15 Oktober, 2010

PROTES SENYAP!!! SEKUPANGDUA BERHENTI SIAR BERITA PERAK demi kengkawan BLOGGERS JALANAN PERAK!

SEKUPANGDUA  nak bagi tahu komer... TAK ADA SESAPA BAYAR TEMAN! TAKDA SESAPA YANG LONGGOKAN TEMAN PERUNTUKAN (BUDGET)! teman tak sebusuk perut nak menginaya kawan-kawan yang sekarang ni jatuh bangun bersama teman. JANGAN BUAT CERITA LAGI! JANGAN BUSUK KAN NAMA KAWAN-KAWAN TEMAN LAGI!

Teman tak boleh dah bertolak ansur! mula-mula dulu ingat sebagai gurauan bila ada kengkawan yang bukan bloggers bertanya teman, 'Yop miker kenyang sorang jer, naya kengkawan' lepas tu dah lain macam bunyinya pulak 'bro kot ya makan sorang pun, tak kan sanggup tipu seperjuangan' dan ada lagi yang ayat lain lepas tu... 'peruntukan SAPU kerja TAK BUAT!' mungkin kerana senario alam maya terutama BLOG-BLOG di Perak sekarang ni nampaknya makin suram dan HAMPIR SENYAP menjadikan persoalan seperti ni ada benarnya!
Sekupang nak bagi tahu komer semua, sahabat-sahabat teman semuanya hidup sebagai Bogger JALANAN, komer tau ker hidup atau tidak?, walaupun kekadang terhumbang ambing hidup sendiri tapi tak pernah pulak nak menjual bangsa sendiri, kami masih bersama, dan sekupang dah tak boleh terima bermacam-macam cerita yang konon nya diberi peruntukan ribuan ringgit, dibayar bulanan dengan BLOGGERS Perak yang lain sebagai satu TEAM! dah tu bila dah tanggung bulanan kerja tak buat! Jangan cuba ada-adakan cerita demi memecah belahkan KAMI, kalau korang nak buat group bloggers apa pun, buat la, tapi jangan lah ada-adakan cerita nak merosakkan ukuwah persahabatan kami yang sampai sekarang macam abang dan adik! Jangan jadi HARAM JADAH nak bunuh bangsa korang sendiri, jangan sesuka BAPAK KORANG ada-adakan cerita! 

Teman tak kan jadi macam korang yang perut hijau sanggup bunuh bangsa MELAYU sendiri, taman tak sanggup jadi Penderhaka di tanah tumpah darah, tanah Uri mak Bapak teman tertanam. Tak da sesapa pun yang bayor teman bulanan, takda sesapa pun yang bagi peruntukan untuk menjana aktiviti BLOGGERS-BLOGGERS PERAK! kalau korang tak puas hati, jumpa teman, pegi report jangan jadi KELING BOTOL melalak keliling kampung, tang mana yang aku jentik sampai melompat tak tentu pasal? JANGAN TANYA AKU LAGI KALAU NAK MERASA LEMPANG KANAN! ADA PAHAM? JANGAN BUSUK KAN NAMA KAWAN-KAWAN AKU LAGI?

Pada kengkawan yang lain terima kasih kerana memahami dan cukup percaya pada teman, Sekupang tidak pernah terfikir merosakkan salitulrahim antara kita, sekupang tak pernah terfikir untuk inaya kengkawan, dari satu SAF semasa PERAK DINERAKA KAN, belum lagi kita bertegang urat, komer pun paham bukan sekali dua tah berapa kali dah sampai tak ingat bila kita duduk berbincang... punyalah banyak suara yang nak BANTU konon... nak bagi itu ler, nak bayor hasil kerja ler, nak bagi duit minyak ler.. nak bagi bualann ler... ehhh macam-macam OFFER LER, kalau nak dikutkan Pasaraya pun kalah dengan offer dema walaupun nak Raya! Kengkawan teman cukup paham dengan dema-dema ni berjanji dan sampai la ni HABUK PUN TARAK! dah jadi lali dengan semua ni, memang dah tak Heran dah!  semua Auta mungkin ada kepentingan diri dema itu teman tak tau! lantak komer ler nak janji apa, nak cakap apa, masuk telinga kanan keluar telinga kiri, TAK BOLEH PAKAI dan tak ambik hati lagi dah! ala tak kisah dah... biasa ler buat macam tak tau jer bila bercakap dengan keling mabuk ni.

SEHUBUNGAN ITU, UNTUK MEMBUKTIKAN TIADA SESAPA YANG MEMBAYAR BULANAN, YANG BAGI PERUNTUKAN, YANG KONONYA ADA SETIAP BULAN 5 RIBU LER, 4 RIBULER.. 7 RIBULER... BEIBU-RIBU LAGI LER, DAH TU KATA TAK BUAT KEJA, MAKA DENGAN LAFAZ BISMILLAHIRAHMANIROHIM... SEKUPANG MELANCARKAN PROTES DENGAN SEGALA FITNAH DEMI MEMBUKTIKAN KEBENARAN... PROTES SENYAP! DAN TIDAK AKAN MENGELUARKAN SEBARANG ARTIKEL BERKENAAN PERAK SEHINGGA SEGALA TOMAHAN TERHADAP SEKUPANG DAN KENGKAWAN LENYAP! DEMI KEBENARAN SEHINGGA TERJAWAB SEKUPANG JUGA AKAN MENGELUARKAN SEGALA BENTUK ATAU LAMBANG PERAK  DIDALAM BLOG INI SEBAGAI TANDA PROTES TERHADAP SEGALA FITNAH TERHADAP SEKUPANG DAN RAKAN-RAKAN! TIADA CERITA BERKENAAN NEGERI PERAK!

ASSALAMUAIKUM! DAULAT TUANKU! HIDUP MENTERI BESAR! HIDUP PERJUANGAN MELAYU! HIDUP NEGERI PERAK DARUL RIDZUAN! ALLAHUAKBAR!!!

34 ulasan:

SANG KELEMBAI berkata...

MEMANG GUA ADA DENGAR PASAL CITA NI BRO! TAPI GUA RASA LU KENA MAIN BRO! BIASALAH BRO JENIS MACAM NI MEMANG CARI JALAN NAK MENYAMUN, YANG TAK SEDAP TU JENIS NI PERGUNAKAN ORANG LAIN!

GUA SOKONG LU BRO! SENYAP!

KITAK-KITAK berkata...

engko kalau nak balas sama CILAKAK tu kasi tau aku pun nak join!......
SENYAP! SENYAP! SENYAP!

Along longkai berkata...

GUA memnag tak boleh tolak ansur serpa ini orang, manyak cilaka, pegi mampos dapat accedent
senyap bro!

udanggalah berkata...

Syabas Bro..Memang ramai tak mengetahui kita berjuang dengan ikhlas tanpa imbuhan atau arahan sesiapa...demi bangsa ,agama dan negara.

libas pedang berkata...

patutla aku rasa ada yang tak kena...ini keje diorang selama ni...mana hak orang yang berjuang di Perak dengan ikhlas? mana tindakan yang patut dilakukan terhadap kaki sapu ni? memang tak patut makan duit peruntukan tu....Haram Dunia dan Akhirat.

gamat gempita berkata...

betul saudara sekupang 2. selama ni punca kejatuhan UMNO adalah disebabkan oleh pihak sebegini. Tak sangka pulak sampai tahap macam ni mereka melahap. Mudah-mudahan Allah turunkan bala ke atas golongan sebegini. Tamakkan harta sampai lupa saudara seagama. kalau boleh, dedahkan saja nama2 yang menjadi pengkhianat ni supaya kita boleh bangkit membantai mereka. jumlah kita cukup untuk hentam mereka demi menuntut hak kita.

Laksamana Parang Pedang berkata...

Apa yang kita kena buat bang? takkan nak diam jer? saya cadangkan kita terus siasat hal ni. saya mohon ambil isu ni untuk dimasukkan dalam blog saya.. semoga ia akan jadi iktibar buat semua supaya sentiasa memegang amanah dengan jujur.

anti penyamun berkata...

Aduh tak senang duduk aku bila tahucerita macam ni, memang BABI betul ler ada yang sanggup buat kerja macam ni, patutlah ramai Blogger yang aku tahu sekarang makin sunyi, rupa-rupanya ada BABI kimak yg rosakkan bangsa melayu sendiri

Aku tengok bloggers Perak Hidup pun tak menentu, terumbang ambing sebagai blogger jalanan, aku rasa cukup kesian perjuangan untuk keamanan Perak tapi orang yang diperjuangkan pulak tak nampak kah ada oarang lain pergunakan mereka, jadi perompak

Aku percaya mesti ada Haram Jadah yg perguna nama korang untuk menyamun poket sendiri! aku cadang ko senaraikan nama-nama lahabau macam ni. attack, selidik dan dedahkan babi-babi ni yang bunuh bangsa sendiri!

Unknown berkata...

SEBAGAI SEORANG DARI BLOGGERS PERAK SAYA BERSETUJU DENGAN TINDAKAN SDR SEKUPANGDUA DAN BERIKRAR BERSAMA HAPUSKAN FITNAH DAN MEREKA YANG MENGAMBIL KESEMPATAN DENGAN MEMECAH BELAHKAN SEYIAKAWAN PARA BLOGGERS PERAK YANG SEKARANG SUDAH SEBARIS SATU SAF!

SENYAP! SENYAP! SENYAP!
PROTES TERHADAP PENDERHAKA BANGSA!

Angin TAM berkata...

ni yang buat aku geram sangat, memang haram jadah betui depa dok buat kat hangpa. aku tak berapa tau tapi memang betui dari dulu depa dok guna nama hangpa, bukan aku ak tau, jangan bagi muka kat depa ni memang perangai HARAM JADAH! apa lagi yang depa nak buat kat hangpa semua? semua orang dah tau depa punya main. dulu pun depa dok berjanji macam-macam, apa nak tolong depa, balun jer jangan kasi depa kaut untung
tu yang dok berjanji macam-macam lastnuya depa buat cerita dok busuk hangpa, bagi dedah kat orang semua tau! sampai la nie habuk pun tarak, kita yang dijanji depa dok kebaih, tu macam hanapih man, tu lagi sapa ka botak sekok lagi tu, hang jangan dok percaya depa, pi mampui la depa, kalau hang nak pi balun depa, panggil aku, panas la ni tak boleh dengak! BABI, HARAM JADAH!

AbgTuah berkata...

SALAM BRO..

HMMM..KESIAN JUGA KWAN DENGAR KISAH YANG BERLAKU PADA BLOGGER-BLOGGER PERAK.

JUGA SIMPATI JUGA DENGAN TUDUHAN LIAR YANG DILEMPARKAN TERHADAP BRO.

OLEH ITU DENGAN INI KAWAN MENYOKONG PENUH 100 PERCENT BRO ADAKAN PROTES SENYAP.

Tanpa Nama berkata...

salam saya bersama saudara! JANGAN BIARKAN HIDUP KITA DI BAYANGI MISTERI...... HAPUSKAN SEMUA KAKI FITNAH DAN PENYAMUN!

KANJENG berkata...

setuju untuk bersama dalam memerangi segala tomahan dan sebaran fitnah utk memsusnahkan blogger-blogger Perak, jangan sampai mereka hidup senang sehingga pilihanraya nanti, PENGKHIANAT MELAYU!

AKAN BERSAMA SEMUA KALIAN

Tanpa Nama berkata...

elok sangat kita musnahkan penyamun-penyamun yang sekarang duduk senang dan menyamun harta rakyat!

PERAK CYCBERS TROOPER berkata...

KENAPA BLOGGER-BLOGGER SERING DIINAYA? APA KATA KITA PERANG HABIS-HABISAN BIAR YANG MENJAGA PERUT MASING-MASING KITA SINGKIRKAN SEMUANYA, APA LAGI KITA SIMPAN PENDERHAKA YANG JADI PENGKHIANAT BANGSA SENDIRI?

sekupangdua berkata...

Terima kash semua! teman sememangnya paling takut kalau kengkawan punya perasaan yang tak elok terhadap teman.
Bukan apa teman cukup paham tentang perjuangan tuan-tuan tetapi kebelakangan ni seperti di lupakan, beberapa blogger hampir terpengaruh dengan bertanyakan pelbagai kes sehingga ada yang semacam mahu membunuh semangat bloggers perak adanya, Alhamdulillah sokongan tuan2 nampaknya mengharukan teman,
Sahabat semua sudah cukup faham bila sidang dun tidak terpanggil bukan kerana teman takut dek makan hak kawan2 yang pada halnya teman sendiri lansung tak di hubungi, begitu juga semua yg terjawab yg rasanya tak payah ler sekupang panjangkan
INSYALLAH AKAN TEMAN TERUSKAN PERJUANGAN BERSAMA TUAN2 SEKALIAN, HARAP KITA DAPAT BERSATU, MARI KITA PERANGI MEREKA YG CUBA MENGHANCURKAN UKUWAH PERSAHABATAN DAN BARISAN SAF YANG KITA BINA! TUNGGU DARI KAMI TENATANG PEMBINGKARAN! HIDUP BLOGGERS PERAK! SENYAP berita Perak sebagai PRIOTES!

SRIKANDI berkata...

Sebagai bloggers Baru dan mendapat petunjuk saudara dan sahabat2 lain saya juga sama akan menentang FITNAH dan propaganda untuk menghancurkan perpaduan sesama bloggers terutama di PERAK DARUL RIDZUAN,
SENYAP TANDA PROTES!

ANGKATAN PEMIKIR berkata...

SALAM SAUDARA!

NAMPAKNYA SEMAKIN PARAH DENGAN PELBAGAI KISAH DAN PERBUATAN YANG NAMPAKNYA MAKIN MENUTUP SEGALA PERJUANGAN YANG LANSUNG TIDAK MENAMPAKAN PERANCANGAN UNTUK MENJADIKAN BENTENG PERTAHANAN TERUTAMA MENGHADAPI PRU 13 NANTI!

DIMANA SILAPNYA? KITA SENDIRI PELIK KERANA APA YANG BERLAKU SEPERTI ADA TANGAN HITAM YANG MEMBNUH PEJUANG SESUKA HATI TANPA DI PERDULIKAN OLEH ORANG YANG MENDAPAT JASA PEJUANG

KAMI BERPENDAPAT MEREKA YANG TERLIBAT MERASA SELAMAT KERANA SEDIKIT SEBANYAK TENTUNYA FOKUS TERARAH KE PERHIMPUNAN AGUNG DAPAT MENEGGELAMKAN KEMELUT BLOGGERS PERAK, TAPI KAMI PERCAYA DENGAN PENGALAMAN SAHABAT2 SEKALIAN TENTUNYA PUNYAI PERANCANGAN YANG BAIK UNTUK MENGHERET MEREKA HINGGA KESUATU MEDAN UNTUK DI HUKUM SEGALA PENGKHIANAT BANGSA INI

SEHUBUNGAN ITU KAMI MENYERTAI PAKATAN BLOGGER-BLOGGERS PERAK UNTUK BERSAMA

SENYAP TANDA PROTES!

parang pedang berkata...

saya ada cadangan...kita teruskan protes sampai zambry mengelupor....bila Zambry mengelupor , pasti anak buah pelahapnya akan tersungkor....bior deme tumpo....itu je caranya nak ngajor...

Tanpa Nama berkata...

Saya mohon saudara sekupang dua agar menyorokkan artikel tentang perak dari berada dalam blog kita sehinggalah kebenaran datang....saya juga menyokong kiranya saudara sekupang dua menjadi leader kami sebagai bloggers jalanan Perak.

ikankecil berkata...

salam bro....
saya sebagai anak jati perak menyokong sepenuhnya protes ini.....
pihak2 x bertanggungjawap ni mesti kita hapuskan...
kerana mereka2 ini pederhaka negara yang boleh membuatkan bangsa kita berpecah belah.....umpama duri dalam daging....

senyap senyap....

ikankecil bertukar spartacus........

ikankecil berenang lemah....

sekupangdua berkata...

erima kasih semua.

Apa yang perjuangkan kalau benar mereka tidak endah tentang perjuangan bloggers maka eloklah sangat kita yang sepakat, mungkin kita yang miskin tak semacam Bloggers negeri lain... tapi percayalah dengan saling bantu membantu kita sudah boleh memastikan sesama kita perhatin terhadap sendiri bersama sahabat demi perjuangan

Parang pedang....
yang penting kita kena bagitau pucuk pimpinan utama negeri PERAK diatas bahawa kita telus berjuang dan dan kini telahpun di hakis secara halus... apapun perlu dingat kita bukan dibayar mereka dan kini lebih baik kita sendiri seperti dahulu... antara sahabat dan sebaris SAF PERANG seperti dulu, kita akan buat clearence dan arah tuju kita sendiri insyallah... semua nya di tangan kita utk merancang dan mohon izin Allah memberkati, tak pa ler kalau kerajaaan PERAK tak usaha membantu bloggers mcam kita, kita lah nampaknya kena perjuangkan nasib kita! WE UNITED!

ANON (tanpa nama)sebenarnya saya semahunya tidak mahu menjawab sebarang komen yg mengunakan atas nama anon tetapi saya sendiri akur sebab menyedari ada sedikit permasaalahan tentang ULASAN yang tak boleh digunakan untuk komen, terima kasih blogger ABG kerana memaklumkan walau bagaimana pun nampaknya saya telah kehilangan banyak ulasan dari sahabat2 lama. Soal sapa yg jadi leader tak penting disini tapi soal meneruskan persahabatan bloggers Perak yg terabai dan menyatukan kita semua yang penting bagi meneruskan agenda SAF PERANG BLOGGERS PERAK diteruskan, Insyaallah kalian yg lebih muda tentunya yang akan meneruskan perjuangan BATALION PERANG kita, saya cuma memastikan PERJUANGAN ini terus hidup!
Soal tidak menyiarkan artikel berkenaaan Perak memang saya sudah TUTUP BUKU sehingga semuanya kembali asal.

THE SPARTACUS... TAHNIAH bila bermula dalam arena BLOGging, hehehe saya masih ingat lagi bila sdr turut sama dalam soal jawab diantara abang tuah, mamak penang, apai, kunta kinte, accordblack, dan rakan-rakan lain dalam blog pemuda enggang, sapa sangka ikan kecil memang cukup bernas dengan pendapat yg jauh di kotak pemikiran membayangkan ikan kecil seperi seusia saya, hehehe apapun inilah dikatakan LIKE FATHER LIKE SON! tahniah bro apakata korang sendiri built bloggers sesama sendiri dan duduk dalam group, berbeza aliran tetapi asas nya tetap sama.

ANGKATAN PEMIKIR...
Nampaknya seperti yang kalian janjikan akhirnya saya sudah menyinggah Blog kalian tetapi masih belum dibina sepenuhnya, buat kalian selamat menyertai bersama kami, insyallah akan bersama kita perjuangkan kebenaran,

Buat semua yang menyinggah, Terima kasih menyokong dan saya amat terharu dengan kesetiaan anda, saya akan mnyertai Follower dalam blog kalian.
terima kasih, selamat berjuang...

SENYAP kan Artikel PERAK sebagai tanda PROTES!

KINTA berkata...

SALAM PEJUANG!

KAMI SEDAR SEGALA KEBBURUKAN HELAH DAN TIPU MENIPU TANPA DISEDARI PEMIMPIN TERINGGI INI SECARA LANSUNG ATAU TIDAK DISENGAJAKAN MEMANG AKAN MEMBAWA PADAH YANG BURUK TERUTAMA DI PILIHANRAYA UMUM YANG AKAN DATANG!!!

WALAUBAGAIMANA PUN KAMI AKAN BERSAMA ANDA-ANDA SEKALIAN BAGI MEMBENTUK SATU KUMPULAN BLOGGERS SEBENAR YANG BERJUANG UNTUK BERSAMA MEMERANGI MEREKA YANG SEBENARNYA MENJADI PUNCA KELEKEHAN PENTABIRAN NEGERI YANG SEBANARNYA MENJADIKAN RAKYAT MENJAUHI DARI MENYOKONG KERAJAAN PERAK SEKARANG, MENYEDIHKAN SEMUA PEMIMPIN TIDAKKAH SEDAR DENGAN PERKEMBANGAN INI TERUTAMA PERJUANGAN BLOGGER-BLOGGER PERAK YANG KINI SEDANG MENUJU KEMATIAN SEBAGAI PEJUANG!!!

MENJENGKEL KAN BILA KERAJAAN PAKATAN RAKYAT SUDAH MULA MEMBANTU BLOGGER-BLOGGER MEREKA, MALAH TERANG-TERANG MENGUMUMKAN PERUNTUKAN YANG BEGITU BESAR SEDANGKAN BLOGGER-BLOGGER PERAK SEDANG MENUJU KELUPUSAN KEALAM KEMATIAN PERJUANGAN

BERSETUJU DENGAN SAHABAT-SAHABAT SEMUA, AKAN IKUT JADI SATU SAF HADAPAN PEPERANGAN. INSYALLAH!!!
SENYAP TANDA PROTES!!!

suka hati bapak aku berkata...

SALAM BRO!

Hahaha.. memang gua cuba masuk bagi komen masa hari tu, tapi tak boleh POST pulak, tapi kali ini dapat juga gua bercakap, apa yang gua tak puas hati sekarang memnag cilaka betul ler penaya Pejuang-pejuang, apa dia orang ingat dah duduk dalam dan jadi orangkuat MB boleh sesuka hati bapak dia buat ini negeri sesuka hati! hancok wak betul,
Gua nak bagi tau lu orang, lu orang nak lari mana, ini negeri gua, gua nak tengok setakat mana lu orang rasa lu orang cukup besar kepala, Apa lu ingat ini negeri lu punya bapak punya ka?, tapi bila tiba masa nanti lu orang mau lari mana, apa lu nak cakap? satu negeri akan tau silap nanti, gua memang tak boleh tolak ansur dengan jenis ni yang bagi Perak ni semakin hancur!

Gua pun tak paham kenapa pemimpin tak nampak pembunuhan pejuang-pejuang (BLOGER-BLOGGER PERAK) ni atau memang nak bunuh barisan pertahanan ni, elok la kalau dah tak da cara membantu mereka BUNUH ja ler kasi mampos!

gua setuju sama lu, gua cadangkan kita duduk satu group, tau lah langit tinggi rendah nanti! ingat jangan buat suka hati bapak ko jer kat negeri PERAK!
Gua ikut sama lu PROTES!

kaki rentap berkata...

sabar jer la bro... kalau dah orang taknak.. takyah buat.. takyah tolong lantak lerr kat diaorang... biar diaorang kerja sorang2... padan muka diaorang...

pas fo all berkata...

hahaha... padan muka weiiii... habis tue tak reti2 nak lompat parti... jom join pakatan rakyat... pasti perjuangan anda semua dihargai.

setiap insan punyai harga diri & maruah, kita di sini memerlukan rakan2 seperti saudara2...

SBH berkata...

Asskm Saudara skpgdua,

Melihat pada perkembangan Media terutama dari segi Perang siber, kami berpendapat sememang nya tiada sebarang usaha atau peruntukan bagi Blogger-blogger yang berjasa ini mahu pun dalam kategori Pelapis,kalau lah Alasan yang diberi TIADA PERUNTUKAN, rasanya SUKAR untuk diterima kerana jika ini menjadi penghalang tetapi dlm masa yang sama terutamanya Negeri di bawah Kerajaan Pakatan Rakat dengan Bangga mengisytiharkan peruntukan Blogger di Negeri talukkan mereka sehingga mencecah jutaan ringgit.
lebih mengelirukan berdasar 'Peristiwa KEMBALINYA Kerajaan BN SEMULA' begitu Hebat terutamanya perang cycber dengan pelbagai Fitnah yang hampir Pktn Rakyat menjadikan PERAK Tenggelam memungkinkan Perak dipenuhi Medan Fitnah di segala pelusuk Darul Ridzuan.

Melalui FB terpapar pelbagai cerita dan kisah Bloggers Perak yang fakir dan tersisih malah sudah semakin hampir rebah. Persoalan nya tidak kah disedari atau sengaja tidak ambil tahu?

Peranan serta jasa mereka sepatutnya diambil kira dan jangan sampai sudah MUSNAH baru SEDAR. dalam keadaan serta situasi begini TERFIKIRKAH apa yang akan jadi di PRU 13 tanpa MEREKA?

Alasan bloggers tiada kaitan dengan Kerajaan Negeri sekarang lansung tidak boleh di terima kerana sedia maklum kita juga tahu wujudnya UNIT MEDIA di semua kerajaan Negeri, maka apa perlunya Lagi jika Bloggers semakin pupus? setidak-tidaknya apa fungsi unit ini lagi, peruntukan yg ada sudah boleh membantu unit lain yg memerlukan.

Kepada Pemimpin dan siapa yg terlibat, Adakah Tiada nampak atau memang tiada ambil tahu terhadap jasa pejuang tanah air serta bangsa ini?

Berdasarkan apa yang Pktn Rakyat mengambil berat dengan Bloggers mereka dijaga begitu BAIK, begitu juga bila sebelum ini isu panas berkaitan blogger PK and the gang yg kini semakin selesa dan kukuh, bolehkah kita tetap mengatakan tiada sebarang aktiviti dan memang TIADA PERUNTUKAN? Fikir-fikirkanlah,

Menyedihkan kami serta kisah Bloggers Perak yang semakin terkubur serta kepincangan terhadap NASIB mereka sudah TENTU bloggers Pakatan Rakyat menyambut dengan gembira serta Tepuk Tangan meraikan tumbangnya Batalion Bloggers Perak.

Fikir-fikirlah, bayang-bayangkanlah, ingat-ingatkan lah APA AKAN JADI DI PRU 13 nanti, dah terhantuk baru tergadah itu sudah kira terlewat.

Oleh kerana kes sebegini juga KAMI sendiri pun merasakan apa perlunya lagi sebagai Blogger yg menjadi benteng pertahanan dan menangkis terhadap isu-isu dan Fitnah yg menjadikan kesukaan mereka (Pakatan Rakyat) mengelirukan dan menanam hasad benci pegundi terhadap Perak Darul Ridzuan,

SEMOGA ALLAH MENUNJUKAN JALAN KELUAR......... AMIN YA RABULA'LAMIN.

Tanpa Nama berkata...

Dok pelik semacam bila dok riuh pasai bloger, dah kalu lagu tu aku ingat hangpa toksah buat cerita lagi, dari hangpa buang masa baik hangpa buat keja lain.
tempat lain aku tengok depa negeri PENIPU RAKYAT dok meriah sakan bagi macam-macam pada bloger yang sokong depa tapi tang hangpa ni aku tak tau lagu mana jadi lagu ni. Biak pi la depa buat kerja depa, hangpa pakat-pakat la buat lain. sakit kepala dengak cerita hangpa.

syiling PRK berkata...

Salam..

Akak cukup sakit hati bila dengar cerita macam ni, siapa dalangnya dan tak terfikirkah mengatasinya.
Sebelum ni pernah akak menyiarkan beberapa isu berkenaan orang-orang kuat Pak Menteri besar sekarang yang memang tak ambil kesah terutama Blogger-blogger PERAK sendiri
Bukan sekarang sahaja tapi dari PERAK huru hara dah macam-macam pekara yang jadi, kali ini pada blogger pula yang dikenakan. tak serik-serik lagi ker abang-abang blogger di Perak pula bakal hilang terus. dari mula selepas PRU12 akak dah nampak kepincangan semacam ini, sehingga ramai yang makin sunyi bila akak meronda dari blog ke blog. Dimana salahnya akak tak nampak puncanya.

Sejak dulu lagi akak memang anti penyamun-penyamun Tarbus nie tak ada sesiapa yang teringat nak singkirkan. ingat-ingat akak sudah selesai rupa-rupanya bertambah-tambah lagi kritikal terhadap blogger-blogger yang sekarang sudah tidak bermaya.

Pada Dr Zambry sebagai Menteri Besar mungkin tak nampak kisah Blogger-blogger yang menunggu hari pupus tetapi Pembankang pula sudah semakin kuat dan bersedia bila bloggers ini mendapat tempat dan bantuan Kerajaan Pakatan Rakyat. Mungkin juga kisah sebegini tidak sampai kepengetahuan Dr Zambry kot bila ada tangan ghaib menutup segala kesah dan Penyamun tunggu masa menyamun.

Akak rasa kalau dah begini jadinya kepada Blogger-blogger Perak, memang elok la di mansuhkan Unit Media MB, buat apa lagi, dah kalau tak ada bloggers apa lagi fungsi Unit Media.
Kalau bloggers tak dibantu maksudnya apa lagi yang nak dibuat, boleh juga berjimat dan beri Peruntukan kepada unit lain, Apa lagi Kerja MEDIA yang nak diadakan. Kalau dari segi pengurusan terhadap media-media elektronik dan akhbar tak payah pun tak pa, Gaji mereka dibayar tokeh mereka, ada saja aktiviti memang mereka akan HADIR, apa perlukan lagi unit media/akhbar yang memang sudah pun bergaji dengan tokeh mereka hasil jualan Akhbar-akhbar mereka.

Akak pun macam bloggers lain bila akak sendiri pun dah malas nak buat posting, terasa buang masa, elok la buat kerja yang ada faedah, memang pening dan PELIK akak memikirkan sejarah Perak yang diambil balik kerajaan Barisan Nasional dengan penuh Dramatik termasuk peperangan antara blogger PR dan yang menyokong Dr Zambry tidak mahukan khidmat Blogger-blogger PERAK lagi disebabkan Memang Tiada Peruntukan menjana mereka berbeza Pakatan Rakyat yg sekarang menjadikan Blogger-blogger mereka sebagai satu Armada Tentera yang bersiap sedia untuk menyerang di PRU13.

Apa yang akak mampu bantu ialah Doa Kalian harapnya direstui tuhan dan Dr Zambry cepat menghidu kesah ini dan sekali gus menanganinya.

Yama bushi / mountain warrior berkata...

あなたの力を示す!!! / show your power!!!

Tanpa Nama berkata...

Time to WAR the Bustard and all THE CILAKA, never give a dam chance, WAR WAR WAR!!!!!!!

Chik Lee berkata...

ASSALAMUALAIKUM SDR SEKUPANG!
Saya juga mengikuti perkembangan blogger-blogger dan tidak ketinggalan bersama saudara dalam beberapa Siri susun atur serta serangan yang kita buat secara ber sepakat, saya tidak nampak pula kepincangan dalam kumpulan kita malah tiada Beza antara bloggers samada yang Otai maupun yang baru, sdr mengambil semua sebagai satu barisan saf panglima perang, kami cukup meyenanginya,

Saya juga faham bila pelbagai Orang yang mencanang pelbagai janji yg kononya segala usaha kita mahu di hargai, dari wakil menteri, wakil dato' sehinggalah Wakil yg paling dekat iaitu kononnya akan menyuarakan kepada MB Perak sendiri, malangnya sehingga kini lansung tiada ketahuan. sedar-sedar sdr di persalahkan kononnya mengunakan budget tersebut! persoalannya apakah memang benar budget itu KELUAR? Kenapa blogger perak tidak diambil kira? kemana perginya budget tersebut pada hal bloggers lansung tidak menerima apa-apa sehingga ada yg telahpun terpaksa bersara?

Saya harap sdr Skpg dapat bersama kami memimpin kami dan mengatur gerakan serangan kepada penderhaka MELAYU ini, kerana mereka habis sebalang susu tercemar, kita terjah dan heret mereka yg merosakkan nama pentadbiran Negeri. Mulakan usaha BONGKAR kerana manusia seperti ini tidak di perlukan di PERAK negeri yang berdaulat.
sdr Jangan risau tentang kesetiaan kami, kami cukup faham dengan ketelusan perjuangan saudara walaupun pelbagai fitnah terhadap saudara mungkin mahu mematikan peranan saudara terhadap memimpin bloggers PERAK.
Saya mencadangkan kita mula TERJAH ORANG-ORANG yang berselindung dengan nama Dr Zambry Kadir sebagai MB Perak. selidik semua yang di sekeliling beliau dan kita DEDAHKAN. Biar Rakyat tahu kita tidak memerlukan PENGKHIANAT BANGSA yg sekarang sedang sembunyi di sebalik lipatan, PENGKHIANAT!

Tanpa Nama berkata...

TAHNIAH DENGAN PERPADUAN ANDA SEMUA
KAMI AKAN TERUS MENANTI SIAPAKAH YANG SEBENARNYA MUSANG BERBULU AYAM ITU, BIAR SATU PERAK TAHU MEREKALAH PENGKHIANAT SEBENARNYA!
MARI SELAMATKAN PERAK!

parang pedang berkata...

Saya mencadangkan agar saudara sekupang Dua menjadi pemimpin kita semua dalam menyatukan Pejuang2 suci. Saya mohon agar Saudara Sekupang dapat bertindak menyatukan terlebih dahulu kami dan kita akan sama2 berkumpul membuat perancangan seterusnya melaksanakan perancangan tersebut. Angkatan Perang Cyber Perak mesti dibentuk secepat mungkin.

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND