05 Februari, 2012

DEMI KEBENARAN DAN HAK BLOGGERS SEKUPANG SAMAN BALAS RM 11 JUTA

Salam, maaf agak lama teman tak buat Posting, ini adalah kerana sebaik lepas selesai di makamah teman terus ke Gerik, Pengkalan Hulu dan Gopeng, agak terhad untuk menulis, hari ni baru ada kelapangan untuk sekupang menulis!

11juta Saman Balas terhadap si Nga hasil dari perbincangan sahabat lawyer, pendapat bloggers, rakan-rakan malah hasil dari pendapat facebookers dan mereka-mereka yang mengikuti isu teman nie, rabu lepas bersama-sama lawyer teman, Ong, Hanim dan Badrul, tak lupa juga Saiful Adli menyerahkan dokumen yang sebanyak 24 helaian bagi saman balas di makamah tinggi kira-kira jam 2.15 petang, tak lupa juga sahabat bloggers yang turut hadir, 
Insyallah akan saya cuba upload nanti helaian serta butiran nanti, apapun... sekupang berpendapat ini hak rakyat dan Bloggers juga punya hak, apakah seseorang itu sebagai Lawyer, berpengaruh tinggi, berpangkat besar, yang mahysur, orang kaya, yang ego tinggi, yang berani dan lantang mencacai orang lain, yang tidak tidak peka & sensitif  pada umat Islam dengan bacaan dan huraian hadis, yang mengelar dia adalah ustaz... boleh buat sesuka hati.
Apakah disebab segala sifat yang ada diatas yang dimiliki oleh mereka-mereka bagaikan bangsawan boleh melakukan sesuka hati, tidak boleh didakwa, tidak boleh dipersalahkan, tidak boleh disentuh, tidak boleh diterjah, tidak boleh disanggah? apakah lansung tidak ada HAK RAKYAT? 

Sekupang amat faham dengan sahabat-sahabat bloggers lain, apakah kita tidak punya hak menyebarkan kebenaran, apakah kita juga mesti menjadi tukang angguk-angguk sepertimana seorang pencacainya sekalipun terpaksa akur sekalipun kesalahan dilakukan dengan bongkak!

Teman juga nak ucapkan terima kasih kepada semua bloggers yang teman sempat juga dema buat posting tentang saman balas dalam isu ini, insyallah teman akan perjuangkan hak sebagai bloggers, kenapa perlu takut? kalau dia berani, ikhlas dan adil kenapa tidak saman atau setidak-tidaknya bersuara pada blog-blog haram jadah yang terang-terang kita tahu menghina dan mencaci pemimpin malah institusi serta kedaulatan Sultan kita sendiri... Najib Atantuya, Sharizat lembu, Zambry Hitam Matelik, Zambry Mamak, Perak Darul kartun, Rosmah Berlian 24j, UMNOprono, Polis Lembu, UMNO rasuah dan banyak lagi...

Macamana pun teman tabik spring kat Ds Zambry sekali pun dihina dan dicaci oleh alustaz sebagai Hitam Metalik yang kononnya pendatang haram (seludup masuk naik kapal selam)... Ds Zambry cukup tenang dan menyerahkan kepada rakyat menilai, kalau nak dibandingkan teman dengan MB... adoi jauh tu, kalau teman hanya sebagai seorang rakyat disaman 10 juta, cuba bayangkangkan kalau yang sudah terang menghina bukan sekali tetapi sebermula dari 2010 lagi perkataan Hitam Metalik dijaja merata ceramah, apakah tak cukup insaf sebaliknya menyaman orang lain, hehehe untuk dia boleh tapi untuk orang lain tak boleh pulak?

Pada rakan-rakan blogger... teman nak korang tahu, perjuang ini juga merupakan perjuangan korang, teman akan teruskan perjuangan ini, blogger berhak demi kebenaran, biarlah teman jadi wakil Hak Memperjuangkan Kebenaran untuk rakyat mengetahui... Ini perjuangan Bloggers demi menegakkan kebenaran dan Hak rakyat patut tahu, akan tetap teman terus membongkar! insyallah...

p/s terima kasih ehsan gambar yang diemail oleh sahabat bloggers Parang Pedang dan Kamunting Sentral, teman utang teh tarik dengan komer...

6 ulasan:

Gelombang Wangsa Maju berkata...

SALAM BRO ... MANTAP! LAGI MANTAP KALAU TAMBAH 'KOSONG' DIBELAKANG NOMBOR 11, HAHAHA ...

Tanpa Nama berkata...

Hik hik nga sudah sakit mental akibat saman balas bro? Pelik sakit mental pun tahu nilai ringgit Malaysia bukan elok suruh masuk hospital tampoi

PAPA GOMO berkata...

mantap bro.. terbaik..ha ha ha...

apa cerita ye pasal peluru yang dia dapat tu? kah kah kah....

teruskan perjuangan bro.... steady

Otak geliga berkata...

samanjgn x saman bro....rakyat di belakang mu

TEKOKOPI berkata...

Tahniah bro...!!! aku sentiasa menyokong & mengikuti perkembangan bro...semuga kejayaan berpihak kpd kita....

Tanpa Nama berkata...

Salam bro,
Tahniah kerana terus beranikan hati utk berjuang. Kebenaran akan mengatasi kebatilan. Hormat dari saya

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND