20 Mac, 2018

SEJARAH DAN TUN BAKAL LENYAP DIARUS ZAMAN



Rakyat semakin hambar dgn Tun...
Kita bakal hilang penghormatan seorang lagenda negara bila makin lama semakin menjadi bila pelbagai karenah yg memualkan, lebih lagi bila pelbagai cara memburukan dan menjatuhkan negara...

Rakyat makin marah bila Tun bersekutu dgn parti-parti yg cukup terang bersengkongkol dgn negara luar dan kaitan yahudi utk tujuan menang dan mahu memerintah negara tanpa mengira ' Big Damage' yg negara dan Rakyat terpaksa tanggung.

Sikap rakyat semakin buruk akibat mereka bila penuh dgn pemfitnah dan jelas berleluasa memaki hamun, menghina, mencerca dan banyak lagi terhadap pemimpin yg sdg bertungkus lumus demi negara. Rakyat sedar merrka cuba membawa kuasa asing utk mencampuri urusan negara dan akibatnya spt negara Iraq, Bosnia dll yg kini sudah melupakan kembalinya kemakmuran dan terpaksa akhir hayat dgn penderitaan.

Lebih ketara lagi secara tidak lansung rakyat diperlihatkan kesilapan ttg betapa rosaknya hati Tun seolah berkata benar bilamana beliau dan DAP lansung tidak pernah menceritakan kebaikan dan kemakmuran yg sedang dinikmati dan yg ini juga rakyat mahu dikekalkan.

Rakyat makin bosan diperbodohkan seperti lembu dicucuk hidung... Apa yg tun lakukan semuanya dipersalahkan kepada kerajaan yg ada ketika ini walaupun beliau juga sebenarnya pelaku agenda.
Dia menafikan Ds Anuar sebagai BAKAL PM mengheret sehingga ke penjara, sehingga Anuar yg bakal dibebaskan juga secara tidak sedar dinafikan sekali lagi sebagai life survival utknya... bermakna Anuar tetap dinafikan peluang utk menjadi PM bila dia juga akan menjadi PM kembali. Yg jijiknya semua salah laku dan kesalahan beliau dialih kepada kerajaan yg ada.

Bukan setakat itu, bersahabat akrab dgn DAP demi kelansungan beliau jika Anuar bebas nanti spya selamat dari sebarang serangan pembangkang dan Anuar sendiri demi utk dirinya sendiri. Soal negara hancur bukan bakal memusnahkan kekayaan dan kesenangan yg beliau miliki, rakyat yg sengsara dan miskin bagi beliau dan keluarga kemewahan akan azali selamanya.

Bagi setiap manusia umur yg bakal mencecah ke 100 tahun adalah peluang utk persiapan diri menghadap ilahi dan soal harta dunia sudah tentu bukan fokus malah harta digunakan utk amalan dan berbakti sebagai bekalan ke alhirat...

Yang Tun sudah lupa dgn kuasa Allah swt hasil dari doa rakyat yg memdoakan kerana terinaya. Bagi beliau semua takdir hasil dari pemikiran yg cerdiknya akan tetap menang.  Tak mustahil PRU bakal menjelma boleh memghukum dan karma yg diturunkan bakal melenyapkan segala kejahatan dan keangkuhan beliau nanti...

Negara bakal kehilangan satu lagi Lagenda yg sepatutnya dibanggakan utk tatapan generasi akan datang....

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

TDM harus ingat dia berkuasa dahulu adalah atas sokongan ahli UMNO bukan kerana kelebihan peribadi. Tetapi apabila kepentingan peribadi melebihi segala-galanya dia hanya akan menghancurkan maruah diri sendiri walaupun ditakdirkan menang PRU14 apatah lagi jika kalah teruk. Ramai yang tahu kenapa TDM mahu menjadi PM semula. Kalau tak kerana harta UMNO yang berbillion tu yang dalam pegangan proksi TDM rasanya sekarang ni TDM hanya bermain dengan cucu cicit di rumah.Tahniah kepada 2 Presiden UMNO selepas dia kerana berkeras untuk memulangkan kembali harta UMNO itu daripada diserahkan kepada TDM dan kroni.

ANDA JUGA MUNGKIN MENCARI INI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cerita kengkawan

YANG SEKUPANGDUA SELALU ROUND