10 Julai, 2012

LEMAN RAJA LAWAK HINA MUFTI HARUNSANI DAN MASITAH


DAH KALAU MEMANG MULUT BANGKAI BAU LONGKANG SI LEMAN RAJA LAWAK yang ke Siri berapa entah... (teman pun tak tau sebab tak ler glamour mana) selamba jer cam haram jadah perli serta hina Mufti dan Masitah dalam siri Ceramah Perdana Parti Ajaran Sesat PAS merangkap cai DAP semalam di markas PAS Pengkalan Pegoh

Dalam sessi ceramahnya, si leman nie bukan main mengutuk Mufti dan Dato' Dr Mashita, apa pasal saya tak boleh jadi peceramah depa nie kata saya tak ada tauliah untuk ceramah agama, pasai apa saya tak boleh ceramah, tak payah tauliah dan kelayakan Saya sebagai seorang Islam sudah cukup nak berucap atau ceramah agama, pasai apa kita mau tauliah, lagi elok kita cakap sapa dia harunsani dan mashita

tu yang teman nak bagi tau... sapa leman nie, yang beiya cakap nie macam orang politik, anak aku pun tak kenal sapa leman, sesuka bapak dia jer nak caci, bukan main dia mengutuk Ulama Dato Harunsani, Dato' Dr Mashita dan Ustaz Kazim yang dia caci semasa dalam cermahnya di Markas PAS Pengkalan Pegoh Ahad lalu
Sulaiman bin Ibrahim kata dema, rupanya anak pak Berahim... patutler spesis Berahim juga. macamana tak mulut cibai macam aljub...

Dalam ceramah tersebut Si Radhi Zainon yang meroyan macam Si Nizar macam dia yang dah jadi YB, Yb yang menentang keras pembinaan Sekolah Agama Rakyat pulak melalak kononnya kalau nak kaya dengan rasuah boleh lah masuk UMNO. YB Jenin ni nampaknya beriya nak cerita yang kononnya apa yang ditentang adalah UMNO kononnya yang akan gunakan dewan tersebut bila pilihanraya Umum 13 nanti, itu jeler sebab utama yang dia beriya menyokong si Lim Buncit yang menentang dan mahu bangunan tu dirutuhkan, lepas tu si Double Meroyan nie mula menyakinkan kepada Hadiran yang kali ini kemenangan kepada PAS, kononnya Teori RAHMAN secara tahyul nya mintak penangguk percaya kononnya N huruf terakhir dalam perkataan RAHMAN membawa erti NAJIB, PRU 13 Juga merupakan berakhirnya zaman UMNO, apa la bongok benor si Kapten bersara nie, jangan ler ajor yang berketayap tu dengan teori yang mendahuli takdir...

Teman tak berapa paham bila tetiba Dato Tarmizi Pengarang atau surat khabar yang berucap dulu dan memberikan Hairie OThman sebagai penceramah terakhir, Dalam ceramah si Tarmizi nie bukan main cerita pasal dia punya usaha tarik artis masuk PAS, Abby Abadi, Hairie Othman dan banyak lagi, nampaknya bukan setakat tu jer dia nie dah mula jual nama dia lah yang bawak artis dalam PAS dan dalam masa yang sama begitu juga ULAMA didakam PAS yang makin tersingkir... apa cerita Dato Hasan Ali? diakhir ucapannya si kadiaq ni buka satu lagi tembelang yang bakal ada artis baru yang bakal menyertai PAS. Dato Sharifah Aini dan Ning Baizura ler pulak dia kata dah jadik nak masuk PAS

Akhirnya ceramah yang kononnya di tunggu, tiba ler pelatkon Hairie Othman... teman bukan main ghairah nak rakam video ucapan dia, bila dia mula berucap... rupanya gagap ler pulak tersekat-sekat berucap buat teman ngantuk pakat angkat kaki cabut... baik layan tidor, apa pun yang teman nak bagi tau komer semua yang ceramah nie sekalipun bawak yang meroyan dan ra hebat cuma di hadiri lebih 200 orang jer pun... pukul 11.40 malam semua hadiran dah angkat kaki, elok sangat ler teman boleh mengroloh (tidor)

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

leman tu tak lawak pun. masa dlm program raja lawak dulu, punya la terseksa tengok dia cuba nak buat penonton gelak. Kesian...leman, pi la beli cermin, cerminkan muka dulu.

ddinbunga berkata...

PESERTA TERSINGKIR PROGRAM RAJA LAWAK PUN JADI PENCERAMAH PAIH, BERTAMBAH KESIAN AKU NENGOK PUAK2 NI, TANYA DIA SEBELUM CERAMAH NAK PEKENA KE GANJA.

specialshowtoday berkata...

hi!friend, now i want to share my blog with you
in my idea good if link each other coz we distribute
news or everything to an other person know our
culture too,this is my blog http://khmernews-specialshowtoday.blogspot.com/
if you think good or okay with me please your blog
to me , amokpongthom@gmailcom
thanks you in advance

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND