal transport bukan jadi kelewatan dalam majlis. Yg penting berpa banyak yg boleh dia pergi. malah kalau dilihat usaha berhubung terus dgn rakyat sidah pelbagai. contohnya TM50 bicara dua hala. kita tengok pendekatan terbaik yg menarik minat pelbagai golongan, orang muda, nelayan, petani, pelajar, karyawan dan banyak lagi...

kenapa masa yg terlalu panjang selama 22 tahun tak terfikir. kononnya sebagai pemikir yg 5 tahun kehadapan. tapi sampaikah kepada sasaran.
sibuk dengan putrajaya, cyberjaya dan segala jaya adakah menguntungkan? tidak dinafikan tujuan utama mahsyurkan negara dimata dunia. Tapi apakah kesannya kepada rakyat...

Berpa banyak jutawan bumiputera yg lahir hasil ratusan billion utk semua projek mega utk diperkenalkan dimata dunia? kalau satu billion diagih utk seratus bumipitera pun gelaran jutawan sudah terhasil.

sebaliknya... semua yg kaya adalah tokeh yg cukup jelas menentang balik kerajaan. malah digunakan balik sebagai ugutan serta sabotaj jika kekayaan yg mengalir disekat maka PM tua disuruh bangkit ungkit serta rosakan negara.

jadi tak hairan lah bila semua usaha dapatkan kembali hak negara kini ditentang. Taukeh mahu hak dan kelayaan mereka diteruskan. kenapa pula dia sanggup tentang negara dengan haluan kiri. sengkongkol denga  pembangkang, yahudi, orang luar seolah ada pecaturan lain yg tersembunyi hingga terpaksa menjadi pengkhianat negara. dia bukan tukan kebun atau jaga sekolah yg tak perlu tahu soal negara. sebaliknya nom 1

Berbalik kepada cara mendekati rakyat. begitu banyak berbukit DS Najib dapat berbeza dgn PM22 yg siapa berani kuat suara pastinya mendapat ler...

Hari nie segala bantuan luruh terus kepada rakyat... idea segala RIM... BRIM, KRIM dan segala RIM ler yg pasti utk rakyat. krnapa 22 tahun cara ini tidak dibijakan oleh PM22 yg kata orang perak cerodik benor.

Kalau dulu nak kata zaman dulu tak berduit mana datangnya ratusan billion utk segala jaya-jaya yg untungkan tohkey sepet yg kini jadi tuan besar pada PM22? Berapa banyak rakyat akar umbi yg dapat manafaatnya. macam kata tok siak bila ajak ikut melawat putrajaya... ' Tun buat putrajaya bukan utk rakyat tapi utk mahsyur negara. kita pakat dapat tengok jer la. ada komer peronah masuk dalam nyer? yg kaya tokeh besar yg sekarang nie pulak jadi boss Tun'

Segala usaha berbaloi dan nampak hasilnya itk rakyat. tak payah lah sampai 22 tahun... jangan mimpila dulu nak fikir apa yg kita dapat sekarang. Rakyat hanya boleh tengok tapi sapa yg paling rapat kini dah jadi billionare...

Jangan mimpilah nak macam sekarang. dapat duit brim beribu, bantuan sekolah, kedai utk rakyat dan memacam lagi... sampai rumah pun boleh bagi free... kenapa 22 tahun lansung tak terpikior? Kat mana peginya segala utk rakyat.

Yang sebenarnya memang tak pernah nak terus ke rakyat. Nyata formula dari Arwah bapanya memang berhasil dan baik. moga usaha dan idea baru bakal direalisasikan...

Ya Allah... kau rahmatilah Perdana Menteri kami
Ya Allah... kau jauhkanlah segala usaha pengkhianat terhadapnya
Ya Allah... kau hancurkanlah golongan begini...

amin ya rabul alamin..

Tiada ulasan:

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND