07 November, 2009

KENAPA TAK SEMBAHYANG DI PEJABAT PAS YG TAK BERAPA LANGKAH JER!

Makin kuat kemiyan DAP kata kawan teman... mana tak nya semuanya dibuat kat pejabat DAP, abih tu bagunan PAS yang tak berapa langkah dari pejabat DAP tu nak buat apa? jadi tugu ker? bermula pesta pasang lilin, sidang DUN yang tak jadi, perbincangan rampasan semula kuasa haram... sampaiah ke sembahyang HAJAT, iskkk tak de ker maruah seorang islam, buat ler di bangunan PAS kalau sembahyang hajat, lantak dema ler kalau sembahyang letak babi panggang atau pesta lilin yang dikepalai Nizar tu kalau buat kat pejabat DAP. Dema kapir... lantak demaler.. yang mengkomer tu apa kehai nak nunjuk sembahyang hajat betui-betui depan bagunan PAS, ngaper ler pulak sebab DAP dan geng nak masuk islam ker pulak.

Sudah lah sedunia tahu PAS menjual Agama pada orang Kafir di perak, sesuka hati dema jer bagi pakai nas dan hadis, macam bapak dema punya ker siap support moral dengan tepukan dan gelak ketawa, memang banyak sakitnya dema ni, kalau tak diubat rasanya bertambah parah lagi... mau nanti dema pulak buat sembahyang hajat kat tokong dan kuil, mana taknya kalau dah ustad gobala, ustad ngah, haji ngeh yang undang dema ke mesjid dema... tak kan nak tolak kot, dema kata kalau dema ke masjid boleh tak kan komer tak boleh je tokong kume. apa nak jawab, buat pulak si nizar tetiba keluar fatwa kata boleh... apamacam!

12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ada nas ker... kalau nak sembahyang mesti kena buat kat pejabat PAS, tak boleh kat kawasan lapang atau depan bangunan DAP. Tolong beri nas dari ayat mana?

adf55650 berkata...

Ade ker suruh sembahyang kat markas PAS atau mesjid. Sembahyang mesti la nak tunjuk pada orangramai. Walaupun Allah boleh melihat sembahyang kat mana2 pun, itu tak penting. Yang penting orang ramai boleh lihat.
Ibadah itu mesti tunjuk pada orang. Bukan pada Allah. Itulah ajaran PAS. Tu pun tak tau lagi ke.

ڤنا مينڠ / PENA MINANG berkata...

salam Mr. Sekupang Duo

Den Raso lah kan, dorang semayang dopan banggunan DAP tu sobab lueh sikit kawasannyo. Lagi pun dokek coner lot tu. Dokek pulak dongan restoran mamak. Habis semayang kang, boleh minum teh tarik kek bawah nun...

Tanpa Nama berkata...

Lantak depe ,le Yeop ooii!!memasing dah meraban teben!!!..orang kampong dah tak peduli!!!Bior aje !!..Lama2 boleh jadi gila...masok Tanjong Rambutan...

sekupangdua berkata...

DAN ADA NAS KER JUGAK YANG KITA SEMBAHYANG KENA TUNJK KAT ORANG RAMAI, BUAT APA BUAT MASJID DAN BUAT SURAU BAIK SEMBAHYANG KAT DEPAN ORANG RAMAI,

kekadang badan cantik otak jer yg pendek!

Tanpa Nama berkata...

yang tak bernama tu asal ko ni pendek akai, belajor ugama kat sapa? itulah yang PAS bila belajor kat ustad balakrisnan, ngah dan ngeh.... rosak...rosak memang ptutlah ko ni jadi pengangguk-angguk kat dap berapa besar kemyan dia sudah usap sama ko la sam dolll

Tanpa Nama berkata...

hahahaha memang dasar pembohong macam tu itu sebab dia buat bagi nampak kat manusia tapi kat tuhan tak payahler ko nak buat depan tempat kapir harbi, aku rasa betul macam kata sekupang dua munkin diorang dah kena mandrem....

kesian,kesian,kesian, bikin malu org pas jer

Tanpa Nama berkata...

nasib aku tak ada kat sana , kalau tak senang-senang DAP bagi colok sponser bagi sama rasa ....

bertaubatlah hangpa semua, jangan jadi kuda DAP memusnahkan islam yang cukup cantik adanya, jaganlah jadi barua kapir tu...

orangkampung berkata...

itulah belajar lagi denga nek ajis...kan dah sesat sembahyang pun tak ikut kiblat yang betul....janggut mengalahkan unta punya janggut tapi bangang mengalahkan keldai.....

tolong carikan nama imam ni...boleh sebar-sebarkan kat internet ni sebab bawa ajaran sesat....terpesong tu dari kiblat sebenar.....nak tunjuk konon sekarang malu sendiri.....ini mungkin imam yang tak bersunat kot...imam dari DAPig....

tobatlah mam oiii.....

tok guru sesat dah sakit-sakit tu...manalah tau mati pulak dia. nanti tak da sapa lagi yang nak jaga pintu surga....


kesian, mam kawan ngan mursidol am DAP...Nizar tu....lepas ni tanah kubur imam pun dia nak serahkan kat DAPig selama 999 tahun.....kena bongkar kubur mam kat DAPig pasal nak buat kedai dia orang...lepas tu tulang mam pun kenalah bakar kat kapir harbi tu...

tobatlah mam....lebai bungkus oiii.

Apai Ngelai berkata...

Salam broskupangdua,

Ni baru ngam bro.. dah tak wat hang kat komputer kawan lagi. Mcm ni baru smooth..... Lagi kerap kawan dapat masuk lain hari :)

PAS ni lagi satu hal... memang sah islam tu lebih daripada orang lain. Semayang lak tak segan2 depan media. Siap tangkap gambar lagi. Kalau kat mesjid, depa amik gambar tunjuk kat berita TVPAS masih ok lagi.. paham pasai puak depa jer yang boleh tengok live macam tengok sunat tarawih kat Saudi tu gamaknya. Tapi ni dah sengaja buat2 alim kat depan jalan saja nak wat gempak.... solat hajat pula mintak kat tuhan musnahkan saudara sendiri yg tak seParti. Tahniah, biar suma orang tahu apa PAS ni sebenarnya.

Tanpa Nama berkata...

yang jelasnya , islam tidak suruh kita menunjuk kerana takbur, ia dah menjadi riak dan tentunya menjadi saudara sifat syaitan,

1.persoalannya kenapa pada masa dun yang nak brsidang?
2.kenapa dikhalayak ramai yang terdiri dari berbagai bangsa sedangkan keadaan bukannya darurat?
3. kenapa pulak ada doa menjahanamkan umat islam yang lain di setiap doa mereka (PAS) termasuk dengan mereka yang mengerjakan solat tersebut?
4. seperti sekupangdua, kenapa tidak dilakukan di markas PAS negeri yang tidak jauh dari tempat mereka sembahyang?
5.kenapa mereka (PAS) tidak berjemaah sekali dengan sembahyang hajat yang KERAJAAN NEGERI PERAK ADAKAN malam sebelumnya kalau lah untuk mencari jalan penyelesaian demi keamanan?

jadi fikir-fikirkan lah, dan kepada PAS sendiri rasanya rakyat negeri Perak mula bosan dngan kerenah yang di pertontonkan seluruh negara, rasanya bertaubatlah... kerana yang pasti apa yang mereka lakukan menjurus kepada perpecahan umat islam tanpa menyanggah sedikitpun kekalutan kafir rakan mereka yang menyentuh bab agama yang tak disenangi oleh umat islam terutama di Perak,

pada sekupangdua, saya akur dengan pendedahan anda, percayalah sebagai seorang yang juga menyebelahi PAS kini saya terpaksa memikirkan semula, sebabnya saya tidak sanggup melihat agama di perjudikan serta di perlekehkan, Blog anda keras tapi berkesan, perlahankan sedikit iramanya, terima kasih, salam

Husyin TAMBUN

Tanpa Nama berkata...

memang oarang PAS ni sebenarnya dah jauh sesat! pentingkan diri sendiri dan megadaikan ugama tanpa mengira kepentingan ummah seperti tuntutan rasullulah S.A.W.

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND